De grote levensvragen-stellingenlijst
+28
mzcharlotte
Arwyn
Caresses
Rouxxxe
Melis_je
Ilargi
M_as
Isis
jena
rapa nui
Pompoen
Rush
Lady Starstruck
Jeanette
Monte
SuperGrover
Sugarfall
Discordia
litllejoy
Spring
Lady4
Sayuri
Chocoholic
Ooh La La!
Bisq
Elliot
Kowalski
Lonely Goatherd
32 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: De grote levensvragen-stellingenlijst
God bestaat niet.
Eens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid.
Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling.
Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg.
Eens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood.
Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan.
Oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil.
Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand.
Eens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen.
Oneens, al laat niet iedereen het altijd zien (en misschien is dat maar goed ook)
Ik ben bang voor de dood.
Oneens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren.
Eens, terwijl ik toch nog maar 24 ben en dus bijna niet anders ken (tot m'n 12e/ 13e was het zo, alleen dan wel met de krant)
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen.
Eens
Geluk is relatief.
Eens
De waarheid bestaat.
Oneens, iedereen heeft zijn eigen waarheid..
Eens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid.
Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling.
Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg.
Eens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood.
Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan.
Oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil.
Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand.
Eens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen.
Oneens, al laat niet iedereen het altijd zien (en misschien is dat maar goed ook)
Ik ben bang voor de dood.
Oneens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren.
Eens, terwijl ik toch nog maar 24 ben en dus bijna niet anders ken (tot m'n 12e/ 13e was het zo, alleen dan wel met de krant)
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen.
Eens
Geluk is relatief.
Eens
De waarheid bestaat.
Oneens, iedereen heeft zijn eigen waarheid..
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Spring schreef:Haha, ben je zo stout geweest?
Nou ik bedacht me net dat je ook bang kan zijn om 'te vroeg' te overlijden. Niet perse de dood zelf.
Ook beetje te gemakkelijk van mij om te denken dat gelovigen zeker weten/denken dat ze in de hemel komen..
Hahahaha! Nee geloof het niet! Ben niet perfect, maar probeer mijn leven zo 'goed' mogelijk te lijden. Maar ik ben bang voor de hel, daarom ben ik bang voor de dood. Hoewel ik ook wel weet dat ik bij God hoor, dus die angst slaat eigenlijk nergens op.
Gast- Gast
Het leven is één groot lijden #leidenCarrie schreef:Ben niet perfect, maar probeer mijn leven zo 'goed' mogelijk te lijden.
Gast- Gast
Rood schreef:Het leven is één groot lijden #leidenCarrie schreef:Ben niet perfect, maar probeer mijn leven zo 'goed' mogelijk te lijden.
Oja, kudt. Ik twijfelde nog
Gast- Gast
Gelukkig maar dat er op spellingsgebied een waarheid bestaat.Carrie schreef:Oja, kudt. Ik twijfelde nog
Gast- Gast
Rood schreef:Oké, moeilijk, maar wees streng voor jezelf: eens of oneens?
God bestaat niet. eens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. oneens
Mijn leven heeft een bedoeling. oneens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. eens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. eens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. oneens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. eens
Ik ben bang voor de dood. oneens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. eens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. oneens
Geluk is relatief. eens
De waarheid bestaat. eens
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
God bestaat niet. Oneens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling. Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Oneens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens
Ik ben bang voor de dood. Oneens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens
Geluk is relatief. Eens
De waarheid bestaat. Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens
Ik ben bang voor de dood. Oneens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens
Geluk is relatief. Eens
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Caroline. schreef:aan de meiden die bij de laatste vraag 'oneens' hebben ingevuld, kunnen jullie daar iets meer uitleg over geven? Ik snap namelijk niet hoe er geen waarheid zou kunnen bestaan.. Er moet toch altijd iets waar zijn?
Ik denk dat er voor iedereen wel een waarheid is. Maar dat wil nog niet zeggen dat mijn waarheid ook jouw waarheid is. Daarom heb ik de vraag met oneens beantwoord.
Gast- Gast
God bestaat niet. Eens, maar natuurlijk weet ik dat niet zeker
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens, ik weiger mijn naïeve wereldbeeld op te geven, niet de hele mensheid is verdorven, het grootste deel heeft goede bedoelingen
Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens, niet dat ik het erg zou vinden, maar ik geloof echt niet dat mijn voorouder een dier was. Edit: Of wordt het niet in de hindoeïstische zin gebruikt, maar als in: evolutietheorie? Want dan zeg ik eens, en dat vind ik inderdaad niet erg
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Uiteraard, maar ik woon ook in een flat en kan niet op buitenlandvakantie. Maar ook als ik er sterk op achteruit zou gaan, ja eens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens, gevoel en ratio zijn beide even belangrijk
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens, uiteindelijk ben ik gewoon een mens, met grofweg dezelfde gedachten, verlangens, gevoelens en onzekerheden als iedereen, en ik ben geen puber meer
Ik ben bang voor de dood. Oneens voor mijn eigen dood, eens voor de dood van anderen om mij heen
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens, rust en ruimte zijn nooit vanzelfsprekend geweest
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens, ze hebben een erg belangrijke sociale functie
Geluk is relatief. Absoluut eens
De waarheid bestaat. Eens, alleen is het maar de vraag of wij die kunnen kennen, aangezien onze blikken sowieso vertroebeld worden door onze referentiekaders
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens, ik weiger mijn naïeve wereldbeeld op te geven, niet de hele mensheid is verdorven, het grootste deel heeft goede bedoelingen
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens, niet dat ik het erg zou vinden, maar ik geloof echt niet dat mijn voorouder een dier was. Edit: Of wordt het niet in de hindoeïstische zin gebruikt, maar als in: evolutietheorie? Want dan zeg ik eens, en dat vind ik inderdaad niet erg
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Uiteraard, maar ik woon ook in een flat en kan niet op buitenlandvakantie. Maar ook als ik er sterk op achteruit zou gaan, ja eens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens, gevoel en ratio zijn beide even belangrijk
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens, uiteindelijk ben ik gewoon een mens, met grofweg dezelfde gedachten, verlangens, gevoelens en onzekerheden als iedereen, en ik ben geen puber meer
Ik ben bang voor de dood. Oneens voor mijn eigen dood, eens voor de dood van anderen om mij heen
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens, rust en ruimte zijn nooit vanzelfsprekend geweest
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens, ze hebben een erg belangrijke sociale functie
Geluk is relatief. Absoluut eens
De waarheid bestaat. Eens, alleen is het maar de vraag of wij die kunnen kennen, aangezien onze blikken sowieso vertroebeld worden door onze referentiekaders
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
God bestaat niet. Oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Soms
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens
Ik ben bang voor de dood. Oneens, maar wil nog niet
Geluk is relatief. Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Soms
Ik ben bang voor de dood. Oneens, maar wil nog niet
Geluk is relatief. Eens
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?
Zo lees ik het niet, ik wil best (een gedeelte) van mijn welvaart inleveren om de armoede te bestrijden. Maar zoals het hier staat is dit geen oplossing wat mij betreft. Ik geloof namelijk niet in communisme, ik geloof niet dat dat kan bestaan op een goede manier.
Gast- Gast
Er staat 'verdelen van de welvaart', niet dat ieder persoon exact evenveel heeft. Ik geloof ook niet dat we bij elkaar genoeg hebben om de hele wereldbevolking zo luxe te laten leven. En als je zegt dat je niet gelooft in het communisme, is dat dan omdat je de ideologie verkeerd vindt (het principe dat niemand wordt uitgebuit), of omdat je de uitwerking verkeerd vindt?Powerbabe schreef:SuperGrover schreef:Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?
Zo lees ik het niet, ik wil best (een gedeelte) van mijn welvaart inleveren om de armoede te bestrijden. Maar zoals het hier staat is dit geen oplossing wat mij betreft. Ik geloof namelijk niet in communisme, ik geloof niet dat dat kan bestaan op een goede manier.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:
Over deze vraag heb ik echt tot in den treure nagedacht (naar aanleiding van een rechtsfilosofisch vak) en ik denk echt dat de absolute waarheid niet bestaat, in die zin dat er geen grootheid is (want ik geloof dus ook niet in god of een ander overkoepelende alwetendheid) die de objectieve en absolute waarheid kent en kan verkondigen. Dus daarom bestaat de waarheid niet wat mij betreft.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Er staat 'verdelen van de welvaart', niet dat ieder persoon exact evenveel heeft. Ik geloof ook niet dat we bij elkaar genoeg hebben om de hele wereldbevolking zo luxe te laten leven. En als je zegt dat je niet gelooft in het communisme, is dat dan omdat je de ideologie verkeerd vindt (het principe dat niemand wordt uitgebuit), of omdat je de uitwerking verkeerd vindt?Powerbabe schreef:SuperGrover schreef:Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?
Ik geloof niet in een wereld waarin er iemand of een instantie kan zijn die mijn ingeleverde welvaart op zo'n manier zou kunnen gebruiken dat de bestaande armoede minder wordt. Ik geloof dat daarvoor teveel corruptie bestaat en bovendien het heel lastig is om de bestaande armoede "op te lossen". Bovendien als je het zo leest dat alleen ik in een flatje terecht kom, dan kan er weinig opgelost worden want ik heb niet zoveel om in te leveren haha.
Wat betreft het communisme, ik geloof er niet in dat iedereen even veel kan hebben. Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat ze recht hebben op meer en daardoor anderen uit zullen buiten. De ideologie op zichzelf vind ik trouwens ook niet ideaal.
Gast- Gast
God bestaat niet Oneens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg Oneens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood Oneens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan Oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil Oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand Oneens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen Oneens
Ik ben bang voor de dood Eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren Oneens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen Oneens
Geluk is relatief Oneens
De waarheid bestaat Eens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg Oneens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood Oneens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan Oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil Oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand Oneens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen Oneens
Ik ben bang voor de dood Eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren Oneens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen Oneens
Geluk is relatief Oneens
De waarheid bestaat Eens
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
God bestaat niet. Eens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. eens
Mijn leven heeft een bedoeling. eens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. oneens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. eens
Ik ben bang voor de dood. eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren.eens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. eens
Geluk is relatief. -
De waarheid bestaat. oneens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. eens
Mijn leven heeft een bedoeling. eens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. oneens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. eens
Ik ben bang voor de dood. eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren.eens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. eens
Geluk is relatief. -
De waarheid bestaat. oneens
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
God bestaat niet. Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens
Ik ben bang voor de dood. Eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens, die tijd heb ik nooit echt meegemaakt.
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. -
Geluk is relatief. -
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens
Ik ben bang voor de dood. Eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens, die tijd heb ik nooit echt meegemaakt.
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. -
Geluk is relatief. -
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
God bestaat niet. Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens
Ik ben bang voor de dood. Oneens (tenminste, niet die van mezelf)
Geluk is relatief. Oneens
De waarheid bestaat. Oneens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens
Ik ben bang voor de dood. Oneens (tenminste, niet die van mezelf)
Geluk is relatief. Oneens
De waarheid bestaat. Oneens
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Maar dat er geen alwetende bestaat die de absolute, objectieve waarheid kan verkondigen, bestaat hij daarom ook niet? Dit is een filosofische kwestie waar je natuurlijk nooit uit komt. De vraag is eigenlijk of iets ook kan bestaan, als wij er geen weet van hebben of kunnen hebben. De vraag eigenlijk welk belang je de mensheid toedicht, bestaat enkel datgene wat mensen kunnen kennen? Ik heb nu ook wetenschapsfilosofie, en moet dus inderdaad ook tot in den treure nadenken over deze vragen.Powerbabe schreef:SuperGrover schreef:
Over deze vraag heb ik echt tot in den treure nagedacht (naar aanleiding van een rechtsfilosofisch vak) en ik denk echt dat de absolute waarheid niet bestaat, in die zin dat er geen grootheid is (want ik geloof dus ook niet in god of een ander overkoepelende alwetendheid) die de objectieve en absolute waarheid kent en kan verkondigen. Dus daarom bestaat de waarheid niet wat mij betreft.
SuperGrover- Ratel
Ik snap je, in die zin dat het niet werkelijk kan. Maar daarom is dit natuurlijk ook slechts een hypothetische stelling, want er is inderdaad teveel corruptie, er is geen instituut dat de welvaart eerlijk kan herverdelen. Dat het nooit zal kunnen, omdat er mensen zijn die op oneigenlijke manieren aan meer geld komen, ben ik ook met je eens. Maar de ideologie vind ik mooi, het wereldbeeld dat mensen vrij zijn van onderdrukking, dat er geen klassenverschillen bestaan, en dat iedereen in welvaart kan leven zonder angst of uitbuiting. Maar realistisch, nee dat is het niet.Powerbabe schreef:SuperGrover schreef:Er staat 'verdelen van de welvaart', niet dat ieder persoon exact evenveel heeft. Ik geloof ook niet dat we bij elkaar genoeg hebben om de hele wereldbevolking zo luxe te laten leven. En als je zegt dat je niet gelooft in het communisme, is dat dan omdat je de ideologie verkeerd vindt (het principe dat niemand wordt uitgebuit), of omdat je de uitwerking verkeerd vindt?Powerbabe schreef:SuperGrover schreef:Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?
Ik geloof niet in een wereld waarin er iemand of een instantie kan zijn die mijn ingeleverde welvaart op zo'n manier zou kunnen gebruiken dat de bestaande armoede minder wordt. Ik geloof dat daarvoor teveel corruptie bestaat en bovendien het heel lastig is om de bestaande armoede "op te lossen". Bovendien als je het zo leest dat alleen ik in een flatje terecht kom, dan kan er weinig opgelost worden want ik heb niet zoveel om in te leveren haha.
Wat betreft het communisme, ik geloof er niet in dat iedereen even veel kan hebben. Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat ze recht hebben op meer en daardoor anderen uit zullen buiten. De ideologie op zichzelf vind ik trouwens ook niet ideaal.
SuperGrover- Ratel
Haha, oh ik dacht dat je wel een aantal eeuwen oud zou zijnRush schreef:
SuperGrover- Ratel
Ik vind het ook wel grappig dat iedereen bij die stelling meteen aan het communisme denkt. Terwijl ik doelde op de stelling van Gandhi dat de wereld genoeg heeft voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Dus: stel dat het zou kunnen dat iedereen op de wereld iets in zou leveren zodat anderen zouden kunnen eten, plassen, slapen, wonen, zou je daarvoor je eigen luxe opgeven? Mijn plicht zou me zeggen dat te doen, mijn gevoel niet. Dus ik zou het doen, ook al zou ik het niet leuk vinden, maar moreel wel goed. En ik denk dat veel mensen hun luxe niet zouden opgeven. Maar goed, ik geloof dan ook dat ieder mens geneigd is tot alle kwaad. (moet ik nu nog m'n lijstje invullen, nee hè? )SuperGrover schreef:Er staat 'verdelen van de welvaart', niet dat ieder persoon exact evenveel heeft. Ik geloof ook niet dat we bij elkaar genoeg hebben om de hele wereldbevolking zo luxe te laten leven.
Gast- Gast
Hahahaha. Nouja ik reageerde vooral op de smartphones en computers. Ik was niet 'volwassen' in de tijd voor de computer enzo. Ik kan me voorstellen dat iemand van rond de 30 dat nog wel kent.SuperGrover schreef:Haha, oh ik dacht dat je wel een aantal eeuwen oud zou zijnRush schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
SuperGrover schreef:Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?
Ik had het meer beantwoord met de insteek van: waarom zou ik, al woon ik in een flat (wat ik helemaal niet erg zou vinden) niet meer kunnen (of mogen?) sparen voor een vakantie in het buitenland. Wat zou ik dan moeten doen? Een gedeelte van het door mij verdiende geld afdragen voor de 'goede zaak'? Nee, ik zie dat communistische idee niet zitten.
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Grote zus
» Grote BBQ organiseren
» Het grote complimententopic
» bh's met grote cupmaat!
» De grote tegenvallers van de dag...
» Grote BBQ organiseren
» Het grote complimententopic
» bh's met grote cupmaat!
» De grote tegenvallers van de dag...