Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speengebruik ouder kind

+21
Tazz
Rumble
Limburg85
Thunder
Sophiee
Aagje!
Liadan
Fearie
Susan
Happydobby
Annemie
SarahKey
Twellie
Floor
Tania
Mida4you
Ayla
maiadebij
Lonely Goatherd
Blue flower
Linda
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Speengebruik ouder kind

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 20:13

Ik was in eerste instantie niet van plan om dochter een speen te geven, maar toen ze een paar maanden was zijn we toch gezwicht.
We hebben altijd de regel gehad dat ze dat ding alleen in bed mocht hebben. En in de auto als we lange stukken rijden tijdens haar middagdutje.

Van de week was ze ziek en had ze erg veel troost aan haar speen. Dus toen hebben we hem haar mee naar beneden laten nemen.
Het gaat nu beter met haar, dus vanmorgen moest ze haar speen boven laten. Met ernstige drama tot gevolg. Het hele huis is te klein en ze is al een uur aan het schreeuwen en huilen om haar speen. Afleiden lukt niet.

Ik vind dat we dit vol moeten houden, man zou volgens mij het liefste haar speen terug geven.

Hoe staan jullie in het gebruik van een speen op latere leeftijd? Voor de kinderen van rond de 2 die ook nog een speen hebben, hebben jullie regels of mag jullie kind wel gewoon ermee rond lopen?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Blue flower do 27 sep 2012 - 20:22

Hier geen speen maar wel een (hydrofielluier) als mega verslaving. Zodra dat ding maar niet in de buurt was raakte hij volledig in paniek. Ik heb toen tegen hem gezegd dat de koekel (zo noemt hij z'n doek) moest slapen, in bed en dat ging 2 dagen heel moeizaam maar daarna gaf zijn koekel zelf een kusje en zwaaide de koekel gedag.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Lonely Goatherd do 27 sep 2012 - 20:24

Ik vind het geen gezicht, maar ik heb wellicht makkelijk praten omdat onze zoon nooit een speen heeft gehad. Lijkt me heel moeilijk om het af te bouwen als je kind er zo aan gehecht is. Succes in ieder geval!
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 20:35

Ik vind het ook geen gezicht, daarom heeft ze hem ook nooit beneden of buiten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Lonely Goatherd do 27 sep 2012 - 20:50

Ik heb verder geen praktische tips dus helaas, maar wat ik wel nog wil zeggen is dat ik er in ieder gevall goed over zou praten met je man en dan een beslissing nemen en daar ook in volharden. Zodat je niet nog x keer het drama hebt met daarna weer toegeven. Maar óf nu echt stoppen óf haar het speentje weer geven en pas weer 'afpakken' als jij en je man er allebei achter staan en dan is het ook definitief. Of het nu al zover is, hangt denk ik af van hoeveel je dochter er van snapt, of je het idee hebt dat je het haar goed kunt uitleggen (wat helaas niet betekent dat ze het er mee eens is :P).
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 20:53

Oh maar het is niet de bedoeling dat ze nu helemaal met haar speen stopt. Ze slaapt erg slecht en zonder speen hebben we denk ik helemaal geen nachtrust meer.
Ze mag hem alleen niet beneden hebben, maar echt alleen in bed.
We houden ons daar nu aan vast, man is het daar ook mee eens, maat het is zo makkelijk om toe te geven, maar we doen het niet.
Hij is nu naar buiten met haar, even wat afleiding.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Lonely Goatherd do 27 sep 2012 - 20:57

Ok, als het maar duidelijk is voor haar. Hoop dat ze zich er snel overheen zet.smile
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 21:32

Hier mocht de tut ook niet mee naar beneden.
Maar inderdaad met uitzondering als ze ziek was ofzo.
Maar als ze dan weer beter was hebben we eigenlijk ook geen problemen ermee gehad.

Maar wat was ik blij toen dat ding weg was zeg.
En nog blijer toen bleek dat A. geen tutje wilde. Hij heeft twee Tiamo hondjes waar hij in bed op sabbelt, maar die komen ook niet beneden. Alleen als we ver weg gaan, dan gaat 1 van de 2 wel mee.

Edit: Ik zie nu dat hij 1 hondje mee naar beneden heeft gesmokkeld, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 21:32

Mijn zoontje heeft nu geen speen meer, maar tot 2 jaar en 3 maanden wel. We hadden hier duidelijke afspraken over; hij mocht hem alleen in bed. Dit ging goed, maar als hij de kans kreeg om hem de hele dag in zijn mond te hebben, had ie dat ook gedaan hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 21:42

Tot een jaar heeft mijn zoon een speen in bed gehad. Toen een paar weken alleen 's nachts en na die paar weken heb ik het helemaal niet meer gegeven. Hij heeft daar 1 of 2 nachten een beetje moeite mee gehad en toen was het gelukkig al over.
Op een gegeven moment hebben kinderen het gewoon helemaal niet meer nodig om hun zuigbehoefte te bevredigen, maar is het puur gewenning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  maiadebij do 27 sep 2012 - 21:46

N mocht hem ook alleen in bed en bij uitzondering (zoals ziek zijn) beneden. Toen hij ruim 3 jaar was vonden we het wel genoeg. Hij was toen zo geïnteresseerd in de maan, dus hebben we een wensbalon van mijn broertje gekregen, daar (zogenaamd) zijn 3 speentjes in gedaan (ze maakten de ballon te zwaar dus vandaar "zogenaamd") en zijn spenen naar de maan gestuurd. Ik ging met angst en beven de nacht tegemoet, dacht dat wordt echt een drama! Maar wonder boven wonder hebben we hem nooit meer over gehoord en sliep hij prima!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Ayla do 27 sep 2012 - 21:47

Hier ook alleen in bed of in de auto, maar als ze de kans krijgt heeft ze hem de hele dag in haar mond Speengebruik ouder kind 394967 dat doen we dus niet. Oja ook als ze moe is en we zijn nog onderweg krijgt ze hem wel, maarja dochter is ook nog geen jaar.

Het is wel goed dat jullie hierover op 1 lijn zitten, en ik denk dat het nu een kwestie van volhouden is.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Mida4you do 27 sep 2012 - 22:15

Mijn dochter heeft de speen alleen s nachts in en is 2 jaar geweest
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 22:20

Mijn zoontje mocht zijn speen nadat hij een jaar was ongeveer ook alleen in bed, als hij ziek was of als hij beneden bij me lag te tutten. Soms was het wel drama als hij bedacht had dat hij hem mee naar beneden wilde nemen. Rond z'n tweede verjaardag was ik wel klaar met de speen (ondanks dat hij echt zwaar verslaafd was aan dat ding) en hebben we hem in zijn schoen laten stoppen. Na een week heeft hij er bijna nooit meer naar gevraagd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 22:25

Ik ben een slechte mama denk ik, hij heeft hier bijna de hele dag een speen tot zijn beschikking. Niet alleen boven in bed.
Ik wil het wel wat meer gestructureerd gaan doen, dus echt alleen als hij moe is want met een speen in zijn mond maakt hij ook geen geluiden en het lijkt me ook wel belangrijk dat hij klanken oefent.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Twellie do 27 sep 2012 - 22:26

Onze dochter heeft ook nog een speen (bijna drie). Ze heeft de speen vanaf de geboorte alleen in de wieg of in bed gekregen. Als ze ergens anders slaapt, zoals bijvoorbeeld in de auto, krijgt ze hem ook niet en dat gaat prima.

Laatst wilden we gaan afkicken van de speen, mijn dochter wilde het zelf ook. Toen hoorde ik na een uurtje een heel zacht gehuil van de bovenverdieping komen. Mijn dochter was heel hard haar best aan het doen om het huilen in te houden, echt heel zielig. Toen wilde ze het weer gaan proberen zonder speen, maar het lukte niet. Ik ben maar gezwicht en heb haar de speen gegeven.

Ik ben zo blij dat mijn jongste geen speen heeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 22:27

Floor schreef:Ik ben een slechte mama denk ik, hij heeft hier bijna de hele dag een speen tot zijn beschikking. Niet alleen boven in bed.
Ik wil het wel wat meer gestructureerd gaan doen, dus echt alleen als hij moe is want met een speen in zijn mond maakt hij ook geen geluiden en het lijkt me ook wel belangrijk dat hij klanken oefent.

Mijn zoontje ook tot hij een jaar was hoor, die had hem ook heel veel in z'n mond. M. heeft er veel minder behoefte aan. Hij ligt nu wel de hele dag beneden maar ze krijgt hem alleen als ze moe is of huilerig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  SarahKey do 27 sep 2012 - 22:38

S heeft ook een speen, maar alleen in bed. Vind het persoonlijk geen gezicht een speen de hele tijd in een kindermondje. Vooral als ze het jaar gepasseerd zijn en ze proberen te praten. Ik ben er heel streng en ik ben van plan om voor het eerste jaar de speen af te leren. Een speen hoort troost te geven aan baby's, daarboven is het een gewenning.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Annemie do 27 sep 2012 - 23:03

Lonely Goatherd schreef:Ik vind het geen gezicht, maar ik heb wellicht makkelijk praten omdat onze zoon nooit een speen heeft gehad. Lijkt me heel moeilijk om het af te bouwen als je kind er zo aan gehecht is. Succes in ieder geval!

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Happydobby do 27 sep 2012 - 23:07

Hier heeft M ook alleen nog met de slaapjes een speen maar als hij de kans krijgt wil hij het ding ook de hele dag in. Nu krijgt hij hem alleen met zijn slaapjes en op lange autoritjes in.

Pas had zijn neef wel zijn speen in, probeerde M. de speen steeds af te pakken en een hoop gebrul erbij als het niet mocht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 23:12

Y heeft alleen een speen voor het in slaap vallen en tegenwoordig heeft ze ook daar steeds minder behoefte aan, dus ik maak me er niet zo druk om. E heeft een speen gehad tot hij bijna vier was en hij heeft wel periodes gehad dat hij een speen overdag wilde, dat mocht dan niet, maar dan sleepte hij gewoon een stoel naar de kast waar spenen lagen. Hij was er vrij opeens helemaal vanaf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Fearie do 27 sep 2012 - 23:14

D. heeft sinds hij 1 is geworden overdag geen speen meer in, was al begonnen om als ie ergens mee bezig was de speen weg te pakken en het zo af te leren. Onder het motto van, ik ben 1 en mag overdag geen speen krijgt hij hem alleen nog met het slapen. Hoop dat ook afgeleerd te hebben voor hij 2 is.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 23:17

Mijn kinderen hebben gelukkig geen speen. Als ze er wel 1 zouden hebben zou ik 'm zo min mogelijk proberen te geven op een dag. Ik ken 2 kinderen waarbij het gebit naar de speen is gaan staan, als zij de tanden op elkaar zetten zie je een gat tussen de boven en ondertanden. Dit zou ik willen proberen te voorkomen, want het lijkt me heel lastig om dat weer goed te krijgen.
Al lijkt het me wel heel lastig om niet toe te geven de speen toch te geven als je kind er zo gehecht aan is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Aagje! vr 28 sep 2012 - 0:07

Onze dochter heeft vanaf dag 2 een speentje. Ze heeft hem nu alleen als ze gaat slapen. We hebben heel duidelijk gezegt dat ze hem alleen mag als ze gaat slapen, dus zodra ze wakker is maar nog wel in bed ligt dan gaat hij op de kast. Vind ze prima.

Ook mag ze niet praten als hij in haar mond zit.

Ach ja dat geen gezicht vind ik een beetje overdreven, het ligt eraan hoe je ermee omgaat denk. ik denk in ieder geval nooit als ik een kindje zie lopen op straat met een speen: oh dat is ook geen gezicht. Moet iedereen lekker zelf weten hoe ze daar mee om gaan.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Sophiee vr 28 sep 2012 - 0:25

Onze dochter heeft een speentje vanaf de dag dat ze hem (eindelijk!) wilde. Ze had zo'n grote zuigbehoefte, dat ze vanaf dag 1 op onze pink zoog om enigszins rustig te worden. Nu heeft ze hem alleen nog nodig om tot rust te komen. In bed heeft ze hem niet. CB adviseert hier de speen vanaf 7 maan den af te bouwen, dan is de zuigbehoefte weg en speelt alleen nog gewenning een rol. We willen het vanaf dat moment proberen af te bouwen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speengebruik ouder kind Empty Re: Speengebruik ouder kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum