Voorjaar 2012 mama's
+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers
Pagina 11 van 28
Pagina 11 van 28 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 19 ... 28
Re: Voorjaar 2012 mama's
Lejow: Ja ik bedoel het ook meer in het algemeen hoor, want ik wist het niet. Wij deden het ook wel eens. En het is ook niet meteen heel slecht natuurlijk, zeker niet als je het maar af en toe doet. Maar ik wilde het jullie toch even meegeven ;-).
Ik ben er toen toch maar mee gestopt.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
_Lana_ schreef:Lejow: Ja ik bedoel het ook meer in het algemeen hoor, want ik wist het niet. Wij deden het ook wel eens. En het is ook niet meteen heel slecht natuurlijk, zeker niet als je het maar af en toe doet. Maar ik wilde het jullie toch even meegeven ;-).
Nee, is in principe met alle dingen. Kindjes laten zitten als ze nog niet kunnen zitten enz.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Weer eens een berichtje van mij, is al weer even geleden.
Hier gaat het goed, het lijkt erop dat S, geen koemelkallergie meer heeft. We zijn sinds deze week dus ook begonnen met de gewone voeding. Ze heeft wel weer wat meer krampen en hardere ontlasting, maar op zich gaat het goed. Merk sowieso wel dat ze gevoelige darmen heeft. Nu ook met fruit en groente, daar reageert ze echt wel op. Ze krijgt nu ook weer lactulose. Fruit eten gaat trouwens heel goed, groente wat minder. Gisteren moest ze er ontzettend van overgeven, zo sneu!
Hoe gaat het verder met jullie en met de kindjes?
Hier gaat het goed, het lijkt erop dat S, geen koemelkallergie meer heeft. We zijn sinds deze week dus ook begonnen met de gewone voeding. Ze heeft wel weer wat meer krampen en hardere ontlasting, maar op zich gaat het goed. Merk sowieso wel dat ze gevoelige darmen heeft. Nu ook met fruit en groente, daar reageert ze echt wel op. Ze krijgt nu ook weer lactulose. Fruit eten gaat trouwens heel goed, groente wat minder. Gisteren moest ze er ontzettend van overgeven, zo sneu!
Hoe gaat het verder met jullie en met de kindjes?
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
@ Lejow: Bedankt voor het compliment over haar ogen! B. heeft ook grote kijkers! Dat is ook leuk, zeg, een filmpje! Ik maak wel af en toe filmpjes en ik vroeg me al af wat ik ermee kan gaan doen. Achter elkaar zetten is wel erg leuk! Hoe doe jij dat? B. boft maar met zoveel albums, hartstikke leuk juist! Ik ben met de tweede plakboek bezig.
@ Ccc: Jij ook bedankt voor het compliment. Ik had het idee dat A. lang is, maar als ik lees hoelang de andere kinderen zijn, valt het wel mee. Al zit ze wel boven de middenlijn. N. is langer dan A. was op die leeftijd, dus volgens mij heb jij wel echt een lange dame! Ah, dat is geweldig he, dat lachen! Wat goed dat ze al zo haar best doet om te rollen.
@ Lana: Ik vat je reactie echt niet als wijsneuzerig op, hoor! Lief juist dat je het zegt. Ik laat A. ook niet lang staan, met een tijdje bedoelde ik nog niet eens een minuut, haha. Dat was trouwens alleen die keer, nu echt maar heel eventjes als ze graag wil.
@ Monnie: Wat fijn dat S. geen KMA meer lijkt te hebben! Vervelend dat ze reageert op de bijvoeding, hopelijk gaat dat snel beter. Wat sneu dat ze zo moest overgeven.
@ All: Ik heb ervaren hoe vervelend het is om ziek te zijn als moeder! Ik heb buikgriep gehad en voelde me een paar dagen heel beroerd. Toch lastig om dan voor A. te zorgen, maar ik heb het overleefd! .
A. is nu echt de hele tijd aan het rollen . Als ik haar op haar rug leg dan ligt ze vrijwel gelijk al op haar buik, zo leuk om te zien!
We zijn zaterdag overgestapt op andere voeding. Ze kreeg altijd speciale voeding en nu standaard. Ze drinkt warempel een stuk beter! Lag het misschien toch aan de voeding dat ze zo slecht dronk de laatste tijd.
Vraagje, hoeveel fruit en groente eten jullie kinderen qua eetlepels ongeveer? Als A. zelf eet dan krijgt ze vrij weinig binnen en als we het geprakt/gepureerd geven dan ongeveer 2 eetlepels. Dit is toch erg weinig? Wil overgaan op 3 flessen, maar echt geen idee hoe we dat moeten gaan doen... Hoe doen jullie dit?
@ Ccc: Jij ook bedankt voor het compliment. Ik had het idee dat A. lang is, maar als ik lees hoelang de andere kinderen zijn, valt het wel mee. Al zit ze wel boven de middenlijn. N. is langer dan A. was op die leeftijd, dus volgens mij heb jij wel echt een lange dame! Ah, dat is geweldig he, dat lachen! Wat goed dat ze al zo haar best doet om te rollen.
@ Lana: Ik vat je reactie echt niet als wijsneuzerig op, hoor! Lief juist dat je het zegt. Ik laat A. ook niet lang staan, met een tijdje bedoelde ik nog niet eens een minuut, haha. Dat was trouwens alleen die keer, nu echt maar heel eventjes als ze graag wil.
@ Monnie: Wat fijn dat S. geen KMA meer lijkt te hebben! Vervelend dat ze reageert op de bijvoeding, hopelijk gaat dat snel beter. Wat sneu dat ze zo moest overgeven.
@ All: Ik heb ervaren hoe vervelend het is om ziek te zijn als moeder! Ik heb buikgriep gehad en voelde me een paar dagen heel beroerd. Toch lastig om dan voor A. te zorgen, maar ik heb het overleefd! .
A. is nu echt de hele tijd aan het rollen . Als ik haar op haar rug leg dan ligt ze vrijwel gelijk al op haar buik, zo leuk om te zien!
We zijn zaterdag overgestapt op andere voeding. Ze kreeg altijd speciale voeding en nu standaard. Ze drinkt warempel een stuk beter! Lag het misschien toch aan de voeding dat ze zo slecht dronk de laatste tijd.
Vraagje, hoeveel fruit en groente eten jullie kinderen qua eetlepels ongeveer? Als A. zelf eet dan krijgt ze vrij weinig binnen en als we het geprakt/gepureerd geven dan ongeveer 2 eetlepels. Dit is toch erg weinig? Wil overgaan op 3 flessen, maar echt geen idee hoe we dat moeten gaan doen... Hoe doen jullie dit?
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
@earane: wat goed dat ze nu rolt! S. begint ook steeds vaker te rollen, maar nog niet helemaal bewust. Fijn dat het drinken nu beter gaat. mbt de bijvoeding, ik zou gewoon wachten tot ze zelf meer gaat eten en dan een fles afbouwen, als ze dus meer fruit en groente eet. Dat je op een gegeven moment ongeveer zit op ochtend-13.00-19.00. Misschien moet je ook nog even wachten tot ze ook brood eet?
Monnie- Prater
Ja, ze moet inderdaad wel flink de moeite aan bijvoeding krijgen om terug te gaan naar die 3 flessen.
Fruit, groente, brood, soepstengel/koekje oid!
Ik maak de filmpjes met windows movie maker! Kun je er tekst bij zetten,muziekje eronder enz!
Ik wil het vandeweek een dag gaan proberen met 3 flessen. Ze eet nu namelijk steeds beter van alles, ook van haar brood.
En dan wil ik 3 x 210 en 7 scheppen doen (dus 21 scheppen) ze krijgt nu 3 x 6 en 1 x 7 (dus 25 scheppen).
Wat smeren jullie trouwens op brood voor de kindjes?
Ik heb nu jam gedaan en ga morgen appelstroop doen.
Maar boter mag ze nog niet vanwege de KMA, en smeerkaas dus ook niet..
Fruit, groente, brood, soepstengel/koekje oid!
Ik maak de filmpjes met windows movie maker! Kun je er tekst bij zetten,muziekje eronder enz!
Ik wil het vandeweek een dag gaan proberen met 3 flessen. Ze eet nu namelijk steeds beter van alles, ook van haar brood.
En dan wil ik 3 x 210 en 7 scheppen doen (dus 21 scheppen) ze krijgt nu 3 x 6 en 1 x 7 (dus 25 scheppen).
Wat smeren jullie trouwens op brood voor de kindjes?
Ik heb nu jam gedaan en ga morgen appelstroop doen.
Maar boter mag ze nog niet vanwege de KMA, en smeerkaas dus ook niet..
Lejow- Lady Post-a-lot
Even ego... Ik reageer later even op jullie allemaal... Moet nog wat dingetjes doen thuis...
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt, ik ga stoppen met de bv. N. was gisteravond ontroostbaar en echt aan het krijsen, vanavond weer hetzelfde liedje. Had alles gedaan wat ik kon doen en twijfelde zou er dan nu toch een tandje doorkomen wat pijn doet? Heeft ze geen oorontsteking of iets dergelijks? En toen dacht ik, ik maak nog een fles en dan zijn de opties echt op. Die fles van 180 en 6 scheppen dronk ze zo leeg. Ik merkte al dat ik bijna niet meer kon kolven, ze werd boos als ze aan de borst lag en leek gewoon niet voldaan. Elke keer dacht ik dat het lag aan haar nieuwsgierigheid, een nieuwe fase. Maar het is goed zo, van het weekend was ik er nog zo verdrietig om dat ik niet meer kon kolven en nu heb ik rust en valt er een last van me schouders af. Dus nu afbouwen, moet me zo nog even gaan verdiepen hoe je dat doet... Want ik heb werkelijk geen idee en wil geen borstontsteking oplopen door verkeerd afbouwen. Iemand nog tips en ervaringen hierover?
En ohja, ik ben bekend met alle dingen die er nog aan gedaan kunnen worden, maar het is goed zo voor mij.
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt, ik ga stoppen met de bv. N. was gisteravond ontroostbaar en echt aan het krijsen, vanavond weer hetzelfde liedje. Had alles gedaan wat ik kon doen en twijfelde zou er dan nu toch een tandje doorkomen wat pijn doet? Heeft ze geen oorontsteking of iets dergelijks? En toen dacht ik, ik maak nog een fles en dan zijn de opties echt op. Die fles van 180 en 6 scheppen dronk ze zo leeg. Ik merkte al dat ik bijna niet meer kon kolven, ze werd boos als ze aan de borst lag en leek gewoon niet voldaan. Elke keer dacht ik dat het lag aan haar nieuwsgierigheid, een nieuwe fase. Maar het is goed zo, van het weekend was ik er nog zo verdrietig om dat ik niet meer kon kolven en nu heb ik rust en valt er een last van me schouders af. Dus nu afbouwen, moet me zo nog even gaan verdiepen hoe je dat doet... Want ik heb werkelijk geen idee en wil geen borstontsteking oplopen door verkeerd afbouwen. Iemand nog tips en ervaringen hierover?
En ohja, ik ben bekend met alle dingen die er nog aan gedaan kunnen worden, maar het is goed zo voor mij.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Goede keuze CCC, je hebt het ontzettend knap gedaan!!
Hier gestart met de 3 flessen en het gaat erg goed!
8.00 fles 210 + 7
9.30 fruit
12.00 brood
14.00 fles 210 + 7
16.00 soepstengel
17.30 groente
18.30/19.00 fles 210 + 7
ze eet haar groente nu ook beter! En bij het brood en soepstengel bieden we thee aan.
8.00 fles 210 + 7
9.30 fruit
12.00 brood
14.00 fles 210 + 7
16.00 soepstengel
17.30 groente
18.30/19.00 fles 210 + 7
ze eet haar groente nu ook beter! En bij het brood en soepstengel bieden we thee aan.
Lejow- Lady Post-a-lot
@ Lejow: Ja, het overstappen naar 3 voedingen gaat hier nog wel even duren dan, haha. Haar slaappatroon is zo onregelmatig dat ze nog weinig brood krijgt en sowieso eet ze nog niet veel groente en fruit. Ach, komt wel, hoop ik. Bedankt, ga me eens even verdiepen in movie maker! Als A. brood eet, doe ik er een dunne laag boter op... maar daar heb je niks aan. Denk dat ik het ook eerst bij stroop of jam houd in het begin.
@ Monnie: Wat goed dat S. ook begint te rollen!
@ Monnie: Wat goed dat S. ook begint te rollen!
Earane- Prater
@ Ccc: Wat fijn dat je de knoop hebt doorgehakt! Je hebt N. toch een behoorlijke tijd borstvoeding gegeven, hartstikke goed! Je beschrijft precies hoe het hier ging en wat is dat moeilijk he... Dat er een last van je afvalt en het voelt als een opluchting betekent alleen maar dat je de juiste beslissing hebt genomen. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. A. was ook heel ontevreden op het laatst, veel huilen en heel onrustig tijdens het voeden. Heb toen veel 'strijd' gehad en het ging gelijk goed toen ze flesvoeding kreeg. Ik heb een voeding per keer afgebouwd. Hoeveel voedingen geef je nog? Als je er bijvoorbeeld 5 geeft kan je bijvoorbeeld zo afbouwen: Eerst bv-bv-bv-fv-bv, dan bv-fv-bv-fv-bv en zo verder. Je begint eerst met een voeding afbouwen en als je merkt dat je geen stuwing meer krijgt en je borsten normaal aanvoelen, bouw je de volgende voeding af. De eerste en laatste voeding zou ik als laatste afbouwen. Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel! Doordat mijn productie zo was teruggelopen, is het afbouwen bij mij vrij snel gegaan. Een tip: maak foto's van de laatste keer borstvoeding, vind dat toch wel bijzonder om te hebben...
Earane- Prater
Wat fijn dat het zo goed gaat, Lejow! B. kan zeker al best lang wakker blijven? Want dat is hier eigenlijk het probleem. A. is na max. 1,5 uur al erg moe en huilerig en moet dan echt naar bed. Voor ze dan in slaap valt zijn we overdag minstens een half uur/ 45 minuten verder... als ze dan slaapt en wakker wordt is het weer tijd voor de fles. Kom dan niet aan bijvoeding toe, echt lastig!
Earane- Prater
CCC: Het is ook goed zo, ondanks dat je in het begin niet eens wist of je BV wilde geven, heb je het met heel veel liefde gedaan.
Je kan heel erg trots op jezelf zijn!!
Ik gaf op een gegeven moment om en om, dus de ene keer de fles, de andere keer BV en daarna alleen 's ochtends en 's avonds BV. Toen ik merkte dat dat niet meer de moeite was, heb ik alleen nog de druk eraf gekolfd, als die echt heel hoog was.
Succes!!
Earane: Hier hetzelfde hoor, ik weet af en toe niet waar ik het eten allemaal tussen moet proppen ;-). Maar het gaat hier wel ineens heel erg goed met eten. Alsof ze ineens het licht gezien hebben, haha.
Het komt dus inderdaad vanzelf.
Onze laptop is kapot, dus ik reageer op mijn telefoon. Als ik weer een laptop heb, reageer ik langer, dit typt heel lastig.
Oja en dochter wil allen nog maar staan en zoon kruipt!! Sinds van de week gaat hij als een speer, haha, kanjer!!
Je kan heel erg trots op jezelf zijn!!
Ik gaf op een gegeven moment om en om, dus de ene keer de fles, de andere keer BV en daarna alleen 's ochtends en 's avonds BV. Toen ik merkte dat dat niet meer de moeite was, heb ik alleen nog de druk eraf gekolfd, als die echt heel hoog was.
Succes!!
Earane: Hier hetzelfde hoor, ik weet af en toe niet waar ik het eten allemaal tussen moet proppen ;-). Maar het gaat hier wel ineens heel erg goed met eten. Alsof ze ineens het licht gezien hebben, haha.
Het komt dus inderdaad vanzelf.
Onze laptop is kapot, dus ik reageer op mijn telefoon. Als ik weer een laptop heb, reageer ik langer, dit typt heel lastig.
Oja en dochter wil allen nog maar staan en zoon kruipt!! Sinds van de week gaat hij als een speer, haha, kanjer!!
Laatst aangepast door _Lana_ op wo 14 nov 2012 - 9:59; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_- Ratel
Oh en Lejow, wat goed dat de 3 flessen zo goed gaat! En dat ze zo goed eet!
_Lana_- Ratel
chococupcake schreef:
Oja en als het goed is, is het goed.
Ik heb op het laatst nog gebeld met een vervanger van mijn LK en die gaf aan dat ik tussendoor vaker moest kolven, het liefst iedere 2 uur en de kinderen vaker aan moest leggen.
En dat met een tweeling, dan hou je toch helemaal geen tijd meer over.
Op dat moment dacht ik, okee nu weet ik het zeker, het is goed zo.
Ik heb er nog best lang moeite mee gehad, maar het gaf me ook weer veel rust aan de andere kant.
_Lana_- Ratel
Thnx meiden! Ja, het is gewoon goed zo. Mag best trots zijn op mezelf inderdaad. Ben ook blij dat ik het zolang heb kunnen volhouden.
Het ziet er nu ongeveer zo uit:
8.00 uur: bv
11 uur: bv
13.00 uur: bv
19.30 uur: bv
00.00 uur kolven (hier krijgt ze al tijden een flesje fv).
Dit is een werkdag zeg maar, de dagen dat ik vrij ben geef ik haar tussendoor dus rond 16 uur nog een keer bv. En nu krijgt ze dus afgekolfte melk op dat tijdstip. Ik denk dat ik vanaf morgen 1 voeding al laat wegvallen, moet ff kijken welke het handigste is. Denk die van 11 uur. Dan kan ik haar nog wat laten drinken voordat ik werk en dan na het werk nog een keer en dan langzaam elke keer wat meer afbouwen.
Lana: goed dat je het zegt over dat staan. N. doet dit ook weleens. Toch beperken dus! Thnx voor je tips! Denk dat het opzich hier ook redelijk snel over is. Wauw! Wat gaan je kindjes snel zeg! Nu kan je lekker achter hem aan rennen
Earane: wat ontzettend leuk dat ze rolt! N. blijft elke keer op hetzelfde puntje hangen (op een harde ondergrond). Wat voor voeding kreeg A. eerst? Fijn dat ze nu een stuk beter drinkt zeg! N. eet hier ontzettend goed, N. eet per keer wel ongeveer 5 tot 6 eetlepels groente/ fruit. Dus denk niet dat je hier wat aan hebt, wij zijn ook grote eters, dus denk elke keer maar dat ze onze genen heeft en uiteraard ons genoeg ziet eten als voorbeeld :p
Trouwens ontzettend fijn om wat te lezen die dezelfde 'strijd' heeft meegemaakt. Ik merkte al 2 weken dat haar ontlasting erg hard werd. CB reageerde met ja dan moet je een sinaasappel geven. Volgens het rapley schema kan dit pas met 9 maanden, maar toch gedaan. Maakte helaas niks uit. Fv zal straks uitwijzen of ze gewoon te weinig vocht binnen kreeg. Voel me ergens zo stom, heb haar gisteren dus met honger naar bed laten gaan. Dat vind ik erger dan het hele stoppen met de bv verhaal.
Lejow: jeetje wat gaat B. hard... Ze eet al zoveel en goed! Vaak zijn er in de natuurwinkel (noem je dat eigenlijk zo) allerlei soorten producten om te vervangen. Misschien kun je daar eens kijken? Misschien zit er wel iets lekkers tussen voor B. Iets van smeerworst? Of sta je daar niet achter? Of anders iets van vegetarische smeerworst ofzo?
Het ziet er nu ongeveer zo uit:
8.00 uur: bv
11 uur: bv
13.00 uur: bv
19.30 uur: bv
00.00 uur kolven (hier krijgt ze al tijden een flesje fv).
Dit is een werkdag zeg maar, de dagen dat ik vrij ben geef ik haar tussendoor dus rond 16 uur nog een keer bv. En nu krijgt ze dus afgekolfte melk op dat tijdstip. Ik denk dat ik vanaf morgen 1 voeding al laat wegvallen, moet ff kijken welke het handigste is. Denk die van 11 uur. Dan kan ik haar nog wat laten drinken voordat ik werk en dan na het werk nog een keer en dan langzaam elke keer wat meer afbouwen.
Lana: goed dat je het zegt over dat staan. N. doet dit ook weleens. Toch beperken dus! Thnx voor je tips! Denk dat het opzich hier ook redelijk snel over is. Wauw! Wat gaan je kindjes snel zeg! Nu kan je lekker achter hem aan rennen
Earane: wat ontzettend leuk dat ze rolt! N. blijft elke keer op hetzelfde puntje hangen (op een harde ondergrond). Wat voor voeding kreeg A. eerst? Fijn dat ze nu een stuk beter drinkt zeg! N. eet hier ontzettend goed, N. eet per keer wel ongeveer 5 tot 6 eetlepels groente/ fruit. Dus denk niet dat je hier wat aan hebt, wij zijn ook grote eters, dus denk elke keer maar dat ze onze genen heeft en uiteraard ons genoeg ziet eten als voorbeeld :p
Trouwens ontzettend fijn om wat te lezen die dezelfde 'strijd' heeft meegemaakt. Ik merkte al 2 weken dat haar ontlasting erg hard werd. CB reageerde met ja dan moet je een sinaasappel geven. Volgens het rapley schema kan dit pas met 9 maanden, maar toch gedaan. Maakte helaas niks uit. Fv zal straks uitwijzen of ze gewoon te weinig vocht binnen kreeg. Voel me ergens zo stom, heb haar gisteren dus met honger naar bed laten gaan. Dat vind ik erger dan het hele stoppen met de bv verhaal.
Lejow: jeetje wat gaat B. hard... Ze eet al zoveel en goed! Vaak zijn er in de natuurwinkel (noem je dat eigenlijk zo) allerlei soorten producten om te vervangen. Misschien kun je daar eens kijken? Misschien zit er wel iets lekkers tussen voor B. Iets van smeerworst? Of sta je daar niet achter? Of anders iets van vegetarische smeerworst ofzo?
CCC- Ratel
_Lana_ schreef:chococupcake schreef:
Oja en als het goed is, is het goed.
Ik heb op het laatst nog gebeld met een vervanger van mijn LK en die gaf aan dat ik tussendoor vaker moest kolven, het liefst iedere 2 uur en de kinderen vaker aan moest leggen.
En dat met een tweeling, dan hou je toch helemaal geen tijd meer over.
Op dat moment dacht ik, okee nu weet ik het zeker, het is goed zo.
Ik heb er nog best lang moeite mee gehad, maar het gaf me ook weer veel rust aan de andere kant.
Ja, ik had van de week al een topic geopend en daar kwamen de neusspray ed. uit zeg maar om het te stimuleren. Dit soort dingen gaan echt tegen mijn principes in... En vaker aanleggen, kolven ed heb ik de afgelopen weken inderdaad al gedaan maar haalt weinig meer uit. Het is prima zo.
Earane: thnx voor de tip van de foto's! Had ik zelf niet aangedacht. Vroeg net aan mijn vriend of hij dan wat foto's wilt maken en toen kwamen de tranen toch wel weer even. Ondanks dat het goed voelt, is het toch een stap. maar komt goed. Heb haar al zoveel meegegeven.
CCC- Ratel
Lejow schreef: Goede keuze CCC, je hebt het ontzettend knap gedaan!!
8.00 fles 210 + 7
9.30 fruit
12.00 brood
14.00 fles 210 + 7
16.00 soepstengel
17.30 groente
18.30/19.00 fles 210 + 7
Lejow, ik weet niets van flesvoeding hoor, daarom dat ik het even vraag, maar waarom krijgt ze zulke grote flessen? Toen ik overstapte naar FV heb ik gewoon het pak aangehouden en maak ik dus 3x op een dag 180+6, wist helemaal niet dat je ook grotere flessen mag geven
En wat betreft broodbeleg: appelstroop, perenstroop, pindakaas, kipfilet, sandwichspread(of zit daar melk in?), jam... Ik kies er zelf bewust voor om geen smeerleverworst te geven, maar dat kan eventueel ook nog een optie zijn(als je je dus niet kunt vinden in de bezwaren om het niet te geven )
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Omdat ze pas sinds een dag of 2 echt een beetje noemenswaardig brood eet.
Je mag gewoon 210 flessen geven volgens onze KA, dus dat is geen probleem.
Ze klokt het ook gewoon weg haha, en daarnaast drinkt ze verder nog niet veel andere dingen, dus zo krijgt ze toch ook haar vocht goed binnen!
Smeerworst mag toch niet vanwege de vitamine A ofzo, die er in zit?
En mag pindakaas ook al?
Of er in sandwichspread melk zit weet ik eigenlijk niet, zal er eens naar kijken eigenlijk.
Vind het wel lastig, want kom over het algemeen bij 'zoete' dingen uit voor op brood.
Wil wellicht boter gaan proberen, we hebben haar nu een paar keer yoghurt gegeven, en dat ging wel aardig!
Je mag gewoon 210 flessen geven volgens onze KA, dus dat is geen probleem.
Ze klokt het ook gewoon weg haha, en daarnaast drinkt ze verder nog niet veel andere dingen, dus zo krijgt ze toch ook haar vocht goed binnen!
Smeerworst mag toch niet vanwege de vitamine A ofzo, die er in zit?
En mag pindakaas ook al?
Of er in sandwichspread melk zit weet ik eigenlijk niet, zal er eens naar kijken eigenlijk.
Vind het wel lastig, want kom over het algemeen bij 'zoete' dingen uit voor op brood.
Wil wellicht boter gaan proberen, we hebben haar nu een paar keer yoghurt gegeven, en dat ging wel aardig!
Lejow- Lady Post-a-lot
Smeerworst mag je idd niet teveel geven doordat er vitamine A in zit. Maar wij geven het helemaal niet, omdat een lever het orgaan is in je lichaam dat ontgift zeg maar. Een deel van die afvalstoffen slaat de lever op. Omdat de lever van een kindje nog niet volgroeid is, en dus zelf nog niet goed kan ontgiften, geef ik hem liever ook niet nog extra afvalstoffen uit een andere lever
Pindakaas mag, sesampasta ook(natuurwinkel). Zoet beleg is niet per definitie slechter dan hartig beleg, je moet bij hartig beleg alleen even op het zoutgehalte letten.
Hopelijk kan ze wel gewoon tegen boter, Luuk vind een broodje roomboter nog steeds prima.
Pindakaas mag, sesampasta ook(natuurwinkel). Zoet beleg is niet per definitie slechter dan hartig beleg, je moet bij hartig beleg alleen even op het zoutgehalte letten.
Hopelijk kan ze wel gewoon tegen boter, Luuk vind een broodje roomboter nog steeds prima.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Wij geven eigenlijk alleen boter op brood, dus ik zou het verder niet weten.
Maar volgens mij is pindakaas niet verstandig ivm allergieën.
Even een ego berichtje: Dochter heeft vanochtend mama gezegd!! Haha zo geweldig!! Van de week was mijn man aan het oefenen met haar om papa te zeggen, ze zei het namelijk elke keer net niet. Dus hij zat de hele tijd papapapapa, nou ja je kent het wel ;-). Dus zij deed hem na. Zo heeft ze min of meer papa gezegd.
Vanochtend deed hij het weer en toen zei ze ipv papa dus gewoon mama!! Dus hij: papapapa. En zij een paar seconden later: Mama! Zo schattig!! Ik hoop dat ze het vaker gaat doen en dat het geen toeval is ;-).
Ze heeft ook geen idee wat ze zegt, maar goed haha.
Verder wil ze alleen nog maar staan. Oja en gillen, haha.
En zoon kruipt sinds vorige week!! Hij gaat als een speer. Hij is zelf soms verbaasd dat hij het kan, haha, zo lief!
Wat ze tegenwoordig ook doet als ze wakker wordt, is gaan staan in bed en over de rand hangen ( de bedjes staan tegen elkaar aan ) en dan keihard gillen een praten, proberen contact te maken met haar broertje ( die dus slaapt!! ). Wel heel grappig en gelukkig slaapt hij gewoon verder.
Hij lijkt zo gek op zijn zusje, als ze over hem heen banjerd en hem duwt enz. dan begint hij heel lief te lachen en kijkt dan zo schattig naar haar !
Je merkt echt dat ze zich nu steeds meer bewust zijn van elkaar.
Nou sorry meiden voor mijn ego bericht, ik kom snel weer!!
Maar volgens mij is pindakaas niet verstandig ivm allergieën.
Even een ego berichtje: Dochter heeft vanochtend mama gezegd!! Haha zo geweldig!! Van de week was mijn man aan het oefenen met haar om papa te zeggen, ze zei het namelijk elke keer net niet. Dus hij zat de hele tijd papapapapa, nou ja je kent het wel ;-). Dus zij deed hem na. Zo heeft ze min of meer papa gezegd.
Vanochtend deed hij het weer en toen zei ze ipv papa dus gewoon mama!! Dus hij: papapapa. En zij een paar seconden later: Mama! Zo schattig!! Ik hoop dat ze het vaker gaat doen en dat het geen toeval is ;-).
Ze heeft ook geen idee wat ze zegt, maar goed haha.
Verder wil ze alleen nog maar staan. Oja en gillen, haha.
En zoon kruipt sinds vorige week!! Hij gaat als een speer. Hij is zelf soms verbaasd dat hij het kan, haha, zo lief!
Wat ze tegenwoordig ook doet als ze wakker wordt, is gaan staan in bed en over de rand hangen ( de bedjes staan tegen elkaar aan ) en dan keihard gillen een praten, proberen contact te maken met haar broertje ( die dus slaapt!! ). Wel heel grappig en gelukkig slaapt hij gewoon verder.
Hij lijkt zo gek op zijn zusje, als ze over hem heen banjerd en hem duwt enz. dan begint hij heel lief te lachen en kijkt dan zo schattig naar haar !
Je merkt echt dat ze zich nu steeds meer bewust zijn van elkaar.
Nou sorry meiden voor mijn ego bericht, ik kom snel weer!!
_Lana_- Ratel
Eventjes ego hoor, ga later weer bij lezen, maar ik ben zo trots.
T zegt sinds gisteren "mama" Eerder als ze opgepakt wilde worde trok ze aan mijn been. Nu zegt ze "mama". Als ik de kamer uitloop en ze blijft met mijn man in de woonkamer en is het daar niet mee eens ging ze eerder mopperen. Nu roept ze "mamamamamama!" Zo lief en zo bijzonder. En ook weer een stukje minder "baby", en dat gaat me stiekem wel erg snel hoor. Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ze geboren werd, en dan zie ik een pasgeboren baby en dan is het zó'n groot verschil met hoe T nu is. Ik kan me niet meer voorstellen dat mijn langs-meubels-lopende mama-zeggende meisje ook zo klein is geweest.
T zegt sinds gisteren "mama" Eerder als ze opgepakt wilde worde trok ze aan mijn been. Nu zegt ze "mama". Als ik de kamer uitloop en ze blijft met mijn man in de woonkamer en is het daar niet mee eens ging ze eerder mopperen. Nu roept ze "mamamamamama!" Zo lief en zo bijzonder. En ook weer een stukje minder "baby", en dat gaat me stiekem wel erg snel hoor. Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ze geboren werd, en dan zie ik een pasgeboren baby en dan is het zó'n groot verschil met hoe T nu is. Ik kan me niet meer voorstellen dat mijn langs-meubels-lopende mama-zeggende meisje ook zo klein is geweest.
Gast- Gast
wat leuk Lana en Tiramisu!
Dan ga ik ook maar even ego'en whahaha ik heb vanmorgen volgens mij dan eeinndeeelijk een wit puntje ontdekt onderin B's mondje!
Oh en verder hebben we een super weekend gehad op de Kempervennen en is ze weer zo verkouden als een otter grrrr
Dan ga ik ook maar even ego'en whahaha ik heb vanmorgen volgens mij dan eeinndeeelijk een wit puntje ontdekt onderin B's mondje!
Oh en verder hebben we een super weekend gehad op de Kempervennen en is ze weer zo verkouden als een otter grrrr
Lejow- Lady Post-a-lot
Oh, jouw dochter ook al Lana, wat leuk! Ze gaan echt gelijk op he, die dames van ons
Lejow, leuk eindelijk een tandje! T heeft er ook nog steeds maar één. Hopelijk is B's verkoudheid snel weer over!
Lejow, leuk eindelijk een tandje! T heeft er ook nog steeds maar één. Hopelijk is B's verkoudheid snel weer over!
Gast- Gast
Lana en tiramisu, wat leuk dat jullie kindjes "mama" zeggen! Zo'n bijzonder moment
@lejow: ben benieuwd of het tandje nu echt door komt.
S. heeft de waterpokken, ze zit er helemaal onder. Was ook wel te verwachten aangezien N. ze 2 weken geleden heeft gehad. Ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgt, ze is wel wat meer aan het huilen. Ook weigert ze sinds 2 dagen haar fles van 11.00u. Ze drinkt er echt niks van. Of dat nou door de pokken komt of dat ze hem gewoon niet meer wil, ik weet het niet. Ze moet hem denk ik nog wel houden want ze krijgt alleen nog maar fruit, groente wil ze niet. Maar even afwachten.
@lejow: ben benieuwd of het tandje nu echt door komt.
S. heeft de waterpokken, ze zit er helemaal onder. Was ook wel te verwachten aangezien N. ze 2 weken geleden heeft gehad. Ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgt, ze is wel wat meer aan het huilen. Ook weigert ze sinds 2 dagen haar fles van 11.00u. Ze drinkt er echt niks van. Of dat nou door de pokken komt of dat ze hem gewoon niet meer wil, ik weet het niet. Ze moet hem denk ik nog wel houden want ze krijgt alleen nog maar fruit, groente wil ze niet. Maar even afwachten.
Monnie- Prater
Tiramisu schreef:Oh, jouw dochter ook al Lana, wat leuk! Ze gaan echt gelijk op he, die dames van ons
Haha ja wat leuk!! Ze gaan echt gelijk op! Geweldig! Ik vind het ook zo lief klinken!
Lejow: Jeeej, eindelijk! Ze had er best veel last van toch?
Nu kan het ineens snel gaan hoor!
Waren jullie ook lekker een weekend weg? Wij ook! En ook een klein snottebelletje erbij! Hebben jullie genoten?
Wij hebben het echt geweldig gehad. En voor het eerst gezwommen met de kleintjes. Ze vonden het heel leuk. Al was het maar kort.
_Lana_- Ratel
Pagina 11 van 28 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 19 ... 28
Soortgelijke onderwerpen
» modetrends voorjaar 2012
» Voorjaar 2012 mama's
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar 2012 mama's
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
Pagina 11 van 28
Permissies van dit forum: