Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De grote levensvragen-stellingenlijst

+28
mzcharlotte
Arwyn
Caresses
Rouxxxe
Melis_je
Ilargi
M_as
Isis
jena
rapa nui
Pompoen
Rush
Lady Starstruck
Jeanette
Monte
SuperGrover
Sugarfall
Discordia
litllejoy
Spring
Lady4
Sayuri
Chocoholic
Ooh La La!
Bisq
Elliot
Kowalski
Lonely Goatherd
32 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 4 Empty Re: De grote levensvragen-stellingenlijst

Bericht  SuperGrover vr 28 sep 2012 - 2:46

Carrie schreef:Ik zeg niet dat ik geluk zou hebben met meer geld, maar dat ik gelukkiger zou zijn. Ik geef ook aan dat ik nu al gelukkig ben smile Als de dingen makkelijker zijn, ben ik ook gelukkiger, denk ik. Dus als ik dan wel kan gaan voor mijn rijbewijs en mijn moeder geld kan geven.
Ik zeg ook niet dat je er meer geluk van krijgt, ik denk niet dat je gelukkiger wordt van meer geld. Je wordt niet gelukkiger van een rijbewijs. Maar goed, we komen hier niet uit.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 4 Empty Re: De grote levensvragen-stellingenlijst

Bericht  Rush vr 28 sep 2012 - 2:47

SuperGrover schreef:
Carrie schreef:Ik zeg niet dat ik geluk zou hebben met meer geld, maar dat ik gelukkiger zou zijn. Ik geef ook aan dat ik nu al gelukkig ben De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 4 561177 Als de dingen makkelijker zijn, ben ik ook gelukkiger, denk ik. Dus als ik dan wel kan gaan voor mijn rijbewijs en mijn moeder geld kan geven.
Ik zeg ook niet dat je er meer geluk van krijgt, ik denk niet dat je gelukkiger wordt van meer geld. Je wordt niet gelukkiger van een rijbewijs. Maar goed, we komen hier niet uit.
Daar zijn de meningen inderdaad behoorlijk over verdeeld denk ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 2:55

Ik zou er in de winter wel gelukkiger van worden btw. Het levert mij stress en depressie op wanneer ik voor de miljoenste keer door een sneeuwstorm of koude en winderige plensbui moet fietsen om thuis te komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 2:57

Rush schreef:
SuperGrover schreef:
Carrie schreef:Ik zeg niet dat ik geluk zou hebben met meer geld, maar dat ik gelukkiger zou zijn. Ik geef ook aan dat ik nu al gelukkig ben De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 4 561177 Als de dingen makkelijker zijn, ben ik ook gelukkiger, denk ik. Dus als ik dan wel kan gaan voor mijn rijbewijs en mijn moeder geld kan geven.
Daar zijn de meningen inderdaad behoorlijk over verdeeld denk ik.

Ik werd er wel gelukkiger van toentertijd omdat ik mijn vrijheid terug kreeg en mijn eigen dingen kon doen zonder afhankelijk te zijn van mijn ouders, omdat ik bijna niet met het OV kon reizen. Dus het zal per persoon verschillen smile Ik zou ook gelukkiger zijn met meer geld, omdat ik dan niet meer moet werken, maar meer aan mezelf kan denken.

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 28 sep 2012 - 3:00

Ik heb nu een rijbewijs, maar als ik het kwijt zou raken, zou ik wel minder gelukkig zijn.

Iedere dag extra vroeg opstaan, in weer en wind naar de bushalte fietsen, dan in een bus vol irritante scholieren, dan in de kou op het station, en weer in de bus met irritante scholieren om vervolgens na meer dan een uur op je werk aan te komen.

Dat vond ik echt verschrikkelijk, wat keek ik toen enorm uit naar m`n rijbewijs. Ik durf wel te zeggen dat ik minder gelukkig zou zijn als het niet meer heb.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 3:01

SuperGrover schreef:

Nee je wordt ook niet per see gelukkiger van een rijbewijs, maar het maakt de dingen wel makkelijker, ergo gelukkiger. We hoeven er ook niet uit te komen, maar ik weet niet, het kom een beetje apart op me over. Alsof ik oppervlakkig zou zijn, maar wellicht neem je het iets te letterlijk? Ik weet heus wel dat geld alléén niet gelukkig maakt.

Gast
Gast

Bericht  M_as vr 28 sep 2012 - 3:49

Rood schreef:
God bestaat niet. Eens

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Eens

Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Oneens

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens

Ik ben bang voor de dood. Eens

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens

Geluk is relatief. Eens

De waarheid bestaat. Oneens
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Ilargi vr 28 sep 2012 - 4:01

God bestaat niet. Eens

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens

Mijn leven heeft een bedoeling. Eens

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Eens

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Soms( moeilijke!)

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens

Geluk is relatief. Eens

De waarheid bestaat. Eens
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Melis_je vr 28 sep 2012 - 4:16

SuperGrover schreef:
Punk'd schreef: Voor die drie dromen heb ik gewoon geld nodig..
Wat zonde dat je het idee hebt dat je echte levensgeluk wordt uitgesteld doordat je voor jouw gevoel te weinig geld hebt. Ik denk niet dat je gelukkiger zou worden van dat extra geld, ik denk dat je gelukkiger zou zijn als je je instelling zou veranderen.

Gelukkig worden van een lekker wijntje op een terras is denk ik wel een ander soort geluk. Een soort tevredenheid met wat je hebt. Ik denk dat je van ambitie ook heel gelukkig kan worden op een andere manier. Niet per se het bereiken van je 'doel' (zoals het hebben van een eigen bedrijf), maar het zien groeien ervan, erin investeren en daar de resultaten van zien. Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat dat me gelukkig maakt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Rouxxxe vr 28 sep 2012 - 4:25

God bestaat niet. Oneens

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens

Ik
zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een
flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens

Ik ben bang voor de dood. Oneens

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens

Geluk is relatief. Eens

Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 5:37

De associatie met het communisme komt bij mij door de flat. Dat roept bij mij een beeld op van alleen maar troosteloze flatgebouwen, waarin iedereen in hetzelfde flatje woont. Dat lijkt me voor niemand goed, iedereen gedijt beter in een eigen situatie. Allemaal het zelfde lijkt me niet goed. Maar zo bedoelde je het niet, ik heb die invulling er ook zelf aan gegeven.

Ja als het zou kunnen dan zou ik het zeker doen. Als zou ik het verschrikkelijk vinden om in een flatgebouw te wonen. Mag een armzalig hutje op de hei ook? Ik denk dat we duurzamer en groener moet leven. Ook draagt het kapitalisme op geen enkele manier bij aan een eerlijke wereld. Met simpelweg geld en vermogen afstaan komen we er niet, er moet veel meer anders.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover vr 28 sep 2012 - 5:42

Carrie schreef:
SuperGrover schreef:

Nee je wordt ook niet per see gelukkiger van een rijbewijs, maar het maakt de dingen wel makkelijker, ergo gelukkiger. We hoeven er ook niet uit te komen, maar ik weet niet, het kom een beetje apart op me over. Alsof ik oppervlakkig zou zijn, maar wellicht neem je het iets te letterlijk? Ik weet heus wel dat geld alléén niet gelukkig maakt.
Oh dat bedoel ik helemaal niet te zeggen! Een rijbewijs is absoluut makkelijk, en als je denkt dat je er gelukkiger van wordt, spaar ervoor en ga die rijlessen nemen. Dat bedoel ik ook te zeggen tegen Punk'd, je hebt niet veel geld nodig voor het opstarten van een eigen bedrijf, je hebt niet veel geld nodig voor kinderen. Het is niet geld dat je gelukkig maakt, het is dingen ermee doen. Het is heel makkelijk om veel geld te hebben, maar ik geloof er gewoon niet in dat geluk zit in een getal op een bankafschrift smile Juist het werken en sparen voor zoiets als een reis kan heel motiverend werken. Misschien wordt je daar uiteindelijk wel gelukkiger van dan dat het je komt aanwaaien. Maar je hoeft het absoluut niet met je eens te zijn, zoals ik ook al eerder zei, het is zeker niet mijn bedoeling om jullie denkwijze af te keuren.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover vr 28 sep 2012 - 5:50

Melis_je schreef:
SuperGrover schreef:
Punk'd schreef: Voor die drie dromen heb ik gewoon geld nodig..
Wat zonde dat je het idee hebt dat je echte levensgeluk wordt uitgesteld doordat je voor jouw gevoel te weinig geld hebt. Ik denk niet dat je gelukkiger zou worden van dat extra geld, ik denk dat je gelukkiger zou zijn als je je instelling zou veranderen.

Gelukkig worden van een lekker wijntje op een terras is denk ik wel een ander soort geluk. Een soort tevredenheid met wat je hebt. Ik denk dat je van ambitie ook heel gelukkig kan worden op een andere manier. Niet per se het bereiken van je 'doel' (zoals het hebben van een eigen bedrijf), maar het zien groeien ervan, erin investeren en daar de resultaten van zien. Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat dat me gelukkig maakt.
Dat denk ik ook, ambitie is goed. Ik bedoel ook niet dat iedereen maar op zijn gat moet gaan zitten, juist niet zelfs. Ik bedoel te zeggen dat je niet een schip met geld nodig hebt om dat te bereiken. Je hebt geen enorm startkapitaal nodig voor een eigen bedrijf. Begin klein, bouw het op, als je eigen werk. Het is zonde om zo'n droom af te laten hangen van je bankrekening. Natuurlijk, als je in de schuldsanering zit, is het onverstandig om een eigen bedrijf te beginnen. Maar zolang je geen financiële problemen hebt, pak het aan. Mijn idee is meer dat ik het gevoel heb dat het altijd maar meer moet. Mensen zien niet goed wat ze hebben, en die gedachte van: Als ik nou iets meer... dan... Bijvoorbeeld 'als ik nog 5 kilo afval, dan ben ik tevreden met mezelf', 'als ik meer geld heb, ben ik gelukkiger', 'als ik die promotie krijg...' Kijk eens naar je figuur nú, kijk eens naar je rekening nú. Je kunt daar al zoveel mee.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Caresses vr 28 sep 2012 - 6:31

God bestaat niet.
Eens.
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid.
Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling.
Niet per se. Je kan er zelf wat van maken en zo zorgen dat je leven een nuttige bedoeling is.
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg.
Eens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood.
Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan.
Moeilijk deze, als er dan geen hongersnood en dakloosheid meer zou bestaan wel. Maar niet dat ik inlever zodat anderen ervan profiteren zonder zelf even hard te werken.
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil.
Oneens, het is slim om beide te doen.
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand.
Soms, heel situatie afhankelijk.
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen.
Oneens.
Ik ben bang voor de dood.
Eens.
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren.
Eens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen.
Oneens, veel mensen hebben er baat bij, in die zin is het voor hun nodig/nuttig.
Geluk is relatief.
Oneens (deze weet ik niet zeker).
De waarheid bestaat
Eens. Al zijn er natuurlijk meerdere waarheden.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  Arwyn vr 28 sep 2012 - 6:41

Chipp schreef:Oké, moeilijk, maar wees streng voor jezelf: eens of oneens?

God bestaat niet. Oneens.

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens.

Mijn leven heeft een bedoeling. Eens.

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens.

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Oneens.

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens.

Dat is mijn plicht doe is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens.

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens.

Ik ben bang voor de dood. Oneens.

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens.

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens.

Geluk is relatief. Eens.

De waarheid bestaat.Eens.

Eigenlijk gewoon dit hele lijstje.
Behalve dan het in een flat wonen, eerste wat ik daarbij dacht is 'Dat doe ik al' Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 4:47

God bestaat niet. Eens.

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Eens. Ik vind dat er veel catastrofale beslissingen worden gemaakt, die de aarde uiteindelijk tot een einde zullen brengen.

Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens. Ik ben gewoon de zoveelste in rij.

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens. Ik denk dat we ons steeds evolueren.

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Eens.

Ik
zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een
flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens.

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oei... twijfel. Toch neig ik naar eens. Dat brengt me overigens best vaak in probleemsituaties.

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens.

Ik ben bang voor de dood. Eens. Nu nog wel tenminste. Ik denk dat het langzaamaan minder angstig zal zijn. Ik vind het nu nog te vroeg, zeg maar.

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens.

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens. Rituelen zijn soms nodig om niet te ontsporen.

Geluk is relatief. Eens.

De waarheid bestaat. Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 5:33

God bestaat niet. Oneens.

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Eens, sinds enige tijd geloof ik weer vast in het dogma van onze voorouders dat de mens geneigd is tot alle kwaad.

Mijn leven heeft een bedoeling. Eens, toch maar wel.

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens, ik zou een deel van mijn welvaart opgeven om een ander te eten te geven. Ook al voel ik wel de weerstand bij mezelf.

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Steeds meer oneens.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens.

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens, ook al ervaar ik soms ineens echte troost bij God. Maar qua mensen... je komt alleen het leven binnen en gaat er ook alleen weer uit.

Ik ben bang voor de dood. Eens. Het is mijn grootste angst, naast onder narcose gaan.

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens. Soms wil ik in het klooster.

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens. Vroeger haatte ik rituelen, maar ze hebben een heerlijke schoonheid en kalmte.

Geluk is relatief. Eens.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte za 29 sep 2012 - 5:48

God bestaat niet. Ik ben daar nog niet mee eens of oneens

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Eens.

Mijn leven heeft een bedoeling. Eens. Ik kan niet geloven dat er geen bedoeling voor is.

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens.

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens. Maar ik ben wel van mening dat mensen iets terug moeten doen voor de maatschappij/wereld. En dat je niet alleen kan doen wat je wilt, je zal altijd aan bepaalde verplichtingen moeten voldoen. Er moet een bepaalde balans in zitten.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens. Ik ben een gevoelsmens.

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens.

Ik ben bang voor de dood. Eens. Het is ook mijn grootste angst. En niet alleen om mezelf.

Geluk is relatief. Eens.

mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 8:32

God bestaat niet. Eens. Eigenlijk wil ik zeggen dat je dat niet kunt weten, maar als god zou zijn, is hij denk ik niet meer op/om/rondom de aarde. In elk geval niet zoals de bijbel het voorkauwt.

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens. Mensen doen helaas domme dingen in grote getallen, dus als men nu wat individueler gaat denken dan is er geen probleem.

Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens. Misschien krijgt het dat nog wel.

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens. Zie daar geen probleem in.

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens. Dan zie ik mijn familie in het buitenland dus nooit meer. Ongeacht of ze het dan beter zullen hebben.

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens. Mijn plicht moet iets zijn wat ik wil doen.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens. Daar krijg ik problemen van.

Ik ben bang voor de dood. Oneens. Ik ben er soms zelfs nieuwsgierig naar (op een gezonde manier)

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Absoluut oneens. Ik vind mijn rust juist in computers.

Geluk is relatief. Oneens

De waarheid bestaat. Oneens. De waarheid is iets wat mensen beslissen.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 8:40

God bestaat niet. Eens.

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Eens.

Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens.

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens.

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Eens.

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens.

Ik ben bang voor de dood. Eens.

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens.

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Eens.

Geluk is relatief. Eens

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Printje za 29 sep 2012 - 9:20

God bestaat niet. Eens, ik geloof niet dat er iemand is die zoveel ellende toestaat zoals bijv. het overlijden van hele jonge kindjes.

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens, ik ben helaas veel te goed van vertrouwen.

Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens, ik geloof hier totaal niet in.

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens, je kunt niet alleen maar doen wat je wilt.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens, helaas veel te vaak, ik ben een echt gevoelsmens

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens

Ik ben bang voor de dood. Eens, eigenlijk vooral wat er met mijn kindje(s) zal gebeuren en of ze me ooit nog zouden herinneren mocht ik vroeg overlijden.

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens, ik vind het leven vaak veel te snel, oppervlakkig en veel te materialistisch geworden

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Eens

Geluk is relatief. Eens

De waarheid bestaat.Oneens, het is altijd hoe iemand het zelf ziet, een ander kan het altijd anders zien.

Over het rijbewijs stukje....ik heb geen rijbewijs en kan me ook echt niet voorstellen dat ik er ooit gelukkiger van zou worden. Ik vind dat ook weer een materialistisch iets wat mij echt niet gelukkiger kan maken, afhankelijker ook niet want ik red me prima te voet/per fiets/ of ov
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 11:22

SuperGrover schreef:
Carrie schreef:
SuperGrover schreef:

Oh dat bedoel ik helemaal niet te zeggen! Een rijbewijs is absoluut makkelijk, en als je denkt dat je er gelukkiger van wordt, spaar ervoor en ga die rijlessen nemen. Dat bedoel ik ook te zeggen tegen Punk'd, je hebt niet veel geld nodig voor het opstarten van een eigen bedrijf, je hebt niet veel geld nodig voor kinderen. Het is niet geld dat je gelukkig maakt, het is dingen ermee doen. Het is heel makkelijk om veel geld te hebben, maar ik geloof er gewoon niet in dat geluk zit in een getal op een bankafschrift smile Juist het werken en sparen voor zoiets als een reis kan heel motiverend werken. Misschien wordt je daar uiteindelijk wel gelukkiger van dan dat het je komt aanwaaien. Maar je hoeft het absoluut niet met je eens te zijn, zoals ik ook al eerder zei, het is zeker niet mijn bedoeling om jullie denkwijze af te keuren.

OK smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 11:27

Carrie schreef:OK De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 4 561177
Whahahaa!!! I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 11:40

Rood schreef:
Carrie schreef:OK De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 4 561177
Whahahaa!!! I love you

Haha! Waarom lach je nou gekkerd? Ik vond het wel zo netjes nog even op SG te reageren Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Mariposa zo 30 sep 2012 - 1:25

God bestaat niet. Oneens

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Weet ik niet zeker.

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Als er daardoor geen armoede/honger in de wereld meer zou bestaan dan eens, anders oneens.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens

Geluk is relatief. Eens

De waarheid bestaat. Oneens, DE waarheid bestaat niet.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: