Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er jammer dat m'n man het graag eet!

+10
Herfstblaadjes
Lejow
Minx
RYW
tuttebel
Caro
Lenthe
VeryCherry
TGR
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 9:17

Ik ben tegen ganzenlever gezien de manier de dieren worde behandeld.

Laatst zei ik tegen m'n man dat ik het niet fijn vond dat hij dat eet, maar ik kan het hem niet verbieden natuurlijk. Heb hem wel gezegd dat ik liever zou zien dat het het nooit meer zou eten, maar hij maakte een kinderachtige opmerking in de trant van ''ik blijf het toch eten''.

Op de site van Wakker Dier kan je kaartjes aanvragen die je vervolgens op tafel kan achter laten nadat je daar gegeten hebt van restaurants die het serveren (helaas zijn dat er nog steeds te veel).

Dat zou ik niet zo gauw doen omdat ze er toch wel mee doorgaan.

Wij gaan regelmatig uit eten, de ene keer luxer dan de andere keer en bij de meeste staat het op de menukaart. Het is vaak vrij lastig om er een te kiezen die het niet heeft, want blijkbaar is het ''hot'' ofzo.

Het zal toch wel blijven bestaan of ik nou ergens ga eten waar ze het wel of niet hebben.

Soms gaan we met anderen uit eten en om dan niet te gaan omdat ik ertegen ben vind ik ook zo aso.

Vind dit best moeilijk.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  TGR do 19 jan 2012 - 9:19

Lastig. Ik vind het zelf niet nodig om te eten. Het komt bijna op me over alsof hij het eet om jou een beetje te stangen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  VeryCherry do 19 jan 2012 - 9:20

Ik heb het nog nooit gegeten, maar ik walg dan ook van orgaanvlees. Verder eens met TGR, het komt heel pesterig over.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:22

Ik heb het eigenlijk nog nooit ergens op de kaart zien staan, maar los daarvan ben ik sowieso al geen leverfan dus ik zou er denk ik sowieso al niet al te lang naar staren op de kaart. Maar verder ook eens met TGR.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:24

Waarom zou hij haar willen pesten door toch ganzenlever te eten? scratch stel nou dat hij dat gewoon lekker vindt? Of doelen jullie op de opmerking die hij maakte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Lenthe do 19 jan 2012 - 9:28

Ik zag het laatst ergens op de kaart staan en heb het toen bewust niet gekozen, omdat ik weet hoe die dieren behandeld worden.
Ik eet normaal gesproken altijd vlees, maar foie gras laat ik toch staan.

Maar de andere mensen met wie ik eet moeten zelf weten wat ze kiezen en ik vind ook niet dat je er iets van moet zeggen aan tafel. Laat staan kaartjes neerzetten op een tafel in een restaurant waar ze het serveren. Lijkt me toch wel een sfeerverpester in de avond.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:32

Lenthe schreef:Ik zag het laatst ergens op de kaart staan en heb het toen bewust niet gekozen, omdat ik weet hoe die dieren behandeld worden.
Ik eet normaal gesproken altijd vlees, maar foie gras laat ik toch staan.

Maar de andere mensen met wie ik eet moeten zelf weten wat ze kiezen en ik vind ook niet dat je er iets van moet zeggen aan tafel. Laat staan kaartjes neerzetten op een tafel in een restaurant waar ze het serveren. Lijkt me toch wel een sfeerverpester in de avond.

Waarom? Je rekent af, legt fooi neer en de kaartjes erbij, je staat op, trekt je jas aan en gaat. Lijkt me niks sfeerverpestends aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caro do 19 jan 2012 - 9:35

Ik eet ook geen foie gras uit principe. Maar mijn man kan ik dat niet verbieden, hij vindt het lekker, hij respecteert mijn mening en als we ergens zijn waar het staat voorgeschoteld zegt hij geen nee. Hij haalt het verder niet in huis...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Lenthe do 19 jan 2012 - 9:35

Carrie schreef:
Lenthe schreef:Ik zag het laatst ergens op de kaart staan en heb het toen bewust niet gekozen, omdat ik weet hoe die dieren behandeld worden.
Ik eet normaal gesproken altijd vlees, maar foie gras laat ik toch staan.

Maar de andere mensen met wie ik eet moeten zelf weten wat ze kiezen en ik vind ook niet dat je er iets van moet zeggen aan tafel. Laat staan kaartjes neerzetten op een tafel in een restaurant waar ze het serveren. Lijkt me toch wel een sfeerverpester in de avond.

Waarom? Je rekent af, legt fooi neer en de kaartjes erbij, je staat op, trekt je jas aan en gaat. Lijkt me niks sfeerverpestends aan.

Ik denk toch dat je het er toch met elkaar over hebt waarom je dat kaartje neerlegt. Zeker als de een wel ganzenlever eet en de andere er erg op tegen is.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:37

Lenthe schreef:
Carrie schreef:
Lenthe schreef:Ik zag het laatst ergens op de kaart staan en heb het toen bewust niet gekozen, omdat ik weet hoe die dieren behandeld worden.
Ik eet normaal gesproken altijd vlees, maar foie gras laat ik toch staan.

Maar de andere mensen met wie ik eet moeten zelf weten wat ze kiezen en ik vind ook niet dat je er iets van moet zeggen aan tafel. Laat staan kaartjes neerzetten op een tafel in een restaurant waar ze het serveren. Lijkt me toch wel een sfeerverpester in de avond.

Waarom? Je rekent af, legt fooi neer en de kaartjes erbij, je staat op, trekt je jas aan en gaat. Lijkt me niks sfeerverpestends aan.

Ik denk toch dat je het er toch met elkaar over hebt waarom je dat kaartje neerlegt. Zeker als de een wel ganzenlever eet en de andere er erg op tegen is.

Nou, dan kun je rustig je standpunt uitleggen en dat van een ander ook respecteren. Ik snap je opmerking nog steeds niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:38

Carrie schreef:
Lenthe schreef:
Carrie schreef:
Lenthe schreef:Ik zag het laatst ergens op de kaart staan en heb het toen bewust niet gekozen, omdat ik weet hoe die dieren behandeld worden.
Ik eet normaal gesproken altijd vlees, maar foie gras laat ik toch staan.

Maar de andere mensen met wie ik eet moeten zelf weten wat ze kiezen en ik vind ook niet dat je er iets van moet zeggen aan tafel. Laat staan kaartjes neerzetten op een tafel in een restaurant waar ze het serveren. Lijkt me toch wel een sfeerverpester in de avond.

Waarom? Je rekent af, legt fooi neer en de kaartjes erbij, je staat op, trekt je jas aan en gaat. Lijkt me niks sfeerverpestends aan.

Ik denk toch dat je het er toch met elkaar over hebt waarom je dat kaartje neerlegt. Zeker als de een wel ganzenlever eet en de andere er erg op tegen is.

Nou, dan kun je rustig je standpunt uitleggen en dat van een ander ook respecteren. Ik snap je opmerking nog steeds niet Er jammer dat m'n man het graag eet! 561177

Ik snap het wel hoor, als je een disussie krijgt aan tafel is dat niet bepaald gezellig. Veel mensen kun je niet rustig een standpunt uitleggen en een ander respecteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  tuttebel do 19 jan 2012 - 9:40

Zelda schreef:Waarom zou hij haar willen pesten door toch ganzenlever te eten? scratch stel nou dat hij dat gewoon lekker vindt? Of doelen jullie op de opmerking die hij maakte?

+1 ik snap ook niet goed dat TO de opmerking kinderachtig vind (of was het ook de toon?). als ik iets heel lekker vind wat mijn vriend niet wil eten vanwege een bepaalde mening, zou ik ook zeggen dat ik het wel blijf eten. Een mening is persoonlijk
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:40

Zelda schreef:
Carrie schreef:
Lenthe schreef:
Carrie schreef:
Lenthe schreef:Ik zag het laatst ergens op de kaart staan en heb het toen bewust niet gekozen, omdat ik weet hoe die dieren behandeld worden.
Ik eet normaal gesproken altijd vlees, maar foie gras laat ik toch staan.

Maar de andere mensen met wie ik eet moeten zelf weten wat ze kiezen en ik vind ook niet dat je er iets van moet zeggen aan tafel. Laat staan kaartjes neerzetten op een tafel in een restaurant waar ze het serveren. Lijkt me toch wel een sfeerverpester in de avond.

Waarom? Je rekent af, legt fooi neer en de kaartjes erbij, je staat op, trekt je jas aan en gaat. Lijkt me niks sfeerverpestends aan.

Ik denk toch dat je het er toch met elkaar over hebt waarom je dat kaartje neerlegt. Zeker als de een wel ganzenlever eet en de andere er erg op tegen is.

Nou, dan kun je rustig je standpunt uitleggen en dat van een ander ook respecteren. Ik snap je opmerking nog steeds niet Er jammer dat m'n man het graag eet! 561177

Ik snap het wel hoor, als je een disussie krijgt aan tafel is dat niet bepaald gezellig. Veel mensen kun je niet rustig een standpunt uitleggen en een ander respecteren.

Ja maar je laat je kaartje achter toch, dat betekent in mijn ogen dat je dan al bent opgestaan. Dus niet aan tafel gaat zitten discussiëren. Als je de sfeer al daardoor laat verpesten vind ik dat wel heel vreemd hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:45

Ik vind ganzenlever walgelijk en zou het ook niet leuk vinden als mijn man het wel zou eten.
Ook omdat ik het een beetje kortzichtig vind om iets te eten "gewoon" omdat je het lekker vindt terwijl je weet dat er zoveel leed aan vooraf gaat. Er zijn genoeg andere lekkere dingen die je kunt eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  RYW do 19 jan 2012 - 10:28

Sunprincess schreef:Ik vind ganzenlever walgelijk en zou het ook niet leuk vinden als mijn man het wel zou eten.
Ook omdat ik het een beetje kortzichtig vind om iets te eten "gewoon" omdat je het lekker vindt terwijl je weet dat er zoveel leed aan vooraf gaat. Er zijn genoeg andere lekkere dingen die je kunt eten.



Als zoiets jou hoog zit dan snap ik wel dat het een issue is, het is tenslotte een onderwerp dat je belangrijk vindt en als hij daar zo achteloos mee omgaat is dat een belangrijk verschil van mening.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 11:22

Tuttebel, hij zei het nogal kinderachtig vandaar.

Carrie, ik geef altijd fooi, maar sowieso door ergens te gaan eten waar ze het hebben draag ik ook op een bepaalde manier bij. Ik bedoel, ik betaal daar en van mijn geld kunnen ze dat weer kopen.

Voor de anderen, het leed is heel erg bij die dieren. Hebben jullie er wel eens aan gedacht hoe die biefstuk ed op jullie borden komen?

Dieren of ze nou een vrij leven hebben gehad of niet komen niet bepaald op een pijnvrije manier aan het einde alleen omdat de mens ze wil eten.

Denk ook eens aan donzendekbedden, kussens etc waar die dieren levend worden geplukt, heel erg pijnlijk voor ze!:evil:

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Minx do 19 jan 2012 - 11:29

Ik zou het ook echt niet kunnen waarderen als mijn vriend fois gras zou bestellen. Dat zou hij echt van mij te horen krijgen. Ben vrij hypocriet met vlees eten. Eet in principe alleen maar varken, koe en kip. Vanavond dan een hapje eend gehad. Maar dat was ook wel genoeg voorlopig. Misschien dat ik nog wel eens over ga op 90% vegetarisch aangezien ik er ook steeds meer van overtuigd raak dat vlees helemaal niet zo gezond is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 12:26


Het is denk ik meer het principe dan dat het om eten gaat. Het zal mij een worst zijn wat mijn partner eet, ik zou me daar nooit mee bemoeien en zou het ook spaans benauwd krijgen als hij zich met mijn eten zou bemoeien. Maar ja als hij bijvoorbeeld kaas heeft lopen eten, dan ga ik hem niet zoenen. Bah, kaas.

Maar ik zou het niet persoonlijk opvatten of gepikeerd raken dat mijn vriend of man andere dingen wil eten dan ik. But then again, ik ben geen vegetariër. Misschien is het een valse constatering, maar de vegetariërs die ik heb gekend zijn 10 x meer met eten bezig dan de rest. En daar moet je mij niet voor hebben.

Maar het is wel vervelend dat jij iets heel belangrijk vind en je partner er luchtig over doet. Maar goed, als hij zijn hele leven al die lever eet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 22:03

Fairytale schreef:Ik zou het ook echt niet kunnen waarderen als mijn vriend fois gras zou bestellen. Dat zou hij echt van mij te horen krijgen. Ben vrij hypocriet met vlees eten. Eet in principe alleen maar varken, koe en kip. Vanavond dan een hapje eend gehad. Maar dat was ook wel genoeg voorlopig. Misschien dat ik nog wel eens over ga op 90% vegetarisch aangezien ik er ook steeds meer van overtuigd raak dat vlees helemaal niet zo gezond is.

Maar ja je draagt ook bij door varken, koe en kip te eten. Goed dat je er iig over nadenkt om nog maar voor 10% vlees eten. Hoe wil je dat verdelen dan?

Het is zeker niet gezond en er word juist aangeraden om minder te eten.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 22:05

Zero, het klopt dat ik als vegetarier meer met eten bezig ben en wellicht is dat logisch ook.

Men is nou eenmaal bewuster van wat ze eten.

Mijn man weet het en ik vind het niet leuk dat hij het eet. Heb wel gezegd dat ik het hem niet kan verbieden, net zoals hij mij niet kan bevelen weer vlees te gaan eten.

Jammer vind ik het wel van hem, zo vaak eet hij het niet dus kan hij het best laten wat mij betreft.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 22:05

ach wij blijven vlees eten, en ik ga m`n man als hij iets lekker vind echt niet verbieden om het te eten. Zo vind mijn vader bloedworst erg lekker (ieuw) en bij ons thuis lust niemand dat maar om mijn vader tegemoed te komen maakt ze het dan wel eens in de zoveel tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 22:11

Da's waar idd.


Weet je wat ik pas hypocriet vind?

Een tante van mij heeft nooit varkensvlees gegeten en zal dat ook nooit doen.

Het zijn juist hele reine dieren zei ik tegen haar, maar ze eet het niet.

Omdat dat haar keuze is koopt ze het ook niet ondanks dat mijn oom het wel eet. Nou dat vind ik echt zo aso he. Dat ze het niet wilt aanraken met de blote had, dat kan en mag. Om het nou nooit in huis te halen als je het zelf niet eet en je man het wel graag eet vind ik echt niet kunnen.

Vind ook dat zij dat recht niet heeft. Ze zijn erg gelovig. Nou waar is doe term dan gebleven ''in voor en tegenspoed'' en meer van dat?

Eigenlijk had ik dat toen tegen haar moeten zeggen, zat ze mooi met een bek vol tanden omdat ze niks weet te zeggen daarop.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 22:15

hoe weet jij zo zeker dat je oom zelf ook niet de keuze heeft gemaakt om dan geen varkensvlees meer te eten? Misschien was hij was zo netjes door te zeggen van jij wil het niet eten dan hoef ik het ook niet meer.
Ik denk dat het geloof hier verder niks mee te maken heeft en in voor en tegenspoed bedoelen ze denk ik iets heel anders mee dan ruzie maken over wat vlees er wordt gegeten laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Lejow do 19 jan 2012 - 22:15

Caribbeanlover schreef:Da's waar idd.


Weet je wat ik pas hypocriet vind?

Een tante van mij heeft nooit varkensvlees gegeten en zal dat ook nooit doen.

Het zijn juist hele reine dieren zei ik tegen haar, maar ze eet het niet.

Omdat dat haar keuze is koopt ze het ook niet ondanks dat mijn oom het wel eet. Nou dat vind ik echt zo aso he. Dat ze het niet wilt aanraken met de blote had, dat kan en mag. Om het nou nooit in huis te halen als je het zelf niet eet en je man het wel graag eet vind ik echt niet kunnen.

Vind ook dat zij dat recht niet heeft. Ze zijn erg gelovig. Nou waar is doe term dan gebleven ''in voor en tegenspoed'' en meer van dat?

Eigenlijk had ik dat toen tegen haar moeten zeggen, zat ze mooi met een bek vol tanden omdat ze niks weet te zeggen daarop.

Tja, ik vind het haar goed recht eigenlijk.. Als haar man het zo graag wilt, haalt hij het een keer zelf.
Er zijn geen voedingswaren waar ik echt een hekel aan heb, maar als ik dat wel zou hebben en het voor mezelf niet wil klaarmaken, waarom zou ik me dan wel treiteren en het voor een ander doen?
Oh wacht.. ik heb wel een hekel aan vissen die er nog uit zien als een vis (dus met complete kop er aan), nou sorry hoor, al had mijn vriend dat lekker gevonden, ik maak het echt niet voor hem klaar.. pale

En de term 'in voor en tegenspoed' slaat in dit geval als een tang op een varken, maar dat begrijp je hopelijk zelf ook wel..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 22:19

Lily schreef:hoe weet jij zo zeker dat je oom zelf ook niet de keuze heeft gemaakt om dan geen varkensvlees meer te eten? Misschien was hij was zo netjes door te zeggen van jij wil het niet eten dan hoef ik het ook niet meer.
Ik denk dat het geloof hier verder niks mee te maken heeft en in voor en tegenspoed bedoelen ze denk ik iets heel anders mee dan ruzie maken over wat vlees er wordt gegeten :laughcry:



Nou anders zei ik het niet nietwaar?! Hij lust het wel en eet het ook nog.

Nou ik vind dat het trouwen er wel mee te maken heeft. Je misgunt de ander toch niks neem ik aan. Zij is gewoon aso bezig omdat zij het niet wil, komt het niet in huis.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum