Wat is dit? Beetje jammer...
+17
Discordia
SoGood
Kowalski
Rush
Susan
Magenta
Sterre
Caresses
Melis_je
luisa
Antibes
Polly
Minx
Lady4
Kaboutertje
JD
ExpressoB
21 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat is dit? Beetje jammer...
Sterre: als ik jouw reactie lees, dan weet ik iig dat het dus niet per se m'n lengte is. Leaf is net als jij ook lang, dus dat hoeft dan idd niet altijd op te gaan. Over die notitievelletjes moest ik ff aan m'n eigen stomme fout denken... Toen m'n moeder nog in het ziekenhuis lag, kreeg ze op een gegeven moment 3 artsen aan d'r bed. Na een paar minuten kwam er een vierde persoon binnen - gezien haar werkkleding dacht ik serieus dat ze verpleegster was. Dus bij het weggaan, vroeg ik ook doodleuk (wel beleefd, hoor) aan d'r: "Zuster, zou u misschien nog wat extra rietjes voor m'n moeder willen brengen?" Ze begon te lachen en m'n vader ook... Bleek dus dat zij ook gewoon kaakchirurg was en ik haar tot dusver telkens was misgelopen. Voelde me heel lullig, maar heb wel meteen excuses aangeboden en ze vond het geen probleem.
Gast- Gast
Magenta, wow... Twee keer een confrontatie met dezelfde dame. Daar heb ik dus wel te veel trots voor ofzo, om nog terug te komen in dezelfde winkel als ik daar een keer niet netjes ben behandeld. Als het een heel exclusief boetiekje zou zijn, zou ik overigens enorm balen. Maar voor de normale winkelketens, reis ik nog liever een stukje dan weer in dezelfde winkel te komen, zelfs niet als ik zou worden geholpen door een andere verkoopmedewerker.
Susan, ik zit echt met verbazing jouw reactie te lezen. Mijn God, jouw ervaringen liggen er wel heel dik bovenop qua je even wijzen op je uiterlijk (in de breedste zin van het woord). Vooral die van een paar weekjes zakgeld. Daar vallen mijn ervaringen bij in het niet. Het is ook onbeschoft - niet eens zozeer kwetsend, vind ik zelf.
Susan, ik zit echt met verbazing jouw reactie te lezen. Mijn God, jouw ervaringen liggen er wel heel dik bovenop qua je even wijzen op je uiterlijk (in de breedste zin van het woord). Vooral die van een paar weekjes zakgeld. Daar vallen mijn ervaringen bij in het niet. Het is ook onbeschoft - niet eens zozeer kwetsend, vind ik zelf.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Het rare is dat ik juist lang ben en ook continue voor veel jonger wordt aangezien. Ik moet me altijd legitimeren als ik een fles wijn koop. Een collega (ik ben net in een nieuwe baan begonnen) vond me groot voor mijn leeftijd....ze dacht dat ik 18 was. Andere collega's schatten me zo rond de 20. Ik ben 26....
Ik moet me soms legitimeren. Dat vind ik wel heel rot. Je moet tegenwoordig 20 zijn, toch? Ik ben 30.
Gast- Gast
Ja was tegen jou. Ik moet mijn mening natuurlijk baseren op foto's dus bedoel het ook absoluut niet lullig. Alleen zie ik vaak dat lichte kleuren vaak volkomen misbruikt worden met name door de type's als barbie. Ik heb er dus vaak al een beeld bij. En je weet natuurlijk niet hoe het met die verkopers is. Ik geef ook volledig toe dat het niet netjes is om het te laten merken en vooral ook dom van hun.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Maura schreef:Ontzettend asociaal om het uberhaupt te zeggen.
Vroeger, toen ik nog slank was, had ik iets met merkkleding. Ik zag er elke dag tiptop uit. En toen ik, met mijn domme kop, had bedacht dat ik een VW wilde, stonden de verkopers voor me in de rij. In een winkel hielp iedereen mij graag.
Nu ben ik dikker en vind ik merkkleding niet iets voor mij. Ik loop het liefste in mijn spijkerrokje, shirt en schoentjes van de Action. En sindsdien moet ik expliciet vragen om geholpen te worden en daarnaast krijg ik een blik met "Weet je zeker dat je dit kunt betalen?"
Ik vind het een ontzettend slechte inschattingsfout. Want als ik het niet kon betalen (en dat waren nog in de goede tijden) dan stond ik niet in de winkel om hulp te vragen.
Weet dus niet of het aan jouw kleurtje ligt, maar ik merk dat nu ik me anders kleed, mensen ook heel anders, bijna beledigend, naar mij kijken.
Eeeeh, het kan aan mij liggen, maar ik snap je punt echt niet in je verhaal. Sorry. Bedoel je nou dat nu je wat voller bent geworden, dat merkkleding dragen geen porem is of bedoel je dat je nu anders wordt behandeld doordat je je kledingstijl hebt aangepast?
Heb zelf wel twee stijlen (vrije tijd - netjes maar niet zakelijk) en werk (zakelijk), maar dat betekent niet dat ik er in m'n vrije tijd slonzig bij loop ofzo.
Gast- Gast
Minx schreef:Ja was tegen jou. Ik moet mijn mening natuurlijk baseren op foto's dus bedoel het ook absoluut niet lullig. Alleen zie ik vaak dat lichte kleuren vaak volkomen misbruikt worden met name door de type's als barbie. Ik heb er dus vaak al een beeld bij. En je weet natuurlijk niet hoe het met die verkopers is. Ik geef ook volledig toe dat het niet netjes is om het te laten merken en vooral ook dom van hun.
Eeeeh, ok. Nogmaals, ik vind dit echt niet prettig hoe je me nu beoordeelt. Je doet namelijk hetzelfde (kortzichtige) als waar ik dit topic voor heb geopend. Als je dan toch weet hoe ik eruitzie, hoe misbruik ik dat dan? Vind ik ook nogal een zware woordkeuze, btw... Ik wil niet heel vervelend zijn, maar je bent echt serieus de eerste die dit vindt van mij. Of ik word omringd door mensen die dit wel denken en niet durven te zeggen. Kan natuurlijk ook, maar dat lijkt me sterk van familie en vriendinnen.
Gast- Gast
Tot je 20e moet je je idd legitimeren ik kan dus echt niet zonder mijn rijbewijs boodschappen gaan doen, zo frustrerend soms. Ik vind het niet erg om jonger geschat te worden, alleen het klopt zo totaal niet met wat ik bijv afgelopen jaar alleen al heb meegemaakt. Ik zit niet meer in de 'joehoeee ik mag drank kopen' fase.
Oh en ik draag idd weleens rode lippenstift, maar echt alleen rood. Andere kleuren vind ik niks. Mijn make up is heel naturel verder.
Oh en ik draag idd weleens rode lippenstift, maar echt alleen rood. Andere kleuren vind ik niks. Mijn make up is heel naturel verder.
Gast- Gast
Mijns inziens heeft dit niets te maken met je huidskleur. Je bent klein van stuk en je ziet er jonger uit dan je bent (mede door je lange haar), ik kan me voorstellen dat dat meespeelde bij haar reactie. Hoe onprofessioneel deze ook was.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Het idee van jaloezie geloof ik zelf ook niet in, eerlijk gezegd. Is lief bedoeld van je Kowalski, maar het is niet te meten, zeg maar. Hooguit in te zetten voor mezelf om niet onzeker ervan te worden. De opmerking van Minx daarentegen vind ik wel iets om door aan mezelf te gaan twijfelen en echt onprettig - komt waarschijnlijk door hoe het is geformuleerd.
Gast- Gast
Nour schreef:
Eeeeh, het kan aan mij liggen, maar ik snap je punt echt niet in je verhaal. Sorry. Bedoel je nou dat nu je wat voller bent geworden, dat merkkleding dragen geen porem is of bedoel je dat je nu anders wordt behandeld doordat je je kledingstijl hebt aangepast?
Heb zelf wel twee stijlen (vrije tijd - netjes maar niet zakelijk) en werk (zakelijk), maar dat betekent niet dat ik er in m'n vrije tijd slonzig bij loop ofzo.
Had over mijn stukje daadwerkelijk al commentaar gehad.
Maar vroeger vond ik het leuk om mezelf leuk te kleden. Tegenwoordig zie ik daar geen meerwaarde in. Voorheen zagen ze een dame, goed gekleed en met wellicht geld om iets te kopen en nu zien ze iemand die waarschijnlijk geen geld heeft, omdat ik me slonzig kleed en er simpelweg niets meer omgeeft.
Gast- Gast
Nour schreef:Het idee van jaloezie geloof ik zelf ook niet in, eerlijk gezegd. Is lief bedoeld van je Kowalski, maar het is niet te meten, zeg maar. Hooguit in te zetten voor mezelf om niet onzeker ervan te worden. De opmerking van Minx daarentegen vind ik wel iets om door aan mezelf te gaan twijfelen en echt onprettig - komt waarschijnlijk door hoe het is geformuleerd.
Misschien dat ik het daarom benoemde, dat ik het zelf als een manier zou kunnen zien om er minder onzeker van te worden. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet op jou van toepassing te zijn, sorry!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Minx schreef: Ik moet mijn mening natuurlijk baseren op foto's dus bedoel het ook absoluut niet lullig. Alleen zie ik vaak dat lichte kleuren vaak volkomen misbruikt worden met name door de type's als barbie. Ik heb er dus vaak al een beeld bij.
Je hebt Nour vast nooit in het echt gezien, maar ik ben al jaren met haar bevriend en het is een heel elegante vrouw. Ik moet wel lachen om de reactie want je had de plank niet verder mis kunnen slaan.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Formulering onhandig klopt volledig. Dit was het eerste wat door mijn hoofd schoot. En juist omdat je het afvroeg heb ik het gezegd. Ik denk hier op het forum wel vaker hmm niet zo mooi, vaak zeg ik er dan niets over. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben die dit ooit gedacht heeft. Mensen worden aan de hand van foto's toch al snel in een hokje geplaatst. Ik weet door hoe je hier op het forum bent dat je echt een super intelligente vrouw bent. Ik heb het trouwens alleen over je lippenstift hoor. De rest vind ik wel mooi, maar juist lippenstift kan soms heel bepalend zijn.
Volgens mij maak ik mijn verhaal er niet duidelijker op zo (word tijd om met een pot thee in bed te gaan liggen)
Volgens mij maak ik mijn verhaal er niet duidelijker op zo (word tijd om met een pot thee in bed te gaan liggen)
Minx- Lady Post-a-lot
Melis_je schreef:Minx schreef: Ik moet mijn mening natuurlijk baseren op foto's dus bedoel het ook absoluut niet lullig. Alleen zie ik vaak dat lichte kleuren vaak volkomen misbruikt worden met name door de type's als barbie. Ik heb er dus vaak al een beeld bij.
Je hebt Nour vast nooit in het echt gezien, maar ik ben al jaren met haar bevriend en het is een heel elegante vrouw. Ik moet wel lachen om de reactie want je had de plank niet verder mis kunnen slaan.
Klopt daarom zei ik ook dat ik het op foto's moet baseren en dat heel anders over kan komen.
Minx- Lady Post-a-lot
Alleen jammer van die witte leggings ;-)Melis_je schreef:Minx schreef: Ik moet mijn mening natuurlijk baseren op foto's dus bedoel het ook absoluut niet lullig. Alleen zie ik vaak dat lichte kleuren vaak volkomen misbruikt worden met name door de type's als barbie. Ik heb er dus vaak al een beeld bij.
Gast- Gast
Dus aan de hand van een lippenstift/lipgloss weet je hoe iemands karakter is en hoeveel geld iemand te besteden heeft?
Lichte kleurtjes is standaard barbie?
Knap hoor.
Knap hoor.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
JustMeDaan schreef:Dus aan de hand van een lippenstift/lipgloss weet je hoe iemands karakter is en hoeveel geld iemand te besteden heeft?
Knap hoor.
Beetje jammer dat het zo uit zijn verband gerukt word. Wat ik al zei formulering is niet handig.
Minx- Lady Post-a-lot
Minx schreef:Melis_je schreef:Minx schreef: Ik moet mijn mening natuurlijk baseren op foto's dus bedoel het ook absoluut niet lullig. Alleen zie ik vaak dat lichte kleuren vaak volkomen misbruikt worden met name door de type's als barbie. Ik heb er dus vaak al een beeld bij.
Klopt daarom zei ik ook dat ik het op foto's moet baseren en dat heel anders over kan komen.
Ik snap wel wat Minx bedoelt eigenlijk. Bij sommige foto's van Nour heb ik dat ook wel eens gedacht (niet dat ze arm is haha, maar dat het niet de meest voordelige kleur is). Juist omdat ik vind dat dat helemaal niet bij haar past viel het me op. Maar inderdaad, ik moet dat op foto's baseren en wie weet komt het in het echt heel anders over. Bovendien denk ik niet dat het echt aan de kleur van Nours lippenstift ligt dat mensen zo bijdehand doen, maar vooral aan die mensen zelf.
Gast- Gast
Wat ik niet zo goed begrijp van je Minx, is dat je in dezelfde reactie waarin je mij wijst op hoe mijn manier van opmaken grenst aan Barbie, dat je ook zegt dat het idd niet netjes/dom is om dat te uiten als verkoopmedewerker. Waarom doe jij dat dan wel? Ik draag lipgloss met glans en ik heb gelukkig wel eerlijke vriendinnen/familie, die het zullen zeggen als ik iets draag wat niet "kan". Dan zullen ze het niet misschien niet zo botweg zeggen, maar meer van: "Hey, wat je toen droeg, stond je heel mooi." Dat idee, zeg maar...
Gast- Gast
Nour schreef:Wat ik niet zo goed begrijp van je Minx, is dat je in dezelfde reactie waarin je mij wijst op hoe mijn manier van opmaken grenst aan Barbie, dat je ook zegt dat het idd niet netjes/dom is om dat te uiten als verkoopmedewerker. Waarom doe jij dat dan wel? Ik draag lipgloss met glans en ik heb gelukkig wel eerlijke vriendinnen/familie, die het zullen zeggen als ik iets draag wat niet "kan". Dan zullen ze het niet misschien niet zo botweg zeggen, maar meer van: "Hey, wat je toen droeg, stond je heel mooi." Dat idee, zeg maar...
Ik bedoelde trouwens helemaal niet dat je je opmaakt als Barbie, dat had ik nog niet eens gezien.
Gast- Gast
Ik denk dat Minx het alleen als verklaring wilde gegeven dat de lippenstift eventueel mee zou kunnen spelen in de beoordeling door winkelpersoneel. (waarbij ze zegt dat dat dom/niet netjes is van de winkelmedewerker). Ze zegt geloof ik nergens dat zij vindt dat ze jou anders beoordeeld omdat je lichte lippenstift op hebt. Het is allemaal niet zo handig geformuleerd, maar ik denk niet dat ze het kwaad of beledigend bedoelde.
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Powerbabe schreef:Minx schreef:Melis_je schreef:Minx schreef: Ik moet mijn mening natuurlijk baseren op foto's dus bedoel het ook absoluut niet lullig. Alleen zie ik vaak dat lichte kleuren vaak volkomen misbruikt worden met name door de type's als barbie. Ik heb er dus vaak al een beeld bij.
Ik snap wel wat Minx bedoelt eigenlijk. Bij sommige foto's van Nour heb ik dat ook wel eens gedacht (niet dat ze arm is haha, maar dat het niet de meest voordelige kleur is). Juist omdat ik vind dat dat helemaal niet bij haar past viel het me op. Maar inderdaad, ik moet dat op foto's baseren en wie weet komt het in het echt heel anders over. Bovendien denk ik niet dat het echt aan de kleur van Nours lippenstift ligt dat mensen zo bijdehand doen, maar vooral aan die mensen zelf.
Smaken verschillen natuurlijk. Ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten om op deze manier te worden "beoordeeld", ook al vind ik dat je het veel meer nuanceert dan Minx. Ik bedoel dat niet rot, maar ik heb daar gewoon ff geen behoefte aan, omdat het me alleen maar rot laat voelen - ook al weet ik dat dit mijn eigen onzekerheid is. Vandaar dat ik het nu aangeef. Mensen schetsen een beeld via een foto; prima. Maar ik voel me er wel prettig bij hoe ik me opmaak, zeg maar.
Gast- Gast
Ik denk dat powerbabe het wat beter omschrijft. En dan met name bij de lichte kleuren heb ik dat. Het is meer de associatie die ik daarbij heb. Ik vergelijk jou absoluut niet met barbie. Ik noemde dat alleen omdat ik bij lichte lippenstift aan dat soort types denk. Een beetje vergelijkbaar met dat als iemand een witte legging met pumps met bandjes draagt deze persoon degelijk is.
Edit: wat de meiden hierboven zeggen dus. Alleen kan ik het niet zo tactisch omschrijven. Kan beter praten dan schrijven.
Edit: wat de meiden hierboven zeggen dus. Alleen kan ik het niet zo tactisch omschrijven. Kan beter praten dan schrijven.
Laatst aangepast door Minx op wo 26 sep 2012 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt
Minx- Lady Post-a-lot
PB/Minx: reactie is misschien wat fel, maar ik zou het fijn vinden als er over gestopt kan worden. Ik ben meer dan de lipgloss die ik draag.
Gast- Gast
Nour schreef:PB/Minx: reactie is misschien wat fel, maar ik zou het fijn vinden als er over gestopt kan worden. Ik ben meer dan de lipgloss die ik draag.
Maar daarom zeg ik juist dat het me op een foto opviel omdat ik het helemaal niet bij je vindt passen, ook al ken ik je niet. Ik bedoel daarmee dat ik denk dat het door de foto/lichtval komt en je ziet er ook echt helemaal niet belachelijk/goedkoop uit. Je bent hartstikke mooi dus je moet je echt niet rot voelen. Ik wil hier dus ook helemaal niet mee zeggen dat ik daarom de reactie van het winkelpersoneel wel begrijp.
Maar goed ik hou er over op . Het spijt me als ik je een rotgevoel heb gegeven want zo was het geenzins bedoeld.
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Beetje jammer
» toch een beetje jammer...
» Beetje jammer van Facebook...
» Jammer!
» Er jammer dat m'n man het graag eet!
» toch een beetje jammer...
» Beetje jammer van Facebook...
» Jammer!
» Er jammer dat m'n man het graag eet!