Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is dit? Beetje jammer...

+17
Discordia
SoGood
Kowalski
Rush
Susan
Magenta
Sterre
Caresses
Melis_je
luisa
Antibes
Polly
Minx
Lady4
Kaboutertje
JD
ExpressoB
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 Empty Re: Wat is dit? Beetje jammer...

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:12

Ontzettend asociaal om het uberhaupt te zeggen.

Vroeger, toen ik nog slank was, had ik iets met merkkleding. Ik zag er elke dag tiptop uit. En toen ik, met mijn domme kop, had bedacht dat ik een VW wilde, stonden de verkopers voor me in de rij. In een winkel hielp iedereen mij graag.

Nu ben ik dikker en vind ik merkkleding niet iets voor mij. Ik loop het liefste in mijn spijkerrokje, shirt en schoentjes van de Action. En sindsdien moet ik expliciet vragen om geholpen te worden en daarnaast krijg ik een blik met "Weet je zeker dat je dit kunt betalen?"

Ik vind het een ontzettend slechte inschattingsfout. Want als ik het niet kon betalen (en dat waren nog in de goede tijden) dan stond ik niet in de winkel om hulp te vragen.

Weet dus niet of het aan jouw kleurtje ligt, maar ik merk dat nu ik me anders kleed, mensen ook heel anders, bijna beledigend, naar mij kijken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:28

Wat onbeschoft van die verkopers Nour en heel asociaal hoe ze tegen jou deden. Ik had hier zeker wat van gezegd, a la Julia Roberts in Pretty Woman smile Maar ik denk dat het niks met jouw huidskleur te maken heeft, maar meer met je lengte en jonge gezicht en dat ze daardoor denken dat je jonger bent dan dat je eruit ziet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:41

Jezus Maura wat kun jij toch plank-voor-je-hoofderig doen.

Denk je nou echt dat mensen je zó anders behandelen vanwege een paar kilo? Ligt echt aan je uitstraling, hoe je je verzorgt en vertoont en hoe je in je vel zit hoor!

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 26 sep 2012 - 0:42

Maura, dat ligt vast aan je uitstraling en niet aan je uiterlijk. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush wo 26 sep 2012 - 0:42

Ja, eens met Charlie dus. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:45

Rush schreef:Ja, eens met Charlie dus. :O

wow whahahah Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:46

Charlie schreef:Jezus Maura wat kun jij toch plank-voor-je-hoofderig doen.

Denk je nou echt dat mensen je zó anders behandelen vanwege een paar kilo? Ligt echt aan je uitstraling, hoe je je verzorgt en vertoont en hoe je in je vel zit hoor!

Nee, natuurlijk niet om de kilo's. Want met meer kilo's kun je jezelf ook nog leuk kleden. Waar het mij omgaat is dat ik mezelf niet meer leuk kleed. Praktisch onverzorgd, kun je wel zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:50

Maura schreef:

Nee, natuurlijk niet om de kilo's. Want met meer kilo's kun je jezelf ook nog leuk kleden. Waar het mij omgaat is dat ik mezelf niet meer leuk kleed. Praktisch onverzorgd, kun je wel zeggen.

Ja, maar dan zou ik ook niet 'in de rij' voor je staan. Je zet het er neer alsof het om de kilo's ging...."toen ik nog slank was".

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:54

Charlie schreef:
Maura schreef:

Ja, maar dan zou ik ook niet 'in de rij' voor je staan. Je zet het er neer alsof het om de kilo's ging...."toen ik nog slank was".

Misschien had ik dat inderdaad weg moeten laten. Want het ging om mijn kledingkeuze. Vroeger zag ik er tiptop uit en nu interesseert het me niet zoveel meer. En zou ik kunnen zeggen dat ik er onverzorgd uitzie.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 0:58

He bah, wat zonde.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 1:03

Preach it!

Gast
Gast

Bericht  Kowalski wo 26 sep 2012 - 1:44

Hè bah Nour, wat vervelend! Ik weet niet hoe je er uit ziet en zou ook echt niet weten waarom mensen dit soort reacties maken, maar hoe dan ook, dat zou gewoon niet moeten kunnen! Dat je op straat wordt nagekeken of iets dergelijks, vooruit, dat gebeurt (helaas) gewoon (al kan dat natuurlijk ook positief zijn), maar dat winkelmedewerkers, die toch professioneel zouden moeten zijn, dit soort dingen flikken, dat is gewoon echt asociaal!

Probeer het je niet teveel aantrekken, ik denk dat je wel beter weet Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 561177 Dit ligt niet aan jou, maar gewoon aan hen! Misschien zijn ze wel gewoon stikjaloers Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:23

Kowalski schreef:Hè bah Nour, wat vervelend! Ik weet niet hoe je er uit ziet en zou ook echt niet weten waarom mensen dit soort reacties maken, maar hoe dan ook, dat zou gewoon niet moeten kunnen! Dat je op straat wordt nagekeken of iets dergelijks, vooruit, dat gebeurt (helaas) gewoon (al kan dat natuurlijk ook positief zijn), maar dat winkelmedewerkers, die toch professioneel zouden moeten zijn, dit soort dingen flikken, dat is gewoon echt asociaal!

Probeer het je niet teveel aantrekken, ik denk dat je wel beter weet Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 561177 Dit ligt niet aan jou, maar gewoon aan hen! Misschien zijn ze wel gewoon stikjaloers Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 394967

Dat laatste vind ik altijd een beetje flauw. Mensen zijn niet altijd maar jaloers omdat ze onaardig of raar tegen je doen. Dat antwoord hoor ik zo vaak, vind dat altijd een beetje kort door de bocht. Ik zeg het nu tegen jou, maar je bent dus niet de enige smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:27

Carrie schreef:Dat laatste vind ik altijd een beetje flauw. Mensen zijn niet altijd maar jaloers omdat ze onaardig of raar tegen je doen. Dat antwoord hoor ik zo vaak, vind dat altijd een beetje kort door de bocht. Ik zeg het nu tegen jou, maar je bent dus niet de enige Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 561177
+1 miljard.

Gast
Gast

Bericht  SoGood wo 26 sep 2012 - 2:28

Nou, ik kan me anders goed voorstellen dat mensen jaloers zijn op Nour: Mooie, stijlvolle en intelligente vrouw. Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 281626781
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:32

Er zullen vast mensen zijn die dat vinden, maar ik vind de reacties van de verkoopsters nou niet bepaald getuigen van jaloezie.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:35

Sogood schreef:Nou, ik kan me anders goed voorstellen dat mensen jaloers zijn op Nour: Mooie, stijlvolle en intelligente vrouw. Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 281626781

Ja maar dat zien ze niet meteen aan haar, dat ze intelligent is Very Happy En dan nog, ga je daar toch niet onaardig over lopen doen omdat iemand anders intelligenter is dan jij? Ik vind dat te makkelijk om dat als reden te geven.

Gast
Gast

Bericht  Kowalski wo 26 sep 2012 - 2:36

Ik weet het ook niet (vandaar dus ook de Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 394967 ), ik vind het gewoon een vreemde actie en probeer te bedenken waarom verkoopsters op zo'n manier zouden reageren. Het is heus niet zo dat ik altijd maar denk dat mensen jaloers zijn als ze onaardig doen hoor Wat is dit? Beetje jammer... - Pagina 2 561177

Edit: Ik bedoel natuurlijk ook niet dat ik dat soort gedrag om die reden wel goed vind hoor!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 2:48

Rood schreef:Er zullen vast mensen zijn die dat vinden, maar ik vind de reacties van de verkoopsters nou niet bepaald getuigen van jaloezie.

Nee, ik denk dat als je niet in staat bent om je jaloezie jegens mooie vrouwen te onderdrukken, je niet echt op je plek bent in een winkel waar ze kleding verkopen die regelmatig door mooie vrouwen wordt gedragen.

Maar het klopt wel dat Nour mooi is (en intelligent en stijlvol).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 3:14

Susan schreef:Nee, ik denk dat als je niet in staat bent om je jaloezie jegens mooie vrouwen te onderdrukken, je niet echt op je plek bent in een winkel waar ze kleding verkopen die regelmatig door mooie vrouwen wordt gedragen.
Inderdaad, dat ook nog ja.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 3:19

Sorry voor de non-reactie. Ik heb internetproblemen en forummen vanaf telefoon vind ik onhandig.smile

Wat lief dat er zoveel gereageerd is; daarmee bedoel ik niet dat ik het fijn vind voor anderen dat ze ook rare situaties hebben meegemaakt, hoor. De herkenning is alleen wel "prettig", omdat ik vooral bij de Bijenkorf wel ff aan mezelf begon te twijfelen toen ik eenmaal weer buiten stond.

Het zou heel goed aan mijn lengte kunnen liggen en dan klopt het idd ook meteen dat ik geen mensen in mijn nabije omgeving heb/ken met vergelijkbare ervaringen.Wink Dat er onbeleefd tegen me werd gedaan, vind ik al niet zo prettig. Vind het eerlijk gezegd nog rotter als andere klanten het ook kunnen horen. Alsof ik echt niet helemaal wijs ben dat ik in bepaalde winkels graag kom en iets koop.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 3:20

JaneDoe schreef:De eerste twee situaties vind ik wel héél erg apart.
De laatste situatie in de tijdschriftenwinkel vind ik niet gek, dat gebeurd hier heel vaak, en is mij ook wel eens overkomen.

Klopt, dat zou ook een goede verklaring kunnen zijn.smile Er zitten twee scholen in de buurt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 3:22

Zero schreef:
Hm ik kan er niet over mee praten. Ik ben dan ook eigenlijk zo'n klaploper die de bijenkorf niet kan(en wil) betalen en in de uitverkoop pas in actie komt - maar ik word zelden 'onder mijn niveau' behandeld.

Heel af en toe heb ik klanten als ik voor mijn bijbaan bezig ben, die me dingen vragen over nieuwe producten die nog niet uit zijn (release datum, opvolgende producten). Als ik dan zeg dat ik daar nog niks over weet, zeggen ze heel beledigd: "dat weet je best, je wil het gewoon niet zeggen."

Rolling Eyes Zou graag die mensen een snappy comment geven. Maar ik zeg dan maar meestal "Bedankt dat u denkt dat ik zo belangrijk ben dat ik dat al zou mogen weten." :cheering:

Sommige klanten kunnen echt bijdehand reageren, hè... Ik vind je reactie iig wel duidelijk.Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 3:24

luisa schreef:Had je niet gewoon je zwerversoutfit aan? Nee onzin natuurlijk. Daarbij vind ik het in alle gevallen not done om je als verkoopster zo te gedragen. Knap van je dat je er niet op ingegaan bent, ik had ze waarschijnlijk toegesnauwd dat mijn salaris vermoedelijk een stuk hoger ligt dan dat van haar.

Ik ben niet heilig, dus heb dat wel eens gedacht (in die winkel waar ik spijkerbroek wilde kopen), maar ik schiet er niets mee op en dan 'verlaag' ik mezelf wel op een bepaalde manier om me zo te laten gaan. Zo voelt het persoonlijk, hoor. Niets terugzeggen is wellicht ook niet het slimste om te doen. En gek genoeg ben ik op zo'n moment ook wel even flabbergasted; omdat ik opmerkingen niet aan zie komen als ik naar een winkel ga.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 3:32

@Minx: of je het nou tegen mij of Leaf hebt; vind het enigszins vervelend geformuleerd. Ik weet van Leaf dat ze wel fellere kleurtjes draagt qua make-up (lipstick), maar ik juist helemaal niet. Alleen maar lichte kleuren/lipgloss en naar mijn bescheiden mening subtiel opgemaakt. Sterre had het me ongetwijfeld eerlijk laten weten als het niet kon hoe ik me opmaak; we hebben elkaar zondag nog gezien.Wink

Melis_je: wow, ook lekker bijdehand hoe jij werd behandeld... Rolling Eyes Je hoeft dat van mijn haar niet weg te halen, hoor. Het is sinds m'n reis echt stukken korter. Ik vond zelf dat des te langer mijn haar is, des te jonger ik oog. Beetje stom geweest om er highlights in te doen, want dat oogt waarschijnlijk ook weer jonger. Kledingkeuze zou kunnen uitmaken; m'n echte werkkleding draag ik nog wel, maar vaak niet als ik ff ga shoppen. Lastig omkleden met kokerjurkjes-/rokken telkens. smile Maar nu je het zegt, toen ik nog wel 5 dagen per week er heel netjes uitzag, gebeurde het me niet in winkels dat ik zo werd benaderd, als ik vlug ff door de Bijenkorf rende na werktijd.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: