De grote levensvragen-stellingenlijst
+28
mzcharlotte
Arwyn
Caresses
Rouxxxe
Melis_je
Ilargi
M_as
Isis
jena
rapa nui
Pompoen
Rush
Lady Starstruck
Jeanette
Monte
SuperGrover
Sugarfall
Discordia
litllejoy
Spring
Lady4
Sayuri
Chocoholic
Ooh La La!
Bisq
Elliot
Kowalski
Lonely Goatherd
32 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: De grote levensvragen-stellingenlijst
Eigenlijk vind ik dit soort vragen niet zonder toelichting met 'eens' of 'oneens' te beantwoorden.
Want wat bedoel je met 'God' en wat bedoel je met 'de waarheid'?
Maar vooruit. Naar mijn eigen interpretatie dan:
God bestaat niet. Oneens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling. Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Oneens
Ik
zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een
flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens.
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens
Ik ben bang voor de dood. Eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Eens
Geluk is relatief. Eens
De waarheid bestaat. Eens
God bestaat niet. Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling. Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens
Ik
zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een
flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens.
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens
Geluk is relatief. Eens
Gast- Gast
Er stond toch ook niet bij dat je geen toelichting mag geven? Da's juist leuk. Ik bedoelde dat je gewoon moet kiezen, hoewel dat vaak moeilijk is.Kenya schreef:Eigenlijk vind ik dit soort vragen niet zonder toelichting met 'eens' of 'oneens' te beantwoorden.
Gast- Gast
Oh, dan heb ik erg kort door de bocht gedacht, haha.
Gast- Gast
Geef maar lekker toelichtinkjes hoor!Kenya schreef:Oh, dan heb ik erg kort door de bocht gedacht, haha.
Gast- Gast
Kenya schreef:Eigenlijk vind ik dit soort vragen niet zonder toelichting met 'eens' of 'oneens' te beantwoorden.
God bestaat niet. Oneens Al geloof ik niet in een God zoals daarover in de meeste kerken gepraat wordt. Ik las hier ook dat iemand niet in God geloofde omdat ze niet kon begrijpen dat er ondertussen babies overleden. In een God die daar een hand in heeft geloof ik dus ook niet. Maar wel in God. Snappie?
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens Ik geloof dat de mens in wezen goed is en ben goed van vertrouwen. Ik ben liever te naïef dan iemand die altijd vanalles overal achter zoekt, zwart wit gezegd.
Mijn leven heeft een bedoeling. Eens Al ben ik er nog niet uit wat die bedoeling is. Misschien wel iets heel simpels als het leven van een ander een beetje mooier maken door het contact met jou.
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens Ik denk niet helemaal dat wij van dieren afstammen, hoewel er ook zeker logische theoriën voor zijn. Maar dat is puur gevoelsmatig. Ik kan dit niet onderbouwen.
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Oneens Of ik in een hemel of iets dergelijks geloof weet ik niet. Maar ik vind niet dat ik echt dood ben op het moment dat er nog mensen leven die aan mij denken en mij in hun hart gesloten hebben. (hoe zoet he...).
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een
flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik denk wel dat als ik die garantie zou hebben, en het zou zo zijn dat óf alleen míjn actie dat resultaat zou hebben, óf de rest van de rijkere mensen mee zouden doen ik het absoluut zou doen.
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Oneens Wat versta je onder je 'plicht'? In de vind ik het belangrijk dat je dingen doet waar je achter staat.
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens In de meeste gevallen dan. Hoewel je nooit een keuze kunt maken alleen op basis van gevoel. Je verstand zal altijd meespelen. Bewust of onbewust. En je verstand beïnvloed vaak je gevoel.
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Eens Ze zijn onnodig. Al kunnen mensen er natuurlijk veel steun aan hebben. Ik heb het hier over mij persoonlijk. Ik heb er geen behoefte aan. Ben ook niet bijgelovig ofzo. Vroeger wel geweest.
Geluk is relatief. Eens Geluk is wat men verstaat onder geluk. En dat is voor iedereen anders. Waar de één heel gelukkig zou kunnen zijn in de schoenen van de ander is die ander dat misschien niet.
Gast- Gast
Rood schreef:Geef maar lekker toelichtinkjes hoor!Kenya schreef:Oh, dan heb ik erg kort door de bocht gedacht, haha.
Done! Wel wat kort, heb niet zo'n zin om hele verhalen te typen, haha. Maar daar lenen dit soort vragen zich natuurlijk wel voor! Leuk topic!
Gast- Gast
God bestaat niet. Eens
Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Dat ligt eraan in hoeverre de welvaart écht verdeeld wordt. Als iedereen in de hele wereld even goed wordt bedeeld ben ik het eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens. Een combi van gevoel en verstand
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens
Geluk is relatief. Eens
De waarheid bestaat.. Oneens. Feiten zijn feiten, maar bij meningen is het maar hoe je naar iets kijkt.
Mijn leven heeft een bedoeling. Oneens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Dat ligt eraan in hoeverre de welvaart écht verdeeld wordt. Als iedereen in de hele wereld even goed wordt bedeeld ben ik het eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens. Een combi van gevoel en verstand
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens
Geluk is relatief. Eens
De waarheid bestaat.. Oneens. Feiten zijn feiten, maar bij meningen is het maar hoe je naar iets kijkt.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Grote zus
» Grote BBQ organiseren
» Het grote complimententopic
» bh's met grote cupmaat!
» De grote tegenvallers van de dag...
» Grote BBQ organiseren