Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

+14
Lolly's
Liadan
Marin
Caroow
mauwmauw
Sophiee
Annemie
Parisienne
Gizmo
Muis
Linda
Filoria
Susan
Slakje
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. - Pagina 2 Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 1:34

Marin schreef:Haha Leaf, nou vraag ik me af in welke winkel jij werkt! Ik weet precies waar, maar kan naast de Zara geen andere winkels bedenken die daar zitten.

Er zit ook een Vero Moda/Jack&Jones naast toch?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. - Pagina 2 Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:33

Sophiee schreef:
Susan schreef:
Snoepy87 schreef:Ik kan mij voorstellen dat je dan nee zegt.
Maar als moeder zijnde is het ook best lastig als je peuter ( nu was in jou verhaal het kindje al 4 en waarschijnlijk langer zindelijk) die net zindelijk heel nodig moet plassen en je dan weggestuurd word..

Ja, maar dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid, als mijn kind net zindelijk is en onmiddellijk naar de wc moet kunnen gaan zou ik niet uitgebreid lingerie gaan passen in een kleinere winkel, maar zelf zorgen dat ik in de buurt van een openbaar toilet blijf.

Overigens kun je ook niet als je in een woonwijk wandelt ergens aanbellen en verwachten dat je daar naar de wc mag, dus waarom zou je het wel in een winkel mogen 'eisen'?

+1, zeker de verantwoordelijkheid van de ouder(s).

Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg alleen dat ik t begrijp. ( niet dat ze zo boos wordt trouwens, maar wel dat t gevragen wordt)

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 2:35

Ik snap wel dat het bij de winkel waar jij werkt niet mogelijk is om iemand naar de wc te laten gaan, ik vind de reactie van de vrouw te ver gaan. Ik zou als ik die vrouw was geweest, heel snel met mijn kind naar het restaurant zijn gegaan om haar te laten plassen.
Mijn moeder heeft vroeger wel eens met mijn zus gehad die net zindelijk was dat ze opeens moest plassen in de Blokker, zij mocht daar ook niet naar de wc, kon het niet meer ophouden en plaste midden in de winkel op de grond. Toen hadden ze daar wel wat op te ruimen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:36

Zo boos worden is belachelijk en buiten proportie. Iemand een toilet weigeren vind ik ook uiterst ongastvrij en niet nodig.

Ik snap de problemen echt wel hoor, maar wacht maar tot je zelf ooit met klein kind ergens loopt en hij moet nú plassen. Ik heb het ook weleens gehad met mijn kinderen. Balen, want ik plande het boodschappen doen altijd tussen twee plasjes in smile en ik liet ze plassen voor we gingen, maar als een kleuter moet dan moet ie, en dan is er vaak niet eens echt tijd om naar een winkel verderop te lopen.

Wat is het probleem om die mensen dan even te begeleiden naar het toilet als er verder geen klanten zijn?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:38

En 'de verantwoordelijkheid van de ouders'? Wat een botte opmerking. Een ouder kán niet verantwoordelijk zijn voor de blaas van een kind, die werken gewoon onafhankelijk hoor. En ookal hou je er rekening mee, dan kan het nog zo zijn dat zo'n uk moet plassen. En dat dat niet overal kan is een feit, maar als mensen je weigeren kan dat heel vervelend zijn. Waarom niet een béétje met elkaar meedenken. Zowel de winkel als de mevrouw met kind? Boos worden heeft geen zin, maar roepen 'verantwoordelijkheid van de ouders, zoek het maar uit' is nét zo stom als boos worden omdat je niet mag plassen.

Gast
Gast

Bericht  Lolly's do 27 sep 2012 - 2:41

Ik vind het ook altijd jammer als het voor een net zindelijk kind geweigert wordt. Zo'n kind heeft gewoon nog geen controle en vaak is nu plassen ook echt NU plassen. Daarvoor hoef je echt niet uitgebreidt voor te gaan winkelen.

Ik heb het zelf gehad in een speelgoedwinkel en als ik het érgens echt klantonvriendelijk vind dan is het wel in een speelgoedwinkel. Dat is een winkel waar sowieso veel kinderen komen. Ik ben toen ook vertrokken en heb alle spullen die ik wilde kopen bij de kassa neergelegd. Ik heb echt niet lopen schreeuwen, maar vond het echt belachelijk. Het gaat om kleine kinderen, dat je een volwassene niet naar de wc laat gaan snap ik. Maar een kind van 3-4 jaar snap ik echt niet, sorry.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Slakje do 27 sep 2012 - 2:49

Eucalypta; Ik snap het absoluut dat het vervelend is voor de moeder en het kind, maar het kan gewoon niet. Stel je voor dat ik met mama en kind 2 verdiepen hoger hen het toilet toon, en wacht tot ze klaar zijn. In die tijd kan heel de winkel beneden al leeggepikt zijn en het geld verdwenen zijn.

Laat ik het kind alleen naar boven gaan; het kind komt met een trauma terug.

Laat ik moeder en kind alleen naar boven gaan; moeder heeft slechte bedoelingen en steelt de voorraad of de kluis.

Ga ik met het kind naar boven, zelfde als het eerste.

Of, als ik niet in de winkel ben kunnen er plots bosjes mensen binnen komen en dan is er geen verkoopster en dan zijn zij weer boos dat ze niet verder geholpen worden.

Het kàn gewoon niet. En als er wat gestolen wordt, is dat mijn fout en moet ik het terug betalen of word ik ontslagen. Dat riskeer ik niet. Dan kuis ik liever iemands plas op.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Lolly's do 27 sep 2012 - 2:50

Als je helemaal alleen in de winkel staat dan kan ik me goed voorstellen dat het gewoon niet mogelijk. Daar is geen excuus voor nodig, dat zou iedereen moeten snappen.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 2:52

Dat het in de winkel waar jij werkt niet kan, snap ik wel Slakje, met al die trappen die je op moet en ruimtes die je door moet en jij die alleen in de winkel stond.

Verder ben ik het wel met Lolly's en Euc eens dat ik het in andere gevallen wel vaak bepaald niet klantvriendelijk vind. Helemaal inderdaad in een speelgoedwinkel of een grotere winkel waar altijd wel iemand mee kan lopen.

Laatst aangepast door Liadan op do 27 sep 2012 - 3:01; in totaal 1 keer bewerkt

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  SleepingBeauty do 27 sep 2012 - 2:53

Sommige winkels snap ik het wel. zoals in het geval van Slakje.
Maar bij ons in het winkelcentrum is dus geen enkel openbaar toilet.

Zo vervelend, ook zonder kinderen.
Als je zelf hoge nood hebt, kun je haast eerst naar huis, voor je verder winkelt.
Veel winkels, laten inderdaad geen mensen op toilet.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:53

Ik snap dat je geen twee verdiepingen omhoog kunt als je alleen bent, dat lijkt me logisch. Dat zou ik dan ook zo tegen die mevrouw zeggen. Dat ze zo boos wordt slaat sowieso nergens op. Ze stelt een vraag, dan kan ze ook nee te horen krijgen. Maar ik ben dan vreselijk naief, en ik zou er niet vanuit gaan dat iemand dan de boel leeg jat eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Slakje do 27 sep 2012 - 2:57

Helaas heb ik ondertussen al geleerd dat je goed je ogen en oren moet openhouden, zelfs bij aardige, oude meneertjes en mama's met kinderen.

In de grote winkel (supermarkt ofzo) vind ik ook wel dat er een openbaar toilet moet zijn. Maar sowieso moeten er gewoon meer openbare toiletten in de stad en buiten de stad te vinden zijn. Wij hebben er 1 in de stad (behalve die van de Hema en de C&A), maar die is echt degoutant. En die van het station, daar moet je al helemaal niet op gaan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Lolly's do 27 sep 2012 - 2:58

...

Laatst aangepast door Lolly's op do 27 sep 2012 - 3:02; in totaal 2 keer bewerkt

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 3:00

-

Laatst aangepast door Liadan op do 27 sep 2012 - 3:04; in totaal 3 keer bewerkt

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Lolly's do 27 sep 2012 - 3:01

...Of je drukt gewoon 6x op de verkeerde knop haha Embarassed

Laatst aangepast door Lolly's op do 27 sep 2012 - 3:04; in totaal 2 keer bewerkt

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 3:01

Eucalypta schreef:En 'de verantwoordelijkheid van de ouders'? Wat een botte opmerking. Een ouder kán niet verantwoordelijk zijn voor de blaas van een kind, die werken gewoon onafhankelijk hoor. En ookal hou je er rekening mee, dan kan het nog zo zijn dat zo'n uk moet plassen. En dat dat niet overal kan is een feit, maar als mensen je weigeren kan dat heel vervelend zijn. Waarom niet een béétje met elkaar meedenken. Zowel de winkel als de mevrouw met kind? Boos worden heeft geen zin, maar roepen 'verantwoordelijkheid van de ouders, zoek het maar uit' is nét zo stom als boos worden omdat je niet mag plassen.

Ik vind het niet de verantwoordelijkheid van de ouders dat een kind moet plassen, maar wel dat je zelf in de buurt blijft van een openbaar toilet, ik vind niet dat je kan eisen dat je overal naar het toilet kan omdat je kind net zindelijk is. In sommige gevallen is het misschien een kleine moeite, maar hier is het dus duidelijk heel lastig om een klant van het toilet gebruik te laten maken omdat het toilet twee etages hoger is en zij dus mag kiezen: óf de winkel zonder toezicht, óf een klant zonder toezicht bij waardevolle spullen, wat ze dus niet eens MAG.

En bot of niet, maar uiteindelijk ís het dus gewoon wel je eigen verantwoordelijkheid. Want er zijn nou eenmaal plekken waar je niet naar het toilet kunt en dat zul je dan moeten incalculeren. Dat is niet bot, dat is gewoon hoe het is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 3:06

In de buurt blijven van een openbaar toilet? Really?

Dan loop ik dus met mijn kinderen naar het winkelcentrumpje verderop waar géén openbaar toilet is (Want maar een paar winkels) en ook geen restaurant of cafe ofzo.

Dat is 5-10 minuten heen, even wat boodschappen doen, 5-10 minuten terug. Dan moet er dus 1 plassen. Tja, ookal is ze voordat we weg gingen geweest, maar hé, nét zindelijk. In totaal ben je dan 30 tot 45 minuten weg denk ik. En een peuter kan het geen 30-45 minuten ophouden. Dus dan is het mijn verantwoordelijkheid dat ik in de buurt blijf van een toilet, wat er in het winkelcentrum niet is. Handig, dan kun je dus geen boodschappen meer doen.

Zelfs in de stad waar ik woon zit in het winkelcentrum 1 openbaar toilet. Als je daar net niet in de buurt bent moet je een héél eind lopen. Tja, dat gaat nou eenmaal niet altijd.

Dus ik heb het ook weleens in de winkel moeten vragen. En ik heb nog nooit een weigering gehad. Het is ook maar net wat ze liever hebben: iemand die even meeloopt naar het toilet of een peuter die de vloer onder plast Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. - Pagina 2 394967 :O :O :O

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 3:07

Ik vind trouwens wel dat je mijn woorden behoorlijk verdraait met 'verantwoordelijkheid van de ouders, zoek het maar uit', nu doe je net alsof het mijn persoonlijke mening is dat kinderen nooit naar de wc zouden moeten in winkels. Als er in een winkel wel een mogelijkheid is om een kind naar de wc te laten gaan dan is dat uiteraard alleen maar mooi en als ik in een winkel zou werken en ik zou in zo'n situatie de mogelijkheid hebben om een kind van de wc gebruik te laten maken dan zou ik dat heus doen, maar in dit geval is dat dus niet zo, het kan gewoon niet, en dan is het feit dat het kindje het toilet niet haalt dus niet de schuld (of dus de verantwoordelijkheid) van de persoon in de winkel. Als je boos wordt impliceer je in mijn ogen dat het wel de schuld is van degene in de winkel, dat jou en je kind persoonlijk onrecht wordt aangedaan en dát vind ik onterecht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 3:09

Ik reageerde helemaal niet op jou Susan. Ik val je heus niet de hele tijd aan, kun je dat idee misschien van je af zetten? Iemand reageerde met +1, verantwoordelijkheid van de ouders. Daar reageerde ik op.

Ik snap natuurlijk dat je niet een winkel onbeheerd achter kunt laten met alle risico's van dien. Ik zeg ook dat als iemand een vraag stelt dat 'nee' een heel normaal antwoord is en dat zo boos worden bizar is. Maar ik vind het ook te ver gaan om te zeggen 'verantwoordelijkheid van de ouders' en uit principe te weigeren omdat het een privétoilet is. Ik vind niet dat je in álle winkels altijd naar het toilet moet kunnen. Ik vind ook niet dat je altijd mag weigeren gewoon uit principe. De gulden middenweg zou prachtig zijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 3:11

Eucalypta schreef:In de buurt blijven van een openbaar toilet? Really?

Dan loop ik dus met mijn kinderen naar het winkelcentrumpje verderop waar géén openbaar toilet is (Want maar een paar winkels) en ook geen restaurant of cafe ofzo.

Dat is 5-10 minuten heen, even wat boodschappen doen, 5-10 minuten terug. Dan moet er dus 1 plassen. Tja, ookal is ze voordat we weg gingen geweest, maar hé, nét zindelijk. In totaal ben je dan 30 tot 45 minuten weg denk ik. En een peuter kan het geen 30-45 minuten ophouden. Dus dan is het mijn verantwoordelijkheid dat ik in de buurt blijf van een toilet, wat er in het winkelcentrum niet is. Handig, dan kun je dus geen boodschappen meer doen.

Zelfs in de stad waar ik woon zit in het winkelcentrum 1 openbaar toilet. Als je daar net niet in de buurt bent moet je een héél eind lopen. Tja, dat gaat nou eenmaal niet altijd.

Dus ik heb het ook weleens in de winkel moeten vragen. En ik heb nog nooit een weigering gehad. Het is ook maar net wat ze liever hebben: iemand die even meeloopt naar het toilet of een peuter die de vloer onder plast Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. - Pagina 2 394967 :O :O :O

Ik snap dat het soms niet kan, maar dan vind ik dus niet dat je mensen bij wie je niet naar het toilet kunt gaan omdat zij hun privé/personeelstoilet simpelweg niet beschikbaar mogen, kunnen of willen stellen daar de schuld van kunt geven.

Maar goed, ik hou ermee op, want ik heb het idee dat je nu gewoon aan het zoeken bent naar iets om over door te hameren en daar heb ik echt geen zin in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 3:12

Eucalypta schreef:Ik reageerde helemaal niet op jou Susan. Ik val je heus niet de hele tijd aan, kun je dat idee misschien van je af zetten? Iemand reageerde met +1, verantwoordelijkheid van de ouders. Daar reageerde ik op.

Ik ben degene die zei dat het de verantwoordelijkheid van de ouders is en je had het over die opmerking. Waarom zou iemand die +1 zegt het anders bedoelen dan ik?

Overigens denk ik niet dat je specifiek mij aanvalt, maar wel dat je soms echt aan het zoeken bent naar iets om over te vallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 3:15

Er waren meer mensen die dat zeiden. En nee, ik zoek helemaal niet iets om over door te hameren, daarom zeg ik ook, alwéér, dat ik het best snap dat je niet overal kunt plassen omdat iemand alleen is.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 3:19

Overigens was de vrouw in dit verhaal in de buurt van een openbaar toilet, twee deuren verder zat de Hema. Ik denk dat je daar dan net zo snel bent als wanneer je in zo'n pand twee trappen omhoog moet, met allemaal deuren die eerst moeten worden opengemaakt, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Blush_ do 27 sep 2012 - 4:23

Zit er in elke Hema een wc? Hier in belgië niet... Zo vroeg ik als hoogzwangere eens om in Hema naar de wc te mogen, maar dat kon niet. Ze stonden toch wel met 2 aan de kassa (labeltjes te hangen) en het was echt niet druk... Ik moest dan wat verder naar een broodjeszaak waggelen. Vond ik wel stom, maar had geen zin om een discussie aan te gaan (daarvoor moest ik te dringend plassen).
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 4:24

Nee, hier ook niet, ik ken wel Hema's zonder wc.

Toen ik zwanger was mocht ik in veel winkels wel naar de wc, maar ik kan me voorstellen dat het toen ook niet had gekund bij Slakje. Niet dat ik trouwens de hele dag door in winkels naar de wc ging, maar het is wel een paar keer voorgekomen dat ik in de supermarkt moest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: