Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

had ik mn mond moeten houden??

+19
vlinder-2011
Caro
Fearie
Aletta
marjoleinnn
Ella
SoGood
Le Chat Noir
Moon
RYW
Paper Crown
Lady4
Magenta
Orchidee
Susan
Filoria
Discordia
Star007
JD
23 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

had ik mn mond moeten houden?? - Pagina 2 Empty Re: had ik mn mond moeten houden??

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 1:01

Rood schreef:
Carrie schreef:Ik mag toch open dat mijn vriendinnen hetzelfde zouden doen!
Nou, dat wilde ik je nog vertellen. Gijs is vreemdgegaan met Bob. Ik heb gezegd dat ze dat tegen jou moeten zeggen, maar vooral Gijs vertikt het.

:shock:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

had ik mn mond moeten houden?? - Pagina 2 Empty Re: had ik mn mond moeten houden??

Bericht  Le Chat Noir wo 26 sep 2012 - 1:27

Je had het eerst nog met de vriendin in kwestie kunnen bespreken. Wat heb je 5 maanden geleden gezegd? Dat je je mond zou houden? Maar goed, zij heeft er jou mee opgezadeld en ze had hier rekening mee kunnen houden dat het uit zou komen. Wat is er precies tussen hen gebeurd? Is het eenmalig sex geweest beide keren of hebben ze langere tijd om elkaar heen gedraaid?

Verder vind ik wel dat je juist hebt gehandeld. Het lijkt me heel erg als die vriendin er ooit achter komt dat jij het al wel wist. Ik vind het ook heel erg, dat is dan een goede vriendin van je zeg; een beetje vreemd gaan met de vriend van een goede vriendin....:S. Als mij zoiets zou gebeuren zou ik me zo ontzettend bedrogen voelen. Dan 1000 x liever met een onbekende.
Ik zou me niks van haar dreigementen aantrekken. Hoezo 'kapotmaken'? Wat belachelijk.... Wat vindt de rest van het clubje er van? Vind het zelf wel bijzonder dat ze geen partij kiezen eigenlijk. Je kunt toch best zo'n actie afkeuren lijkt mij...

Laatst aangepast door Le Chat Noir op wo 26 sep 2012 - 1:35; in totaal 1 keer bewerkt
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 1:33

Rood schreef:
Carrie schreef:Ik mag toch open dat mijn vriendinnen hetzelfde zouden doen!
Nou, dat wilde ik je nog vertellen. Gijs is vreemdgegaan met Bob. Ik heb gezegd dat ze dat tegen jou moeten zeggen, maar vooral Gijs vertikt het.

Jeetje wat erg! Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik zal vanavond eens een hartig woordje met Gijs spreken, en hem daarna opsluiten in de kattenkamer.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown wo 26 sep 2012 - 1:42

Ik had de vriendin die fout zit gevraagd dat zij het moet vertellen en dat je het anders zelf ging doen. Dan zou jij jezelf buiten positie plaatsen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 1:54

Paper Crown schreef:Ik had de vriendin die fout zit gevraagd dat zij het moet vertellen en dat je het anders zelf ging doen. Dan zou jij jezelf buiten positie plaatsen.
Had ik ook gedaan. Zodra ze het me had verteld, had ik gezegd dat ze zoiets beter niet aan mij kan vertellen, omdat ik dan ook verantwoordelijk word gemaakt. Eigen domme schuld.

Ik zeg ook altijd, als mensen iets willen vertellen en zeggen erbij dat ik het eigenlijk niet mag weten: Dan moet je het maar niet aan me vertellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:22

Rood schreef:
Paper Crown schreef:Ik had de vriendin die fout zit gevraagd dat zij het moet vertellen en dat je het anders zelf ging doen. Dan zou jij jezelf buiten positie plaatsen.
Had ik ook gedaan. Zodra ze het me had verteld, had ik gezegd dat ze zoiets beter niet aan mij kan vertellen, omdat ik dan ook verantwoordelijk word gemaakt. Eigen domme schuld.

Ik zeg ook altijd, als mensen iets willen vertellen en zeggen erbij dat ik het eigenlijk niet mag weten: Dan moet je het maar niet aan me vertellen.

Nou, nou dat klinkt heel netjes enzo, maar soms wil ik gewoon toch iets kwijt wat anderen niet mogen weten.

Gast
Gast

Bericht  SoGood wo 26 sep 2012 - 2:24

Daar hadden we vroeger het Biecht-topic voor. had ik mn mond moeten houden?? - Pagina 2 1270000679
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:26

Ja, da's waar, maar ik bouw altijd een momentje in om die persoon de mogelijkheid te geven terug te krabbelen. Gelukkig gebeurt het niet heel vaak. Meestal kondigen mensen het niet eens aan dat het een geheim is. Very Happy

Laatst aangepast door Rood op wo 26 sep 2012 - 2:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown wo 26 sep 2012 - 2:32

Carrie schreef:
Rood schreef:

Nou, nou dat klinkt heel netjes enzo, maar soms wil ik gewoon toch iets kwijt wat anderen niet mogen weten.

Ja, 'iets' kwijtwillen is wat anders dan van je (goede, wat dat zegt JD) vriendin aanhoren dat ze vreemd is gegaan met de vriend van een andere goede vriendin, en dit dan tegen de vriend (waar zij in feite geen moer mee te maken heeft) gaat vertellen. Ik zou mezelf niet in zo'n positie willen plaatsen. Het is noch mijn plicht, nog mijn recht.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:35

Ik vind dat je héél goed gehandeld hebt. Ik had het ook graag geweten

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:38

Rood schreef:Ja, da's waar, maar ik bouw altijd een momentje in om die persoon de mogelijkheid te geven terug te krabbelen. Gelukkig gebeurd het niet heel vaak. Meestal kondigen mensen het niet eens aan dat het een geheim is. Very Happy

????????????????????????????????

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:41

Het 'gebeuren'-werkwoord is mijn zwakke plek. En die heb jij nu ontdekt. Nou, feliciteer jezelf er maar hartelijk mee hoor ja!

I'm 'nna cry forever now.
Cry

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 2:45

Paper Crown schreef:
Carrie schreef:
Rood schreef:

Ja, 'iets' kwijtwillen is wat anders dan van je (goede, wat dat zegt JD) vriendin aanhoren dat ze vreemd is gegaan met de vriend van een andere goede vriendin, en dit dan tegen de vriend (waar zij in feite geen moer mee te maken heeft) gaat vertellen. Ik zou mezelf niet in zo'n positie willen plaatsen. Het is noch mijn plicht, nog mijn recht.

Iets kwijt willen is ook iets anders dan een ander met zo'n geheim op te zadelen en in zo'n loyaliteitsconflict te plaatsen, of denk je dat de andere goede vriendin het haar in dank af zal nemen als het ooit uitkomt en ze komt erachter dat JaneDoe het al wist? Ze had ook iemand in vertrouwen kunnen nemen die niet ook een band had met de andere betrokkenen, dan maar een iets minder goede vriendin in vertrouwen nemen. Of gewoon op de blaren zitten en het voor jezelf houden. Want ergens is het wel egoĂŻstisch, je vertelt het omdat je het niet langer voor je kunt houden, maar je verwacht dat vervolgens wel van die ander, die nota bene volstrekt onschuldig is in het hele verhaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella wo 26 sep 2012 - 2:52

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Ook in zou het willen weten. ook al is het 5 jaar geleden. (en een half jaar zeker)
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 2:56

Rood schreef:Het 'gebeuren'-werkwoord is mijn zwakke plek. En die heb jij nu ontdekt. Nou, feliciteer jezelf er maar hartelijk mee hoor ja!

I'm 'nna cry forever now.
Cry

Very Happy

En ja ok, jullie hebben gelijk, 'iets' kwijt willen is wat anders dan dit verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 4:59

Moon schreef:
RYW schreef:Ik vind ook dat je het goed hebt gedaan. Tot twee keer toe, waarvan een keer een half jaar geleden? En intussen probeert hij met zijn echte vriendin een kindje te krijgen? Had die vriendin nou Ă©cht verwacht dat je dan nul komma niks loyaliteit naar de bedrogen vriendin zou hebben en er niks van zou zeggen? Wat zou ze zelf willen dat jij zou doen als zij de bedrogene was?

En dat schelden en jou kapot maken? Wat is dat nou voor idioots? Wie zit er nou helemaal fout? Dat lijkt mij een teken van onmacht. Hoe heeft de bedrogen vriendin eigenlijk gereageerd? En weet de rest van de vriendinnengroep hoe de boel in elkaar steekt?

Eens, en hoe vaak wordt er wel niet gezegd "de hele wereld wist het behalve ik zelf", kom op dat wil je toch zelf ook niet dat je eigen vriendinnen zo'n groot issue voor zich houden.
Kan me niet echt voorstellen dat de mensen die hier zeggen dat je dat niet had moeten doen zichzelf prettig zouden voelen als hun partner Ă©n vriendinnen over zoiets zouden liegen.

Helemaal mee eens. Ik ken ook een 'vriendengroep' met zo'n zelfde situatie. Iedereen van die groep weet het al, maar niemand die iets zegt tegen de meid die bedrogen is. Tegen mijn vriendinnen zou ik zoiets echt wel zeggen. Zou ook not amused zijn als ik er achter kwam dat mijn vriend vreemd zou gaan en iedereen wist het al jaren.

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn wo 26 sep 2012 - 5:46

Als dit vijf jaar geleden is gebeurd had ik mijn mond er denk ik over gehouden naar die vriend en zijn vriendin toe.
5 jaar geleden is een behoorlijke tijd, ik zou bang zijn hun relatie stuk te maken en dat zou ik niet willen.
Ik vind ook eigenlijk dat je je er nu niet meer mee had moeten bemoeien. Die vriendin heeft jou dat in vertrouwen gezegd, en jij gaat het buiten haar weten om vrolijk verder vertellen. Ik snap wel dat ze daar niet zo blij mee is.

Edit: Ik zie nu pas dat het een half jaar geleden nog een keer is gebeurd. Dan vind ik wel dat je goed gehandeld hebt want dan doet hij het dus blijkbaar vaker en is het niet 1x bij die 5 jaar geleden gebleven.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aletta wo 26 sep 2012 - 6:29

Jij moet je niet schuldig voelen. Die vriendin die is vreemdgegaan is degene die iets fouts heeft gedaan, niet jij. En als als ze niet wilde dat jij iets met deze informatie zou doen, had ze jou niet in haar rotzooi moeten betrekken.

Misschien had je inderdaad eerst beter aan de vriendin die is vreemdgegaan kunnen zeggen dat je wilde dat ze het zou vertellen. Maar goed, dat is wijsheid achteraf en daar heb je nu niets aan, behalve dat je misschien tegen je boze vriendin kunt zeggen dat je het wellicht anders had moeten doen.
Maar het belangrijkste is dat ik het volkomen terecht vind dat je dit niet geheim hebt gehouden. Als je het niet had verteld, was je weer niet loyaal geweest naar die andere vriendin (die een vriend heeft die is vreemdgegaan). Ik denk dat het namelijk het beste is als die vriendin weet wat voor vriend/man ze
heeft.

Als ik jou was zou ik het nu gewoon proberen te laten rusten, hoe moeilijk dat ook is. Ik vind dat je je verstandig opstelt tov die boze vriendin, maar die is duidelijk nu niet in staat fatsoenlijk te reageren. Het kan zijn dat ze nu vanuit schrik en boosheid dingen tegen je zegt die ze niet meent, en waar ze later op terugkomt. Dan kunnen jullie het alsnog uitpraten als alles een beetje gekalmeerd is. Als dat niet gebeurt is dat haar probleem, hoe rot het ook voor jou is. Zij heeft er een potje van gemaakt, niet jij.

Laatst aangepast door Aletta op wo 26 sep 2012 - 6:32; in totaal 1 keer bewerkt

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Aletta wo 26 sep 2012 - 6:31

Overigens zou ik het bij vijf jaar ook al moeilijk vinden mijn mond erover te houden. Dat er tijd is verstreken neemt niet weg dat vreemdgaan fout is, en dat de twee vreemdgangers blijkbaar niet zo betrouwbaar zijn als die vriendin waarschijnlijk denkt. Ze heeft recht om dat te weten.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Fearie wo 26 sep 2012 - 7:01

Ik vind je dat je er goed aan gedaan hebt, ik zou het waarschijnlijk net zo gedaan hebben. Misschien de vriendin nog even aangesproken op de kwestie.
Als ik het omdraai, had ik namelijk ook zelf willen weten als mijn vriend was vreemdgegaan met een van mijn vriendinnen. Ik had het misschien nog wel het ergst gevonden als ik er achter kwam dat een van mijn vriendinnen het al maanden wist en niets had verteld.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Moon wo 26 sep 2012 - 22:17

marjoleinnn schreef:Als dit vijf jaar geleden is gebeurd had ik mijn mond er denk ik over gehouden naar die vriend en zijn vriendin toe.
5 jaar geleden is een behoorlijke tijd, ik zou bang zijn hun relatie stuk te maken en dat zou ik niet willen.
Ik vind ook eigenlijk dat je je er nu niet meer mee had moeten bemoeien. Die vriendin heeft jou dat in vertrouwen gezegd, en jij gaat het buiten haar weten om vrolijk verder vertellen. Ik snap wel dat ze daar niet zo blij mee is.

Edit: Ik zie nu pas dat het een half jaar geleden nog een keer is gebeurd. Dan vind ik wel dat je goed gehandeld hebt want dan doet hij het dus blijkbaar vaker en is het niet 1x bij die 5 jaar geleden gebleven.

Dat snap ik nou nooit.. Wie is hier nu diegene die zijn relatie stuk maakt? Omdat je slechts eerlijk bent ben jij diegene die het stuk maakt?? Los van het feit of het nu 5 jaar of een half jaar geleden is.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ella wo 26 sep 2012 - 22:34

Moon schreef:
marjoleinnn schreef:Als dit vijf jaar geleden is gebeurd had ik mijn mond er denk ik over gehouden naar die vriend en zijn vriendin toe.

Dat snap ik nou nooit.. Wie is hier nu diegene die zijn relatie stuk maakt? Omdat je slechts eerlijk bent ben jij diegene die het stuk maakt?? Los van het feit of het nu 5 jaar of een half jaar geleden is.

Eens, hij heeft de relatie 5 jaar geleden al stuk gemaakt, ook door het 5 jaar lang te verzwijgen. Hij is niet wie zij denkt dat hij is.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Caro wo 26 sep 2012 - 22:56

Ella schreef:
Moon schreef:

Eens, hij heeft de relatie 5 jaar geleden al stuk gemaakt, ook door het 5 jaar lang te verzwijgen. Hij is niet wie zij denkt dat hij is.

Nou nou mensen... hij is ook een persoon die meer is dan de fouten die hij heeft gemaakt! Ja, het is fout wat deze mensen gedaan hebben maar om nu zo te zeggen dat hij niet is wie zij denkt? We kennen hun niet eens!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:59

Pippa schreef:Ik vind dat je je er niet mee had moeten bemoeien eigenlijk.

Dan had die vriendin het niet moeten vertellen. Die vriendin kiest er op dat moment voor om haar erbij te betrekken.

Ik zou al 'boos' zijn geworden op die vriendin op het moment dat ze het mij vertelde. Dat ik niet zou weten wat ik met die informatie zou moeten omdat het over een andere vriendin gaat en dat ik ook niet zou weten of ik het mijn hele leven zou kunnen verzwijgen.

Niet mijn probleem, die vriendin die het verteld maakt het mijn probleem en die kan dan ook lekker op de blaren zitten. Beetje de schuld op jouw afschuiven. Is ze niet helemaal goed bij haar hoofd ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 23:11

Punk'd schreef:
Pippa schreef:Ik vind dat je je er niet mee had moeten bemoeien eigenlijk.

Dan had die vriendin het niet moeten vertellen. Die vriendin kiest er op dat moment voor om haar erbij te betrekken.

Ik zou al 'boos' zijn geworden op die vriendin op het moment dat ze het mij vertelde. Dat ik niet zou weten wat ik met die informatie zou moeten omdat het over een andere vriendin gaat en dat ik ook niet zou weten of ik het mijn hele leven zou kunnen verzwijgen.

Niet mijn probleem, die vriendin die het verteld maakt het mijn probleem en die kan dan ook lekker op de blaren zitten. Beetje de schuld op jouw afschuiven. Is ze niet helemaal goed bij haar hoofd ofzo.

Eens.

En Caro, hij is inderdaad meer dan die ene fout, maar dat vreemdgaan is wel belangrijke informatie over de relatie die die vriendin nu niet weet. Er zijn mensen die het liever niet willen weten als hun partner vreemdgaat, maar de meeste mensen willen dat toch wel, omdat ze zelf de keuze willen maken of ze na vreemdgaan nog verder willen met de relatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: