Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De grote levensvragen-stellingenlijst

+28
mzcharlotte
Arwyn
Caresses
Rouxxxe
Melis_je
Ilargi
M_as
Isis
jena
rapa nui
Pompoen
Rush
Lady Starstruck
Jeanette
Monte
SuperGrover
Sugarfall
Discordia
litllejoy
Spring
Lady4
Sayuri
Chocoholic
Ooh La La!
Bisq
Elliot
Kowalski
Lonely Goatherd
32 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 3 Empty Re: De grote levensvragen-stellingenlijst

Bericht  SuperGrover do 27 sep 2012 - 22:34

Rood schreef:
SuperGrover schreef:Er staat 'verdelen van de welvaart', niet dat ieder persoon exact evenveel heeft. Ik geloof ook niet dat we bij elkaar genoeg hebben om de hele wereldbevolking zo luxe te laten leven.
Ik vind het ook wel grappig dat iedereen bij die stelling meteen aan het communisme denkt. Terwijl ik doelde op de stelling van Gandhi dat de wereld genoeg heeft voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Dus: stel dat het zou kunnen dat iedereen op de wereld iets in zou leveren zodat anderen zouden kunnen eten, plassen, slapen, wonen, zou je daarvoor je eigen luxe opgeven? Mijn plicht zou me zeggen dat te doen, mijn gevoel niet. Dus ik zou het doen, ook al zou ik het niet leuk vinden, maar moreel wel goed. En ik denk dat veel mensen hun luxe niet zouden opgeven. Maar goed, ik geloof dan ook dat ieder mens geneigd is tot alle kwaad. (moet ik nu nog m'n lijstje invullen, nee hè? Wink)
Ik dacht ook gelijk aan Gandhi inderdaad. Ik blijf het een mooie uitspraak vinden, waar ik volledig achter kan staan. Als dit mogelijk zou zijn, ik zou daar niet over twijfelen en er ook geen hartzeer van hebben. Ik ken mensen die echt heel rijk zijn, als ik daar binnen kom, verbaas ik me altijd een klein beetje. Heb je dit echt nodig? Word je hier ook gelukkig van? Ja er hangt een duur schilderij aan de muur, was dat echt een zinvolle besteding van die tienduizend euro? Had je daar niet beter kinderen in Afrika van gevoed? Maar goed, ik ben in de verkeerde tijd geboren, ik had een hippie moeten zijn laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 3 Empty Re: De grote levensvragen-stellingenlijst

Bericht  SuperGrover do 27 sep 2012 - 22:36

Break Of Day schreef:
SuperGrover schreef:Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?

Ik had het meer beantwoord met de insteek van: waarom zou ik, al woon ik in een flat (wat ik helemaal niet erg zou vinden) niet meer kunnen (of mogen?) sparen voor een vakantie in het buitenland. Wat zou ik dan moeten doen? Een gedeelte van het door mij verdiende geld afdragen voor de 'goede zaak'? Nee, ik zie dat communistische idee niet zitten.
Als jij de armoede in de wereld zou kunnen oplossen door af te zien van vakanties in het buitenland, dan zou jij alsnog liever in de zon liggen? Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 22:37

SuperGrover schreef:
Rood schreef:
SuperGrover schreef:Er staat 'verdelen van de welvaart', niet dat ieder persoon exact evenveel heeft. Ik geloof ook niet dat we bij elkaar genoeg hebben om de hele wereldbevolking zo luxe te laten leven.
Ik vind het ook wel grappig dat iedereen bij die stelling meteen aan het communisme denkt. Terwijl ik doelde op de stelling van Gandhi dat de wereld genoeg heeft voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Dus: stel dat het zou kunnen dat iedereen op de wereld iets in zou leveren zodat anderen zouden kunnen eten, plassen, slapen, wonen, zou je daarvoor je eigen luxe opgeven? Mijn plicht zou me zeggen dat te doen, mijn gevoel niet. Dus ik zou het doen, ook al zou ik het niet leuk vinden, maar moreel wel goed. En ik denk dat veel mensen hun luxe niet zouden opgeven. Maar goed, ik geloof dan ook dat ieder mens geneigd is tot alle kwaad. (moet ik nu nog m'n lijstje invullen, nee hè? Wink)
Ik dacht ook gelijk aan Gandhi inderdaad. Ik blijf het een mooie uitspraak vinden, waar ik volledig achter kan staan. Als dit mogelijk zou zijn, ik zou daar niet over twijfelen en er ook geen hartzeer van hebben. Ik ken mensen die echt heel rijk zijn, als ik daar binnen kom, verbaas ik me altijd een klein beetje. Heb je dit echt nodig? Word je hier ook gelukkig van? Ja er hangt een duur schilderij aan de muur, was dat echt een zinvolle besteding van die tienduizend euro? Had je daar niet beter kinderen in Afrika van gevoed? Maar goed, ik ben in de verkeerde tijd geboren, ik had een hippie moeten zijn laughcry

Ik denk serieus dat ik gelukkiger ben met 100.000 euro op de bank dan dat ik nu ben. Niet dat ik nu ongelukkig ben, maar dat geld zou het leven wel een stuk makkelijker en aangenamer maken smile

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover do 27 sep 2012 - 22:43

Punk'd: Wat zou je dan doen dat je gelukkig maakt, wat je nu niet kan?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui do 27 sep 2012 - 23:12

Rood schreef:Oké, moeilijk, maar wees streng voor jezelf: eens of oneens?

God bestaat niet. Oneens

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid.: Oneens

Mijn leven heeft een bedoeling.:Eens

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. : Oneens

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. : Als iedereen mee doet dan Eens, als ik de enige ben en het geen resulaat heeft dan Oneens

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. : Eens

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens

Ik ben bang voor de dood. Eens

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens

Geluk is relatief. Eens

De waarheid bestaat. Eens
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 23:23

Rood schreef:

Ja maar zelfs al denk ik niet aan het communisme, dan nog geloof ik er niet in dat het kan. Als ik 100% zekerheid zou hebben dat als ik die luxe op zou geven anderen echt kunnen plassen, slapen, wonen dan zou ik dat doen. Maar ik geloof gewoon niet dat dat kan. En dat geloof of die kennis maakt dat ik die vraag op die manier beantwoord.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 23:34

SuperGrover schreef:Punk'd: Wat zou je dan doen dat je gelukkig maakt, wat je nu niet kan?

- Veel meer op reis gaan, dat is voor mij echt een manier om mezelf te leren kennen en te genieten van het leven
- Een eigen bedrijf opzetten
- Meer nadenken over de toekomst en eventuele kinderen

Dat zijn de drie belangrijkste punten. Voor die drie dromen heb ik gewoon geld nodig.. Daar spaar ik natuurlijk voor en dan komt het vanzelf wel een keertje. Maar daarmee wordt mijn 'echte' geluksgevoel wel uitgesteld. Als ik het geld nu zou hebben zou ik er direct voor kunnen gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 23:50

God bestaat niet. Oneens
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens
Mijn leven heeft een bedoeling. Eens
Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens
Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Oneens
Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Oneens
Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil.Eens
Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens
Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Oneens
Ik ben bang voor de dood. Erg eens
Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens
Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens
Geluk is relatief. Eens
De waarheid bestaat. Eens[/quote]

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 27 sep 2012 - 23:57

SuperGrover schreef:
Break Of Day schreef:
SuperGrover schreef:Ik vind het heel bijzonder om te lezen dat een heel groot deel niet een klein deel van de eigen welvaart op zou willen geven, om armoede te bestrijden. Vinden jullie leven in een flat echt erger dan dat er mensen sterven van de honger?

Ik had het meer beantwoord met de insteek van: waarom zou ik, al woon ik in een flat (wat ik helemaal niet erg zou vinden) niet meer kunnen (of mogen?) sparen voor een vakantie in het buitenland. Wat zou ik dan moeten doen? Een gedeelte van het door mij verdiende geld afdragen voor de 'goede zaak'? Nee, ik zie dat communistische idee niet zitten.
Als jij de armoede in de wereld zou kunnen oplossen door af te zien van vakanties in het buitenland, dan zou jij alsnog liever in de zon liggen? Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk.

Die flat zou ik niet zo erg vinden maar dat reizen wel. En dat niet om op het strand te liggen maar wel omdat ik het zo boeiend, leuk en interessant vind om andere culturen te zien, de wonderen van de natuur, bouwstijlen etc. Dat heeft mijn leven tot nog toe zo verrijkt door me een veel bredere kijk op de wereld te geven dat ik dat moeilijk zou vinden om op te geven. En als iedereen het dus zou doen en het echt effect heeft dan zou ik het er wel voor over hebben maar stel dat ik anderen dan wel zou zien reizen en ik niet omdat ik zo nodig nobel moest zijn ten opzichte van anderen dan zou ik er denk ik wel behoorlijk van balen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 0:03

rapa nui schreef:
SuperGrover schreef:
Break Of Day schreef:

Die flat zou ik niet zo erg vinden maar dat reizen wel. En dat niet om op het strand te liggen maar wel omdat ik het zo boeiend, leuk en interessant vind om andere culturen te zien, de wonderen van de natuur, bouwstijlen etc. Dat heeft mijn leven tot nog toe zo verrijkt door me een veel bredere kijk op de wereld te geven dat ik dat moeilijk zou vinden om op te geven. En als iedereen het dus zou doen en het echt effect heeft dan zou ik het er wel voor over hebben maar stel dat ik anderen dan wel zou zien reizen en ik niet omdat ik zo nodig nobel moest zijn ten opzichte van anderen dan zou ik er denk ik wel behoorlijk van balen.

Ik zat nog te dubben over een antwoord, jij verwoordt het mooi Rapa Nui, dus +1.

Ik zou best wel heel veel willen inleveren als ik daarmee de armoede zou kunnen oplossen, maar reizen zou ik heel moeilijk vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 0:16

God bestaat niet. Ik denk oneens.

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Oneens.

Mijn leven heeft een bedoeling. Eens.

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Oneens.

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Oneens.

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Zo hè, wat een gewetensvraag. Ik zou het erg vinden maar ik kies toch voor 'eens', omdat het veel erger is hoe sommige andere mensen moeten leven.

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens.

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Eens.

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens.

Ik ben bang voor de dood. Eens.

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Oneens.

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens.

Geluk is relatief. Eens.

De waarheid bestaat. Eens.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover vr 28 sep 2012 - 0:56

Punk'd schreef:
SuperGrover schreef:Punk'd: Wat zou je dan doen dat je gelukkig maakt, wat je nu niet kan?

- Veel meer op reis gaan, dat is voor mij echt een manier om mezelf te leren kennen en te genieten van het leven

Dat zijn de drie belangrijkste punten. Voor die drie dromen heb ik gewoon geld nodig.. Daar spaar ik natuurlijk voor en dan komt het vanzelf wel een keertje. Maar daarmee wordt mijn 'echte' geluksgevoel wel uitgesteld. Als ik het geld nu zou hebben zou ik er direct voor kunnen gaan.
Wat zonde dat je het idee hebt dat je echte levensgeluk wordt uitgesteld doordat je voor jouw gevoel te weinig geld hebt. Ik denk niet dat je gelukkiger zou worden van dat extra geld, ik denk dat je gelukkiger zou zijn als je je instelling zou veranderen. Dromen over het winnen van de loterij is leuk, maar stel je voor hoe gelukkig je zou zijn als je van alles wat je nu hebt bewust zou kunnen genieten. Geluk zit voor mij niet in de grote reizen, de dure kleding of de grote levensveranderende gebeurtenissen. Het zit hem in dat wijntje op het terras met mooi weer, het smsje van de vriendin die ik lang niet gesproken heb, die knappe jongen waarmee ik in een dronken bui gezoend heb, mijn moeder die me ophaalt van het station 20 km verderop omdat ik in de verkeerde trein zat. Het is niet mijn bedoeling om jouw manier van leven af te keuren, ik geloof alleen oprecht dat je jezelf tekort doet door te denken dat je geluk uitgesteld wordt door te weinig geld. smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 1:07

SuperGrover schreef:
Punk'd schreef:

Wat zonde dat je het idee hebt dat je echte levensgeluk wordt uitgesteld doordat je voor jouw gevoel te weinig geld hebt. Ik denk niet dat je gelukkiger zou worden van dat extra geld, ik denk dat je gelukkiger zou zijn als je je instelling zou veranderen. Dromen over het winnen van de loterij is leuk, maar stel je voor hoe gelukkig je zou zijn als je van alles wat je nu hebt bewust zou kunnen genieten. Geluk zit voor mij niet in de grote reizen, de dure kleding of de grote levensveranderende gebeurtenissen. Het zit hem in dat wijntje op het terras met mooi weer, het smsje van de vriendin die ik lang niet gesproken heb, die knappe jongen waarmee ik in een dronken bui gezoend heb, mijn moeder die me ophaalt van het station 20 km verderop omdat ik in de verkeerde trein zat. Het is niet mijn bedoeling om jouw manier van leven af te keuren, ik geloof alleen oprecht dat je jezelf tekort doet door te denken dat je geluk uitgesteld wordt door te weinig geld. De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 3 561177

Ik ben het met je eens dat je je geluk niet uit moet laten stellen door te weinig geld. Maar ik denk ook dat dat twee verschillende soorten geluk zijn. Ik word ook intens blij van een spontane avond met teveel wijn op het terras, maar een mooie reis maken kan je echt nog zoveel meer brengen dan dat. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik na mijn zuid-afrika reis terug kwam als een ander mens en dat het me zoveel meer rust en zekerheid heeft gegeven en dat was maar een maand. Ik zeg niet dat je die state of mind niet kunt bereiken zonder reizen, maar reizen kan je echt zoveel moois geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 1:14

Het is ook zeker niet dat ik niet gelukkig word van de kleine dingen. Afgelopen zondag hebben mijn vriend en ik het matras van ons bed in de woonkamer gelegd met de dekens erbij en de hele dag heerlijke in de woonkamer op het matras gelegen en series zitten kijken. Daar kan ik ook echt intens gelukkig van zijn.

Maar die 3 grote dingen blijven dromen die ik in de wacht moet zetten omdat ik geen geld heb. Op de vraag of je bang bent om dood te gaan spelen die dingen ook echt een rol.

Ik ben niet bang voor de letterlijke dood (dat ik pijn zal hebben of iets in die hoek) maar meer het feit dat als ik nu dood ga ik niet alles heb kunnen doen wat ik wil. Ik bedoel wat heb ik nu echt bereikt waar ik zelf ontzettend voor heb moeten knokken.. Nog helemaal niets.

Het feit dat ik dood zal gaan zonder dan ik getrouwd ben of kinderen heb gehad.. Het feit dat ik nooit een vaste baan heb gehad of een eigen onderneming heb kunnen opstarten vind ik 'eng'..

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Ik ben gelukkig nu en ik geniet van kleine momenten.. Maar met dat geld denk ik gewoon nog gelukkiger te kunnen zijn.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover vr 28 sep 2012 - 1:23

Ik snap wel wat je bedoelt, maar alsnog blijf ik van mening dat je jezelf tekort doet met de gedachte dat je pas echt gelukkig kan zijn met meer geld. Je hoeft geen ton op de bank te hebben om kinderen te krijgen. Voor een eigen bedrijf heb je dat ook niet nodig. Het zijn keuzes die je maakt. Reizen is heel bijzonder, uiteraard, maar die bijzondere ervaring is toch niet je geluk? Het is fantastisch als je de mogelijkheid hebt, maar blijkbaar heb je die al.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 1:25

Punk'd schreef:Het is ook zeker niet dat ik niet gelukkig word van de kleine dingen. Afgelopen zondag hebben mijn vriend en ik het matras van ons bed in de woonkamer gelegd met de dekens erbij en de hele dag heerlijke in de woonkamer op het matras gelegen en series zitten kijken. Daar kan ik ook echt intens gelukkig van zijn.

Maar die 3 grote dingen blijven dromen die ik in de wacht moet zetten omdat ik geen geld heb. Op de vraag of je bang bent om dood te gaan spelen die dingen ook echt een rol.

Ik ben niet bang voor de letterlijke dood (dat ik pijn zal hebben of iets in die hoek) maar meer het feit dat als ik nu dood ga ik niet alles heb kunnen doen wat ik wil. Ik bedoel wat heb ik nu echt bereikt waar ik zelf ontzettend voor heb moeten knokken.. Nog helemaal niets.

Het feit dat ik dood zal gaan zonder dan ik getrouwd ben of kinderen heb gehad.. Het feit dat ik nooit een vaste baan heb gehad of een eigen onderneming heb kunnen opstarten vind ik 'eng'..

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Ik ben gelukkig nu en ik geniet van kleine momenten.. Maar met dat geld denk ik gewoon nog gelukkiger te kunnen zijn.

Geld maakt het waarmaken van veel dromen natuurlijk ook een stuk makkelijker. Ik snap je wel. Dat bekent zeker niet dat je nu ongelukkig bent zonder heel veel geld, of dat je niet dankbaar bent voor wat je hebt of niet kunt geniegen van de kleine geluksmomenten. Maar veel geld hebben opent gewoon heel veel deuren. Ik ben nu gelukkig, heb een lieve vriend, gezonde familie, mooi huis, vaste baan, lieve vriendinnen. Maar als je mij een miljoen geeft ben ik nóg een stukje meer gelukkiger Very Happy Dan kan ik mijn rijbewijs halen (als ik dat durf) een autootje kopen, geld aan mijn moeder geven, op reis gaan, misschien andere mensen weer helpen, enz.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 1:30

haha misschien moet ik inderdaad niet zeggen dat het mij gelukkiger maakt.. maar het zal wel verdomde makkelijker zijn Very Happy

Gast
Gast

Bericht  jena vr 28 sep 2012 - 1:35

Ik snap iets niet:
Hoe kun je nou op God bestaat niet 'oneens' invullen en op Mijn voorouder was een dier en dat maakt me niet uit 'eens'? Heb het bij twee mensen voorbij zien komen (sorry, namen vergeten), maar als je in God gelooft kun je toch ook niet de evolutietheorie aanhangen?
Of zeg ik nu iets heel doms? Cry
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 1:38

jena schreef:Ik snap iets niet:
Hoe kun je nou op God bestaat niet 'oneens' invullen en op Mijn voorouder was een dier en dat maakt me niet uit 'eens'? Heb het bij twee mensen voorbij zien komen (sorry, namen vergeten), maar als je in God gelooft kun je toch ook niet de evolutietheorie aanhangen?
Of zeg ik nu iets heel doms? Cry

JaDe grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 3 827601 .

Je hoeft toch niet perse niet in de evolutietheorie te geloven om in een god te geloven? Dat je in een god gelooft betekent toch niet dat je meteen maar de hele Bijbel/Koran/etc. voor waar aan moet nemen?

Gast
Gast

Bericht  jena vr 28 sep 2012 - 1:44

Dank voor de opheldering PB. Ik wist zeker dat ik ergens een denkfoutje moest maken, maar zat zo lekker vast in m'n eigen denkwereldje dat 't er even niet helder uit kwam. De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 3 394967
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 1:49

En je hebt ook nog mensen zoals ik, die én in God geloven én de Bijbel voor waar nemen én (in zekere mate) in de evolutietheorie geloven. De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 3 3920004554

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 1:50

Rood schreef:En je hebt ook nog mensen zoals ik, die én in God geloven én de Bijbel voor waar nemen én (in zekere mate) in de evolutietheorie geloven. De grote levensvragen-stellingenlijst - Pagina 3 3920004554

Ja, ook dat nog.

Gast
Gast

Bericht  Isis vr 28 sep 2012 - 2:08

God bestaat niet. Ik weet niet of God bestaat of niet... (ben agnost)

Ik heb geen vertrouwen in de mensheid. Ik heb vertrouwen in een groot deel van de mensheid. Maar niet in allemaal

Mijn leven heeft een bedoeling. Eens

Mijn voorouder was een dier en dat vind ik niet erg. Eens

Als ik doodga, ben ik ook echt dood. Eens, hoe moeilijk ik het daar soms ook mee heb...

Ik zou de welvaart in de wereld willen verdelen, als ik daardoor op een flat moest wonen en niet meer op buitenlandvakantie kon gaan. Eens. Nu heb ik misschien makkelijk praten, ik kan sowieso al niet op vakantie en woon in een klein, slecht geïsoleerd huisje. Misschien denk ik er anders over als ik ooit rijk ben... Maar anderzijds ook weer niet, ik ben en blijf een halve communist in hart en nieren...

Dat ik mijn plicht doe, is belangrijker dan dat ik (alleen) doe wat ik wil. Eens. Maar soms moet je wel eens tegen wat schenen aanschoppen, hoor!

Ik laat mijn gevoel prevaleren boven mijn verstand. Oneens

Het leven is in feite eenzaam; mijn diepste zelf kan niemand begrijpen. Eens, hoe moeilijk ik dat ook vind...

Ik ben bang voor de dood. Eens!

Soms verlang ik terug naar de tijd zonder smartphones, kranten en computers; waarin rust en ruimte vanzelfsprekend waren. Eens!!!

Rituelen zijn maar rare, onnodige dingen. Oneens. Rituelen kunnen zalvend zijn, en leerrijk. En soms ook nodig. Spijtig dat rituelen een beetje aan het verdwijnen zijn in onze maatschappij, dat heeft een functie. Het kan je helpen een bepaalde periode af te sluiten en een nieuwe te starten. Daarom vind ik die Keltische rituelen rond de natuur ook zo mooi...

Geluk is relatief. Eens

De waarheid bestaat. Wat is DE waarheid? Nee, volgens mij zien wij niet alles.

Leuke stellingen, maar ook moeilijk!
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  SuperGrover vr 28 sep 2012 - 2:43

Carrie schreef:
Punk'd schreef:Het is ook zeker niet dat ik niet gelukkig word van de kleine dingen. Afgelopen zondag hebben mijn vriend en ik het matras van ons bed in de woonkamer gelegd met de dekens erbij en de hele dag heerlijke in de woonkamer op het matras gelegen en series zitten kijken. Daar kan ik ook echt intens gelukkig van zijn.

Geld maakt het waarmaken van veel dromen natuurlijk ook een stuk makkelijker. Ik snap je wel. Dat bekent zeker niet dat je nu ongelukkig bent zonder heel veel geld, of dat je niet dankbaar bent voor wat je hebt of niet kunt geniegen van de kleine geluksmomenten. Maar veel geld hebben opent gewoon heel veel deuren. Ik ben nu gelukkig, heb een lieve vriend, gezonde familie, mooi huis, vaste baan, lieve vriendinnen. Maar als je mij een miljoen geeft ben ik nóg een stukje meer gelukkiger Very Happy Dan kan ik mijn rijbewijs halen (als ik dat durf) een autootje kopen, geld aan mijn moeder geven, op reis gaan, misschien andere mensen weer helpen, enz.
Ik denk gewoon dat mensen vreselijk overschatten hoe gelukkig ze worden van geld. Er is hier ook veel onderzoek naar gedaan. Zodra je genoeg geld hebt om in je levensonderhoud te voorzien, en geen directe geldzorgen hebt, neemt je geluksniveau niet toe met meer geld. Mensen die de loterij winnen, worden slechts heel even gelukkiger, om na enkele weken alweer terug te zijn op hun oude geluksniveau. Ook een significant deel van de loterijwinnaars is na het winnen van een prijs ongelukkiger, omdat het vaak ten koste gaat van vriendschappen. Natuurlijk is het makkelijk om geld te hebben, maar dat is niet hetzelfde als geluk. En ik vind het eerlijk waar zonde om op zo'n manier te denken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 2:44

Ik zeg niet dat ik geluk zou hebben met meer geld, maar dat ik gelukkiger zou zijn. Ik geef ook aan dat ik nu al gelukkig ben smile Als de dingen makkelijker zijn, ben ik ook gelukkiger, denk ik. Dus als ik dan wel kan gaan voor mijn rijbewijs en mijn moeder geld kan geven.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: