Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

blaasjes in mond!

4 plaatsers

Ga naar beneden

blaasjes in mond! Empty blaasjes in mond!

Bericht  holaagirl zo 6 nov 2011 - 8:03

Donderdag heeft ons kindje de 14maanden prik gehad. Donderdagavond kreeg hij al hoge koorts....Deze bleef tot zaterdag. Sinds zaterdag weigert hij te eten en drinken. Alleen zo nu en dan wat water. Nu kwamen we er gister achter dat zijn mondje onder de blaren/aften zit. Op zijn wangen,lippen, achter in zijn keel overal zitten (vrij grote) blaartjes. Ook weer niet megaveel....op zijn tong zitten ze ook, en is wit uitgeslagen. Hij weigert ook te slikken met als resultaat dat ik elke 5min wel een ander hempje/slab aan kan doen van het kwijlen....
Nu heb ik gegoogled op spruw, maar dat zijn heel veel kleine blaasjes, en heel duidelijk blaasjes op de tong...Ik vind het er niet echt op lijken.
Mond-, hand- en voetenziekte lijkt er meer op, maar N heeft geen blaasjes op zijn handen en voeten!

Meneer drinkt weinig en eet niet (behalve wat vla soms) dus maak mij wel zorgen. Houd het goed in de gaten en ga morgen de huisarts bellen.
Toch was ik benieuwd of jullie een idee hebben wat het kan zijn?

holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

blaasjes in mond! Empty Re: blaasjes in mond!

Bericht  Darius zo 6 nov 2011 - 8:08

Ik dacht meteen ook aan hand mond en voetziekte, volgens mij krijgen ze pas wat later blaren op de handjes en voetjes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

blaasjes in mond! Empty Re: blaasjes in mond!

Bericht  Fiwen zo 6 nov 2011 - 8:09

Geen idee wat het kan zijn maar J.uul heeft vorige week maandag ook haar 14-maandenprik gehad en die is al dagen extreem huilerig en hangerig en heeft sinds vanmiddag een blaasje op haar lip. Het lijkt een nog het meest op een koortslip maar dat kan eigenlijk niet want daar zijn we altijd heel voorzichtig mee geweest als mijn man die een had. Morgen ook maar even naar de huisarts bellen.

Ze hadden al wel gezegd dat kindjes best wel vaak reageren op deze prik maar dat van jouw zoontje klinkt wel heel erg heftig, zou inderdaad morgen maar even naar de huisarts gaan. Succes ermee en beterschap voor je mannetje!

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

blaasjes in mond! Empty Re: blaasjes in mond!

Bericht  holaagirl zo 6 nov 2011 - 8:14

Het CB gaf aan dat de eerste prik niet heftig is. (nu reageert N op elke prik heftig).
En dat de tweede prik pas na 5-10dagen gaat opspelen. In dat geval, krijgen we dat dus nog....
Die koorts hoorde voor mijn gevoel echt bij de prik, die blaasjes kan ik niet plaatsen.
Las inderdaad bij de mond-, hand- en voetenziekte dat de blaasjes op handen en voeten later komen...check zijn handen etc steeds maar nog niets te zien. Who knows ...

Fiwen, jij ook sterkte met je kleine meid! Wel handig die prikken he, maar fijn voor die ukkies is't nietm
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

blaasjes in mond! Empty Re: blaasjes in mond!

Bericht  Printje zo 6 nov 2011 - 8:57

Ik vind het ook wel klinken als agina, dat is een keelontsteking. dat heb ik zelf ook vrij regelmatig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

blaasjes in mond! Empty Re: blaasjes in mond!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum