Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers

Pagina 13 van 28 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 20 ... 28  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 13 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow di 20 nov 2012 - 9:15

Ze krijgt nu toch steeds meer FV? Misschien moet ze daar wat aan wennen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ di 20 nov 2012 - 9:38

Lejow schreef:Ze krijgt nu toch steeds meer FV? Misschien moet ze daar wat aan wennen?

Ik denk dat daar wel wat inzit inderdaad. Want BV is veel lichter verteerbaar. Ik zou het verder nog even aankijken. Ja of een heeeel klein druppeltje olie in het flesje? Dat heb ik wel eens gelezen, maar of ik dat zou doen?
Wel heel vervelend en sneu voor haar!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Clapperdie di 20 nov 2012 - 9:57

druppeltje olie werkt heel goed. Hebben wij wel eens gedaan voor T.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  CCC di 20 nov 2012 - 11:02

We hadden het er net hier over... het is al echt sinds een week of vier... we zijn sinds vorige week omhoog gegaan met de fv (aantal flessen per dag). Sinds dat ze fruit en groente kreeg, werd haar ontlastig dikker maar toen was het goed te doen. Nu is dit dus al een aantal weken. Ook even in het schriftje van onze ouders gekeken en daar staat het ook al een tijdje in... Soms zit er een dag tsusen dat het goed gaat, zoals dit weekend... maar nu dus weer ruk... Moet ik dan de extra care voeding miss. nemen vraag ik me af.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne di 20 nov 2012 - 22:53

Wat is er weer een hoop geschreven. Ik merk dat ik er de laatste tijd weinig aan toe kom. H. is overdag langer wakker en dat maakt het ook makkelijker om er even op uit te gaan. Vandaar dat het reageren er wel eens bij in schiet. En na het werk 's avonds is het ook altijd spitsuur thuis. Half 7 thuis, 7 uur eten, daarna H. naar bed (douchen, voeden, knuffelen en naar bed), kolfspullen van overdag schoonmaken, spullen voor de volgende werkdag klaarleggen en dan is het ineens 21 uur geweest. En rond half 10 maak ik alweer aanstalten om zelf naar bed te gaan.

Wat leuk dat sommige kindjes al beginnen met de eerste woordjes. H. is druk bezig met papa, dat gaat de hele dag door. Sinds een week of 2 heeft ze opeens een nieuw huiltje, dat klinkt als een heel verdrietig huiltje met 'mama'-klanken tussendoor. Best schattig eigenlijk.

Wij hebben vanaf het begin groenten en fruit gegeven via de Rapley-methode. Ik heb wel eens iets geprakt, maar dan nog zaten er stukken in. H. had het binnen een week door en eet dus vanaf het begin stukken. Dat was soms wel eng, hoor, maar inmiddels gaat het hartstikke goed. Af en toe doet ze behoorlijke happen dat ik er toch nog van schrik, maar 15 seconden later gaat dat mondje al weer open voor de volgende hap haha.

CCC, toen H. steeds meer bijvoeding daadwerkelijk binnenkreeg, kreeg ze ook moeite met haar ontlasting. Het is nu gelukkig wel minder. In het begin poepte soms een week niet. Nu nog steeds niet heel vaak, maar er zit gelukkig geen week meer tussen. Bij H. gaat het altijd gepaard met een knalrood hoofd, gekreun en af en toe wat gehuil. En dan heeft ze 10 minuten haar best gedaan op één klein keuteltje...

Verder gaat het hier ook goed. Eten gaat af en aan, de ene keer beter dan de andere keer. H. tijgert of kruipt nog niet, maar kan wel door te rollen overal komen waar ze naartoe wil. Verder kan ze zich inmiddels achteruit duwen, alleen dat is meestal niet de kant die ze op wil, dus dat zorgt wel eens voor wat frustratie. Als je haar in de box laat staan, pakt ze uit zichzelf de rand vast en blijft ze breed lachend staan, dat vindt ze echt geweldig. Ze probeert zich ook steeds aan ons op te trekken.

Sinds een paar nachten wordt H. af en toe 's nachts wakker en dan is ze echt ontroostbaar. Ze begint dan keihard te huilen. Als ik haar dan stevig tegen mij aanhoud, rondjes loop en over haar hoofdje streel, wordt ze rustig en valt ze tegen mijn schouder aan in slaap. Maar terugleggen lukt dan meestal niet, want dan is ze gelijk wakker en begint ze weer keihard te huilen. Eergisteren was ik ruim een uur bezig, vannacht heb ik haar na een kwartier bij ons in bed gelegd. Misschien dat ze dan droomt?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow wo 21 nov 2012 - 7:57

Zou best kunnen Sanne! En misschien gewoon prikkels van overd laughcry ag verwerken ofzo?
B doet ook nog niet kruipen, maar ook zij rolt de hele kamer door en is dan ook tevreden smile

Het tandje is nu echt door! Heb haar op een metalen lepeltje laten bijten en hoorde 'tiktik'
En ik ZWEER dat ze tijdens het eten een paar keer echt 'mama' zei.
Heb zeker wel 5 x geprobeerd te filmen, en iedere keer als ik dacht 'nou er komt toch niets, ik zet m uit...' zei ze het weer laughcry

Volgende week donderdag moeten we weer naar de KA, dan ook gelijk weer wegen en meten, ben benieuwd.

B heeft trouwens een stuk of 5 rode plekken in haar gezicht. Lijkt op beetje een pukkeltje iets en dan met een behoorlijk knal rood vlekje er omheen.. Iedere keer als de ene weg is, komt er een nieuwe! Onder haar oor twee, op haar wang 2, op haar voorhoofd 1.. Even in de gaten houden, ze lijkt er in ieder geval geen last van te hebben!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 8:18

Sanne, T had dat ook toen ze ongeveer 8 maanden oud was. Het heeft hier best even geduurd, een week of twee denk ik. Werd ze 's nachts overstuur wakker en duurde het even voor ze weer rustig was. Ik had het idee dat het dromen waren.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 4:29

Hoe gaat het nu Sanne? Gaan de nachten weer wat beter?
En hoe is het verder met iedereen?

Hier gaat het goed! Zo cliché, maar hoe leuk ik het mama zijn ook al vond, ik vind het nu steeds leuker! Tirza is consequent 'mama' blijven zeggen, verder eigenlijk weinig nieuws. Behalve dat ze weer een groeispurt heeft gehad, hallo maat 80! Kunnen we weer lekker shoppen Voorjaar 2012 mama's - Pagina 13 281626781 Ook is tandje nummer 2 in zicht! Naast haar eerste tandje zit nu een klein wit streepje. Behalve de vele poepluiers lijkt ze er weinig last van te hebben. Wel is ze net als de vorige keer dat er een tandje doorkwam flink verkouden, daar heeft ze meer last van dan van die hele tand. Lekker Luuf smeren dus maar weer, en een ui naast het bed. Ze heeft een nacht heel beroerd geslapen, maar afgelopen nacht ging het gelukkig wel weer. Gewoon heel veel hele grote snottebellen. De katten vindt ze geweldig, alleen vinden de katten haar wat minder leuk nu ze zo snel kruipt, dat moeten we dus flink in de gaten houden.

Doen jullie nog wat met Sinterklaas? Ik weet dat T er nog maar weinig van begrijpt, maar ik zet wel trouw ieder weekend haar schoen, haha. Vrijdag vieren we sinterklaas met mijn vader, zijn vrouw en mijn zusje.

Gast
Gast

Bericht  Papillio wo 28 nov 2012 - 4:34

Hey meiden,

Hier ben ik ook weer eens. Maar wel met weinig nieuws.
Mijn king doet het super!
Tis een echte lieverd!
Hier nog steeds geen tandjes, wel al maanden een rood, warm wang haha.

@ Sint; wij vieren het dit jaar nog niet. B. is nog te klein, vinden wij.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 4:44

Wij vieren het ook niet speciaal voor T hoor, ze krijgt toch nog niets mee van het hele sint gebeuren! Mijn zusje is nog een stuk jonger, ze gelooft niet meer, maar vindt dit soort feestdagen wel nog heel erg leuk. Ze stelde voor vrijdag cadeautjes te doen! Normaal hebben we ook ieder jaar Sinterklaas bij mijn opa en oma met veel jongere neefjes en nichtjes, maar dat valt dit jaar samen met het huwelijksfeest van mijn schoonmoeder dus dat vervalt dit jaar een keertje voor ons.

Fijn dat je kindje het zo goed doet! Hier duurde het ook zo lang voor het eerste tandje doorkwam.. en daarna ook weer een flinke tijd tot de tweede, haha. Maar we hebben allemaal tanden gekregen, dus vroeg of laat zullen onze kindjes ook wel een volledig gebit hebben Voorjaar 2012 mama's - Pagina 13 3079029344

Gast
Gast

Bericht  Papillio wo 28 nov 2012 - 7:46

Normaal gesproken vierden we ook geen Sinterklaas. Ik vind dat altijd wel heel erg leuk, maar onze beide families houden er niet zo van.
Maar volgend jaar wil ik het hoe dan ook vieren.

Ach ja, die tanden komen vanzelf. Ik maak me er niet druk om, hoor.
Volgens mijn schoonmoeder is het alleen maar beter voor het gebit als de tanden later komen. Waar ze het vandaan heeft, weet ik niet......
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  CCC wo 28 nov 2012 - 7:57

Tiramisu: wauw! Maat 80 alweer! Wat gaat het hard joh! smile Nog een tandje wat er al aankomt, lijkt me zo'n leuk gezicht bij die kleintjes. Gelukkig heeft ze er niet veel last van. Wel vervelend dat ze enorm verkouden is. N. klonk vandaag ook wat vol (slijmvorming in haar keel ofzo) we wachten maar even af of het doorzet.

Wij vieren Sinterklaas met de opa's en oma's en mijn schoonzusje en haar vriend. Ook al begrijpt ze er nog niets van vind ik het hele sfeertje gewoon erg gezellig. We doen dit gewoon op 5 december, iedereen moet de dag erna ook gewoon werken en dan zitten we niet de hele avond met visite Wink

N. heeft haar schoentje afgelopen weekend ook gezet (naja, meer ik dan :p) we waren bij mijn ouders en die hebben een open haard, dus daar moesten we even gebruik van maken. N. en B. van Lejow hadden een rare avond, ze weigerde te slapen, beide schoen gezet en er zaten km's tussen maar de meiden hebben slecht geslapen. Was te spannend vrees ik haha. Schoentje zetten doen we niet meer, ze krijgt volgende week woensdag al genoeg cadeautjes vrees ik.

Papillio: wat fijn dat alles goed gaat! Ook lekker aan het genieten dus smile

Hier verder ook geen nieuws eigenlijk. N. weigert om te rollen, ze probeert het ook niet meer. Ze zit al wel soms even in de kinderstoel tijdens de eetmomenten, zitten gaat erg goed. Soms kan ze ook even een paar min. loszitten maar soms valt ze ook zo weer om. Eten gaat super, vanavond had ze snijbonen en aardappelen, ze eet best veel al. Langzaam krijgt ze nu nog maar 2x per dag bv en de rest dus fv. We geven haar nu elke dag een klein beetje roosvicee laxo en nu is haar ontlastig wat beter. Moet wel even kijken, want dit kunnen we niet vol houden op deze manier.

Vandaag dan ook eindelijk eens anticonceptie aangevraagd, de nuvaring. Word vrijdag teruggebeld door de dokter, ze zal wel vragen gaan stellen ofzo. Niet erg handig aangezien ik alleen werk en op de groep sta, maar goed is even niet anders. Hoop dat ik het vrijdagmiddag kan ophalen, dan is dat ook weer geregeld.

Ben beniewud hoe het met de rest van de meiden gaat! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne wo 28 nov 2012 - 8:46

Tiramisu, het slapen gaat hier weer beter. H. wordt nog steeds twee keer wakker 's nachts, maar nu gewoon weer om te drinken. Drinkt T. ook nog 's nachts? Wat leuk dat ze haar tweede tandje krijgt, hier zitten er al 4 in ongeveer anderhalve maand!
H. heeft ook steeds meer interesse voor de hond, maar hij vindt dat ook niet zo fijn. Ze aait namelijk niet, maar 'grijpt' haha. Ik ga nu vaak samen met haar de hond aaien, dan vinden ze het beide leuk. Ik heb er geloof ik nooit antwoord op gegeven (draagdoekentopic), maar die jas kon uiteindelijk pas begin februari geleverd worden. Ik heb de bestelling geannuleerd. Vandaag heb ik een andere jas binnen gekregen, zelfde website, effen zwarte jas. Ik vind hem niet geweldig, maar functioneel is hij wel. Ik denk dat ik hem maar houd. Heb jij inmiddels al een andere jas aangeschaft?

CCC, fijn dat het bij jou ook goed gaat. Dat rollen komt vanzelf (of niet, misschien slaat ze het over). H. maakt weinig aanstalten om te kruipen. Als ze op de bank ligt wel, maar de vloer is echt te glad, ze schuift alleen maar achteruit. Bovendien vindt ze zitten erg leuk, dus ik denk ook wel eens dat ze het kruipen niet gaat doen. Hoe gaat het met bijvoeden? Eet je dochter al goed?

Wij gaan wel Sinterklaas vieren, maar wel eenvoudig. Paar cadeautjes voor H. en paar kleinigheidjes voor ons en mijn moeder. Mijn moeder komt hier dus ook even. Vind ik wel leuk (en eigenlijk denk ik ook 'nu kan het nog'). Mijn moeder krijgt vrijdag haar derde chemokuur. Van de tweede kuur is ze flink ziek geweest, haar bloedwaardes waren ook nog niet voldoende hersteld, dus het kan zijn dan de kuur niet door mag gaan vrijdag.

Het gaat hier verder goed. Vorige week moest H. huilen in bed en toen ik haar eruit tilde, kroop ze tegen me aan en zei ze 'mama' I love you Inmiddels zegt ze het al veel vaker, als ze huilt, als ze vrolijk is, zelfs een keer vragend 'mama?'. Echt geweldig zo'n kleintje in huis, ik ben helemaal gelukkig met haar. Gisteren op mijn werk had ik wel even een baalmoment. Ik werk 4 dagen om voldoende bij te blijven in mijn vakgebied, zodat ik me kan blijven ontwikkelen, maar ik word de laatste tijd alleen maar opgezadeld met rotklusjes en er zijn inmiddels twee nieuwe collega's aangenomen die wel de werkzaamheden doen waar ik dus geen tijd voor heb. Ik was het zo zat, dat ik echt dacht 'ik kap er mee'. Maar vandaag toch weer gekalmeerd en me voorgenomen dat ik dit met mijn leidinggevende ga bespreken.

Poeh, heel verhaal zo. Heb op mijn elefoon getypt, dus er kunnen fouten inzitten haha.

Hoe gaat het er de rest?

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Earane wo 28 nov 2012 - 8:55

@ Tiramisu: Maatje 80 alweer, gaat snel hè! A. gaat ook al richting de maat 80. Wat leuk dat ze steeds mama zegt! Vervelend dat ze zo verkouden is, hopelijk gaat het snel beter. Wij vieren zaterdag Sinterklaas met mijn familie, voor mijn nichtje en neefje van 6 en 3. Vind het altijd hartstikke gezellig en heb er veel zin in om het ook thuis te doen als A. ouder is. Nu doen we niks thuis, zoals de schoen zetten. Alleen op de opvang komt haar schoentje te staan Wink.

@ Papillio: Wat fijn dat je zoontje het zo goed doet!

@ Ccc: Hoe gaat het afbouwen, heb je er veel last van of valt het mee? Haha, het is natuurlijk ook spannend, de schoen zetten Wink. Wat goed dat ze al een beetje kan zitten en dat ze zoveel eet! Kan A. nog wat van leren!

@ All: A. krijgt haar eerste tandje, en volgens mij krijgt ze ook bovenin een tandje! Voelde gisteren een puntje onderin en ik zag vandaag bovenin een bultje met een witte stip. Behalve rode wangen en wat meer poepluiers, heeft ze er volgens mij niet zoveel last van gelukkig. Zo leuk weer!

Verder wordt het echt steeds leuker en leuker. Heb zoveel lol met haar en ze is echt leuk I love you. Wat klef weer, haha. Als ik haar zo zie spelen op haar buik, vraag ik me af waar de tijd is gebleven... Ze is zo groot!

Zaterdag gaan we met mijn familie Sinterklaas vieren, voornamelijk voor mijn neefje en nichtje, maar ik vind het altijd zo gezellig! Mijn familie woont wat verder weg en we blijven bij mijn vader logeren. Dan slaapt A. voor het eerst ergens anders. Wel spannend! Denk dat het wel goed gaat. Heb er zin in!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Earane wo 28 nov 2012 - 9:00

@ Sanne: Echt erg dat je moeder zo ziek is, kan me goed voorstellen dat het fijn is dat ze er even bij is met Sinterklaas. Voorjaar 2012 mama's - Pagina 13 699888Aahh, wat lief dat H. zo tegen je aan kroop en mama zei! Wat balen van de gang van zaken op je werk, denk dat het goed is om het te bespreken met je leidinggevende.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 3:34

Klinkt pittig de situatie met je moeder, Sanne. Is ze al lang ziek? Hopelijk heeft ze niet teveel last van de chemo dit keer.
Bij H gaat het dan sneller met de tandjes dan bij T! En het aaien van de katten gaat hier net zoals bij jullie met de hond. Grijp ipv aai, haha. Ik aai ze inderdaad ook vaak samen met haar, dan vinden ze het inderdaad wel prima. De jas heb ik ook geannuleerd. Februari vond ik toch echt te lang duren, dan is de winter alweer bijna voorbij. Verder waren er geen draagjassen die ik een soort van mooi vond dus ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven. Nu heb ik een tweedehands jas gekocht via het dragen&voeden forum. Inderdaad voor de functioneel, en niet voor de mooi. Veel plezier met Sinterklaas! Fijn dat je moeder daar wel bij kan zijn.

Gast
Gast

Bericht  Sanne do 29 nov 2012 - 9:17

Tiramisu, bij mijn moeder is eind augustus borstkanker ontdekt met uitzaaiiingen in de lymfen. De uitzaaiing had ze zelf ontdekt in januari al (knobbeltje), maar alles was goed volgens de artsen. De kanker zit er waarschijnlijk al heel lang.

Hoe vaak voed jij T. nog? Voed je nog steeds 's nachts? En menstrueer jij alweer? Hier blijft het nog steeds weg en daar baal ik wel een beetje van. Wij willen eigenlijk wel voor een tweede kindje.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  CCC do 29 nov 2012 - 9:51

Wat naar Sanne, hoop dat de chemo gewoon door kan gaan voor je moeder en dat ze er dit keer minder last van heeft. Zal wel een enorme zware tijd zijn voor jullie allemaal Voorjaar 2012 mama's - Pagina 13 699888

Je hebt ook gelijk hoor, soms vergelijk ik N. met wat andere kindjes doen en maak ik mezelf een beetje gek met dingen. Wie weet slaat ze het gewoon over inderdaad. Op haar buik liggen vind ze nu wel heel leuk, ze kan echt een halfuurtje zo liggen spelen en als ze moe is gaat ze gewoon lekker liggen. Ziet er zo lief uit! Wat lief dat H. nu al mama zegt! Lijkt me zo mooi!

Eten gaat hier super! N. eet echt alles met gemak en flinke porties ook al. Ze groeit ook erg goed, morgen gaat mijn vriend als hij tijd heeft even wegen en meten met N. Ik kwam er deze week niet aantoe.

Vervelende situatie op je werk, inderdaad bespreken met je LG hoor. Je moet wel met plezier werken en mag aannemen dat je takenpakket gewoon hetzelfde is gebleven toch?

Earane: toevallig heb ik vandaag opeens weer last. Geef nu de ochtendvoeding nog en na mijn werk een voeding. Verder is het zoveel mogelijk afgebouwd. Kijk even aan of ik deze twee voedingen op deze manier kan volhouden. Wauw! 2 tandjes onderweg dus! Wat ontzettend leuk! Wat jij net schreef, over dat het zo hard gaat heb ik ook vaak. Al word het steeds leuker, soms zou ik willen dat d etijd langzamer gaat, alles gaat met kinderen echt drie keer sneller heb ik het idee.

Tiramisu: ben benieuwd naar zo'n draagjas, ben benieuwd of dat een beetje zit! Ik draag N. veel te weinig eigenlijk de laatste tijd. N. vind het heerlijk gewoon lekker te liggen spelen of te zitten in de wipstoel, in de doek word ze toch wat onrustig helaas.

Vandaag heb ik N. ontzettend weinig gezien Sad Ik moest even wat langer doorgaan op het werk om het eea af te krijgen en toen ik bij mijn ouders aankwam was ze al zo moe en sliep ze al bijna. Eenmaal thuis sliep ze dus en heb ik haar zo moeten overleggen in bed. Ik maak haar straks sowieso wakker voor een laatste voeding dus dan zie ik haar gelukkig nog even en kunnen we even lekker knuffelen smile

Voor degene die het tijdens mijn zwangerschap een beetje gevolgd hebben, mijn werk was nogal een dramatisch verhaal. Sinds 3 weken is mijn LG van haar functie afgehaald en is de situatie een stuk beter geworden. Regiocoördinator nam mijn verhaal nav een aantal incidenten erg serieus, ze waren er blijkbaar al langer mee bezig. Nu ivm reorganisatie en allerlei redenen is ze van haar functie afgehaald en is ze nu sinds 3 weken overspannen thuis. Word nog een lange weg vrees ik, de arbo word nu ingeschakeld en hij/ zij zal uitspraak doen over de komende tijd. Er zijn behoorlijke dingen voorgevallen die onder fraude vallen, dus hoe dit nu allemaal gaat verlopen is allemaal even afwachten. Voor nu is er een enorme rust op het werk en voel ik me ook stukken beter. Voor nu pak ik alle taken op die blijven liggen en krijg daar wat extra uren voor. Ik mag deze thuis ook invullen zolang ik kan verantwoorden wat er gedaan is. Wel heel fijn dus.

N. is trouwens ontzettend mopperig en moe de laatste dagen. Misschien een sprongetje zat ik te denken? Ook zit ze vol met slijm in haar keel lijkt het. Morgen even de HA bellen om te kijken of ze even kunnen luisteren, ook piept ze wat tijdens het slapen. Hoop dat het gewoon een klein verkoudheidje is ofzo...

Wanneer begonnen jullie kindjes met brood eten? En hoeveel voedingen kregen jullie kindjes met 6 maanden?

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 10:22

Sanne schreef:Tiramisu, bij mijn moeder is eind augustus borstkanker ontdekt met uitzaaiiingen in de lymfen. De uitzaaiing had ze zelf ontdekt in januari al (knobbeltje), maar alles was goed volgens de artsen. De kanker zit er waarschijnlijk al heel lang.

Hoe vaak voed jij T. nog? Voed je nog steeds 's nachts? En menstrueer jij alweer? Hier blijft het nog steeds weg en daar baal ik wel een beetje van. Wij willen eigenlijk wel voor een tweede kindje.

Ik probeer een knuffel icoontje in te voegen, maar dat wil mijn mobiel niet. Het lijkt me erg heftig, ik hoop dat ze dit keer beter op de chemo reageert.

Weet je, ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak ik nog voed. Ik denk zo'n vier échte voedingen op een dag, maar ook regelmatig gewoon een slokje tussendoor. S nachts drinkt ze nog zo'n twee keer denk ik. Ze. slaapt bij ons en komt zelf naar me toe als ze wil drinken. Echt wakker wordt ik daar niet van, dus het kan ook goed meer dan die twee keer zijn. Overigens wel meestal pas tegen het einde van de nacht.
Ik menstrueer ook nog niet, maar ben daar juist wel blij mee. Maar wij hebben dan ook nog geen wens voor een tweede. Jij voedt ook nog snachts toch? Vanaf ongeveer een jaar zou je kunnen proberen de nachtvoeding af te bouwen, die.is dan puur voor voeding gezien niet meer nodig. Nachtvoedingen kunnen erg veel invloed hebben op de vruchtbaarheid.

CCC, ik draag ook steeds minder hoor. Thuis kruipt t eigenlijk alleen nog maar rond en haar middagslaapje doet ze de laatste tijd meestal op mijn buik op de bank terwijl ik ook even wat rust neem met een boek of film. Als we de deur uitgaan draag ik haar wel altijd. Zeker nu het kouder wordt vind ik de kinderwagen helemaal niet handig meer - die hebben we dus maar naar zolder gedaan. De draagjas heb ik nog niet heel veel gebruikt. De laatste tijd heb ik haar vooral in de draagzak als we naar buiten gaan, en dan vind ik het net zo makkelijk om haar even haar jasje aan te doen.

Wij hebben het schema van Kleintjes (ongeveer) aangehouden en zijn met ik geloof zeven maanden begonnen met brood. Knuffelse nog even zo tijdens de laatste voeding! smile

Gast
Gast

Bericht  CCC do 29 nov 2012 - 11:39

Wat leuk trouwens Sanne dat jullie voor een tweede willen gaan! Sinds de bevalling heb ik meteen weer mijn normale cyclus terug, weet nog wel dat ik de eerste keer echt dacht jaaaa hoor, ik hoor heel veel mensen die niet ongesteld worden tijdens de bv en ik meteen weer na 4 weken. Iets wat ik totaal niet heb gemist tijdens mijn zwangerschap uiteraard. Maar begrijp dat het voor jou nu vervelend is. Was je bij H. snel zwanger? Wel spannend lijkt me om voor een tweede te gaan.

Tiramisu: ooh dat klinkt heerlijk zo'n middagslaapje! smile Lekker knuffelen en in slaap vallen en zelf nog rusten. Lijkt me heerlijk. Hier gaat N. gewoon naar bed altijd. Ja dragen word dus ook minder, waarom vind je de kinderwagen onhandig? Wat fijn dat jij amper wakker word 's nachts als T wilt drinken. Hebben jullie een co-sleeper?

Ik heb N. net terug gelegd in bed, heel even geknuffeld, maar ze was zo moe... Heb haar in haar eigen kamertje, in haar ledikantje gelegd net. Voor het eerst... Aan de ene kant denk ik nu, ik laat haar liggen vannacht... Er moet ooit een eerste keer komen maar vind het toch ook wel gek als ze niet bij ons slaapt...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 22:42

We hebben een co-sleeper inderdaad. Of nou ja - zelf een Ikea ledikant omgebouwd tot co-sleeper. Ideaal! Volgens mij zou ik anders een stuk minder blij worden van die nachtvoedingen, haha. Waarom ik een kinderwagen onhandig vind.. Met regen moet er een regenhoes over, met kou moet ze een stuk warmer aangekleed worden dan wanneer ze lekker bij mij in de doek of draagzak zit. Als het nu regent hoef ik alleen een paraplu bij me te hebben, open te doen en dan zijn we allebei droog. En een jasje en een muts zijn warm genoeg voor haar en als het dadelijk echt kouder wordt hoeft daar alleen nog maar de draagjas overheen.

Hoe is het gegaan afgelopen nacht, heeft ze het goed gedaan op haar eigen kamer? Lijkt mij ook wel wennen hoor!

Ik vind de bv op het moment even wat minder leuk Voorjaar 2012 mama's - Pagina 13 394967 T is flink verkouden en tijdens het drinken krijgt ze het benauwd, waardoor ze ipv te drinken haar kaken (mét tand!) op elkaar klemt. Au! Dubbel hopen dus dat die verkoudheid snel over is.

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 30 nov 2012 - 7:44

Oh dat klinkt ideaal zeg! Heb je er toevallig een foto van? Ben wel heel nieuwsgierig eigenlijk smile

Vannacht ging opzich prima, mijn vriend en ik vonden het moeilijker dan N. zelf. Ze werd wel om 6 uur wakker, normaal word ze rond 8/9 uur pas wakker. Toen heeft ze een flesje gehad en heeft nog een aantal uurtjes verder geslapen in de wieg bij ons. Vind het toch prettiger haar bij ons te houden en mijn vriend denkt er ook zo over. Dus denk dat we het ledikantje wanneer het wiegje te klein is gewoon naar onze kamer doen.

Auw! Dat doet N. nu ook vaak en dan heeft ze nog niet eens tanden, maar bijten kan ze al goed helaas. Als ze dat doet stop ik nu ook na 3 keer bijten met de voeding. Vind dat best lastig, want ergens beseft ze het nog niet maar het doet zo'n pijn dus spreek ik haar toe dat het pijn doet. Soms denk ik weleens, ja dus... alsof ze het nu begrijpt dat ze het niet meer moet doen?! Maar ergens moet je daar toch ook mee starten lijkt me.

Mijn vriend heeft N vandaag gewogen en gemeten op het CB. Ze weegt nu 7880 en is 68 cm lang. Vandaag was ze blijkbaar niet helemaal happy, kwam thuis en ze was compleet overstuur en mijn vriend was aardig chag. omdat ze de hele dag heeft gehuild :S Nu ligt ze lekker op bed, volgens mij was ze kapot... Hopen dat ze morgen een beter dagje heeft.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne vr 30 nov 2012 - 8:53

Tiramisu, ik voed ook overdag denk ik ook zo'n 4 keer (en vaker als ze huilerig is of niet kan slapen). 's Nachts, tussen 22:00 uur en 06:00 uur voed ik meestal nog 2 tot 3 keer. De laatste tijd vaker 2 keer dan 3 keer, maar dat komt ook omdat ik H. meestal laat bij ons in bed laat liggen de laatste tijd, dan helpt het ook dat ik over haar hoofdje streel als ze tussendoor huilend wakker wordt. Ik zou niet stoppen met de borstvoeding omwille van een tweede kindje, maar jammer vind ik het wel. Na de bevalling zijn wij nooit meer begonnen met anti-conceptie met de gedachte 'we zien wel wanneer het raak is'. Maar ja, de menstruatie blijft achterwege.
H. is trouwens ook verkouden, niet fijn hè? Vanavond beet ze ook weer keihard, dan durf ik haar haast niet meer aan te leggen.

CCC, ik was bij H. gelijk de eerste ronde zwanger, dat ging wel snel dus.
Best lastig hè om N. toch op haar eigen kamer neer te leggen. Hier ben ik overdag begonnen met H. in haar ledikant neer te leggen en uiteindelijk ook 's nachts. Maar H. sliep niet zo goed door als N., dus als ze de eerste keer wakker werd, nam ik haar mee en legde ik haar vervolgens terug in de co-sleeper. Inmiddels past ze daar niet meer in en ligt ze vaak tussen ons in. Ze begint wel altijd in haar eigen bedje en soms leg ik haar ook wel weer terug. Ik vergeet het gewoon vaak, omdat ik gewoon weer in slaap val, terwijl zij drinkt Embarassed.
Wij volgen ook het schema van Kleintjes en hebben H. rond 7 maanden voor het eerst brood gegeven. We zijn begonnen met een broodkorst in de hand en zo'n twee weken later kreeg ze ook het zachte deel. Sinds een week of 2 krijgt ze er af en toe beleg op, maar ze vindt het ook heerlijk zonder beleg (of gedoopt in afgekolfde melk).

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  CCC vr 30 nov 2012 - 9:12

Sanne: ik ben ook niet begonnen met anticonceptie na de bevalling, zou wel heel graag een tweede willen maar ben er nog niet overuit of ik dat nu wil of later. Mijn gevoel is erg wisselend hierin, ene keer denk ik het zou wel leuk zijn als er weinig leeftijd tussen zou zitten en aan de andere kant denk ik misschien is het juist leuker en fijner om 3 jaar te wachten totdat N. naar school gaat bijv. Wel leuk om te horen hoe jullie daar instaan en gewoon kijken wanneer het inderdaad raak is smile Hoop voor je dat alles gewoon weer lekker opgang komt op kort termijn voor jullie.

Ik vind het op haar kamertje in bed leggen 's avonds/ 's nachts inderdaad ook wel moeilijk. We zijn met 2,5 maand begonnen met haar in haar ledikantje te laten wennen. Ze had overigens nergens last van, ze slaapt overal smile Is meer ons idee geloof ik. Ze is nu nog zo klein, al groeit ze veel te hard. Lekker dat jij gewoon weer in slaap kunt vallen als H. drinkt. Ik kon dat echt niet, het is me 1x overkomen en ben zo geschrokken daarvan. Ben veel te bang dat ik op haar ga liggen of haar per ongeluk van het bed duw of weet ik wat.

Ik ga nog even kijken wanneer ik dan inderdaad begin met brood geven. Dacht te gaan starten met 6 maanden, maar misschien is het handig nog even te wachten daarmee.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne vr 30 nov 2012 - 9:47

Wij hebben nog steeds een co-sleeper naast bed staan, die nu voornamelijk als opslagplaats wordt geplaatst. Toen H. nog heel klein was, speelde ik 's nachts Wordfeud, Ruzzle etc. om niet in slaap te vallen. Ik was niet bang dat ik op haar ging liggen, maar wel dat ze onder de dekens terecht zou komen. Nu is ze al een stuk groter, kan ze de dekens zelf van zich afduwen/trekken, kan ze rollen, dus vind ik het een stuk minder eng. Ik leg haar wel altijd zo neer dat het veilig is als ik in slaap val. Van bed kan ze niet vallen, al is dat overdag wel eens keer gebeurd Embarassed. Maar daarvoor heb ik nu maatregelen getroffen dat dat niet nog een keer kan gebeuren. Ik was toen zo beroerd dat ik uitgeput op bed lag en zij lag te spelen. Ze is toen blijkbaar naar de cosleeper toegekropen en heeft zich met haar beentjes afgezet, waardoor er een spleet tussen de cosleeper en ons bed kwam. Daar is ze heel voorzichtig tussen gezakt blijkbaar, want ik heb nog geen plof gehoord (ze had haar slaapzak nog aan) en zat ineens vrolijk te spelen tussen de cosleeper en ons bed... Niks aan de hand, maar ik was vreselijk geschrokken.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 28 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 20 ... 28  Volgende