Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

speengebruik

+16
Lejow
Printje
Twellie
Puggle
Shy
SarahKey
Happydobby
Sophiee
Floor
Jezzie
_Lana_
nillis
kwak
Pussycat
strawberry
Muppetje
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

speengebruik Empty speengebruik

Bericht  Muppetje vr 12 okt 2012 - 19:38

Krijgen/kregen jullie kindjes s nachts een speen? Ik hou eigenlijk helemáál niet van speentjes. L kijgt m heel soms overdag als hij huilerig is maar wel net gegeten heeft. Als hijnaar bed gaat krijgt hij geen speen. Hij slaapt snel in en wordt wakker voor eten, meestal om de vier uur. Soms korter, soms langer. Prima, honger is honger. Ik verwacht helemaal niet dat hij doorslaapt.

Nu las ik op een ander forum dat mensen een speen gebruiken om de tijd tussen voedingen te rekken s nachts. Speen erin en doorslapen. Ik vond dat een rare redenatie, of ligt dat aan mij en zou ik hem toch een speen 'moeten' geven s nachts?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  strawberry vr 12 okt 2012 - 19:52

Niks moet natuurlijk. Je moet doen wat voor jou goed voelt.

Hier heeft M. wel een speen maar die had hij al vrij snel nodig overdag maar ook savonds om in slaap te komen. Als hij dus snachts wakker werd gaf ik hem z'n speentje terug.

9 van de 10 keer sliep hij dan inderdaad weer verder zonder een voeding.

Edit;lees dat jou zoon hem ook niet nodig heeft om in slaap te vallen, dan zou ik denk ik geen speen geven want dan komt hij denk ik echt gewoon omdat hij honger heeft.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Pussycat vr 12 okt 2012 - 19:56

Als hij honger heeft en daarna weer verder slaapt dan had hij blijkbaar honger.
Die van mij die had duidelijk nog nachtvoedingen nodig. Maar met 3 maanden werd dat steeds minder en toen sliep ze ineens wel eens door. Alleen die van mij had in de kraamperiode al een speen gekregen omdat ze in het begin bleef huilen. Ook al had ze gedronken ook al lag ze bij mij. Eigenlijk wilde ze gewoon 24 u lang aan de borst sabbelen niet drinken dus.
Vandaar dat wij haar wel al een speen hadden gegeven ze had gewoon een enorme zuigbehoefte. Maar werd dus nog wel wakker de eerste 3 maanden voor voedingen hoor. Als ze honger hebben dan hebben ze honger toch.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  kwak vr 12 okt 2012 - 19:57

inderdaad, je moet je eigen gevoel volgen.
Kan het niet zijn dat hij nog zuig behoefte heeft? misschien is het met een pink al tevreden.

bij deze baby ga ik geen speen meer doen, ieder geval proberen om het niet te doen.
D. is nl bijna 2 en slaapt nog steeds met zn speen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Muppetje vr 12 okt 2012 - 19:58

strawberry schreef:

Edit;lees dat jou zoon hem ook niet nodig heeft om in slaap te vallen, dan zou ik denk ik geen speen geven want dan komt hij denk ik echt gewoon omdat hij honger heeft.

Ja precies. Soms pruttelt hij wel wat voor ie in slaap valt, maar dat is één of twee huiltjes, dan is hij weg. Dan wil ik hem dus eigenlijk ook niet afhankelijk gaan maken van n speen ofzo

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Muppetje vr 12 okt 2012 - 20:01

kwak schreef:inderdaad, je moet je eigen gevoel volgen.
Kan het niet zijn dat hij nog zuig behoefte heeft? misschien is het met een pink al tevreden.

bij deze baby ga ik geen speen meer doen, ieder geval proberen om het niet te doen.
D. is nl bijna 2 en slaapt nog steeds met zn speen.
oh nee hoor, hij slaapt dus wel. Denk gewoon wel dat hij echt honger heeft als ie zich meldt... Lijkt me ook helemaal niet raar dat hij nog niet doorslaapt.
Was ook vooral benieuwd hoe anderen dat doen

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  strawberry vr 12 okt 2012 - 20:08

Muppetje schreef:
strawberry schreef:

Edit;lees dat jou zoon hem ook niet nodig heeft om in slaap te vallen, dan zou ik denk ik geen speen geven want dan komt hij denk ik echt gewoon omdat hij honger heeft.

Ja precies. Soms pruttelt hij wel wat voor ie in slaap valt, maar dat is één of twee huiltjes, dan is hij weg. Dan wil ik hem dus eigenlijk ook niet afhankelijk gaan maken van n speen ofzo

Ja dan zou ik hem zelf geen speen geven. M. kon echt niet zonder in slaap vallen dus als hij dan wakker werd snachts dan huilde die en gaf ik z'n speen. Meestal ging ik naar de keuken dan om een fles te maken en als ik dan terug kwam dan sliep hij alweer. Dit was trouwens wel pas na 8 weken ongeveer. Daarvoor kreeg ie bv en legde ik hem gewoon aan als ie wakker werd snachts.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  nillis vr 12 okt 2012 - 20:09

Muppetje schreef:
strawberry schreef:

Edit;lees dat jou zoon hem ook niet nodig heeft om in slaap te vallen, dan zou ik denk ik geen speen geven want dan komt hij denk ik echt gewoon omdat hij honger heeft.

Ja precies. Soms pruttelt hij wel wat voor ie in slaap valt, maar dat is één of twee huiltjes, dan is hij weg. Dan wil ik hem dus eigenlijk ook niet afhankelijk gaan maken van n speen ofzo

Ben ik het helemaal mee eens. Hebben wij ook nooit gedaan. Wel af en toe eens overdag, maar die had T op een gegeven moment ook niet meer nodig.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  _Lana_ vr 12 okt 2012 - 20:11

Een speen is natuurlijk wel goed om aan de zuigbehoefte toe te geven.
Dus wat dat betreft zou het wel kunnen helpen.


Hier hebben ze nooit een speen gehad en nooit gemist.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 20:13

onze beide kinderen hebben ook nooit een speen gehad. Ze snappen allebei niet wat ze met het ding moeten. De oudste heeft tot een half jaar op onze pink gesabbeld. De jongste stilt haar zuigbehoefte bij voorkeur aan de borst en als ze dat niet wil met de pink. Hoewel he soms wel handiger zou zijn als ze de speen wel zou pakken (als ik niet thuis ben en ze de pink van mijn man niet wil), ben ik er niet rouwig om dat ze geen speen heeft. En waarom zou je een voeding rekken? Met bv kun je toch gewoon de borst geven, kun je daarna weer dooorslapen, als je een speen geeft, weet je zeer dat je kindje binnen korte tijd weer wakker is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  _Lana_ vr 12 okt 2012 - 20:14

Muppetje schreef:
strawberry schreef:

Edit;lees dat jou zoon hem ook niet nodig heeft om in slaap te vallen, dan zou ik denk ik geen speen geven want dan komt hij denk ik echt gewoon omdat hij honger heeft.

Ja precies. Soms pruttelt hij wel wat voor ie in slaap valt, maar dat is één of twee huiltjes, dan is hij weg. Dan wil ik hem dus eigenlijk ook niet afhankelijk gaan maken van n speen ofzo

Dan zou ik het ook niet doen hoor, nu kun je er nog vanaf.

Mijn zoon pruttelt nog steeds wel eens voordat hij gaat slapen. Dan moet hij zich nog even overgeven.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Jezzie vr 12 okt 2012 - 20:34

Mijn dochter heeft wel een speentje, maar heeft die niet nodig om in slaap te komen. Ze komt s nacht ook nog voor voeding. Als ze honger heeft heeft haar speentje geven geen zin, dan spuugt ze hem uit en wordt alleen maar bozer! Dus gewoon voeden als hij s nachts komt hoor! Blijkbaar heeft hij dat behoefte aan.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 20:54

Bedenk dat een speen niet een zoethoudertje is, maar dat een speen ook is om een baby te voorzien in zijn zuigbehoefte. Zuigbehoefte is iets wat voorkomt bij vrijwel alle baby's onder de (als ik me niet vergis) 10 maanden. Soms is het ook lastig om honger en zuigbehoefte uit elkaar te houden, want baby's kunnen ook gaan huilen als ze zuigbehoefte hebben. Als ze dan een fles of de borst krijgen, wordt die zuigbehoefte ook bevredigt, dat wel. Je kunt je alleen afvragen wat wenselijker is, extra voeden of voorzien in die extra zuigbehoefte zonder een voeding te geven, maar een speen.

Ik zeg niet dat jouw kindje zuigbehoefte heeft, maar ik denk dat dat bij die andere moeders waarvan jij zegt dat ze een speen geven om de tijd te rekken, wel zo is. Want als een baby écht honger zou hebben dan zou ik, als ik baby was, woest worden van die speen, want daar komt geen melk uit. Maar dat worden ze niet, dus dan zal het eerder zuigbehoefte zijn. Dan is die beredenatie van die ouders om een speen te geven ineens zo apart niet meer Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 21:18

Maple schreef:Bedenk dat een speen niet een zoethoudertje is, maar dat een speen ook is om een baby te voorzien in zijn zuigbehoefte. Zuigbehoefte is iets wat voorkomt bij vrijwel alle baby's onder de (als ik me niet vergis) 10 maanden. Soms is het ook lastig om honger en zuigbehoefte uit elkaar te houden, want baby's kunnen ook gaan huilen als ze zuigbehoefte hebben. Als ze dan een fles of de borst krijgen, wordt die zuigbehoefte ook bevredigt, dat wel. Je kunt je alleen afvragen wat wenselijker is, extra voeden of voorzien in die extra zuigbehoefte zonder een voeding te geven, maar een speen.

Ik zeg niet dat jouw kindje zuigbehoefte heeft, maar ik denk dat dat bij die andere moeders waarvan jij zegt dat ze een speen geven om de tijd te rekken, wel zo is. Want als een baby écht honger zou hebben dan zou ik, als ik baby was, woest worden van die speen, want daar komt geen melk uit. Maar dat worden ze niet, dus dan zal het eerder zuigbehoefte zijn. Dan is die beredenatie van die ouders om een speen te geven ineens zo apart niet meer Wink



wat je zegt klopt niet helemaal. Met flesvoeding wel, maar met borstvoeding niet. Bij borstvoeding kun je bij zuigbehoefte ook de borst aanbieden die het leegst is, dat is wenselijker dat iets kunstmatigs als een plastic speen.
Honger en honger is ook een verschil natuurlijk. Je kunt 'trek' hebben en weer in slaap vallen als je kunt zuigen (beweging die gemaakt wordt tijdens het eten van een baby), of honger hebben dat je NUNUNU eten moet hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Floor vr 12 okt 2012 - 22:04

Muppetje schreef:Krijgen/kregen jullie kindjes s nachts een speen? Ik hou eigenlijk helemáál niet van speentjes. L kijgt m heel soms overdag als hij huilerig is maar wel net gegeten heeft. Als hijnaar bed gaat krijgt hij geen speen. Hij slaapt snel in en wordt wakker voor eten, meestal om de vier uur. Soms korter, soms langer. Prima, honger is honger. Ik verwacht helemaal niet dat hij doorslaapt.

Nu las ik op een ander forum dat mensen een speen gebruiken om de tijd tussen voedingen te rekken s nachts. Speen erin en doorslapen. Ik vond dat een rare redenatie, of ligt dat aan mij en zou ik hem toch een speen 'moeten' geven s nachts?

Onze zoon krijgt altijd een speen, hij had altijd enorme zuigbehoefte (ik geef flesvoeding) en het was een huilbaby dus voor ons ook echt een troostmiddel om hem rustig te krijgen.
Je hoeft toch helemaal geen speen te geven als je dat niet wilt. Onze zoon wordt zelf wakker als hij zijn speen kwijt is, hij kan hem ook niet vinden in bed en dus moet ik er met regelmaat uit om hem een speen te brengen, hij slaapt anders gewoonweg niet verder.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Sophiee vr 12 okt 2012 - 22:18

Onze dochter krijgt ook een speen. Ze zoog zich vanaf dag 1 vast aan alles wat binnen handbereik lag. Inmiddels merken we dat de zuigbehoefte een klein beetje af begint te nemen. Zodra ze een maand of 7 is, willen we proberen hem af te gaan bouwen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Happydobby vr 12 okt 2012 - 22:39

Als ik jou verhaal lees, geen speen meer geven! Mocht er hier een tweede komen gaan wij proberen om geen speen meer te geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Muppetje vr 12 okt 2012 - 23:02

Happydobby schreef:Als ik jou verhaal lees, geen speen meer geven! Mocht er hier een tweede komen gaan wij proberen om geen speen meer te geven.

Mijn verhaal? Hij krijgt m maar heel soms hoor, en alleen overdag

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  SarahKey vr 12 okt 2012 - 23:28

S heeft wel een speen. Alleen in bed en om in slaap te vallen. Daarna ligt de speen ergens in bed of op de grond. Als hij midden in de nacht wakker word even slaapt hij zonder speen weer in.

Toen S wat kleiner was had hij de speen ook overdag in, vooral in de wandelwagen. Hij had erg veel zuigbehoefte. Toen dat minder werd ben ik de speen ook gaan minderen. Nu alleen nog bij het inslapen afleren. Wil het liefst voor het eerste jaar hem van de speen afhebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Shy vr 12 okt 2012 - 23:46

Gisteravond was ons zoontje heel moe en erg huilerig, hij lag in bed en kreeg hem niet stil wat ik ook deed. Alleen voor dat soort momenten krijgt hij een speen. Hij begon er op te zuigen en is lekker in slaap gevallen. Verder sabbelt hij op zijn vingertjes of zijn giraffe
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Puggle za 13 okt 2012 - 0:20

L.oïs heeft heel de dag,wel een speen. Behalve 'snachts. Ze slaapt prima.zonder en altijd door.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Happydobby za 13 okt 2012 - 0:22

Muppetje schreef:
Happydobby schreef:Als ik jou verhaal lees, geen speen meer geven! Mocht er hier een tweede komen gaan wij proberen om geen speen meer te geven.

Mijn verhaal? Hij krijgt m maar heel soms hoor, en alleen overdag

Very Happy Daarom, niet meer geven dan hoef je het ook niet af te leren.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 0:23

Ik was super fanatiek tegen speentjes maar ze hebben hier zo'n zuigbehoefte dat ik toch heb toegegeven. Maar laten huilen is ook geen optie, en dan sabbelen ze op alles wat los en vast zit (vuistjes, elkaars vuistjes, deken, lakentje, de spijlen van het bed :S, kleertjes, de staart van de kat (bah!))...tja dan maar een speentje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Twellie za 13 okt 2012 - 0:31

Mijn oudste heeft wel een speen, de jongste niet. Daar heb ik ook altijd weinig zuigbehoefte bij opgemerkt, ze viel na een voeding van een kwartiertje standaard tevreden in slaap. Als we hopelijk ooit nog een derde krijgen, zou ik proberen geen speen meer aan te bieden, we krijgen mijn oudste er niet vanaf. Maar als het kindje een enorme zuigbehoefte zou hebben, zou ik het dan toch wel weer doen, maar liever niet.

Ik heb trouwens wel het idee dat kindjes met een speen eerder doorslapen als ik dat bekijk in mijn omgeving.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Printje za 13 okt 2012 - 0:48

R heeft nooit een speen gekregen en ook baby 2 krijgt geen speentje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik Empty Re: speengebruik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum