Voorjaar 2012 mama's
+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers
Pagina 12 van 28
Pagina 12 van 28 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 20 ... 28
Re: Voorjaar 2012 mama's
Monnie: Heeft ze veel waterpokken? Sneu zeg!
Balen dat ze de fles van 11.00 uur niet meer wil. Maar het zal vast met de waterpokken te maken hebben. Het komt vast wel weer.
Hier aten ze ook echt geen groenten. Sinds een week of 2 eten ze toch ineens goed!! Alsof ze het ineens door hebben.
Het lijken wel kleine vogeltjes, haha, steeds met die kleine 'bekkies' omhoog omdat ze meer willen.
Beterschap voor je meisje!
Balen dat ze de fles van 11.00 uur niet meer wil. Maar het zal vast met de waterpokken te maken hebben. Het komt vast wel weer.
Hier aten ze ook echt geen groenten. Sinds een week of 2 eten ze toch ineens goed!! Alsof ze het ineens door hebben.
Het lijken wel kleine vogeltjes, haha, steeds met die kleine 'bekkies' omhoog omdat ze meer willen.
Beterschap voor je meisje!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hallo!
Hier ook een kleintje wat mama zegt! Al is het nog niet zo bewust hoor. Het is niet dat hij mama met mij ascosieert. Heb er een leuk filmpje van!
Met T. gaat het ineens snel! Hij zit al super goed. Kan ook echt zittend spelen. Hij kruipt/tijgert kleine stukjes vooruit. Achteruit en al draaiend gaat al heel vlot. Broodje eten doet hij ook al zelf. Hij wilt het niet eens als ik het geef . Ook zijn fles doet hij liever zelf. Geeft mij in de ochtend even wat meer tijd om mn haar te stijlen haha.
Leuk die ontwikkelingen!
Monnie succes met de waterpokken! Badje met brintapap hielp bij T.ies heel goed.
Hier ook een kleintje wat mama zegt! Al is het nog niet zo bewust hoor. Het is niet dat hij mama met mij ascosieert. Heb er een leuk filmpje van!
Met T. gaat het ineens snel! Hij zit al super goed. Kan ook echt zittend spelen. Hij kruipt/tijgert kleine stukjes vooruit. Achteruit en al draaiend gaat al heel vlot. Broodje eten doet hij ook al zelf. Hij wilt het niet eens als ik het geef . Ook zijn fles doet hij liever zelf. Geeft mij in de ochtend even wat meer tijd om mn haar te stijlen haha.
Leuk die ontwikkelingen!
Monnie succes met de waterpokken! Badje met brintapap hielp bij T.ies heel goed.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Clapperdie: Haha, dat is een geweldig filmpje! En hij zegt echt mama hoor!! Knapperd!!
Wat goed dat hij zijn brood zo goed zelf eet.
Dat brengt me wel even op de volgende vraag:
Alles eten ze hier nu goed. Behalve een tussendoortje, maar goed die hebben ze nog niet nodig, en brood.
Ze hebben het even heel goed gedaan, maar nu gaat het even minder. Met heel goed bedoel ik maar 1 broodje samen hoor, dat vond ik al heel wat ;-).
Nu happen ze opzich wel, maar daarna spugen ze meestal.
Hoe doen jullie dat? Of hoe deden jullie dat in het begin? Hele kleine stukjes? En stopten jullie het in de wang? Of gewoon in het mondje?
Want als ik het gewoon in het mondje doe, dan gaat Z heel erg gapen, omdat het blijkbaar op een bepaald punt in zijn mondje zit, dan weet hij niet wat hij moet. Wel een heeeel schattig gezicht, haha, maar het schiet niet op dan ;-).
Ik ben benieuwd!
Wat goed dat hij zijn brood zo goed zelf eet.
Dat brengt me wel even op de volgende vraag:
Alles eten ze hier nu goed. Behalve een tussendoortje, maar goed die hebben ze nog niet nodig, en brood.
Ze hebben het even heel goed gedaan, maar nu gaat het even minder. Met heel goed bedoel ik maar 1 broodje samen hoor, dat vond ik al heel wat ;-).
Nu happen ze opzich wel, maar daarna spugen ze meestal.
Hoe doen jullie dat? Of hoe deden jullie dat in het begin? Hele kleine stukjes? En stopten jullie het in de wang? Of gewoon in het mondje?
Want als ik het gewoon in het mondje doe, dan gaat Z heel erg gapen, omdat het blijkbaar op een bepaald punt in zijn mondje zit, dan weet hij niet wat hij moet. Wel een heeeel schattig gezicht, haha, maar het schiet niet op dan ;-).
Ik ben benieuwd!
_Lana_- Ratel
Aaaaah wat leuk allemaal! Allemaal kindjes die al mama zeggen! Ik hoop dat Ninthe binnenkort toch wel wat terug gaat gebeuren, al lijkt ze het gebaar klaar nu een beetje te begrijpen en gaan haar handjes open. Ben benieuwd wanneer ze het dus bewust gaat terug gebaren.
Hier ook even ego... Mijn vriend is vorige week met N. naar een minishoot voor kerst geweest en de foto's zijn zo leuk geworden!
Hier ook even ego... Mijn vriend is vorige week met N. naar een minishoot voor kerst geweest en de foto's zijn zo leuk geworden!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Wat leuk CCC, ik ben heeel benieuwd naar de foto's.
Het komt vanzelf hoor, je weet nog niet half hoe leuk het nog gaat worden .
Ik vind iedere fase heel erg leuk ( tot nu toe ;-) ), maar ik vind het echt met de dag nog weer leuker worden.
Haha, dat heb ik al eerder gezegd, maar het blijft me verbazen! Zo geweldig!!
Het komt vanzelf hoor, je weet nog niet half hoe leuk het nog gaat worden .
Ik vind iedere fase heel erg leuk ( tot nu toe ;-) ), maar ik vind het echt met de dag nog weer leuker worden.
Haha, dat heb ik al eerder gezegd, maar het blijft me verbazen! Zo geweldig!!
_Lana_- Ratel
weg
Laatst aangepast door chococupcake op ma 19 nov 2012 - 10:10; in totaal 2 keer bewerkt
CCC- Ratel
Krijg ze even niet kleiner via Yes... Ze zijn nu niet helemaal in verhouding... Bij die tweede kijkt ze mijn vriend liefdevol aan
Niet quoten ajb.
Niet quoten ajb.
CCC- Ratel
Ah wauw CCC!!!!
Echt PRACHTIG!!
Waar heb je dat leuke rokje vandaan?
Die wil ik voor de verjaardag van D in het donkerblauw of donkergrijs!
Zo leuk!!
Echt PRACHTIG!!
Waar heb je dat leuke rokje vandaan?
Die wil ik voor de verjaardag van D in het donkerblauw of donkergrijs!
Zo leuk!!
_Lana_- Ratel
Thnx Lana! Kan gewoon niet stoppen met kijken naar de foto's! Ben echt een walgelijke trotse mama gewoon vanavond... Lekker ding is het gewoon! En nu stop ik!
Rokje is van Wehkamp, van Name-it is een 74 maar valt klein gelukkig. Ze hadden geloof ik d. blauw of zwart ofzo... weet het even niet meer. Heb er ook 1 van de VD maar die is zo groot nog, dus deze snel nog besteld en vond het rode wel heel leuk. Die vleugels erbij en klaar
Rokje is van Wehkamp, van Name-it is een 74 maar valt klein gelukkig. Ze hadden geloof ik d. blauw of zwart ofzo... weet het even niet meer. Heb er ook 1 van de VD maar die is zo groot nog, dus deze snel nog besteld en vond het rode wel heel leuk. Die vleugels erbij en klaar
CCC- Ratel
@lana: S. krijgt nog geen brood, maar ik ben bij mijn zoontje toen eerst met een broodkorst begonnen, toen dat goed ging kleine stukjes en dan in zijn wang. ging meteen heel goed!
@ccc: ah wat een leuke foto's! Ze is flink gegroeid, had al een tijdje geen foto gezien.
@ccc: ah wat een leuke foto's! Ze is flink gegroeid, had al een tijdje geen foto gezien.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Aahh, wat leuk dat een paar kindjes mama zeggen! Wat leuk dat je het hebt opgenomen, Clapperdie!
Wat een superleuke foto's Ccc!! Mooie ogen heeft N. Het rokje is ook echt schattig. Hoe gaat het trouwens met het afbouwen van de borstvoeding? A. kreeg eerst extra care van kruidvat en nu standaard.
Leuk dat B. eindelijk tandjes krijgt, Lejow! Ben benieuwd wanneer het hier begint.
Hier heeft A. bijna de naam van onze poes gezegd! Ze is helemaal gek van haar en toen ze de poes zag en 'aaide' zei ze iets wat op de naam leek, haha. Echt leuk! Verder blijft het nog gewoon bij 'dadadada' en 'tatatata', al zegt ze dat de laatste dagen weinig. Verder gaat het hier goed, ze drinkt nu haar erg goed en krijgt nu rond de 700-800 cc binnen en daarnaast ook nog water. Vandaag alle flessen leeg op 40 cc na! Toch goed dat we haar nu andere voeding geven.
Wat een superleuke foto's Ccc!! Mooie ogen heeft N. Het rokje is ook echt schattig. Hoe gaat het trouwens met het afbouwen van de borstvoeding? A. kreeg eerst extra care van kruidvat en nu standaard.
Leuk dat B. eindelijk tandjes krijgt, Lejow! Ben benieuwd wanneer het hier begint.
Hier heeft A. bijna de naam van onze poes gezegd! Ze is helemaal gek van haar en toen ze de poes zag en 'aaide' zei ze iets wat op de naam leek, haha. Echt leuk! Verder blijft het nog gewoon bij 'dadadada' en 'tatatata', al zegt ze dat de laatste dagen weinig. Verder gaat het hier goed, ze drinkt nu haar erg goed en krijgt nu rond de 700-800 cc binnen en daarnaast ook nog water. Vandaag alle flessen leeg op 40 cc na! Toch goed dat we haar nu andere voeding geven.
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Thnx Monnie! Wat sneu dat S. de waterpokken heeft! Hopelijk is ze er snel vanaf!
Earane: thnx Ben zooo trots! Gewoon niet normaal meer haha! Bv afbouwen gaat redelijk goed, het afbouwen gaat goed en heb er geen moeite meer mee... maar het is zooo pijnlijk... Vanavond had ik echt steken en werd er echt even naar van zoveel pijn. Kon N. ook even niet meer tillen in de Maxi Cosi dus heeft mijn pa dat maar gedaan. Geen harde plekken en geen tekenen van een ontsteking verder. Dus zal er even doorheen moeten. N. krijgt ook Kruidvat Standaard voeding... Hebben we vanaf het begin gegeven die laatste voeding en werkt prima voor haar. Scheelt ook nog eens in de portommonee Wat fijn zeg dat ze zo goed drinkt nu! Aaaah wat lief! Ook al stiekem wat aan het kletsen!
Earane: thnx Ben zooo trots! Gewoon niet normaal meer haha! Bv afbouwen gaat redelijk goed, het afbouwen gaat goed en heb er geen moeite meer mee... maar het is zooo pijnlijk... Vanavond had ik echt steken en werd er echt even naar van zoveel pijn. Kon N. ook even niet meer tillen in de Maxi Cosi dus heeft mijn pa dat maar gedaan. Geen harde plekken en geen tekenen van een ontsteking verder. Dus zal er even doorheen moeten. N. krijgt ook Kruidvat Standaard voeding... Hebben we vanaf het begin gegeven die laatste voeding en werkt prima voor haar. Scheelt ook nog eens in de portommonee Wat fijn zeg dat ze zo goed drinkt nu! Aaaah wat lief! Ook al stiekem wat aan het kletsen!
CCC- Ratel
Lana, wij doen alles via Rapley, dus brood gaven we haar ook gewoon. een halve boterham en dan dubbel gevouwen. Soms helpen we haar wel wat hoor. Dan scheuren we er een klein stukje af en doen dat in haar mond. Dan kauwt ze er zelf op (met haar ene tand ). Hoeveel ze eet verschilt per dag. 'S ochtends is ze sowieso niet zo'n beste eter, maar ze drinkt ook best vaak in de ochtend, dus dat zal daarmee samen hangen.
CCC, fijn dat het afbouwen van de bv nu goed voelt. Dat is het belangrijkste! Je foto's zag ik gisteren, heel mooi!!
CCC, fijn dat het afbouwen van de bv nu goed voelt. Dat is het belangrijkste! Je foto's zag ik gisteren, heel mooi!!
Gast- Gast
Oja dat is ook zo Tiramisu.
En ze was het natuurlijk al gewend toen ze met brood begon.
Ging het meteen goed?
Of moest ze in het begin ook vaak kokhalzen?
En ze was het natuurlijk al gewend toen ze met brood begon.
Ging het meteen goed?
Of moest ze in het begin ook vaak kokhalzen?
_Lana_- Ratel
Oh ja.. als ik haar brood geef houdt ze haar mond stijf dicht.. en als ik het op haar tafeltje leg gaat ze het zelf op zitten eten
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Haha gevalletje van 'eigen willetje' ;-)
Maar snij je het in kleine stukjes?
Hoeveel eet ze?
Hoeveel eet ze?
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:Haha gevalletje van 'eigen willetje' ;-)
Hoeveel eet ze?
Ik scheur het af.
Vandaag is alles er in gegaan, op de 'bovenkantkorst' na (zitten sesamzaadjes op)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik snij de korstjes er af. Dan het brood in 12 stukjes (in 3e en dan dat reepje in 4e). Dan doe ik er appelstroop of jam oid op en dan geef ik stukje voor stukje.
Clapperdie- Kletskop
Dat zijn ook al grote stukken Clapperie, wat goed!
Krijgt hij zijn fruit ook in stukken?
En deed jij het eerst ook in het wangetje? Of meteen grotere stukken?
Als ik het hier op de tong leg, dan gaat Z echt de hele tijd gapen en kokhalzen. En ik weet dat dat erbij hoort en juist goed is, maar ik vind het zo'n naar gezicht.
Ik had niet gedacht dat ik er zo'n schijterd in zou zijn, haha.
D heeft net trouwens heel goed brood gegeten, dus ik heb hoop ;-).
Met fruit at Z heel erg goed, dus dit zal ook wel komen.
Morgen zijn ze met papa thuis en die is gelukkig niet zo'n schijterd, haha, kunnen ze goed oefenen.
Krijgt hij zijn fruit ook in stukken?
En deed jij het eerst ook in het wangetje? Of meteen grotere stukken?
Als ik het hier op de tong leg, dan gaat Z echt de hele tijd gapen en kokhalzen. En ik weet dat dat erbij hoort en juist goed is, maar ik vind het zo'n naar gezicht.
Ik had niet gedacht dat ik er zo'n schijterd in zou zijn, haha.
D heeft net trouwens heel goed brood gegeten, dus ik heb hoop ;-).
Met fruit at Z heel erg goed, dus dit zal ook wel komen.
Morgen zijn ze met papa thuis en die is gelukkig niet zo'n schijterd, haha, kunnen ze goed oefenen.
_Lana_- Ratel
Ik geef het hem op zijn tong. Dan gaat hij het zelf malen. Moet wel af en toe voelen of het niet stiekem vast geplakt zit aan zijn gehemelte.
Fruit prak ik nu nog. Dus daar zitten stukjes in en dat krijgt hij met een lepel. Ik wil stukken fruit binnenkort proberen.
Het blijft wel spannend altijd he!
Ik had T. laatst een stuk brocoli gegeven en dat stopte hij wel in zijn mond maar meer ging op de grond. Dus dat prakken we ook nog lekker klein
Fruit prak ik nu nog. Dus daar zitten stukjes in en dat krijgt hij met een lepel. Ik wil stukken fruit binnenkort proberen.
Het blijft wel spannend altijd he!
Ik had T. laatst een stuk brocoli gegeven en dat stopte hij wel in zijn mond maar meer ging op de grond. Dus dat prakken we ook nog lekker klein
Clapperdie- Kletskop
Dan ga ik dat ook gewoon eens proberen. Maar dat gekokhals hè.... ;-). Maarja ze moeten er toch aan wennen.
Ja af en toe blijft het een beetje eng. Fruit en groente prak ik meestal. Alleen als bijvoorbeeld de peer niet rijp is, dan pureer ik het. Eigenlijk is dat geen doen.
Hoe ga je dat dan met appel doen? Ik zou zo bang zijn dat er een klein stukje appel in hun keel komt, of ben ik heel overdreven ;-).
Oja nog een tip. Ik las dat je het beleg er pas op doet als het brood gesneden is?
Als dat om het geplak is: Je zou het brood ook kunnen knippen. Volgens mij kwam die tip van Parel.
Ja af en toe blijft het een beetje eng. Fruit en groente prak ik meestal. Alleen als bijvoorbeeld de peer niet rijp is, dan pureer ik het. Eigenlijk is dat geen doen.
Hoe ga je dat dan met appel doen? Ik zou zo bang zijn dat er een klein stukje appel in hun keel komt, of ben ik heel overdreven ;-).
Oja nog een tip. Ik las dat je het beleg er pas op doet als het brood gesneden is?
Als dat om het geplak is: Je zou het brood ook kunnen knippen. Volgens mij kwam die tip van Parel.
_Lana_- Ratel
Clapperdie schreef:
Hahaha, lekkere smeerboel.
Het avondeten blijf ik trouwens prakken hoor. Maar niet perse door elkaar heen. Maar ik ga het niet in stukken geven ofzo. Gewoon hoe wij het ook eten zeg maar.
Ze eten meestal met de pot mee, of ik doe voor hun apart wat aardappel en groente in de ministoomkoker.
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:Dan ga ik dat ook gewoon eens proberen. Maar dat gekokhals hè.... ;-). Maarja ze moeten er toch aan wennen.
Ik heb inderdaad een speciale broodschaar haha
De leverpastei, jam, boter, chocopasta, appelstroop, prima te knippen!
Evenals de kipfilet (vlees), dat knip ik ook vaak!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik smeer en snij het dan
Clapperdie- Kletskop
Whaha dat knippen! Vreselijk! Zo ken ik iemand die ook gewoon kipfilet in stukken knipt ipv snijd voordat het gebakken word. Vind het zoiets aparts
Lana: dat kokhalzen word echt steeds minder hoor. Ik zou het gewoon op de tong geven zeg maar, en dan in hele kleine stukjes. Zo hebben wij dat met fruit in het begin ook gedaan en nu eet ze grotere stukjes. Ze krijgt hier ook meestal een paar hele stukken waar ze vanaf kan happen (rapley) maar we geven ook van een lepel. Beetje van beide dus. Appel doe ik raspen voor N. sinds het begin, of als ik ergens anders ben doe ik het in kleine blokjes. Gaat echt goed hoor... Maar begrijp je 'angst' wel... Is wel weer wat spannends.
Tiramisu: thnx! Ja inderdaad, het is nu mooi geweest. Heb het sowieso een lange tijd (voor mijn doen) volgehouden. Ben er heel blij mee en geniet nu extra van de momentjes die er nog zijn qua bv.
Hoe oud waren jullie kindjes toen jullie begonnen met brood?
N. heeft zoveel last van haar ontlastig de laatste tijd. Ze moet echt persen en maakt zoveel geluid bij het poepen. Als ze dan eindelijk gepoept heeft is het een klein hard drolletje. Al aangegeven bij het CB en gevraagd om tips, daar kwamen ze met sinaasappel geven, hebben we gedaan... Helpt dus niet. Verdun de FV nog eens wat extra en heeft 2 dagen gewerkt... Heeft iemand nog tips? Ze heeft er nooit zo'n last van gehad en nu opeens wel. Kan me niet voorstellen dat dat door de groente & fruit kan komen. Ook hebben we beetjes hele verdunde diksap gegeven. Ben even uit mijn opties dus... Morgen ga ik de dokter even bellen voor advies denk ik.
Lana: dat kokhalzen word echt steeds minder hoor. Ik zou het gewoon op de tong geven zeg maar, en dan in hele kleine stukjes. Zo hebben wij dat met fruit in het begin ook gedaan en nu eet ze grotere stukjes. Ze krijgt hier ook meestal een paar hele stukken waar ze vanaf kan happen (rapley) maar we geven ook van een lepel. Beetje van beide dus. Appel doe ik raspen voor N. sinds het begin, of als ik ergens anders ben doe ik het in kleine blokjes. Gaat echt goed hoor... Maar begrijp je 'angst' wel... Is wel weer wat spannends.
Tiramisu: thnx! Ja inderdaad, het is nu mooi geweest. Heb het sowieso een lange tijd (voor mijn doen) volgehouden. Ben er heel blij mee en geniet nu extra van de momentjes die er nog zijn qua bv.
Hoe oud waren jullie kindjes toen jullie begonnen met brood?
N. heeft zoveel last van haar ontlastig de laatste tijd. Ze moet echt persen en maakt zoveel geluid bij het poepen. Als ze dan eindelijk gepoept heeft is het een klein hard drolletje. Al aangegeven bij het CB en gevraagd om tips, daar kwamen ze met sinaasappel geven, hebben we gedaan... Helpt dus niet. Verdun de FV nog eens wat extra en heeft 2 dagen gewerkt... Heeft iemand nog tips? Ze heeft er nooit zo'n last van gehad en nu opeens wel. Kan me niet voorstellen dat dat door de groente & fruit kan komen. Ook hebben we beetjes hele verdunde diksap gegeven. Ben even uit mijn opties dus... Morgen ga ik de dokter even bellen voor advies denk ik.
CCC- Ratel
Pagina 12 van 28 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 20 ... 28
Soortgelijke onderwerpen
» modetrends voorjaar 2012
» Voorjaar 2012 mama's
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar 2012 mama's
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
Pagina 12 van 28
Permissies van dit forum: