Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grote BBQ organiseren

5 plaatsers

Ga naar beneden

Grote BBQ organiseren Empty Grote BBQ organiseren

Bericht  Parisienne do 21 apr 2011 - 16:18

Op Koninginnedag organiseren wij bij mijn vader een heel grote bbq voor buurtbewoners, familie en vrienden. Dit doen we omdat hij 19 jaar lang in zijn woonplaats voor de buurt Koninginnedagspelletjes heeft georganiseerd. Vorig jaar is door omstandigheden helaas het laatste jaar geweest. Dit jaar zou echter zijn 20e keer zijn. Ondanks dat de huidige vorm (spelletjes voor kinderen) niet doorgaat willen we deze dag niet onopgemerkt voorbij laten gaan! We hebben daarom als verassing een barbecue georganiseerd voor de buurt, oud sponsors, familie en vrienden.

Het exacte aantal mensen weten we nog niet, we wachten nog op reacties. Ik gok dat we misschien rond de 50 man zitten. Nu is mijn vraag of jullie tips hebben?! Omdat het om zulke grote aantallen gaat moeten we een beetje een idee hebben met welke berekeningen we inkopen moeten gaan doen. Denk aan drinken, vlees, stokbrood, etc.

Verdere tips omtrent hapjes, grote salades, etc. zijn uiteraard ook welkom! Very Happy Het gaat om grote hoeveelheden, waar we niet al teveel werk aan kunnen besteden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote BBQ organiseren Empty Re: Grote BBQ organiseren

Bericht  Sneeuwvlok do 21 apr 2011 - 19:14

Ik denk dat je het beste naar de slager kan gaan om te informeren. Bij de slager kan je ook altijd salades etc. bestellen, en omdat je voor 50 man aan eten besteld kan je er ook wel een mooi prijsje uitslepen denk ik!
Ooit heb ik met studiegenoten een bbq georganiseerd, daar hebben we toen geloof ik 3 euro pp betaald, maar dat ging toen wel om 3 stuks vlees pp, broodjes en salade. Maar dat was wel voor 300 mensen :P
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk do 21 apr 2011 - 19:21

Ik weet niet of jullie er zelf veel werk aan willen hebben of niet? En wat jullie budget is?

Wij bestelden met verjaardagen vaak bij A-Z barbecue en gourmet party service, http://barbecue.nl/home.htm
Hier kan je voor een x aantal personen bestellen, wij deden wel altijd minder want het is echt veel wat je krijgt! Als we voor 30 personen nodig hadden, bestelden wij voor 25 personen.
Je krijgt de borden etc er gewoon bij, de BBQ's zitten er bij, en alle borden en bestek worden weer vies opgehaald, dus je hebt er zelf amper werk aan.
Overigzs zijn er genoeg van dit soort bedrijfjes hoor, wij hebben gewoon goede ervaring met deze.

Je kan dit ook als basis nemen, voor zeg 20/25 personen, en dan zelf een hoop vlees er nog bij kopen, want salades en sausen zitten er dus ook bij en dat is echt wel genoeg.

Ik zou overigs wel extra stokbroden er bij nemen dan, reken op 1 stokbrood per 2 mensen, of misschien zelfs wel 2 stokbroden met 3 mensen. Dat gaat altijd erg hard
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Femme do 21 apr 2011 - 21:01

AngelNyn schreef:Ik weet niet of jullie er zelf veel werk aan willen hebben of niet? En wat jullie budget is?

Wij bestelden met verjaardagen vaak bij A-Z barbecue en gourmet party service, http://barbecue.nl/home.htm
Hier kan je voor een x aantal personen bestellen, wij deden wel altijd minder want het is echt veel wat je krijgt! Als we voor 30 personen nodig hadden, bestelden wij voor 25 personen.
Je krijgt de borden etc er gewoon bij, de BBQ's zitten er bij, en alle borden en bestek worden weer vies opgehaald, dus je hebt er zelf amper werk aan.
Overigzs zijn er genoeg van dit soort bedrijfjes hoor, wij hebben gewoon goede ervaring met deze.

Je kan dit ook als basis nemen, voor zeg 20/25 personen, en dan zelf een hoop vlees er nog bij kopen, want salades en sausen zitten er dus ook bij en dat is echt wel genoeg.

Ik zou overigs wel extra stokbroden er bij nemen dan, reken op 1 stokbrood per 2 mensen, of misschien zelfs wel 2 stokbroden met 3 mensen. Dat gaat altijd erg hard

Hé deze tip ga ik onthouden! Wist niet dat er zoiets bestond joh smile Klinkt super handig!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  minoessepoes do 21 apr 2011 - 23:21

Wij doen dat met de hele familie ook 1 keer per jaar, dan huren we bij een slager een grote bbq, bestellen daar vlees, salades en stokbrood en 3 soorten sausjes. Volgens mij krijg je dan 3 a 4 stukken vlees p.p. Het is altijd veel teveel dus wij bestellen altijd voor minder mensen. Je krijgt daar trouwens 15 euro "boete" als je de bbq vies terug brengt, wij brengen hem dus altijd vies terug, dat scheelt een hele hoop schoonmaken. Het is ook bijna niet zelf te organiseren om het allemaal niet in de koelkast past en je ook niet genoeg schalen ed hebt om het allemaal op te doen.

Wij gebruiken gewoon plastic bordjes, bekertjes en bestek en zetten een prullenbak neer, de meeste mensen gooien daar de zooi zelf in, aan het eind van de bbq even een rondje lopen met een vuilniszak in de hand en het is zo opgeruimd.

Het drinken halen we wel altijd gewoon zelf, even kijken waar dingen in de aanbieding zijn want op zo'n hoeveelheid kan dat wel interresant zijn. Ik denk dat je voor zoveel mensen wel het beste een tapje kan huren want anders krijg je het bier nooit allemaal gekoeld lijkt me. Als toetje worden er dan altijd nog een paar dozen ijsjes gehaald en voor bij de borrel helemaal in het begin (en na de bbq als het heel gezellig is) worden er een paar bakje met nootjes neer gezet.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud