Bultje in de mond
Pagina 1 van 1
Bultje in de mond
Aan de binnenkant van mijn mond onder de onderlip heb ik een pijnlijk bultje zitten. Vlakbij de overgang van het tandvlees van de onderkaak naar het slijmvlies van de onderlip. Ikzelf denk dat het een speekselkliertje is wat iets is opgezet. Ik heb verder geen opgezette klieren. Aan de buitenkant kan ik een minieme zwelling zien, maar dat zal een buitenstaander niet opvallen. Ook is voor mijn gevoel het gevoel aan die kant ietsje dovig, maar ook dat kan aan mij liggen.
Herkent iemand het?
Herkent iemand het?
Eva- Fluisteraar
- Aantal berichten : 115
Punten : 129
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Bultje in de mond
Is het geen aft? Of een 'spruw' o.i.d. (zo noemen sommige mensen een aft geloof ik haha!
Is het gevoelig als je 't aanraakt?
Is het gevoelig als je 't aanraakt?
Gast- Gast
Het is heel gevoelig als ik het aanraak inderdaad. Dus een aft zou nog best kunnen. Bij spruw heb je ook wittige afscheiding volgens mij, althans, dat zie je weleens bij kleine kinderen toch?
Ik heb wel eerder aften gehad, maar dan op mijn gehemelte en dat waren meer een soort blaartjes.
Ik heb wel eerder aften gehad, maar dan op mijn gehemelte en dat waren meer een soort blaartjes.
Eva- Fluisteraar
En mijn klier is wel pijnlijk trouwens...
Eva- Fluisteraar
Ik heb nog nooit een aft op mijn gehemelte gehad. Meestal op mijn tong of aan de binnenkant van mijn onderlip. Verder weet ik ook niet wat het zou kunnen zijn. Ik zou het nog even aankijken en als je er opvallend lang(er) last van hebt dan zou ik eventueel even naar de dokter gaan, als je je zorgen maakt.
Gast- Gast
Ik heb inmiddels de huisartsenpost gebeld en waarschijnlijk is het wel ontstoken, maar het is nog dusdanig klein dat het lichaam het nog zelf op kan ruimen volgens de assistente.
Mijn moeder kon namelijk duidelijk aan de buitenkant een zwelling zien..
Mijn moeder kon namelijk duidelijk aan de buitenkant een zwelling zien..
Eva- Fluisteraar
Hopelijk ben je er snel vanaf! Sterkte!
Misschien helpt het om er ijs tegenaan te houden?
Misschien helpt het om er ijs tegenaan te houden?
Gast- Gast
Ik heb gevraagd wat ik er zelf aan kan doen maar koelen en ontstekingsremmende pijnstillers hadden geen zin volgens de assistente.
Eva- Fluisteraar
Een ontstoken speekselklier is niet fijn.. Heb zelf al eens een speekselklier ontstoken gehad en deze klier moest toen verwijderd worden.. Ik heb 4 jaar lang met deze ontsteking rond gelopen. Iedere keer wanneer het kliertje weer opzette knapte het uitzichzelf, vieze drap kwam eruit. Ook heb ik hem zelf wel eens een paar keer opengemaakt, om zo de druk te minderen. Binnen 2 weken was het weer dik en knapte hij weer uitzich zelf.
Mijn tandarts had al een paar keer tegen mij gezegd dat ik onstoken tandvlees had, onder mijn tong! Achteraf bleek dit dus de speekselklier te zijn. Ik heb toen tegen mijn tandarts gezegd wat ik ontdekt had en dat ik hier al 4 jaar mee liep te zeulen. Hij heeft mij toen doorverwezen naar de kaakchirurg. De kaakchirurg heeft er toen foto's van gemaakt, maar liet vrij lang op uitslag wachten. Ik kneep hem wel erg toen in de wachtkamer. Mijn vader was mee, had mijn vader laten weten dat ik bang was dat het verkeerd was. De chirurg riep me terug en zei dat het om een ontstoken speekselklier ging en dat hij operatief verwijderd moest worden. Een maand later lag ik op de operatie tafel. Het was een operatie van een dik half uur..
Nu is mijn speekselklier al heel wat jaren weg, wel heb ik nu vaak last van een droge mond, dit werd mij na de operatie ook verteld dat ik hier last van zou krijgen en er last van zou blijven houden. Wel heb ik meer last van overtollig speeksel, omdat de andere klieren harder hun werk moeten doen, maar ik moet vaker slikken wat die droge mond veroorzaakt.
Mijn tandarts had al een paar keer tegen mij gezegd dat ik onstoken tandvlees had, onder mijn tong! Achteraf bleek dit dus de speekselklier te zijn. Ik heb toen tegen mijn tandarts gezegd wat ik ontdekt had en dat ik hier al 4 jaar mee liep te zeulen. Hij heeft mij toen doorverwezen naar de kaakchirurg. De kaakchirurg heeft er toen foto's van gemaakt, maar liet vrij lang op uitslag wachten. Ik kneep hem wel erg toen in de wachtkamer. Mijn vader was mee, had mijn vader laten weten dat ik bang was dat het verkeerd was. De chirurg riep me terug en zei dat het om een ontstoken speekselklier ging en dat hij operatief verwijderd moest worden. Een maand later lag ik op de operatie tafel. Het was een operatie van een dik half uur..
Nu is mijn speekselklier al heel wat jaren weg, wel heb ik nu vaak last van een droge mond, dit werd mij na de operatie ook verteld dat ik hier last van zou krijgen en er last van zou blijven houden. Wel heb ik meer last van overtollig speeksel, omdat de andere klieren harder hun werk moeten doen, maar ik moet vaker slikken wat die droge mond veroorzaakt.
Gast- Gast
Wow, Plum, dat is een heftig verhaal!
Inmiddels zie ik ook duidelijk dat het bultje pus bevat, dus de assistente zit wel in de goede richting met haar abces. Het wordt ook steeds groter dus ik vrees voor morgen. Ik hoop dat het uit zichzelf knapt en weggaat zeg, ik zie het niet zitten om naar de dokter te moeten. Angsthaas als ik ben.
Inmiddels zie ik ook duidelijk dat het bultje pus bevat, dus de assistente zit wel in de goede richting met haar abces. Het wordt ook steeds groter dus ik vrees voor morgen. Ik hoop dat het uit zichzelf knapt en weggaat zeg, ik zie het niet zitten om naar de dokter te moeten. Angsthaas als ik ben.
Eva- Fluisteraar
Als het dat is wat de assistente denk en zegt wat het is, hoop ik het niet voor jou.
Mocht het uitzichzelf gaan openknappen en toch weer opnieuw de kop opsteken zak ik wel langs ha gaan.
In mijn geval was het niet nodig omdat ik door mijn tandarts doorverwezen werd.
En nee iets in of aan je mond is niet fijn!
Mocht het uitzichzelf gaan openknappen en toch weer opnieuw de kop opsteken zak ik wel langs ha gaan.
In mijn geval was het niet nodig omdat ik door mijn tandarts doorverwezen werd.
En nee iets in of aan je mond is niet fijn!
Gast- Gast
Wat dan?
Het is inmiddels ochtend en het is niet erger geworden, ook niet minder. Dus vandaag nog maar even afwachten.
Het is inmiddels ochtend en het is niet erger geworden, ook niet minder. Dus vandaag nog maar even afwachten.
Eva- Fluisteraar
Hey Eva,
Hoe is het nu met dat bultje in je mond? Word het al minder?
Ik bedoelde meer van als je er toch wel behoorlijk last van krijgt moet je er wel mee heen gaan hoor..
Hoe is het nu met dat bultje in je mond? Word het al minder?
Ik bedoelde meer van als je er toch wel behoorlijk last van krijgt moet je er wel mee heen gaan hoor..
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Vreemd bultje binnekant lip.
» Rare verdikking/bultje
» Bultje op iteme plek
» Wit bultje bij oogontsteking;wel of niet aanzitten?
» Ontstoken lympfe klier ( bultje in nek/hals)
» Rare verdikking/bultje
» Bultje op iteme plek
» Wit bultje bij oogontsteking;wel of niet aanzitten?
» Ontstoken lympfe klier ( bultje in nek/hals)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: