Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet aan willen kleden

5 plaatsers

Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Niet aan willen kleden

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 23:37

Mijn zoontje is 2,5 jaar en de laatste maanden wil hij niet aankleden. Hij schreeuwt het uit, slaat en schopt me en als het me lukt om hem kleren aan te doen, doet hij ze net zo snel weer uit. Ik kom nu regelmatig te laat op mijn werk, en ook op mijn vrije dag lukt het me niet om hem aangekleed te krijgen om bijv boodschappen te doen. Het enige wat af en toe helpt is alles in de auto laden en de auto al te starten, dan wil hij wel, maar het gevolg is dan wel dat mijn jongste kindje de hele tijd in de auto zit te wachten, soms wel 20 minuten. Een aantal weken geleden heb ik advies gevraagd aan het opvoedbureau hier, zij gaven aan dat ik hem moest laten kiezen wat hij aan wilde doen, hem te laten helpen met aankleden, en hem ook te vragen wat hij als eerst aan wil. Dit heeft een week geholpen, maar het probleem is nu weer helemaal terug.

Iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 23:39

Eh, wie is hier nou de baas?

Je krijgt hem niet aangekleed? Hij is 2!

Ik weet niet hoor, ik zou hem óf gewoon in zijn ondergoed in de auto zetten, gillend en wel. Of ik nam hem in de houtgreep en die kleren gingen aan, maar een half uur worstelen met een 2 jarige zou ik in ieder geval níet doen. Ik ben niet gek zeg.

Overigens wil dat zelf laten doen en zelf laten kiezen nog wel eens helpen, maar je laat je toch niet op je kop zitten door een tweejarige en je gaat toch niet elke dag een spectakel maken van iets wat gewoon moet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 23:44

Misschien moet ik erbij zeggen dat ik weinig kracht heb in mijn armen en handen, waardoor in de houdgreep nemen erg lastig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 23:45

Dan laat je je man hem aankleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Limburg85 wo 14 nov 2012 - 23:46

Je man laten helpen, hem vast houden en jij zijn kleding aan doen?
Vertoond hij dit gedrag ook als je man hem volledig aan kleed? Zo niet dan zou ik deze taak overdragen aan hem en anders samen.
Hier ook dagen dat het drama is, maar hij moet en zou zijn kleren aan als ik dat wil, heeft geen keus. Moord en brand is het dan bij hem, maar zodra we klaar zijn is het over.

Misschien als je hem er meer bij betrekt, laten kiezen tussen 2 kleding stukken, klaar leggen van te voren etc. dat het helpt en anders met z'n tweeën hem aankleden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 23:52

Mijn man gaat 6 dagen in de week om 5 uur naar zijn werk, dus dat is helaas geen optie. Het gaat de ene dag ook beter dan de andere, maar als ik zijn kleren aan heb, trekt ie ze meteen weer uit, ik probeer hem dan meteen in de auto te zetten, dat werkt dan nog redelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Limburg85 do 15 nov 2012 - 0:21

Dat is balen van je man.
Die tic heeft de jongste ook, die trekt gelijk zijn romper over zijn hoofd heen. Maar krijgt je zoon echt alle kleren zelf al uit? En als je hem daarna en tijdens afleidt? Vind hij echt iets leuks om mee te spelen of naar te kijken of naar te luisteren?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:29

Ducktape. lol!

En heel simpel: alles wat hij weer uittrekt heeft hij dus gewoon níet aan als jullie weg gaan.

Ik heb mijn zoon laatst eens zonder schoenen meegenomen van de BSO naar huis. Hij wilde ze niet aandoen. Prima, maar we gaan toch naar huis, laatste kans: schoenen aan. Nou, niet dus. Schoenen mee, kind mee, hele weg krijsen dat hij niet op blote voeten wilde. Tja, joh, dan had je misschien je schoenen aan moeten doen toen ik het je 2x vroeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 0:33

Mijn zoontje heeft ook wel eens van die momenten en dat kan ik hem verder ook niet aanrekenen, maar hij wordt dan toch echt aangekleed, of hij wil of niet. Hij kan niet in zijn pyjama naar school en hij kan ook niet thuisblijven omdat hij geen kleren aan wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Shisha do 15 nov 2012 - 0:33

Mijn broer is een keer in zijn pyjama naar school geweest omdat hij zich iedere keer niet wilde aankleden. Het was toen ook gelijk over. Niet aan willen kleden  561177
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Jade do 15 nov 2012 - 0:34

Ik heb als kind een keer in hemd en onderbroek achterop de fiets gezeten omdat ik me had uitgekleed omdat ik niet naar huis wilde. Niet aan willen kleden  1578173417

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:35

Jade schreef:Ik heb als kind een keer in hemd en onderbroek achterop de fiets gezeten omdat ik me had uitgekleed omdat ik niet naar huis wilde. Niet aan willen kleden  1578173417
lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 0:40

Haha ik heb nog wel ergens ducktape liggen, komt goed Laughing

Maar ik denk dat ik hem inderdaad maar eens meeneem in zijn pyjama of hemd en onderbroek. Waarschijnlijk zal hij daar erg van schrikken, en dat hoop ik dat hij het de volgende keer laat. Bedankt voor de reacties!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Tania do 15 nov 2012 - 0:42

Mijn zoontje is ook 2,5 maar die zou het echt niks uitmaken als ik hem meeneem in z'n ondergoed of pyjama. Denk eerder dat hij het grappig vindt dan vervelend. Gelukkig vindt hij het nog wel prima om aangekleed te worden smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet aan willen kleden  Empty Re: Niet aan willen kleden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum