Niet willen douchen/in bad willen
+9
liesje
Supertalentje
Annemie
Linda
Floor
Pineco
Limburg85
Tania
Pommes
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Niet willen douchen/in bad willen
F is nu 11 maanden en wil sinds een aantal weken niet meer in douche/in bad. Zodra hij al de badkamer inkomt is het al drame en begint hij te huilen. Zodra hij mee onder de douche moet of in bad dan breekt de hel los. Hij gaat huilen/krijsen alsof de wereld vergaat en het is pas goed als hij uit de badkamer is. Buiten in het zwembadje of de wasbak in de keuken dan is het goed (zo heb ik hem nu maar een paar keer gewassen) Bij oma in bad vind hij niet erg dus ik denk dat het puur aan onze badkamer ligt, maar wat kan ik eraan doen? Ik heb al diverse dingen geprobeerd maar hij past binnenkort niet meer in de wasbak (en heel de keuken is dan ook aan een grondige poetsbeurt toe als meneer daar in bad is geweest) En het blijft niet altijd mooi weer dat hij buiten in bad kan.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Re: Niet willen douchen/in bad willen
Misschien wat leuk, nieuw speelgoed kopen voor in bad?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Niet, gewoon doen. Merk bij ons dat ze alle drie van die fases hebben dat ze echt niet in bad willen of onder de douche.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Tania schreef:Misschien wat leuk, nieuw speelgoed kopen voor in bad?
Ook al geprobeerd maar helaas ook niet. Hij klimt gewoon uit z`n badje en onder de douche wringt hij zich ook alle kanten in gepaard met een hoop gehuil en gekrijs. Nee tegen de bad en douchemomenten zie ik nu enorm op.
Pommes- Prater
Lastig, maar wel herkenbaar. We hebben het hier met de oudste ook een tijdje gehad. Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden; hij merkt nu waarschijnlijk al dat jij gespannen bent als je weet dat hij in bad moet en dat neemt hij weer van je over, waardoor het iedere keer weer meer drama wordt. Hier was het ineens vanzelf over (ik heb even geen idee meer hoelang het duurde). Soms waste ik haar ook gewoon alleen even met een washandje, zodat ze wist dat ze niet per se in bad/onder de douche hoefde als we de badkamer in gingen. Sterkte!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Onze zoon heeft ook van die periodes. Meestal is hij helemaal verzot op het bad ander periodes niet en dan is het drama.
ik sluit hem dan gewoon bij me op in de badkamer, in zijn blootje en ga ondertussen douchen, dan vraag ik hem om me dingen te brengen, zijn badleesboek, eendje, shampoo en weet ik veel wat, en dan heb ik het heel gezellig met zijn speelgoed in de douche, uiteindelijk wil hij vaak wel even erbij dan. Zo niet ook goed.
sowieso als hij in de fase zit dat hij niet wil douchen/in bad wil dan ga ik dat al helemaal niet doen als hij moe is en naar bed moet. dan doe ik het liever 's morgens als hij net wakker is of 's middags. Als hij moe is wil hij helemaal niet meer namelijk.
ik sluit hem dan gewoon bij me op in de badkamer, in zijn blootje en ga ondertussen douchen, dan vraag ik hem om me dingen te brengen, zijn badleesboek, eendje, shampoo en weet ik veel wat, en dan heb ik het heel gezellig met zijn speelgoed in de douche, uiteindelijk wil hij vaak wel even erbij dan. Zo niet ook goed.
sowieso als hij in de fase zit dat hij niet wil douchen/in bad wil dan ga ik dat al helemaal niet doen als hij moe is en naar bed moet. dan doe ik het liever 's morgens als hij net wakker is of 's middags. Als hij moe is wil hij helemaal niet meer namelijk.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Hier ook van die fases. We lossen het net zoals Floor op, dat werkt hier het beste.
Meestal als ze er dan eindelijk onder stond dan wilde ze er weer niet onder uit.. Kinderen, haha.
Het kwam ook vaak genoeg voor dat ze soms tijden minder douchte. Ach... Zolang ze maar niet stinkt.
Meestal als ze er dan eindelijk onder stond dan wilde ze er weer niet onder uit.. Kinderen, haha.
Het kwam ook vaak genoeg voor dat ze soms tijden minder douchte. Ach... Zolang ze maar niet stinkt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ja zo heb ik het ook al geprobeerd maar het is al huilen als hij in de badkamer zit en dan wil hij toch naar mama (die staat te douchen) en dan komt hij bij het water en dan is het krijsen want ik wil geen water maar mama. En ja momenteel gaat hij op vrijdag bij oma in bad en thuis kijk ik nu gewoon hoe en wat. Ik ga hem ook niet met tegenzin volop in de douche houden (dadelijk krijgt ie er helemaal trauma`s van)
Maar dan weet ik nu wel dat het een fase is.
Maar dan weet ik nu wel dat het een fase is.
Pommes- Prater
Mijn zoontje heeft dat ook heel lang gehad. Douchen.wil hij nog steeds niet, hij wil ook absoluut niet dat ik zijn haren was. Ik doe dat nu met een washand, maar zelfs dan schreeuwt hij alles bij ellaar.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Heb je al eens aan oma gevraagd of zij soms iets speciaals doet of iets anders doet dan dat jullie het doen?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Nee ze doet niets speciaals. Het enige verschil is dat de badkamer daar een stuk groter is. Bij de onze kan je net je kont keren. Het is of de douche of het babybadje in de douche zetten. Ik denk dat dat hem benauwd maar zeker weten doe ik het niet.
Pommes- Prater
Hier ook weleens drama, maar dan doe ik het net als Floor. Of ik pak de douchekop en spoel hem gewoon af, soms zijn dingen niet leuk, maar moeten toch Laatst had ie allemaal zand in zn haar, bad wilde hij niet, douche ook niet. Toen heb ik met een wasmand zijn haar nat gemaakt, shampoo erin gedaan, hem in zn nakie in de badkamer gezet, douche aan en 30 sec later was zn haar schoon (en zn lijf ook). Ik ga er ook geen uren durende toeren voor uit halen en als hij echt niet wil doe ik het zo kort mogelijk, maar soms is het niet anders.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Hier ook weleens drama, maar dan doe ik het net als Floor. Of ik pak de douchekop en spoel hem gewoon af, soms zijn dingen niet leuk, maar moeten toch Laatst had ie allemaal zand in zn haar, bad wilde hij niet, douche ook niet. Toen heb ik met een wasmand zijn haar nat gemaakt, shampoo erin gedaan, hem in zn nakie in de badkamer gezet, douche aan en 30 sec later was zn haar schoon (en zn lijf ook). Ik ga er ook geen uren durende toeren voor uit halen en als hij echt niet wil doe ik het zo kort mogelijk, maar soms is het niet anders.
Dat vind ik wel zielig hoor, met een wasmand.
Linda- Ratel
Linda schreef:Supertalentje schreef:Hier ook weleens drama, maar dan doe ik het net als Floor. Of ik pak de douchekop en spoel hem gewoon af, soms zijn dingen niet leuk, maar moeten toch Laatst had ie allemaal zand in zn haar, bad wilde hij niet, douche ook niet. Toen heb ik met een wasmand zijn haar nat gemaakt, shampoo erin gedaan, hem in zn nakie in de badkamer gezet, douche aan en 30 sec later was zn haar schoon (en zn lijf ook). Ik ga er ook geen uren durende toeren voor uit halen en als hij echt niet wil doe ik het zo kort mogelijk, maar soms is het niet anders.
Dat vind ik wel zielig hoor, met een wasmand.
Ow god, ik bedoel een washand, haha! Mijn wasmand neemt niet zoveel water op
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik zag al helemaal voor me dat je een gevulde wasmand vol met liters water over hem heen gooide.
Linda- Ratel
Hier bij onze oudste ook zo'n fase gehad. Heb haar toen gewoon in bad gedaan ondanks het krijsen etc
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Linda schreef:Ik zag al helemaal voor me dat je een gevulde wasmand vol met liters water over hem heen gooide.
haha ik ook :-)
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ook hier hebben we die fase gehad. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk toch ondanks alles in bad gezet of bij ons onder de douche en gauw de haartjes wassen. Het krijsen was bijna niet te harden maar na ongeveer 3 weken was het wel weer over.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hier ging ze tot ongeveer een jaar altijd met papa in de douche en van het ene op het andere moment (in onze ogen in elk geval) is ze panisch van de sproeier. Sindsdien gaat ze alleen nog maar in bad, en bij het uitspoelen van haar haren is het even flink krijsen, maar daarna mag ze nog even spelen en dan is ze weer vrolijk. Momenteel probeer ik haar haar niet met de sproeier nat te maken en uit te spoelen, maar met een bakje water, dat lijkt beter te werken.
Maar als hij helemaal niet het bad in wil weet ik het ook niet.
Maar als hij helemaal niet het bad in wil weet ik het ook niet.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik probeer dan altijd iets te bedenken waardoor ze het weer leuk gaan vinden. Mijn jongste wilde een paar weken geleden ook niet meer, maar nu laat ik haar helemaal zelf haar tanden poetsen (zonder dat ik nog een keer napoets, vindt ze denk ik heel stoer) onder de douche en nu weet ze niet hoe snel ze op de badkamer moet komen als ze 'douche' hoort.
Dat zal ook wel maar tijdelijk werken, dus na die tijd ga ik dan weer dingen proberen als een extra mooie fles doucheschuim, zelf doucheschuim op het washandje doen, nieuwe leuke speeltjes, fel gekleurde washandjes enzovoorts.
Mijn oudste heeft een paar weken ook niet onder de douche of in bad gewild en uiteindelijk hebben we het compromis bereikt dat ik haar dan 's ochtends afspoelde in de gootsteen van de keuken. Die heeft ook zo'n kraan met slang net als op de douche. Na die tijd was de vloer dan gelijk gedweild , maar het hielp weer even om zo'n periode door te komen en daarna wilde ze gewoon weer douchen.
Dat zal ook wel maar tijdelijk werken, dus na die tijd ga ik dan weer dingen proberen als een extra mooie fles doucheschuim, zelf doucheschuim op het washandje doen, nieuwe leuke speeltjes, fel gekleurde washandjes enzovoorts.
Mijn oudste heeft een paar weken ook niet onder de douche of in bad gewild en uiteindelijk hebben we het compromis bereikt dat ik haar dan 's ochtends afspoelde in de gootsteen van de keuken. Die heeft ook zo'n kraan met slang net als op de douche. Na die tijd was de vloer dan gelijk gedweild , maar het hielp weer even om zo'n periode door te komen en daarna wilde ze gewoon weer douchen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
J. heeft ook zo'n periode gehad rond die leeftijd en nu weer.
Ik heb toen hij net een jaar was van die badstiften en badverf gekocht. Ik ging dan zelf douchen en dingen tekenen, het heeft even geduurd, maar uiteindelijk kwam hij er ook bij en deed vrolijk mee. Ik heb toen een paar weken zijn haren niet gewassen en opeens was dat geen probleem meer.
Ik heb toen hij net een jaar was van die badstiften en badverf gekocht. Ik ging dan zelf douchen en dingen tekenen, het heeft even geduurd, maar uiteindelijk kwam hij er ook bij en deed vrolijk mee. Ik heb toen een paar weken zijn haren niet gewassen en opeens was dat geen probleem meer.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wel een tweede kindje willen maar niet zwanger willen zijn
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Niet willen drinken
» Niet willen slapen!
» Niet willen eten
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Niet willen drinken
» Niet willen slapen!
» Niet willen eten
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: