Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers

Pagina 7 van 28 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 17 ... 28  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 7 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow do 11 okt 2012 - 3:14

Even kort, uitgebreider antwoord volgt..
Nope, nog steeds verkouden, ook aan het hoesten en verhoging. Kind is helemaal schor.
Ben met haar naar de dokter geweest en het is echt een virus, dus ze moet het gewoon uitzieken.

(even nog snel, ik zit op de site Kleine Kanjers, voor ouders van premature kindjes, en ik heb een column geschreven voor ze, en die gaan ze binnenkort plaatsen op de site.. YES!)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sanne do 11 okt 2012 - 3:57

Wow, Lejow, dat is mooi. Ik ben benieuwd naar de column. Kun je t.z.t. een link plaatsen of is het een besloten site?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow do 11 okt 2012 - 6:32

Sanne schreef:Wow, Lejow, dat is mooi. Ik ben benieuwd naar de column. Kun je t.z.t. een link plaatsen of is het een
besloten site?

Ja tuurlijk smile
Nee is niet besloten! www.kleinekanjers.nl en dan columns, er staat nu ook een prachtige op trouwens.
Dat meisje was écht klein..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ do 11 okt 2012 - 8:10

Lejow schreef:
Sanne schreef:Wow, Lejow, dat is mooi. Ik ben benieuwd naar de column. Kun je t.z.t. een link plaatsen of is het een
besloten site?

Ja tuurlijk Voorjaar 2012 mama's - Pagina 7 561177
Nee is niet besloten! www.kleinekanjers.nl en dan columns, er staat nu ook een prachtige op trouwens.
Dat meisje was écht klein..

Oh wauw wat een mooie columns, tranentrekkers!
Wat gaaf dat je ook een column mag schrijven en ik ben er heel benieuwd naar.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Monnie do 11 okt 2012 - 9:03

@sanne: ah wat schattig dat ze al in haar handjes kan klappen! Wat fijn dat ze tot nu toe nog weinig last heeft van de doorkomende tandjes.

@lejow: wat leuk dat ze je column gaan plaatsen. Ben benieuwd!

@all: ben benieuwd hoe het met de rest van de kindjes en mama's gaat. Hier gaat het goed, volgende week vrijdag hebben we de provocatietest. Wel spannend. Mijn man wordt dinsdag geopereerd aan zijn knie, dus lekker gepland zo Voorjaar 2012 mama's - Pagina 7 394967 Ik heb morgen overleg met de kinderarts om te kijken of ik al wel kan beginnen met bijvoeding. Anders krijgt ze straks alles tegelijk. Ben nu wel sinds een paar dagen begonnen met rijstebloem in de laatste fles, daar reageert ze goed op.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Lejow do 11 okt 2012 - 9:09

Wat spannend Monnie!!
Blijf het toch raar vinden dat ze het daar hier nooit over gehad hebben. Wij mogen het, als we willen, zelf proberen.
Maar voorlopig gaat het goed zo, dus ik vind het wel prima!
Sterkte ook met je man!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ vr 12 okt 2012 - 0:12

Goedemiddag!

@ Monnie: Wat spannend, ik ben benieuwd. Veel sterkte met je vriend.

@ Lejow: Wanneer ga jij ook alweer beginnen met brood? En hoe is het met je/jullie?

@ Sanne: Oh wat schattig dat handjesklappen! Wat is H goed gegroeid! En hoe is het met je moeder? Of wil je het daar liever niet over hebben?

@ All: Jaaaaa, D is vandaag weer gaan staan!! cheers En ze wil niet anders meer, haha, overal probeert ze zich aan op te trekken. Alleen is ze niet zo groot, dus dat lukt niet altijd. En terug naar zitten, is ook nog wat spannend Wink.
En Z vermaakt zich ook helemaal prima! Hij ligt heerlijk te spelen op de grond en draait continue om zijn as, haha, zo leuk.
Ze beginnen ook zo lekker met elkaar te keuvelen. Speeltjes afpakken enzo, haha en net lag Z op zijn buik op de grond en toen klom D zo bovenop hem en bleef heerlijk liggen. En een lol dat Z had joh, haha. Zo leuk!
Vanmiddag nog een paar uurtjes werken en dan lekker weekend.

Hoe is het verder met iedereen?
Fijn weekend!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn vr 12 okt 2012 - 0:19

Ik kom binnenkort ook weer een keer kletsen hoor. Nu heb ik even rust, beiden kids liggen. Mijn man heeft de laatste weken ongeveer 70 a 80 uur per week gewerkt (7 dagen van 6 tot 9) en ik heb dus geen tijd gehad of puf. Dit weekend is hij voor het eerst weer echt thuis (hopelijk) maar volgende week zal hij weer bijna niet thuis zijn, wellicht ook nachtwerk. Dus ik heb het ffies beetje heavy;)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Clapperdie vr 12 okt 2012 - 0:41

Hallo ladies!

Sanne wat leuk dat H. al in haar handjes klapt! Ik klap al weken voor T. maar die kijkt me aan alsof hij water ziet branden haha. Zijn bij H. haar tandjes al helemaal naar boven/beneden gegroeid? T. heeft nu zijn linker ondertandje door. Maar nog niet helemaal compleet zeg maar. Hij heeft er niet echt veel last van gehad gelukkig!

Lejow: leuk zo'n blog! Hoe gaat het met B?

Lana: Jeetje wat gaat jou dochtertje hard zeg! Ontzettend leuk! Oh wat lijkt dat me leuk zo 2 van die kleintjes die lol met elkaar hebben I love you

Monnie: Spannende tijd! Ik hoop dat jullie kleine reageert!

Met T. gaat alles goed! 7 maanden vandaag! Hij is druk bezig met draaien, gaat nu zo snel je knippert met je ogen en hup hij is omgedraaid. Ook draait hij goed om zijn as.

Hij kan zich lekker alleen vermaken in de box en lacht echt continu! Naar iedereen die maar in zijn blikveld komt. Zo leuk!

Ook ging hij uit van de week uit zichzelf zitten. hij lag schuin op het voedingskussen en ineens gaat zijn bovenlijf zo de lucht in zat hij gewoon :shock:. Daar ligt hij dus ook niet meer veilig. Ook op schoot kan je hem soms los laten en dan blijft hij zitten maar soms valt hij ook ineens om dus het is er nog niet helemaal smile

Zijn tandje is dus door. gelukkig heeft hij geen last gehad. 1 dag een beetje zeurderig.

Mijn moeder heeft T. alleen bang gemaakt van de stofzuiger! Hij zat in de kinderstoel en mijn moeder dacht goh laat ik meteen even de kruimeltjes wegzuigen. Begint T. heel hard te huilen. Nu ging ik vanmorgen stofzuigen begint hij ook te huilen Voorjaar 2012 mama's - Pagina 7 1270000679.. Lekker dan. Voorjaar 2012 mama's - Pagina 7 394967
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Monnie vr 12 okt 2012 - 1:41

@lejow: dat is inderdaad wel vreemd, misschien doen ze het bij B. pas na een jaar, omdat kindjes er dan vaak overheen zijn gegroeid.

@lana: wat knap van je meisje zeg. En wat moet het leuk zijn om je kindjes zo met elkaar te zien!

@jazz: dat zijn zeker wel veel uren. Werk je zelf ook?

@clapperdie: wat leuk dat T. zich zo goed ontwikkeld! Dat van de stofzuiger gaat vast weer over hoor, mijn zoontje is er ook een tijd bang voor geweest en nu wil hij niet anders dan helpen, haha.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 4:18

_Lana_ schreef:Jaaaaa, D is vandaag weer gaan staan!! cheers En ze wil niet anders meer, haha, overal probeert ze zich aan op te trekken. Alleen is ze niet zo groot, dus dat lukt niet altijd. En terug naar zitten, is ook nog wat spannend Wink

Jaaaa! Very Happy Geweldig is dat he. Ik heb het idee dat de ontwikkeling op het moment weer zó razendsnel gaat! Alsof ze elke dag wat bijleert.. T gaat ook steeds minder slapen trouwens, hebben meerdere kindjes dat?

Ik weet niet meer wie, maar iemand vroeg laatst geloof ik welke tandjes al doorwaren, alleen nog maar één van de snijtanden onder. Die ernaast zit er ook aan te komen, en waar haar hoektanden moeten komen voel ik ook bobbels. Met momenten heeft ze er flink last van, maar over het algemeen is ze op het moment heerlijk aan het spelen en knuffelen. Ook slaapt ze de afgelopen twee nachten weer goed. Hopelijk zet dat zich door, dan merk ik aan haar dat ze zich overdag ook een stuk beter voelt (en ik zelf ook Rolling Eyes).

Gast
Gast

Bericht  Earane za 13 okt 2012 - 8:18

Had ik een hele reactie getypt, sluit ik het scherm per ongeluk... Voorjaar 2012 mama's - Pagina 7 1270000679

Even opnieuw maar!

@ Sanne: Wij geven A. nu gepureerd groente en fruit. Dit op advies van het CB, want we waren wel begonnen met het aanbieden van stukken. Ze zou dan meer binnen krijgen. Denk dat ik toch weer over ga op het geven van stukken, toch natuurlijker (en leuker!). H. krijg al aardig wat binnen, wat goed! Wat is ze goed gegroeid! Wat leuk dat ze in haar handjes kan klappen!

@ Lejow: Wat vervelend dat B. nog zo verkouden is. Gaat het inmiddels wat beter? Wat leuk dat je column geplaatst wordt. Ben er ook benieuwd naar.

@ Monnie: Fijn dat het goed gaat. Wat spannend, de provocatietest!

@ Lana: Wauw, wat goed van D! Lijkt me zo leuk he, zo'n klein mensje dat staat Very Happy. Aahh, wat lief dat ze zo met elkaar spelen!

@ Clapperdie: Wat leuk dat T. zich ook al zo goed ontwikkelt! En zitten, wat goed! Een echte vrolijkerd, dus. A. lacht ook heel veel, zo leuk! Fijn dat hij niet zo'n last had van zijn tandje. Ah, dat is niet zo handig dat hij nu bang is voor de stofzuiger!

@ All: Hier gaat het erg goed. A. is nog wat verkouden, maar het gaat gelukkig een stuk beter. Ze slaapt alleen overdag erg weinig. Misschien 2 á 3 keer 45 min. Al slaapt ze soms ook weer een stuk meer. Verder is ze wel ontzettend vrolijk, zo leuk!

Ik heb het idee dat ze nu wel heel snel gaat rollen, dat doet ze namelijk nog steeds niet. Wanneer moeten baby's dat echt kunnen? Ze rolt nu steeds naar haar zij, maar kan nog net niet over haar armpje heen draaien.

Oh ja, een vraagje. A. slaapt nu in een slaapzak, met enkele wiegdeken tot haar middel. De deken wordt nu echt te klein, maar een ledikantdeken is zo groot! Hoe doen jullie dat? Als ik die deken gebruik, dan ligt haar voeteneind een stuk hoger. Aangezien ze al snel spuugt, lijkt me dat niet zo handig. Of zal ik dan het bedje bij hoofdeinde weer moeten verhogen?
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Clapperdie za 13 okt 2012 - 8:37

Ik zou geen lakentje meer doen.

Laatst ben ik me namelijk kapot geschrokken!

T. lag met slaapzak in zijn bedje met een dekentje + lakentje over hem heen, strak ingestopt. In de ochtend hoorde ik hem hoesten (uurtje of half 6) en mijn vriend was al weg dus ik dacht ik pak hem even en dan leg ik hem nog even naast me dan slapen we samen nog even verder. Kom ik zijn kamer in ligt hij 180 graden gedraaid volledig tot zn middel onder de dekens... Met zijn hoofd dus!

Ik had het niet meer zeg....Kon wel janken. Die dag meteen winterslaapzakken gehaald en geen denken of laken meer gebruikt.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Earane za 13 okt 2012 - 8:43

He bah, wat eng! Wat zul jij geschrokken zijn, zeg! A. slaapt ook in een winterslaapzak, maar ze valt heel slecht in slaap als ze haar benen nog zo kan bewegen. Ze in bed ook nog nooit gedraaid. Alleen een slaapzak lijkt me een beetje te koud, of is dat niet zo? A. heeft zelfs met deken over haar benen nog ijskoude handjes en ook haar voeten zijn niet echt warm 's ochtends. Al weet ik wel dat koude handjes geen graadmeter zijn. Slaapt T. goed in de winterslaapzak?
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Lejow za 13 okt 2012 - 8:49

Lana: Wat onzettend knap van haar zeg! Lijkt me heerlijk om te zien dat ze zo met elkaar aan het spelen zijn.
Heb even getwijfeld of ik het moet posten, maar vind het soms wel moeilijk om jouw updates te lezen. Jouw dochter doet het zo goed! En dan ga ik me weer zorgen maken... Slaat nergens op, want als ik de updates van je zoon lees, doet B precies hetzelfde en gaat ze dus prima op!
Wij zouden rond 7 maanden beginnen met brood, samen met de logopediste. Ze zou contact met ons opnemen. Dat heeft ze alleen 'nog' niet gedaan. Dus misschien anders vandeweek even bellen!

Clapperdie, wat goed dat hij al ging zitten! Arm ding, met de stofzuiger hahaha. Wat schrikken van dat lakentje zeg!

All, Met mij gaat het redelijk (zie mijn topic in algemeen), met B ook. Ze blijft maar snotteren, en verkouden en hoesten. Ze is er gewoon schor van!
En als er nu geen tandjes doorkomen vreet ik echt mijn schoenen op. Ze heeft 4/5 poepluiers per dag, van die heerlijke spuitpoep... En STINKEN dat het doet :nopompom:. Haar billen zijn knalrood. Het kwijl loopt in straaaalen haar mond uit, en ze bijt op alles...
Gelukkig heb ik bijna herfstvakantie, 9 weken van vakantie tot vakantie is voor die kids echt té lang!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Monnie za 13 okt 2012 - 8:50

@earane: dat komt vast snel goed met het rollen! Draait ze al wel van buik naar rug? Mijn zoontje rolde ook pas met ruim 7 maand hoor, toen ging het ook heel snel ineens in zijn ontwikkeling. Ik weet niet precies wanneer ze het echt moeten kunnen. Ik heb trouwens wel gewoon de ledikantdeken in het bedje liggen, over dwars zeg maar. Je kunt hem natuurlijk ook dubbel slaan dan heb je niet zoveel over. Maar je kunt idd ook gewoon zonder deken doen, helemaal als ze begint te draaien in bed.

@clapperdie: oh bah wat zal dat schrikken geweest zijn, krijg er gewoon rillingen van! Gelukkig is het goed gegaan.

@all: iedereen lekker aan het genieten van het weekend? Ik heb vandaag gewerkt, morgen lekker vrij. We gaan 's morgens eerst zwemmen, eerste keer voor S. Ben heel benieuwd wat ze ervan vindt, ze zit in bad namelijk al steeds ontzettend te spetteren! Mijn zoontje vindt het ook altijd leuk om te gaan zwemmen. 's Middags hebben we verjaardag van mijn oma, gaan dan uit eten dus dat wordt vast ook gezellig. Verder gaat alles goed hier. Nog een stomme vraag, hoe vaak poepen jullie kindjes eigenlijk? S. heeft daar namelijk nog steeds wel wat moeite mee, ze poept niet dagelijks namelijk en heb toch het idee dat ze er soms last van heeft.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  _Lana_ za 13 okt 2012 - 9:14

Clapperdie schreef:Ik zou geen lakentje meer doen.

Laatst ben ik me namelijk kapot geschrokken!

T. lag met slaapzak in zijn bedje met een dekentje + lakentje over hem heen, strak ingestopt. In de ochtend hoorde ik hem hoesten (uurtje of half 6) en mijn vriend was al weg dus ik dacht ik pak hem even en dan leg ik hem nog even naast me dan slapen we samen nog even verder. Kom ik zijn kamer in ligt hij 180 graden gedraaid volledig tot zn middel onder de dekens... Met zijn hoofd dus!

Ik had het niet meer zeg....Kon wel janken. Die dag meteen winterslaapzakken gehaald en geen denken of laken meer gebruikt.

Hè gadverdamme!! Dit is dus precies de reden dat ik geen deken en laken meer heb. Ze draaiden het hele bed door en lagen best vaak achterstevoren, dus met hun hoofd bij het voeteneind en ik zag het inderdaad al gebeuren....

Ze liggen nu alleen in pyama en slaapzak en voor de winter heb ik een winterslaapzak met mouwen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 13 okt 2012 - 9:28

@ Monnie: Ja ik ben heerlijk aan het genieten van het weekend. Mijn man is vanmiddag en vanavond met vrienden weg, dus ik heb het rijk alleen. Ook wel eens lekker.
Morgen gaan we er lekker samen opuit en 's ochtends denk ik nog even in bad met de kids samen.

@ Lejow: Ah lieverd, sorry, ik kan het me wel zo goed voorstellen. Ik heb het laatst ook even gehad, omdat ik het verschil zie tussen zoon en dochter. Nu heb ik me er bij neergelegd dat zoon gewoon iets trager is en hij doet het verder helemaal super. En B dus ook!! En mijn dochter is gewoon heel snel hoor, dus dat is geen graadmeter. Plus dat B nog eerder is geboren hè.
Ik ben wel blij dat je het eerlijk zegt. En jij kan apetrots zijn op jouw tuttebollie! I love you
Oh die tandjes, wat een ellende Wink, ze hebben er hier ( vooral zoon ) veel last van gehad en voordat ze een keer doorkwamen joh, pff, ik dacht ze nooit doorkwamen, haha. Ineens zitten ze er. Wel een heel leuk gezicht.

@ Earane: Wij hebben dus geen deken meer, maar we sloegen de deken dubbel. Dus echt door de helft. Hier sliepen ze eerst ook beter met een deken, maar ik vond het wat link worden, omdat ze zoveel draaiden. Nu zijn ze er helemaal aan gewend en ze vinden het heerlijk zo.
Ik zag je foto's net in het fototopic en wat beauty is het toch!
Slaapt ze zo weinig door haar verkoudheid? Hier sliepen ze ook een tijdje minder goed. Uiteindelijk bleken dat toch de tandjes te zijn ( denk ik Wink ). Nu gaat het echt weer heel goed.

@ All: Hier gaat alles prima. We hebben een heerlijke dag gehad. Jammer dat het regende, maar we hebben nog een gaatje gevonden om een rondje te lopen. Dat breekt de dag ook een beetje.
Ze kunnen zich trouwens ook steeds beter vermaken.
Z was soms wel eens gefrustreerd, omdat iets niet lukte, dus dan jammerde hij steeds. Nu vermaakt hij zich echt heel goed.
Ze vinden het ook heel leuk om op de grond te liggen / kruipen / zitten, alsof er een wereld voor ze opengaat Wink.

Vandaag hebben we ook brood geprobeerd. Ik doopte kleine stukjes bruinbrood in de melk en duwde het in hun wangetje. Volgens mij vinden ze het erg lekker.
Het gaat beter dan het avondeten Wink, dat is nog steeds drama.

Ik merk dat ik ook wel voorzichtig ben met eten enz, als ik zie wat andere kindjes al eten van hun leeftijd?! Maar goed, het komt allemaal vanzelf wel.

Fijn weekend nog allemaal!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 13 okt 2012 - 9:32

Ja lastig is dat he.. snelle en 'tragere' kindjes (waarbij traag eigenlijk onzin is, want ze zijn pas traag als ze echt de leeftijd voorbij gaan waarop ze iets moeten kunnen).
Ze trekt zich wel steeds vaker op (van lig naar zit) aan je handen. En als je haar onder haar oksels beet houdt, spant ze haar beentjes om echt te gaan staan!

Hier pyjama dag gehouden, had weer taart opdrachtje. En het was toch pokke weer.

Monnie, oh heerlijk, zwemmen. B vindt het prachtig! Hebben jullie ook zo'n gele band waarin ze kan zitten?
B poept normaal 1 x pd / om de dag, maar nu met die spuitluiers heeft ze er wel 4/5/6 per dag.. pfffff
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ za 13 okt 2012 - 9:33

Tiramisu schreef:
_Lana_ schreef:Jaaaaa, D is vandaag weer gaan staan!! cheers En ze wil niet anders meer, haha, overal probeert ze zich aan op te trekken. Alleen is ze niet zo groot, dus dat lukt niet altijd. En terug naar zitten, is ook nog wat spannend Wink

Jaaaa! Very Happy Geweldig is dat he. Ik heb het idee dat de ontwikkeling op het moment weer zó razendsnel gaat! Alsof ze elke dag wat bijleert.. T gaat ook steeds minder slapen trouwens, hebben meerdere kindjes dat?

Ik weet niet meer wie, maar iemand vroeg laatst geloof ik welke tandjes al doorwaren, alleen nog maar één van de snijtanden onder. Die ernaast zit er ook aan te komen, en waar haar hoektanden moeten komen voel ik ook bobbels. Met momenten heeft ze er flink last van, maar over het algemeen is ze op het moment heerlijk aan het spelen en knuffelen. Ook slaapt ze de afgelopen twee nachten weer goed. Hopelijk zet dat zich door, dan merk ik aan haar dat ze zich overdag ook een stuk beter voelt (en ik zelf ook Rolling Eyes).

Hopen dat het doorzet! Gelukkig slaapt ze wel weer beter. Ik zei het net al in mijn stukje, maar hier sliepen ze ook veel slechter toen ze met die tandjes bezig waren.

Ik heb ook het idee alsof het ineens heel erg snel gaat.
Mijn kindjes waren heel erg lang echt pasgeborenen, ze sliepen de hele dag en voor de rest weinig. En ineens gingen ze toch snel joh, nou ja met name dochter.
Wel heel leuk om te zien.
Sommige mensen zeggen dat het heel druk wordt als ze gaan kruipen enzo, maar ik vind het ( tot nu toe, haha ) geweldig. En ze vermaakt zich zo goed.

Zoon kruip trouwens nog niet hoor, maar die redt zich tegenwoordig wel heel goed, door steeds om zijn as te draaien.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 13 okt 2012 - 9:38

Lejow schreef:Ja lastig is dat he.. snelle en 'tragere' kindjes (waarbij traag eigenlijk onzin is, want ze zijn pas traag als ze echt de leeftijd voorbij gaan waarop ze iets moeten kunnen).
Ze trekt zich wel steeds vaker op (van lig naar zit) aan je handen. En als je haar onder haar oksels beet houdt, spant ze haar beentjes om echt te gaan staan!

Hier pyjama dag gehouden, had weer taart opdrachtje. En het was toch pokke weer.

Monnie, oh heerlijk, zwemmen. B vindt het prachtig! Hebben jullie ook zo'n gele band waarin ze kan zitten?
B poept normaal 1 x pd / om de dag, maar nu met die spuitluiers heeft ze er wel 4/5/6 per dag.. pfffff

Ja net wat je zegt, ze zijn niet traag, anderen zijn een beetje sneller Wink.
De fysio is hier geweest voor Z en die zegt dat het helemaal prima gaat en dat hij een gemiddelde baby is. En B doet hetzelfde als hem, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Maar goed, ik snap je wel heel goed hoor.

Heerlijk een pyamadag. Wij ook Very Happy. En we zijn een rondje gaan lopen en ik heb de jasjes zo over de pyama gedaan Embarassed, voetenzak tot hun middel en huppetee, haha.
Ja het leek de hele dag te regenen, dus ik dacht, die pakjes zitten veel lekkerder.
Het waren trouwens een soort huispakjes. Heerlijk!
Ik heb me overigens wel aangekleed Wink.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 13 okt 2012 - 9:56

Drinken jullie kindjes trouwens wel eens iets anders tussendoor?
Ik bied wel eens water aan, maar ze moeten er niet echt iets van hebben.

En krijgen ze andere tussendoortjes?

Oja en ik ben ook wel eens benieuwd naar het slaap / eetritme van jullie kindjes.
Want hier slapen ze weer best veel, dus de eetmomentjes moet ik er echt een beetje tussenproppen.

Hier is het 'schema' nu ( ongeveer hè, ze gaan naar bed als ze moe zijn en eruit als ze wakker zijn ).

06.45: Fles 180+6 en 2 schepjes 8 granenpap.
07.45 - 10.00: Slapen.
10.00: Fruit.
11.15: Fles 180+6 en vandaag dus brood, dit wil ik dagelijks gaan doen.
11.45-14.15: Slapen.
14.45: Fles 180+6.
16.00- 16.45: Slapen.
17.15: Groente+aardappeltje ( dit is echt niet de moeite ).
18.30: Fles 180+6 en als ze helemaal geen groente gehad hebben nog 2 schepjes 8 granenpap.

Ze slapen nu weer heel vaak. Dit bovenstaande is een beetje gemiddeld.
Soms hebben ze wel eens een 'slecht' slaapdagje tussendoor, maar die halen ze meestal de volgende dag weer in Wink.

En ze hebben dus ook een tijdje veel minder geslapen ( sprongetje / tandjes?? ), gelukkig is die fase weer voorbij gegaan.

Zoon heeft trouwens veel minder slaap nodig dan dochter, die slaapt echt veel. Dan pluk ik zoon snel uit bed en dan slaapt dochter lekker verder.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  CCC za 13 okt 2012 - 10:02

Zooo dan! Wat hebben jullie geschreven joh! Ik ga zo eens rustig bijlezen hoor.

Hier gaat alles prima! N. is eindelijk niet meer zo snotterig en we zijn weer begonnen met het wennen in het ledikantje. Ze slaapt nu sinds een week alleen maar vanaf 00.00 uur (laatste fles) in haar wiegje bij ons. Dit zal over een maandje ook wel weer klaar zijn, want langzaamaan begint ze eruit te groeien.

Moet zeggen dat ik het werken steeds minder leuk ga vinden, ik vind het opzich oke ernaartoe te gaan, oke om haar achter te moeten laten maar toch voelt het alsof ik zo weinig tijd met haar heb. En ja, ik mag niet klagen ik werk maar 22 uur over 4 dagen dus heb elke ochtend met haar. Hoop gewoon even dat het een periode is, soms verlang ik weer oz terug naar mijn verlof. Probleem is denk ik dat ik haar gewoon te leuk vind, ze word met de dag leuker en wil gewoon niks missen. Maar ergens maakt het me ook wel weer leuker, omdat ik nu alle momenten extra waardeer en mijn wereld is weer ietsjes groter... al is mijn wereld zonder werk ook groot genoeg daar zorg ik dan altijd wel weer voor. Kortom.... ik loop gewoon te zeuren.

N. is druk met omdraaien en zelfstandig zitten. Ik weet dus helemaal niets af van wat wanneer zou moeten, dus vind het wel prima. Fruit eten gaat super. Moet nu het groenten er ook in gaan brengen, maar dit vind ik wel lastig. De eerste weken doe ik het liever zelf maar als ze dan naar mijn ma gaat bijv. gaat ze ook mee naar Laren naar haar werk aan het einde van de dag om klanten af te passen en dingen af te leveren. Kan haar niet naar Laren sturen met een wortel mee, en dat ze die maar even simpelweg via de Rapley methode daar eet. Dus vind het lastig. Is het gek om groenten anders iets eerder op de middag te geven? En fruit dan in de ochtend? Nu hebben we geen ritme, typisch voor hoe wij zijn. Ze krijgt fruit wanneer het uitkomt, ene dag om 10.00 uur, andere dag om 15.00 uur. Soms vraag ik me weleens af of ze mijn onrust niet mee krijgt, nu dat ze bij mijn moeder, vriend en schoonmoeder is merk ik dat ze echt een bepaald slaapritme krijgt. Op de dagen dat ik met haa rvrij ben ga ik altijd met haar weg en zoals vnv is ze dan compleet overstuur en ontroostbaar want in de kinderwagen slapen doet ze bijna niet en als ze het doet is het kort. Dus dan is ze zo moe. Ik denk echt dat ik daarin iets moet gaan veranderen, en haar meer rust moet geven. Voeden doe ik natuurlijk op verzoek, met uitzondeirng van de laatste fles, die krijgt ze om 00.00 uur zodta ik nog wat uurtjes slaap kan pakken. Dan komt ze nu rond 7 uur als ik mazzel heb, maar iztten ook dagen tussen dat ze om 5 uur al wakker is. Daarna slaapt ze wel makkelijk in hoor.

Goed... nu ga ik even bijlezen en reageren op iedereen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow za 13 okt 2012 - 10:04

Hier is het ritme nu zo:

8.00 - fles 180 cc , 6 scheppen
9.30/10.00 - fruit
10.00-12.00 slapen (kan ook wel eens 11.00-12.00 zijn of 10.00-12.00)
12.00 - fles 180 cc, 6 scheppen
14.00 - 16.00 slapen (net zoals 's morgens kan het wel eens verschillen)
16.00 - fles 180 cc, 6 scheppen
17.30 - groente, gaat steeds beter!
en dan afhankelijk wanneer ze moe wordt de laatste fles, vandaag was dit al om 18.05 (ze heeft vandaag maar 2 keer een uurtje geslapen. Ze heeft dus vandaag geen groente gehad). Maar soms ook pas om 20.00 uur. En dan 210 cc en 7 scheppen.

Ik bied haar bij de groente soms wat slappe lauw thee aan, dan gaat er meestal 10/20 cc naar binnen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ za 13 okt 2012 - 10:08

Ah B slaapt ook nog wel redelijk wat.

Dat is trouwens een heel goed idee, die slappe thee.
Doe je dan gewoon vruchtenthee?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud