Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

+14
Lolly's
Liadan
Marin
Caroow
mauwmauw
Sophiee
Annemie
Parisienne
Gizmo
Muis
Linda
Filoria
Susan
Slakje
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Slakje wo 26 sep 2012 - 20:10

Stel je voor; je bent lekker, gezellig aan het winkelen met je peuter of kleuter en je kindje moet naar het toilet. Je vraagt aan de verkoopmedewerker of hij/zij naar het toilet kan gaan. Hij/zij zegt hierop dat dat niet kan omdat de kluis en de stockvoorraad boven staan. De persoon geeft wel aan dat het enkele winkels verder betaalt naar toilet kan gaan. Hoe reageren jullie daar dan op?

EDIT: Die persoon is verder de enige persoon aanwezig in de winkel op dat moment.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 20:14

Dan ga ik naar die andere winkel. Ik ga dan meestal in eerste instantie al naar de Hema, V&D of McDonalds.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Filoria wo 26 sep 2012 - 20:14

Ik begrijp dat. Heb zelf ook in winkels gewerkt. De wc is vaak bij het magazijn en de kluis inderdaad, dan moet je als medewerker toch even mee. Maar dan kun je de rest van de winkel niet in de gaten houden. Hoop gedoe.

Als Tomas moet plassen ga ik altijd met hem naar de Hema ofzo. Of naar huis, we wonen midden in het centrum Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. 394967


Wat gebeurde er dan Slakje?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Slakje wo 26 sep 2012 - 20:21

Ik werk in een lingeriezaak. Op sommige dagen sta ik helemaal alleen. Er kwam een mevrouw binnen en zij ging even gezellig passen. Ik kwam bij haar kijken of het setje goed was. Ze wilde het setje kopen. Toen ze zich volledig had aangekleed vroeg ze aan mij of haar 4-jarige dochter even kon plassen waarop ik zei: "Het spijt me, mevrouw, dat kan ik helaas niet toelaten. Onze voorraad en onze kluis staan daar ook. U kan wel bij Hema naar het toilet gaan, dat kost 30 cent."
Toen werd ze héél boos (tot schreeuwen toe), duwde het setje weer in mijn handen: "Ik koop hier nooit meer iets! Zo onbeschoft! Een kind van 4 jaar weigeren om te plassen! Kom, we zijn hier weg!"

En ze was weg. Ik stond daar nogal verbouwereerd.


Nu zei mijn vriend dat ik haar wettelijk gezien niet kan verbieden met haar dochter op het toilet te gaan plassen. Maar, als zij nu toevallig wel slechte bedoelingen had en dit als smoes gebruikte, ja, dan kon ik voor de schade opdraaien...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 20:24

Nou, het lijkt mij dat je dat wel gewoon mag verbieden, voor zover ik weet heb je als klant niet het recht om in een winkel het toilet te gebruiken. Sowieso, er is een openbaar toilet in de buurt, dus het is geen noodgeval of zo. Ik snap al niet dat ze zelf niet op het idee komt om even naar de Hema te lopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Linda wo 26 sep 2012 - 20:26

Zijn daar geen afspraken over gemaakt in de winkel?

In mijn moeders winkel laten we mensen wel gewoon plassen, ookal staat daar een kluis, die zit toch op slot. Ik lette met een schuin oog op achter en op de winkel tegelijkertijd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Slakje wo 26 sep 2012 - 20:29

ja, het mag niet. Maar hierdoor ben ik wel een klant kwijtgespeeld die blijkbaar nog best vaak kwam. Mijn gerante heeft mij wel gelijk gegeven. Maar vond het echt zo gek dat ze zo boos werd.

Het WC bij ons staat op de tweede verdieping, maar daar is het heel erg donker en er verschillende deuren en trappen (het is een oud, hoog, appartement eigenlijk), dus het kind kan er onmogelijk zelf naartoe. Op de weg daar naartoe komt ze in de koffiekamer, 2 stockruimtes, de kluis en verder nog belangrijke mappen met papieren en mijn eigen spullen ook nog.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Muis wo 26 sep 2012 - 20:30

Bij ons mag dat ook niet. Tevens is het zo dat als een toilet "openbaar" gebruikt wordt, dat er elke dag uitgebreid schoongemaakt moet worden inclusief schoonmaakrooster.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gizmo wo 26 sep 2012 - 20:32

Belachelijk dat die vrouw boos werd zeg.

Ik heb bij een juwelier gewerkt, en daar kon en mocht het natuurlijk ook niet. En ondanks dat er recht tegenover ons een Hema zat, vroegen mensen het regelmatig en werden soms nog boos ook...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Parisienne wo 26 sep 2012 - 20:44

Toen ik nog in een winkel werkte maakte we alleen een uitzondering voor kleine kinderen en zwangere vrouwen. Aangezien ze door het magazijn (vol kostbare voorraad) moesten lopen en wij verder moesten met het helpen van klanten, hebben wij dit als regel ingesteld. Eigenlijk nooit vervelende reacties gehad.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 20:46

Heb je n nieuwe baan? Want overlaatst schreef je toch dat je in een snoepwinkel werkte?

Enfin, ik vind de reactie van die vrouw echt buitenproportioneel .....
Zeker omdat het gebouw dus overduidelijk niet geschikt is om zomaar klanten in rond te laten lopen. Ik zou minder bang zijn voor stelen van stockspullen dan voor van de trap vallen oid, want dan is je bedrijf wel verantwoordelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 20:46

Ik kan mij voorstellen dat je dan nee zegt.
Maar als moeder zijnde is het ook best lastig als je peuter ( nu was in jou verhaal het kindje al 4 en waarschijnlijk langer zindelijk) die net zindelijk heel nodig moet plassen en je dan weggestuurd word..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Slakje wo 26 sep 2012 - 20:49

Ja, ben nu een kleine maand bezig.

Ja, Snoepy, dat lijkt me inderdaad el lastig, maar ik denk dat je best regelmatig naar toilet kunt gaan dan, nee?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Annemie wo 26 sep 2012 - 20:51

Susan schreef:Dan ga ik naar die andere winkel. Ik ga dan meestal in eerste instantie al naar de Hema, V&D of McDonalds.

+1

Ik vind dat je goed gereageerd hebt hoor, als je 1 klant toelaat, dan gaat zodadelijk iedereen daar plassen, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 20:54

Snoepy87 schreef:Ik kan mij voorstellen dat je dan nee zegt.
Maar als moeder zijnde is het ook best lastig als je peuter ( nu was in jou verhaal het kindje al 4 en waarschijnlijk langer zindelijk) die net zindelijk heel nodig moet plassen en je dan weggestuurd word..

Ja, maar dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid, als mijn kind net zindelijk is en onmiddellijk naar de wc moet kunnen gaan zou ik niet uitgebreid lingerie gaan passen in een kleinere winkel, maar zelf zorgen dat ik in de buurt van een openbaar toilet blijf.

Overigens kun je ook niet als je in een woonwijk wandelt ergens aanbellen en verwachten dat je daar naar de wc mag, dus waarom zou je het wel in een winkel mogen 'eisen'?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Slakje wo 26 sep 2012 - 20:56

Mooi, ik had even bevestiging nodig, want die vrouw heeft dus een een klacht gestuurd naar het bedrijf. Leuk eh, zo in mijn eerste maand werken...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 20:56

Slakje schreef:Ja, ben nu een kleine maand bezig.

Ja, Snoepy, dat lijkt me inderdaad el lastig, maar ik denk dat je best regelmatig naar toilet kunt gaan dan, nee?

Nee valt wel mee, maar ik had 3 weken geleden wel dat hij ineens moest plassen, ben toen een kinderkledingwinkel naar binnen gelopen en daar mocht hij plassen, was ze erg dankbaar.
Maar meestal houd hij het wel op tot we thuis zijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 20:57

Slakje schreef:Mooi, ik had even bevestiging nodig, want die vrouw heeft dus een een klacht gestuurd naar het bedrijf. Leuk eh, zo in mijn eerste maand werken...

Jee dat is helemaal vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 21:00

Ja, maar je leidinggevende heeft je toch al gelijk gegeven, dus ik denk niet dat je daar problemen mee krijgt. Sommige mensen denken gewoon dat ze altijd overal recht op hebben en zo niet, dan dienen ze een klacht in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 21:32

Ik werk ook in een winkel en bij ons mogen kinderen wel plassen, als er tenminste genoeg personeel overblijft in de winkel zodat er iemand mee kan lopen naar achteren. In het weekend en op koopavond is het meestal dusdanig druk dat het niet mogelijk is. Bij ons in het gebouw zit ook de bioscoop (daar kan men gratis plassen) en aan de overkant zit McDonalds en V&D. De Hema zit ook in dezelfde straat.
Op een gegeven moment kwam er serieus 2 keer per week dezelfde vrouw binnen on haar kind bij ons te laten plassen, omdat het gratis was. Dat hebben we op een gegeven moment wel geweigerd, kom op zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Sophiee wo 26 sep 2012 - 22:20

Susan schreef:
Snoepy87 schreef:Ik kan mij voorstellen dat je dan nee zegt.
Maar als moeder zijnde is het ook best lastig als je peuter ( nu was in jou verhaal het kindje al 4 en waarschijnlijk langer zindelijk) die net zindelijk heel nodig moet plassen en je dan weggestuurd word..

Ja, maar dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid, als mijn kind net zindelijk is en onmiddellijk naar de wc moet kunnen gaan zou ik niet uitgebreid lingerie gaan passen in een kleinere winkel, maar zelf zorgen dat ik in de buurt van een openbaar toilet blijf.

Overigens kun je ook niet als je in een woonwijk wandelt ergens aanbellen en verwachten dat je daar naar de wc mag, dus waarom zou je het wel in een winkel mogen 'eisen'?

+1, zeker de verantwoordelijkheid van de ouder(s).
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:28

Heel simpel: mijn ventje krijgt te horen: je moet het nog even in je buik houden en dan gaan we naar de winkel waar het wel kan.

Ik heb het 1 keer in de Bristol gehad, mocht daar naar boven in het magazijn even met hem naar de wc. Ik vond dat eigenlijk al zo'n service, maar had me heel goed kunnen voorstellen als ze nee had gezegd. Had dat eigenlijk al verwacht en ging al uit van een natte broek onderweg naar huis haha...

Maar een reactie geven zoals jij gekregen hebt, vind ik echt belachelijk. Toen J net zindelijk was had ik eigenlijk wel altijd een luier bij me 'just in case'. Je kan er niet van uit gaan dat iedereen overal een beschikbaar toilet heeft. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Susan. Als ik in het bos wandel of whatever is er ook niet altijd een wc beschikbaar. Het risico van het vak zeg maar Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  mauwmauw do 27 sep 2012 - 0:48

Ik werk zelf in een winkel,in 1 plaats waar ik werk zit de mcDonalds in de buurt dus dan sturen we ze door.
In de andere plaats waar ik werk is helemaal geen openbaar toilet.Mijn leidinggevende doet weleens moeilijk als een moeder vraagt of haar kind mag plassen.Ik zelf vind het prima als het kind naar de toilet gaat,als we met zijn 2en zijn.zodat 1 bij de moeder en kind kan blijven en 1 de winkel in kan.Sta ik alleen dan doe ik het niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:52

Ik heb al vaak boze ouders gehad, als het restaurant dicht is maar de McDrive nog niet mogen er geen gasten meer in het restaurant, ook niet om te plassen. Vaak krijgen we daar kwaaie gezichten over, maar die regels maken we niet zelf, dus weinig aan te doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Marin do 27 sep 2012 - 0:54

Haha Leaf, nou vraag ik me af in welke winkel jij werkt! Ik weet precies waar, maar kan naast de Zara geen andere winkels bedenken die daar zitten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelen en peuter/kleuter moet plassen. Empty Re: Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum