Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speengebruik ouder kind

+21
Tazz
Rumble
Limburg85
Thunder
Sophiee
Aagje!
Liadan
Fearie
Susan
Happydobby
Annemie
SarahKey
Twellie
Floor
Tania
Mida4you
Ayla
maiadebij
Lonely Goatherd
Blue flower
Linda
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Thunder vr 28 sep 2012 - 6:51

Beide hebben een speen gehad tot 2,5 jaar. Zowel overdag als 's nachts. Afbouwen was niet nodig. We pakten ze weg en het was goed, gelukkig! Geen drama gehad hier.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 7:42

Mijn zoon heeft tot een paar weken geleden voor het laatst zijn speen gehad (hij is nu 3.) Hij had er heel veel troost aan en was ook veel rustiger met speen.
Toen hij bij zijn oma sliep en wij de speen vergeten waren mee te nemen, heeft hij zonder speen geslapen en sindsdien hebben we doorgezet. Hij vraagt er soms nog steeds om en ik merk dat hij er moeite mee heeft, en hij is een stuk onrustiger en drukker sinds hij de speen niet meer heeft.

Maar het is wel een stuk beter voor zijn tanden, en hij praat sindsdien echt stúkken beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Limburg85 vr 28 sep 2012 - 7:44

S. heeft nooit een speen gehad (kon die niet in het begin) en nu ben ik daar eigenlijk wel erg blij mee. Hopelijk hoeft de volgende ook geen speen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 7:46

Twellie schreef:

Laatst wilden we gaan afkicken van de speen, mijn dochter wilde het zelf ook. Toen hoorde ik na een uurtje een heel zacht gehuil van de bovenverdieping komen. Mijn dochter was heel hard haar best aan het doen om het huilen in te houden, echt heel zielig. Toen wilde ze het weer gaan proberen zonder speen, maar het lukte niet. Ik ben maar gezwicht en heb haar de speen gegeven.

Aww Speengebruik ouder kind - Pagina 2 1371890812

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Rumble vr 28 sep 2012 - 8:24

Aaaaw Twellie, dat klinkt echt heel zielig.

Mijn zoontje heeft ook nog een speentje en is nu 17 maanden. Hij krijgt hem alleen als hij gaat slapen, als hij moe is, als hij ziek is of als hij echt ontroostbaar is.
's Ochtends na het slapen doet hij zelf de speen al in zijn tas voor het kinderdagverblijf. Hij kan er dus wel goed afstand van doen gelukkig.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Tazz vr 28 sep 2012 - 10:33

Mijn dochter heeft ook nooit een speen gehad, ik was heel erg anti-speentjes. Dit heeft tot vele gebroken nachten gelijd, en enorm vaak aanleggen omdat ze achteraf gezien toch wel een grote zuigbehoefte had.

Mijn zoontje ook, die hebben we toch maar wel een speentje gegeven. Met de bedoeling, alleen in bed, en alleen voor het in slaap vallen. Met acht maanden hebben ze geen zuigbehoefte meer, dus dan zou ik de speen weghalen. Helaas kan hij zonder echt niet in slaap vallen. Sinds een aantal weken slaapt hij ook met een hydrofiele luier, dus ik hoop dat het een soort vervanging van zijn speen gaat worden. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het moet afleren, of dat we moeten wachten tot we er afspraken met hem over kunnen maken.

Na het slapen moet hij zelf zijn tut uit doen en in zijn bedje leggen, en daar blijft hij dan ook. Als we ergens op visite gaan, dan neem ik ook geen tut mee, tenzij hij daar moet slapen.

Ik vind het ook echt geen gezicht, kinderen boven de 2 jaar met nog een tut in hun mond. Het is ook heel slecht voor hun tanden.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  kwak vr 28 sep 2012 - 18:28

D. heeft ook nog een speen.Ze mag hem alleen in bed in en als ze tussen de middag op de bank ligt voor een rustmomentje.
Ik wil straks de speen met sinterklaas meegeven of aan de baby geven.
Helaas is ze nog al gehecht aan de speen dus ik ben benieuwd.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 18:37

Zou een kindje van 2 dat zo speen gehecht is dan al begrijpen dat de speen meegeven aan Sinterklaas of geven aan de baby, betekent dat ze dan definitief geen speen meer heeft?
Als ze zó gehecht is aan de speen en ze ze speen ook alleen krijgt tijdens slaapmomenten, of in jouw geval, het rusten op de bank, dan zou ik geneigd zijn de speen nog even aan te houden en hem pas weg te doen op het moment dat ze oorzaak-gevolg wat meer begrijpt en je haar al iets meer uit kunt leggen. Ik snap overige s wel dat je van de speen afwilt, hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  M@niek vr 28 sep 2012 - 20:42

Hier ook nog een speen gebruiker, ze mag de speen wel mee na beneden nemen maar wordt zoveel mogelijk weggelegd. Als we boodschappen gaan doen mag ie niet mee ook als ze na de creche gaat weet ze dat de speen in haar tasje moet of de juffrouw legt deze op de plank, gelukkig begint ze het steeds beter te begrijpen en wil ze dat ding minder hebben. Voor de nacht heeft ze um nog wel nodig anders slaapt ze echt niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 22:58

Hier heeft onze zoon ook nog een speen. Hij mag 'm alleen maar in zijn bed hebben. Hetzelfde als met zijn knuffel. Met 2,5 - 3 jaar jaar willen we gaan beginnen met het afbouwen van de speen. Hij kan 'm nu nog absoluut niet missen en valt niet in slaap zonder dat ding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  RYW vr 28 sep 2012 - 23:21

Floor schreef:Ik ben een slechte mama denk ik, hij heeft hier bijna de hele dag een speen tot zijn beschikking. Niet alleen boven in bed.
Ik wil het wel wat meer gestructureerd gaan doen, dus echt alleen als hij moe is want met een speen in zijn mond maakt hij ook geen geluiden en het lijkt me ook wel belangrijk dat hij klanken oefent.

Waarom ga je dat nou verbinden aan speengebruik? Vind ik een beetje raar, er is niemand is dat zegt, dus dat snap ik niet.

Mijn zoons hebben allebei maar 2 of 3 maanden een speen gehad, dan spuugden ze ze uit buiten, en dan waren ze kwijt. En tegen de tijd dat ik een nieuwe had gekocht hoefden ze hem niet meer. Ik vind het altijd wel een beetje een vreemd gezicht, en ik herinner me nog goed dat mijn nichtje vroeger bij mij kwam slapen (ik was toen 5 en zij 3) en dat ik het heel gek vond dat ze een speen had in bed. Ik zal niet zeggen dat ik het geen gezicht vind, maar zelf zou ik dat niet willen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  PapillonRose vr 28 sep 2012 - 23:24

Hier ook nog een speen. En als ik hem niet goed opberg na het slapen (ze mag hem alleen met slapen) dan loopt ze er de hele dag mee rond. En ze heeft er een neus voor, want als er nog een verdwaalde speen ergens in huis zwerft dan weet ze hem te vinden.

Ik heb laatst geprobeerd hem niet meer te geven. Het ging redelijk, maar ze is dan veel onrustiger 's nachts, werd steeds wakker en moest huilen. Omdat het al niet ideaal gaat met slapen, hem toch maar weer gegeven en het gaat weer wat beter. Toch wil ik graag van de speen af. Ik ben van plan om hem met Sinterklaastijd in haar schoentje te stoppen voor babypiet, in ruil voor een mooi cadeautje.. Ik hoop dat dit gaat lukken, want ik ben benieuwd in hoeverre ze het wel of niet zal begrijpen. Maar we gaan het tegen die tijd gewoon proberen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Floor za 29 sep 2012 - 0:24

RYW schreef:
Floor schreef:Ik ben een slechte mama denk ik, hij heeft hier bijna de hele dag een speen tot zijn beschikking. Niet alleen boven in bed.
Ik wil het wel wat meer gestructureerd gaan doen, dus echt alleen als hij moe is want met een speen in zijn mond maakt hij ook geen geluiden en het lijkt me ook wel belangrijk dat hij klanken oefent.

Waarom ga je dat nou verbinden aan speengebruik? Vind ik een beetje raar, er is niemand is dat zegt, dus dat snap ik niet.

Mijn zoons hebben allebei maar 2 of 3 maanden een speen gehad, dan spuugden ze ze uit buiten, en dan waren ze kwijt. En tegen de tijd dat ik een nieuwe had gekocht hoefden ze hem niet meer. Ik vind het altijd wel een beetje een vreemd gezicht, en ik herinner me nog goed dat mijn nichtje vroeger bij mij kwam slapen (ik was toen 5 en zij 3) en dat ik het heel gek vond dat ze een speen had in bed. Ik zal niet zeggen dat ik het geen gezicht vind, maar zelf zou ik dat niet willen.

Omdat er hier heel erg op gehamerd wordt, speentjes in bed, alleen bij het slapen, zo snel mogelijk afbouwen.
Wij hebben het echt gegeven omdat hij uren en uren huilde dus als hij dan eens stil was met een speen was ik allang blij. Ik zie er ook niet zoveel kwaad in, vind het ook geen gek gezicht, ook niet als ik andere grotere kinderen met speen zie.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  RYW za 29 sep 2012 - 0:28

Nou ja, gehamerd... Mensen zeggen wat zij doen, waar zij voor staan, ze zeggen toch niet dat moeders die het anders doen slechte moeders zijn? Ik zou het jammer vinden als jij (jij dus, niet iemand anders hier) daaruit concludeert dat jij dan wel een slechte mama zou zijn of dat anderen jou dan wel een slechte mama zullen vinden.

Als jij er geen kwaad in ziet, dan is het toch prima?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Floor za 29 sep 2012 - 0:42

Laat maar ik heb gewoon mijn week niet. Krijg genoeg over me heen hier (irl, niet op het forum momenteel) dat ik me niet meer zie als 'goede' mama. Ik heb deze week sowieso alle hoop maar opgegeven om nog iets goed te doen, ik doe nu maar even aan mijn kop in het zand steken en hopen dat het weer ooit beter gaat worden. Ik sta gewoon in overleefmodus. sorry
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  RYW za 29 sep 2012 - 1:03

Mij maakt het niet uit, maar ik vind het rot voor jou, vervelend om te horen dat je je zo voelt hug ik weet niet wat er allemaal speelt, maar sterkte in ieder geval.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind - Pagina 2 Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum