Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers

Pagina 1 van 28 1, 2, 3 ... 14 ... 28  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow wo 15 aug 2012 - 18:32

Of ik het gelijk kan lezen weet ik niet hoor Monnie.. Ik zie er best tegen op.
Maar ik wil het gewoon graag hebben, dat als ik het wil lezen, ik het zo kan pakken!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sanne wo 15 aug 2012 - 19:48

Zo, H. was alweer vroeg wakker vanochtend. Ze is inmiddels gewend dat onze wekkers rond 6 uur 's ochtends afgaan en ze gaat inmiddels helemaal mee in dat ritme (ja... ook in het weekend en ook op mijn vaste vrije dag...). Gelukkig is ze wel snel weer moe daarna. Ik heb dus al gedoucht vanochtend, gespeeld met H., gevoed en om half 8 heb ik haar weer in bed gelegd. Ze sliep binnen een minuut.

Lana, wat zijn je kindjes mooi gegroeid. Fijn dat het allemaal zo goed met ze gaat. Ik zou me zeker geen zorgen maken over de ontwikkeling, want volgens mij gaan ze inderdaad keurig mee met de ontwikkeling van kindjes van gelijke leeftijd. De opmerking van de CB-arts vind ik ook wel wat apart. Ik kan me haast niet voorstellen dat een kindje echt te snel kan gaan in de ontwikkeling. Het is niet voor niets een gemiddelde. Ik krijg op het CB steeds te horen dat H. tot nu toe iets voorloopt op het gemiddelde, maar mij is nog niet één keer verteld dat dat niet goed zou zijn. Wat leuk dat het eerste tandje bij D is doorgekomen. Dat lijkt me zo'n schattig gezicht!

CCC, ik had in het begin ook liever niet dat H. ergens anders sliep dan in haar bed. H. sliep best wel veel op ons bed als ze tijdens het voeden in slaap viel. Uiteindelijk liet ik haar maar liggen. Als ze oververmoeid raakte, omdat ik haar per se in haar bed wilde laten slapen, dan werd het alleen maar strijd. Als H. dan drie uur op ons bed had geslapen, had ze weer energie genoeg. Dan probeerde ik het later gewoon opnieuw in haar eigen bed. En nu slaapt ze echt bijna altijd in haar eigen bed.
Ik zou ook gewoon naar het gesprek gaan als ik jou was. Wellicht bevalt het gesprek van hun kant zo goed, dat ze je uiteindelijk toch een contract bieden met minder uren. Je kunt het altijd proberen. Alvast succes morgen bij het gesprek, laat je weten hoe het is gegaan?

Lejow, wat leuk dat je het rollen van B. op film hebt! Het is me hier zelfs gelukt de allereerste rol op film vast te leggen. H. draaide al een paar dagen steeds naar links en recht, maar nét niet ver genoeg. Op een gegeven moment zag ik dat ze echt haar best deed om toch door te rollen (zwiepen met haar armpje en beentje haha). Toen heb ik de camera er voor de zekerheid bij gepakt en jawel, een minuut later lag ze op haar buik. Met een vreselijk gejoel op de achtergrond van mijn kant haha (en dat ligt nu dus ook vast op de de camera...).
Fijn ook dat het beter gaat met het eten van B. Misschien weigert ze gewoon boontjes en erwtjes te eten, maar wil ze elke dag meloen!
Wat liep jij zelf trouwens vroeg. Dat zal vast een prachtig gezicht zijn geweest, zo'n halve baby nog die al loopt.
Van muggen hebben we hier ook veel last. We hebben een hemeltje boven H.'s bed, maar dat helpt niet echt. Ik geloof trouwens dat H. er ook niet zoveel last van heeft. Zou misschien komen omdat ze zich nog niet kan krabben? Ik heb zelf ook alleen maar last van muggenbulten als ik er teveel aan zit. Ik hoop dat je zonder al teveel rompslomp toch je bevallingsdossier kunt krijgen. Het lezen zal wel heftig zijn, denk ik. Ik vond het al bijzonder om mijn bevallingsverslag van de VK te lezen (en dat is één A-4 met wat informatie over het verloop van de bevalling, heel weinig dus). Laat staan hoe het voor jou moet zijn.

Jazzlynn, wat een leuk filmpje. Het is duidelijk dat gewoon hangen op schoot er niet meer bij is. Leuke ontwikkeling natuurlijk, maar ook wel even slikken dat het luieren bij papa/mama voorbij is. Hoe gaat het nu verder met jou? A. krijgt nu vaste voeding toch? Gaat het weer beter nu met de reflux?

Monnie, ik herken veel van wat je schrijft. Nadat de CB-arts de huilpoli heeft voorgesteld, heb ik drie keer een wijkverpleegkundige over de vloer gehad. Zij was er bij toen H. juist naar bed moest, omdat ze moe was. Zij noemde H. 'temperamentvol' en zag ook dat H. weigert op te geven en gewoon wakker blijft. Ze kon zich goed voorstellen dat het zwaar was en ze schrok ook van H.'s harde huilgeluid haha, terwijl H. echt nog wel een paar tandjes harder kan Embarassed Ik ben toen wel gaan bijhouden hoe mijn dagritme was. Gewoon iedere keer opgeschreven hoe laat ik haar naar bed bracht, hoe lang ze huilde, hoe lang ze sliep. Toen bleek dat ze over de hele dag genomen misschien nog maar 60 à 70 minuten huilde. Het huilen voelde alleen zo machteloos na drie maanden, dat het voor mij veel langer leek. Toen ik er meer inzicht in had, kon ik het ook beter los laten. Ik verkrampte toen niet meer bij elk huiltje. Inmiddels gaat het hartstikke lekker en huilt H. amper nog. Ik bracht haar vanochtend naar bed en ze lacht dan nog even naar me, maar ik was de kamer amper uit of ze sliep al (ondanks dat ze er dus helemaal niet moe uit zag). Ik hoop oprecht dat het bij jou binnenkort ook beter gaat en beter voelt.

All, hier gaat alles lekker z'n gangetje. H. is een vrolijke en tevreden baby. Vanochtend even op de weegschaal gestaan met haar en mijn kleine buddha weegt alweer bijna 8 kilo Embarassed. Wat energie van H. betreft, vraag ik me wel eens af of ik Redbull in mijn borsten heb, maar wat haar groei betreft, zou het wel slagroom kunnen zijn haha. Op het KDV gaat het ook goed. De leidsters zijn echt aardig en staan ook open voor tips. H. sliep wat moeilijk op het KDV. Ik heb toen uitgelegd dat ik H. meestal om 8 uur 's ochtends alweer in bed heb gelegd als ze om 6 uur wakker is. Op het KDV komen de meeste kinderen dan net binnen, dus dan zijn ze meestal niet bezig met een vermoeide H. Bovendien oogt H. vrijwel nooit echt moe. Afgelopen week hebben ze H. dus ook rond 8 uur weer in bed gelegd en warempel, ze slaapt dan gedurende de hele dag een stuk beter.
Overigens heb ik thuis de reiswieg van de kinderwagen alweer opgeruimd, omdat de reiswieg nooit een succes is geweest bij H. Ze ging al krijsen als ik haar erin wilde leggen. En wat doet ze op het KDV? Juist, slapen in de reiswieg Voorjaar 2012 mama's 394967

Het bevalt me nog steeds wel om vier dagen te werken, maar ik kijk wel iedere keer ontzettend uit naar de donderdag. Vier dagen is toch wel wat veel, maar minder wil ik ook niet. Mijn vriend werkt nu ook een dag minder en daar geniet hij ook enorm van. Hij vindt het echt geweldig. Er wordt hier al aardig veel gepraat over nr. 2.

Jeej, wat een verhaal... succes met lezen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Earane do 16 aug 2012 - 8:05

@ Lana: Dat is ook wel herkenbaar wat je over Z zegt. A. wordt ook vaak te vroeg wakker, terwijl ze nog wel moe is. Het is dan erg lastig om haar in slaap te krijgen. Begrijp ik het goed dat ze eind van de middag tussen twee voedingen door, twee keer een half uur slapen? Ik heb al eens geprobeerd om A. uit bed te halen als ze veel te vroeg voor een voeding wakker is en niet meer wil slapen. Als ze dan weer moeheidssignalen vertoont, leg ik haar weer in bed, maar dan gaat ze niet meer slapen. Vaak ga ik dan ook met haar wandelen... Om dat nou elke keer te doen Wink. Wat een verschil qua gewicht tussen je kinderen! Ik denk trouwens dat het niet erg is dat je dochter zich wat sneller ontwikkelt. Misschien is zij weer later met lopen of praten dan een ander kind die nu bijvoorbeeld wat trager is. Of is ze ook met de rest van de dingen snel. Kan me niet voorstellen dat het erg zou zijn. Het is wat anders als ze gepusht wordt natuurlijk Wink. Wat knap trouwens, dat D. zich optrekt tot staan!

@ Ccc: Het eerste wat ik dacht toen ik las dat N. overdag niet goed slaapt: baker haar ook overdag in! Wij bakeren A. nog steeds in en als de pacco in de was zit, is het heeeeel moeilijk om haar in slaap te krijgen overdag. Dan is ze ook huilerig en loop ik tig keer naar haar kamer toe. Op een gegeven moment hou ik dan haar armen vast en valt ze zo in slaap. We hebben al vaak geprobeerd om haar zonder doek te laten slapen. Het moment dat we haar niet meer in kunnen bakeren komt steeds dichterbij, maar ik ben blij dat ik had dan tot dan toe heb kunnen inbakeren. Ik denk dat het dan net zo lastig is om A. zonder doek te laten slapen als wanneer ik dat had gedaan toen ze de leeftijd van jouw N. had. Maar aan de andere kant is het wel makkelijk als N. zou leren zonder inbakerdoek te slapen. Slaapt ze 's nachts met doek wel beter? Wat betreft je sollicitatie zou ik inderdaad ook eisen stellen. Spannend, hoor! Veel succes morgen bij het gesprek!

@ Lejow: Vervelend dat het inslapen 's avonds nog lastig gaat. Duurt het dan lang voor ze gaat slapen? Dat zou wel lastig zijn zeg, als B. ook gevoelig is voor groene groenten. Wat leuk dat het rollen op de film staat! Hier nog geen last van muggen. Als ze er wel zijn dan hoop ik dat A. net als haar moeder nooit geprikt wordt, maar dat haar vader ook dan steeds de pineut is Very Happy. En zal ik een klamboe kopen denk ik. Wat spannend, je bevallingsdossier. Ik vroeg me laatst ook af of het ziekenhuis ook een dossier van mij heeft, of dat het er alleen is bij bijvoorbeeld een vroeggeboorte.

@ Jazzlyn: Wat een leuk filmpje! Goed dat hij al zo bezig is met zitten!

@ Monnie: Wat fijn dat het wennen goed is gegaan, dat scheelt je weer wat zorgen. Ik kan me goed voorstellen dat het huilen je opbreekt. Dat is heel herkenbaar voor mij, aangezien A. de eerste 2 maande n ook veel gehuild heeft. Als ze dan een betere dag had en ze begon weer met huilen, voelde ik me net zo geirriteerd als bij een slechte dag. Ik hoop dat je snel meer betere dagen hebt met S., zodat je de momenten dat ze huilt of steeds wakker is beter kunt handelen. Je doet het goed, hoor! Voorjaar 2012 mama's 699888Wat fijn dat ze heeft doorgeslapen! Hopelijk blijft ze dit doen.

@ Sanne: Wauw, 8 kilo! Ze doet het wel erg goed op jouw melk Very Happy. Is ze ook in de lengte zo gegroeid? Fijn dat het zo goed gaat op de opvang en dat ze open staan voor tips. Die H. ook, op de opvang wel slapen in de reiswieg! Ja, denken jullie na over een tweede? Ik moet daar echt niet aan denken, haha. Wil echt nog minimaal 2 jaar genieten van A. Lijkt me ook zo druk om 2 kleine kinderen te hebben. Ik vond het al zo zwaar met A. toen ze zoveel huilde de eerste maanden, laat staan dat ik toen ook nog een peuter erbij had :O. Jullie liever dan ik, dus Wink Neemt niet weg dat we het er wel eens over hebben, hoor.

@ All: Hier gaat het goed. Al was er wel iets voorgevallen op het KDV gisteren. A. wordt ingebakerd in de pacco en dat is met dit weer eigenlijk wel warm. Ik heb in het schriftje van A. geschreven dat ze alleen een romper aanheeft in de pacco. Kom ik daar, ligt ze nog te slapen. Zie ik dat ze haar shirtje ook nog aanheeft, een dubbele deken over zich heen en als klap op de vuurpijl hebben ze haar knuffeldoek over haar hoofdje gelegd (als mutsje, zeg maar)! Dus ze kon de warmte ook nergens kwijt... Heb wel even aangegeven dat ik dit niet zo prettig vond. Of is dat overdreven? Vandaag sliep ze gelukkig wel gewoon in romper, zonder knuffel.

Verder geniet ik echt enorm van haar. Vandaag was ze zo vrolijk, veel 'praten' en lachen I love you. Het is zo leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelt.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Lejow do 16 aug 2012 - 9:32

Sanne, wat groeit je meisje lekker!!!
Fijn dat ze het op het KDV zo goed doet zeg, en dat ze ook open staan voor jou tips en mededelingen!
Is voor haar ook alleen maar prettiger!

All, vandaag stond er banaan en bloemkool op het menu Very Happy De banaan was geen succes (kind van der moeder! baaahhhh), de bloemkool ging redelijk!.
De eerste rol heb ik gemist, want die kwam juist toen ik 2 tellen met de buurvrouw stond te kletsen en B lekker op de grond lag te spelen haha!
Vandaag naar mijn werk geweest, de vergader/terugkom dag. Had het er vanmorgen best even moeilijk mee. Niet om B achter te laten, maar meer het feit dat nu deze periode echt afgesloten is. En weer even een reminder, dat de laatste keer dat ik op mijn werk was voor het echie, er nog niets aan de hand was.
En nu zijn we een half jaar verder, en zie wat dit half jaar voor verdrietigs, maar vooral voor moois heeft gebracht!
Maar heb er wel zin in, heb een leuke duo, we hebben als pictogrammetjes voor de kids figuurtjes van disney :cheering:, en de terror klas van vorig jaar is gehalveerd doordat er een hoop naar groep 3 zijn gewieberd.
Dus ik ben benieuwd!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC zo 19 aug 2012 - 11:00

Even snel, morgen reageer ik uitgebreid op iedereen.

Ik heb niets meer vernomen van personeelszaken van die andere organisatie. Na er goed over nagedacht te hebben en de telefoongesprekken van maandag en woensdag op een rij te hebben gezet vond ik ook eigenlijk dat ze van hun probleem mijn probleem maakte wat betreft de begindatum. Ook de manier waarop het gesprek telefonisch verliep was alles behalve professioneel en vriendelijk dus ik heb zelf ook niets meer ondernomen om er achteraan te gaan. Voor nu blijf ik even hangen waar ik nu werk, tenzij er echt iets op mijn pad komt wat ik wil aanpakken. Die 17 uur per week zijn goed te doen, en merk ook dat ik nu een ander beeld heb over het werk.

Ik heb even een snelle vraag. Sinds afgelopenw eek ben ik begonnen met N. naar bed te brengen over dag bij de eerste vermoeidheidstekenen. Moet zeggen, moest echt even goed kijken wat nou werkelijk de tekenen waren. Normaal zag ik alleen het keiharde krijsen en dat was het teken. Maar merk aan haar oogjes, wrijven en hangerigheid nu al een beetje wanneer het slaaptijd is voor haar. Ze doet het dus ook prima, moet haar wel even laten huilen/ mopperen. Soms houd ze het wel een halfuur vol, ik ga dan om de 10 min.naar boven om gerust te stellen ed. Maar het werkt. Ze slaapt nu ook een paar uurtjes achter elkaar in haar wiegje dus. Aankomende week het nieuwe projectje erbij, in het ledikantje wennen. Goed... ik vertel weer veel te veel, nu dat ze zoveel slaapt overdag komt ze 's nachts rond 4/ 5.00 uur weer. Ik geef haar dan nog bv en dan gaat ze weerterug naar bed voor 2.5/ 3 uurtjes. Maar voorheen sliep ze tot min., 6 uur of langer. Is dit een periode dat ze even moet wennen aan het nieuwe ritme? Of hoort dit bij een sprongetje ofzo. Ik vond 6 uur altijd een fijne tijd omdat ik om 00.00 uur nog altijd even kolf. Nu is het wel erg vroeg... Een speentje accepteert ze eigenlijk nooit dus haal haar er meteen uit ookomdat mijn vriend natuurlijk de volgende dag vroeg op moet voor het werk. Wat zouden jullie hiermee doen? Niet voeden is eigenlijk geen optie, want ik vind wel dat ze laat merken dat ze hier nog behoefte aan heeft...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow di 21 aug 2012 - 17:47

Hoe zijn de afgelopen nachten gegaan CCC?
Misschien was het toch wel de warmte?

Lana, jij moest ook een dezer dagen weer aan het werk toch? Succes!
Vandaag is het voor mij zo ver. Na 29 weken en 2 dagen (bijna mijn volledige zwangerschap) mag ik weer aant werk. en B gaat voor het eerst naar de gastouder. Daar heb ik niet zo'n moeite mee en daarvan ben ik dan ook overtuigd dat het goed komt, maar het weer werken vind ik toch wel weer even moeilijk.
Toch weer een soort bevestiging van wat er allemaal gebeurd is, en de periode die daar nu mee 'afgesloten' is. Tenminste afgesloten zal het nooit zijn natuurlijk, maar jullie snappen me wel :P
En dan ook nog zo stom gedroomd vannacht. Ik droomde dat ik weer te vroeg beviel, van een jongetje. Wist geen naam, wist geen gewicht, was gewoon op mijn werk en het kindje zat de hele tijd diep in de dekentjes verstopt op schoot bij mijn collega.
Zo vaag...

Heb gisteravond wel 10 keer nagelopen of ik alles had voor B, we hebben een rugtasje van Woezel en Pip gekocht I love you waar al haar spulletjes inzitten, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden vandaag. Ze vindt het bij iedereen best en slaapt over het algemeen overal, dus we zullen zien. Ik heb natuurlijk alleen in de ochtend de kinderen, dus ik probeer optijd naar huis te gaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee di 21 aug 2012 - 20:07

chococupcake schreef:Goed... ik vertel weer veel te veel, nu dat ze zoveel slaapt overdag komt ze 's nachts rond 4/ 5.00 uur weer. Ik geef haar dan nog bv en dan gaat ze weerterug naar bed voor 2.5/ 3 uurtjes. Maar voorheen sliep ze tot min., 6 uur of langer. Is dit een periode dat ze even moet wennen aan het nieuwe ritme? Of hoort dit bij een sprongetje ofzo. Ik vond 6 uur altijd een fijne tijd omdat ik om 00.00 uur nog altijd even kolf. Nu is het wel erg vroeg... Een speentje accepteert ze eigenlijk nooit dus haal haar er meteen uit ookomdat mijn vriend natuurlijk de volgende dag vroeg op moet voor het werk. Wat zouden jullie hiermee doen? Niet voeden is eigenlijk geen optie, want ik vind wel dat ze laat merken dat ze hier nog behoefte aan heeft...

Ik snap het niet zo goed... Ze komt toch alleen voor een voeding en gaat dan weer slapen? Het is toch niet dat om 4.00/5.00 haar dag begint? Het is helemaal niet gek dat ze nog/weer een nachtvoeding wil, dat gebeurd vrij regelmatig met kindjes die BV krijgen. Vooral als ze idd overdag minder tijd hebben om te drinken (bij jou door meer slapen, straks als ze sneller afgeleid is), hebben ze 's nachts weer een keertje honger. Misschien moet ze weer eventjes d'r eigen ritme vinden nu ze meer slaapt overdag en is het over een weekje over.
Ik zou er iig wel aan toegeven, zou ook niet weten wat anders te doen? Als je zelf dorst hebt wil je ook drinken, en niet iets om op te sabbelen Wink

Lejow: Succes vandaag! Hopelijk valt het allemaal mee, en heb je een leuke nieuwe klas!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Earane wo 22 aug 2012 - 6:03

@ Lejow: Je bent weer begonnen met werken dus! Kan me goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Het is ook niet niks na alles wat je hebt meegemaakt. Haha, ik checkte bij A's tas ook steeds of alles er wel echt in zat toen ze voor het eerst naar de opvang ging. Wat een vervelende droom had je!

@ Ccc: Zo te lezen is het de juiste beslissing om er niet achteraan te gaan. Wat betreft de moeheidstekenen breng ik A. gelijk naar bed als ze in haar ogen begint te wrijven. Als ze begint te krijsen is het eigenlijk al te laat, zo had ik dat ervaren met A. Fijn dat het werkt! Ik vond dat toen echt een opluchting... Spannend, wennen in het ledikantje! Hier ging dat gelijk erg goed, dus hopelijk bij jullie ook. Dat ze 's nachts weer komt is normaal, hoor! A. had dat ook wel eens toen ik borstvoeding gaf. Maar als je anders gewend bent, is het natuurlijk even wennen weer. Waarschijnlijk komt dat vanzelf goed. Hoe gaat het nu?

@ All: Wat een warmte zeg, afgelopen weekend. Op A's kamertje was het gewoon 30 graden volgens de babyfoon. De zon schijnt ook de hele dag aan haar kant (en onze slaapkamer, daar was het ook bloedheet). Gelukkig is het nu weer wat afgekoeld. We hadden haar lekker laten badderen in een mini-zwembadje, zo leuk! Dacht eigenlijk dat het zwembadje wat groter zou zijn, maar ach, dit was ook schattig. Volgend jaar een zwembad kopen waar wij ook in kunnen zitten, lijkt me erg leuk Very Happy .

Het is een maand geleden dat we voor het laatst met A. naar het CB zijn geweest en de volgende afspraak is pas over een maand. Denk dat ik volgende week even met haar naar het inloopspreekuur ga om haar te laten opmeten en wegen. Ben erg benieuwd hoe dat er nu voorstaat.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Sanne do 23 aug 2012 - 7:09

Lejow, ik ben wel benieuwd hoe je eerste dagen werken zijn gegaan. Viel het je mee? En heb je een leuke klas?
Heeft B. het ook naar haar zin gehad bij de gastouder?

Lana, heb jij nou ook alweer je eerste werkdagen erop zitten?

CCC, ik vind één nachtvoeding niet zo verkeerd, hoor. Misschien was ze eerder te moe 's nachts om nog voor een voeding te komen. Nu ze overdag meer slaapt, is het niet zo gek dat ze dan 's nachts weer een keer wil drinken. H. deed dat ook. Sterker nog, sinds H. naar het KDV gaat, komt ze weer 2 keer 's nachts, soms zelfs 3 keer. Ze drinkt op het KDV gewoon minder en haalt dat 's nachts weer in. Is het je al gelukt je dochter in haar ledikantje te laten slapen?

Earane, hier was het ook 30 graden in huis, wat een drama. H. kon er niet van slapen, was bijna de hele dag wakker en sliep dan tegen middernacht. Wij hadden het badje buiten neergezet voor een beetje afkoeling. H. vond het hartstikke leuk. Spettert A. ook het water alle kanten op?

All, vandaag heb ik heerlijk een stuk gelopen met H. in de draagdoek. Het gaat echt steeds beter. Ik heb haar eerst meegenomen naar de winkel en toen ik na een half uur terug kwam, heb ik de hond nog meegenomen voor een wandeling. H. viel toen in slaap. Uiteindelijk heb ik haar anderhalf uur gedragen zonder dat ze zat te mopperen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow do 23 aug 2012 - 7:57

Fijn Sanne, dat het steeds beter gaat.
Ik kan gewoon echt helemaal niets met die draagdoek, krijg het niet voor elkaar en vind het ook gewoon niets :nopompom:

Earane, ja warm he, bij B was het ook 29 graden. Heb haar zonder romper in een slaapzak gelegd, dat ging wel goed. Wij hadden wel een zwembad waar wij zelf ook bij passen smile Ze vond het erg leuk!

All, de kop is er af. Gisterochtend had ik het wel even moeilijk toen ik naar mijn werk ging. Maar na uitgehuild te hebben bij een collega ging de rest van de dag best goed. Heb een best aardig klasje (veel erger dan vorig jaar kon het ook niet).
B heeft het ook super naar haar zin gehad. Ze heeft gegeten, geslapen, gelachen alles. Ze heeft helemaal niet gehuild. De gastouder vond haar dan ook een leuk, lief, makkelijk meisje haha!
Vandaag was het wel een typische donderdag op het werk, dan zitten alle kids er altijd een beetje doorheen.
Plus dat ik een jongetje in de klas heb, die eigenlijk naar de dagbesteding moet omdat hij (vermoedelijk) zwaar autistisch is. Vanmiddag was hij er ineens, en het is heel intensief om met hem bezig te zijn. Was als de dood dat hij weg zou lopen. En zijn emoties gaan van 0 naar 100 en weer terug in 2 seconden, dus je weet ook niet zo goed hoe je hem moet benaderen.
Plus dat ik een smsje kreeg van mijn vriend dat B niet echt wilde slapen en al de hele middag aan het huilen was. Nou dan zit je ook niet lekker op je werk. Bij thuiskomst had dat arme kind 2 lagen met lange mouwen aan, ze had het dus gewoon warm. Goed, weer een leerlesje voor mijn vriend, en hij mocht zelf op de blaren zitten hehe.
Heb het dus flink gehad met vandaag. Ga zo lekker naar bed. Nog 1 dagje en dan weer heerlijk lang weekend!
Dinsdag ga ik B ook weer even wegen en meten, is het alweer een maandje geleden, ben benieuwd! Ooit zal ze toch minder hard moeten gaan groeien haha!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Monnie ma 27 aug 2012 - 0:43

Zo, hoe is het hier meiden?! Erg rustig in ieder geval, haha.

Ik ben deze week weer begonnen met werken, heerlijk om weer aan het werk te zijn, echt.
Verder gaat het hier redelijk, overdag slapen gaat nog steeds moeizaam, soms lijkt het even wat beter te gaan, maar dat is steeds maar 1 dag en de volgende dag is het weer mis. Ze heeft nog steeds met vlagen veel last van haar darmen. 's Avonds en 's nachts slaapt ze meestal wel vrij goed. Maar ondanks dat is ze meestal wel tevreden als ze wakker is en vrolijk. Ik kan dus wel wat meer genieten.

Lana en Lejow, hoe bevalt het jullie om weer te werken?

En hoe is het met de rest?

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Monnie ma 27 aug 2012 - 0:56

Wanneer kwam jullie menstruatie weer op gang eigenlijk? Volgens mij duurde het bij mijn zoontje ook wel 4 maanden, maar toen heb ik nog 6 weken bv gegeven. Maar ik ben nu ook nog niet ongesteld en begin er toch lichtelijk nerveus van te worden Voorjaar 2012 mama's 394967

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Clapperdie ma 27 aug 2012 - 0:58

Ik wil steeds reageren maar er staan zulke teksten dat ik er gewoon niet aan toe komt Embarassed

Wat sneu dat ze nog zo last heeft van haar darmpjes zeg. Gek dat er niets uit komt. Krijgt ze al bijvoeding?

Hier gaat het goed. T. rolt druk heen en weer. Nu soms ook van buik naar rug. Van de week lag hij ineens op zijn rug naast het speelkleed scratch En hij lag toch echt op zijn rug midden op het kleed haha. Eten gaat steeds beter. Krijgt nu ook soms een korstje brood en hij vind het maar wat interessant.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lejow di 28 aug 2012 - 5:16

Fijn dat het iets beter gaat Monnie!!
hoe bevalt het werken?

Ik ben inderdaad vorige week weer beginnen. Had het in het begin even moeilijk. Niet zo zeer omdat B naar de gastouder moest, maar meer omdat ook deze periode nu weer afgesloten is, en toch ook weer even een bevestiging van alles wat er is gebeurd de afgelopen tijd. De laatste keer dat ik voor het echie aan het werk was, was er nog niets aan de hand. En nu zijn we 30 weken verder, en zie wat er in die 30 weken voor verdrietigs maar ook voor moois is gebeurd!
Na even uitgehuild te hebben bij een collega :P heb ik best een fijne dag gehad! Heb gelukkig een fijner klasje dan vorig jaar.

Vorig jaar had ik een echt terror groepje. Als zij aan het eten en drinken waren en ik ging even plassen/cracker smeren/oid en ik kwam terug, hoorde ik ze aan het begin van de gang al gillen. Dan kon ik er 7 van de gang plukken, 3 onder de tafel, 5 die aan het rennen waren door de klas, 5 die aan het gillen waren, en de rest die op hun stoel zat braaf stil te wezen IK DOE NIETS JUF IK DOE NIETS JUF!!! Doodvermoeiend..
Dus toen ik woensdag even naar het keukentje liep, vreesde ik het ergste. Na 5 min liep ik terug, en het viel me al op dat ik niets hoorde in de gang, loop ik naar de klas, sta ik in de deuropening, zitten ze ALLEMAAL op hun stoel!!! braaf te eten en te drinken en zachtjes te kletsen met hun buurvrouw. Nou ik dacht echt dat ik van mijn stokkie ging ZO verbaasd als dat ik was. Ik heb echt 5 minuten in de deuropening staan genieten en staan denken ZO KAN HET OOK!!
Heb ze dan ook flinke complimenten gegeven.. :cheering:

All, hier vandaag even een offday, B werd wakker met 39,1. Gelukkig dronk ze wel gelijk de fles weer op, maar na 3 kwartier was ze alweer doodmoe, dus hup haar bed in. Toen ik haar om 12u weer tempte had ze 39.6! Heb toen de neo maar even gebeld wat ik moest doen. Zij raadde me aan gelijk een zetpil te geven want de koorts mocht niet nog hoger worden en B goed in de gaten te houden. Nou dat hebben we gedaan, en na de fles viel ze om half 1 alweer in slaap. Tot kwart over 3. Toen was de koorts gezakt naar 37.4, maar nu heeft ze alweer 38.2.
Ze toont verder niet ziek, en is goed alert en heeft ook voldoende gedronken, dus vrees dat er toch een tandje dwars zit.
Want ze poept en kwijlt ook nog steeds bij het leven..

Nog even een leuke foto van vandeweek:
U try 2 mess with us?
Voorjaar 2012 mama's 386880_275213655926166_555603773_n
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow di 28 aug 2012 - 5:16

Oh en CCC, dikke knuffels voor jou!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ di 28 aug 2012 - 7:13

Hi lieve meiden,

Sorry dat ik zo lang niet echt geschreven heb Embarassed.
Er is zoveel gekletst, dat ik het even niet bij kan houden, maar ik ga het vanaf nu weer goed bijhouden!

Lejow en Monnie: Wat fijn dat het werken weer goed bevallen is.
Misschien hebben jullie het al gezegd hoor, maar hoeveel uren werken jullie? Ik 22. Twee hele dagen en één avond.
Mijn man is 1 dag thuis en ze gaan 1 dag naar het kinderdagverlijf.
Daar gaat het heel erg goed! Ze hebben het echt prima naar hun zin.
Ze slapen alleen niet veel, maar ze zijn wel heel tevreden gelukkig.

Verder bevalt het werken hier ook heel goed. Ik ben bijna 8 maanden thuis geweest in totaal en heb er echt heerlijk van genoten. Maar wat is het weer lekker om 's ochtends lekker op mijn fiets te springen. En even in een andere wereld zijn, bijkletsen met collega's. En wat is het dan weer HEERLIJK om weer thuis te komen Very Happy.
Mijn wereldje is gewoon weer groter geworden.

Met de kleintjes gaat het ook heel erg goed. Wat gaat het hard ineens zeg!
Bij D zijn haar tandjes helemaal doorgekomen en je ziet echt al een stuk zitten, haha, zo leuk. Ze is nog heel klein en dan 2 van die tandjes in haar mondje Laughing. En Z was de laatste tijd veel aan het jengelen, terwijl het normaal een heel erg blij jongetje is. Eigenlijk lachen ze allebei de hele dag. Zodra ik met hem kletste en gek deed, lachte hij de hele tijd, maar tussendoor veel jengelen. Hij heeft last van eczeem, dus dat is al heel erg naar voor hem, maar nu blijkt dus ook dat er bij hem 2 tandjes doorgekomen zijn.

Ze ontwikkelen zich ook heel snel ineens. D 'staat' gewoon op handen en voeten met haar billetjes omhoog, dus alsof ze aan het opdrukken is Wink en ze begint te kruipen. Zo geweldig wat die kleintjes allemaal in korte tijd leren Very Happy.
En mama natuurlijk trots, terwijl ieder kindje het vroeg of laat gaat doen, haha.
Z is meer van dingen heel goed bekijken en vastpakken met 2 handjes. Ook stoffen vindt hij heel erg mooi. Hij kan dan heel gefocused zijn. Of hij gaat er met zijn handjes overheen wrijven.
En hij is een beetje lui aangelegd Wink .

Heel erg leuk om te zien hoe verschillend ze zijn.

Nou ik heb mijn totse praatje wel weer gehouden Embarassed. Maarja ik moest wat bijpraten hè.
Nu ga ik me weer even verdiepen in wat jullie allemaal bezig houdt hoor!

Oja en CCC: Heeeeeele dikke Voorjaar 2012 mama's 699888.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Lejow di 28 aug 2012 - 7:35

Wat fijn om te lezen Lana, wat doen jouw kleintjes het goed!
Wanneer ga je weer wegen/meten? Ik wilde vandaag gaan, maar B had dus koorts Sad Dus ga volgende week maar (op mijn verjaardag, wiehoe!) Wil iedere maand rond de 30e gaan, kan ik per maand een beetje bijhouden hoe ze groeit.
Ik vond het ook wel weer leuk om te werken, je staat er nu toch als een heel ander persoon!
We zijn ongeveer net zo lang thuis geweest!
Ik werk woe, do, vrij. Werk in het onderwijs, dus niet echt een aantal uren zeg maar.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane di 28 aug 2012 - 7:56

Hey meiden, wat leuk dat er weer meer geschreven is! Ik moet het zelf ook eens goed gaan bijhouden Wink.

@ Sanne: Als A. goed wakker is, dan is ze ook zeer actief in het badje! Erg leuk om te zien en om haar zo te zien genieten. Wat fijn dat het dragen van H. in de draagdoek een stuk beter gaat! Ik heb A. al een tijdje niet meer in de draagdoek gehad. Moet ik toch maar weer eens proberen. Heb het idee dat ze dat niet meer zo fijn vindt omdat ze graag om zich heen kijkt.

@ Lejow: Wat fijn dat het zo goed gaat met B. bij de gastouder! Dat moet een fijn gevoel geven. Oh jee, je vriend had B. wel erg warm aangekleed! En, hoe staat het er nu voor met haar gewicht en lengte? Oh, wat balen dat B. wat minder in haar vel zit vandaag. Kan goed zijn dat er een tandje doorkomt! Zag de foto al op fb, erg leuk!

@ Monnie: Fijn dat het werken je zo bevalt. Het is ook wel fijn om je even op wat anders te kunnen richten. Balen dat S. nog last heeft van haar darmen. Wel fijn dat ze vrolijk is als ze wakker is, dat scheelt weer. Grappig dat je het vraagt, ik ben toevallig vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden. Dus na 5 maanden.

@ Clapperdie: Fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Kan niet wachten tot A. ook zo gaat rollen, haha. Die doet nog steeds niks, luie donder Very Happy

@ Lana: Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk en dat het zo goed gaat met de kleintjes! Ook al tandjes gekregen dus! D. is een snelle, zeg. Dat wordt nog wat Very Happy Vervelend dat Z. last heeft van eczeem.

@ Ccc: Ook een dikke Voorjaar 2012 mama's 699888 van mij.

@ All: Hier gaat het goed! Gisteren had ik weer afgesproken met de meiden van zwangerschapsgym, met de kinderen! Erg leuk om de kinderen weer te zien. Ben zo trots op A. Ze heeft de hele tijd gelachen en was erg vrolijk, terwijl ze normaal gesproken rond die tijd slaapt. Toen de kinderen naast elkaar op de bank zaten voor de foto, zat A. te flirten met de jongens naast haar Very Happy En maar lachen! Erg gaaf om te zien hoe de baby's op elkaar reageerden. Was ook gezellig om weer lekker bij te kletsen met de andere dames.

A. krijgt nu sinds een week 4 voedingen op een dag en nu gaat het erg goed. Als ze nu tussen de voedingen door te vroeg wakker is, haal ik haar er even uit en als ze weer in haar ogen wrijft, leg ik haar weer in bed. Dan slaapt ze weer lekker verder. Nog even en dan mag ze niet meer worden ingebakerd. Ik zie daar wel een beetje tegenop. Elke keer als de pacco gewassen moet worden en ze dus niet kan worden ingebakerd, slaapt ze gewoon niet uit zichzelf... Na een uur is ze nog bezig en als we haar armen dan vasthouden, valt ze gelijk in slaap. Hoe moet dit dan als ze niet meer ingebakerd mag worden? Iemand tips?

Vandaag voor het eerst sinds de bevalling ongesteld geworden. Benieuwd hoe dit zich gaat voortzetten. Ik heb namelijk PCO en werd voor de zwangerschap misschien 3/4 keer in het jaar ongesteld. Soms kan een zwangerschap/bevalling de boel resetten, dus daarom ben ik benieuwd Wink.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Lejow di 28 aug 2012 - 8:17

Earane, ik heb geen idee, ik wilde dus vandaag wegen/meten, maar door de koorts het niet gedaan. Volgende week dus weer!
Blegh ongesteld, breek me de bek niet open. Ik had bij persoonlijk ook al een topic geopend. Ik had voor de zwangerschap een jaar de pil, en daarvoor heb ik een jaar of 6 de prikpil gehad. Die wilde ik nu graag weer, dus die heb ik in maart gelijk laten zetten. In juni de tweede, en nu moet ik dan weer voor de derde.
Maar ik ben nu iedere keer te pas en te onpas ongesteld. Dag wel, dag niet, twee dagen wel, drie dagen niet, vijf dagen wel enz. Meestal is het te weinig om iets te gebruiken, maar te veel om niets te gebruiken. Vorige week was het alleen ZO heftig ineens. En ik had geen buikpijn niets, dus ging nietsvermoedend naar het toilet op mijn werk, en toen was ik dus al te laat :nopompom:
Dat is nu gelukkig weer over, maar toch maar eens overleggen met de HA.. want hier word ik krankjorum van!

Heerlijk is dat he, hoe baby's op elkaar reageren. Is hier ook altijd zo leuk als B's ziekenhuis vriendjes er zijn Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Clapperdie di 28 aug 2012 - 8:30

Ik had dat met mn spiraal. Die had ik 3 maanden geleden laten zetten en sinds dien alleen maar gevloeid. één week totaal was het gestopt maar verder was ik gewoon heel de tijd ongesteld. Vandaag is het spiraal weer verwijderd. Ben benieuwd wanneer het vloeien stop!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lejow di 28 aug 2012 - 8:39

Oh, dat had ik ook nog als optie.. de spiraal.. dat werkt bij jouw dus ook niet?
Ik denk dat ik gewoon nog 1 keer voor de prikpil ga, en dan eens zie wat er gebeurd..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane do 30 aug 2012 - 8:20

@ Lejow: Balen dat je niet kon wegen en meten. Hoe gaat het nu met B.? Wat vervelend zeg, dat gedoe met wel/niet ongesteld zijn! Ik ben het nu ook wel zat, het wordt gewoon niet minder! Hoop dat dat hele heftige alleen bij deze keer blijft en dat het snel minder wordt...

@ Clapperdie: Wat vervelend dat je bent blijven vloeien! Hopelijk stopt het nu je spiraal eruit is...

@ All: Ik lees A. altijd voor als ik haar in bed heb gelegd. Een boekentip trouwens: Beertje Bruin, wat zie jij daar? Erg leuk boekje! Lees het bijna elke dag voor en als ik de eerste zin oplees, lacht A. gelijk en straalt ze Very Happy. Ik laat dan wel het boekje zien aan haar terwijl ik lees.

Laatst aangepast door Earane op do 30 aug 2012 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 30 aug 2012 - 8:23

Klinkt leuk Earane! Wij hebben ook 'raad is hoeveel ik van je hou' en 'het flapjesboek van dikkie dik' die zijn beide ook heel leuk!

Het verhaal met de koorts van B krijgt nog een staartje.
Toen ik thuis kwam had ze weer hoge koorts, en had ze ook ineens allemaal spikkels op haar buik.
Toch maar even de HAP gebeld wat te doen (derde dag koorts) en ze wilden haar toch even zien.
Daar aangekomen heeft de arts alles gecontroleerd en blijkt ze links een oorontsteking te hebben, en rechts een beginnende oorontsteking... Het is een virale ontsteking die dus via haar oren en haar huid (vandaar de spikkels) naar buiten komt.
Arme tuttie :nopompom: Was niet de diagnose die ik verwachtte eigenlijk!
Ze raadden ons aan om morgen nog even naar de eigen HA te gaan, omdat we toch het weekend in gaan.
Ben benieuwd...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane do 30 aug 2012 - 8:33

Wow, even de titel aangepast. Geef ik een tip, is het verkeerd, haha. Beertje Bruin dus, geen Bruintje beer Wink. Ik ga eens kijken naar jouw tips, Lejow! Aahw, arme B.! Oorontstekingen zijn echt vervelend voor kleine kinderen. Mijn neefje heeft er ook veel last van, erg sneu. Hopelijk gaat het snel wat beter met de kleine meid!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  CCC do 30 aug 2012 - 9:05

Ik heb weer even wat bij te lezen geloof ik! Voorjaar 2012 mama's 561177 Ga ik zo maar eens even doen. Zal eerst even een kleine update geven hoe het hier gaat.

Gisteren mochten we N. mee naar huis nemen en heeft ze na ruim 24 uur weer een korte 'aanval' gehad toen we haar uit de maxi cosi haalde nadat we even hadden gewandeld in de stad. Erg vervelend om te zien weer en we waren beide weer erg bezorgd. We hebben direct weer de afdeling gebeld, zoals we hadden afgesproken en kort daarna werden we teruggebeld door een KA. Hieruit aangegeven dat we toch wel heel bezorgd zijn en dat we niet het idee hebben dat het het Moro reflex is. We hebben verschillende dingen aangekaart en ze heeft overleg gehad en daarna weer teruggebeld. Blijft een vervelende situatie, want een opname vonden ze niet nodig. Ergens met ze eens, ergens wil ik wat dingen gewoon uitgesloten hebben. Ze willen de aanvallen echt op film hebben, nou probeer dat maar eens. Vooral als je alleen bent. Nu bij het neerleggen en optillen als we samen zijn filmt de één en de ander handelt. Tot nu toe (goddank) niets gebeurd meer. Vannacht hebben we met zijn drietjes toch wat onrustig geslapen, je bent toch alert in dit soort situaties. N. komt toch min. 2 keer per nacht nu en vond het eng haar uit haar bedje te halen en erin te leggen. Mijn vriend stelde voor dit elke keer samen te doen, vond ik echt heel prettig. Vanmorgen hebben we samen met tussenpozen lekker uitgeslapen tot een uurtje of half 12. Merkdat ze nu erg moe is en ze moet echt alles even verwerken hebben we het idee. Wel is ze tussendoor redelijk vrolijk en haarzelf.

Vandaag weer de eerste dag alleen met haar, mijn vriend had woensdag vrijgenomen zodat we samen konden kijken hoe het ging maar vandaag moest hij echt werken. Kon gewoon niet anders. Ik was echt enorm gespannen merkte ik aan mezelf en heb ook mijn telefoon weggelegd. Ik heb even besloten met zo min mogelijk mensen nu even contact te houden en het echt even via FB te houden. Iedereen wilt graag op de hoogte blijven, wat logisch is maar dat is gewoon onmogelijk. We waren op een gegeven moment meer aan het bellen/ wa-en/ sms-en dan dat we N. konden verzorgen en in de gaten houden. We hebben nu de belangrijkste mensen per telefoon op de hoogte gehouden. Vervelende van de hele situatie is dat mensen altijd wel een woordje klaar hebben, hun mening en alles veeeel beter weten dan wij. Dat heeft me wel even flink opgebroken, dat wil ik dus niet meer. Dat zorgt er dus ook voor dat ik in een spiraaltje terecht kom die absoluut niet prettig is voor ons en vooral voor N. Voor nu heb ik besloten het zoveel mogelijk los te laten, want ben van mening als ik zo bang blijf dat het weer gebeurd ik dit alleen maar versterk. Natuurlijk praten we er samen veel over en hebben we de keuze gemaakt om nodige stappen te ondernemen zoals een second opinion omdat de artsen blijven volhouden dat het het Moro reflex is. Hier komen we echt geen klap mee verder, want het gaat veel evrder dan het reflex. Ik heb gisteren telefonisch besproken dat ik geen maand ga wachten op een afspraak bij de Kinderkliniek en zij gaf aan dat we de afspraak mochten vervroegen naar 2 weken van te voren. Helaas gaan we dan op vakantie dus heb nu as. maandag een afspraak. Misschien ook wel beter, we hebben zoveel vragen en zoveel dingen nog te zeggen en te overleggen. Er is geen normaal moment geweest van overleg toen we in het ziekenhuis zaten. We hebben meer co- assistenten en weet ik wat voor studenten bij ons gehad dan KAen. Als er een KA bij was, zei hij/ zij niets ivm het leerproces van de Co-assistent of leerling student. We hebben nu samen besloten dat we alleen een gediplomeerd KA accepteren en geen leerlingen meer bij N. willen. Maandag gaan we dit allemaal aankaarten en ook dat we een second opinion willen laten doen, hoop dat hun ogen dan open gaan en verder stappen ondernemen maar vrees het niet.

Vandaag voelde ik me echt redelijk kut en wist ook even niet meer hoe ik het allemaal moest gaan doen, laatste week verlof (gelukkig heb ik hierna nog 3 weken vrijgenomen), aankomende vakantie, alleen zijn met haar... Voelde me echt even diep in de put zitten zeg. Maar heb mezelf even flink toegesproken en moet er gewoon weer even inkomen, het normale leven weer opbouwen. Net is er een vriendin langs geweest en heb even fijn met haar kunnen kletsen. Ben nu redelijk opgelucht ook omdat de dag lekker ging zonder aanvallen enmorgen is mijn vriend vanaf 10 uur 's morgens thuis. Het weekend overbrug ik wel alleen, dat komt wel goed. Merk nu sowieso dat ik meer van mijn vriend op aan kan. Hij is 9 van de 10 keer optijd thuis, doet meer met N. en vooral nu is hij er meer voor me en pakt haar ook geregeld uit eigen initiatief. Doet me erg goed in elk geval. Heb het idee dat we de crisis een beetje hebben overleefd, en nu langzaam weer de goede kant opgaan.

Nu even leuke dingen! Voorjaar 2012 mama's 561177 N. is zo bezig met zitten en om zich heen kijken, liggen kent ze niet meer haha! Ze maakt nu vooral houterige/ schokkende bewegingen naar voren. Denk dat de buikspieren nu een beetje op gang komen Voorjaar 2012 mama's 561177 Ze vind alles om zich heen erg interessant en tijdens het drinken is ze zo druk joh... niet normaal... Wel leuk dit soort ontwikkelingen te zien, ze heeft ook haar handjes 'ontdekt' en haar voetjes beginnen nu langzaam ook de aandacht te trekken. Ze doet er nog niet echt wat mee, maar zit er wel heel vaag naar te kijken elke keer. Zo leuk om te zien! Voorjaar 2012 mama's 561177

Goed, nu ga ik bijlezen en bewerk dit bericht zo weer even.

Monnie: wat fijn dat hetw erken weer zo goed bevalt! smile En wat goed om te horen dat het iets rustiger voor jullie word. Denk dat dat weer wat nieuwe energie geeft. Hmmm.. menstruatie. Ik had 5 weken na de bevalling (na 2 weken vloeide ik niet meer) een soort van menstruatie maar heel licht, paar weken geleden ook weer dacht toen N. 8 weken was. Voel nu de laatste paar dagen ook weer een soort van menstruatie achtige krampen, hda het idee dat het er weer aan kwam maar nog niet. Vind het nog niets voorstellen eigenlijk, was meer wat bloederige afscheiding. Dus denk dat het nog niet echt op gang is gekomen nog... Wacht gewoon wel af... Komt vanzelf wel weer hier...

Clapperdie: echt superlief dat je van dew eek even langs kwam in het ziekenhuis! Nogmaals bedankt! Kreeg er echt kippenvel van en gaf me weer wat energie. Hoop dat jou afspraak bij de gyn ook een beetje goed verliep. Oooh wat leuk joh dat rollen! smile Hij is niet meer te stoppen dus Laughing

Lejow: arme B. Voorjaar 2012 mama's 1371890812 Gelukkkig weten jullie nu wat de koorts veroorzaakt... Wel een bikkeltje dus weer met zo'n diagnose, oorontstekingen zijn zooo ontzettend pijnlijk Cry Hoop dat ze snel weer de oude is! Lekker veel knuffelen en extra extraaaaa veel liefde Very Happy Hihi die foto, zo stoer saampjes!

Lana: wat heerlijk joh dat jij ook weer aan het werk bent, je gaf de vorige keren al aan dat je er al best zin in had. Fijn dat het dus ook goed bevalt nu de tijd echt is aangebroken. En al tandjes! Wat leuk! smile Niet erg fijn als ze doorkomen natuurlijk, maar wel ontzettend leuk weer zo'n nieuwe periode.

Earane: wat een lekker vrolijk meisje heb je joh! Ik had vorige week de reunie van zw. yoga. Was ook ontzettend leuk elakar weer even te zien en alle baby's. N. had zich ook goed gedragen die avond haha! Terwijl zij ook normaal altijd naar bed gaat op dat moment. Spannend joh om nu te zien hoe het zich ontwikkelt wat betreft het PCO gedeelte. Hoop voor je dat het aan de betere hand nu word/ is!

Hmmm... wbt dat inbakeren, ja lastig. Wij mochten N. in het ziekenhuis niet inbakeren, naja kon ook niet met al die snoeren dus hebben we haar zo laten slapen. Ging eigenlijk vrij goed, dus laten we haar nu gwoon slapen. Ze is wel wat onrustiger en word sneller wakker. Kan jullie inbakerdoek/ zak iets losser elke keer? Dacht dat er een soort afbouwsysteem bestond. Miss. even op google zoeken? Wij hebben de inbakerdoek van swaddle me en die kan je zelf omvouwen zeg maar, ik deed 'm soms ok wat losser bij N. En de laatste tijd werd ze altijdw akker met de armpjes eruit. Wel lastig idd... zou daar ook tegenop zien maar uiteindelijk zal het wel gaan wennen en beter worden.

Voorbehoedsmiddelen en ongesteld: om er nog even op terug te komen... das hier ook nog een puntje. Ik heb tot nu toe nog niet verder gekeken wat ik wil want de pil kan invloed hebbne op BV en ik kon ook niet heel goed tegen de hormonen, een spiraaltje vond ik toch niks... Dus nu maar elke keer geklooi met condooms... is helaas niet anders. Moet er maar eens goed overnadenken want wil niet binnen een jaar weer zwanger zijn... Aan de andere kant zou ik het ook wel weer fijn vinden om te weten wanneer ik ongesteld ben en wanneer niet, nu is het zo'n verassing... herkenbaar dus Lejow... alleen is het hier nog niet zo erg... Maar dan heb je net die lichte broek/ rok aan... silent

Voorlezen: mijn vriend leest N. ook elke avond een verhaaltje voor. Ze vind dit echt zo leuk, echt hun momentje samen! I love you N. heeft haar eigen Bibliotheek pasje Voorjaar 2012 mama's 253468018 En we gaan wekelijks (proberen we) naar de bieb om boeken te halen. Want naast mijn enorme verzameling kinderboeken die ik nog heb staan van de Pabo is het veeeel leuker om nog meer boeken te halen haha!

Slapen: slapen gaat hier stukken beter! N. slaapt veel meer overdag maar komt dan nog wel 's nachts. Ik vind het prima zo, is precies een balans dan voor mij. Zo kan ik overdag ook snel nog wat doen in huis bijv.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 28 1, 2, 3 ... 14 ... 28  Volgende