Zelf leren eten
+6
blondje1313
Fearie
iloverose
Parel
Linda
Star007
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zelf leren eten
iloverose schreef:Star007 schreef:iloverose schreef:deze week beginnen wij er ook mee .zal wel een dikke bende worden hiih met brood redt ze zich aardig mee vandaag dus ook spagetti (wel uit een potje )wij eten boerenkool .
Maar lust ze geen boerenkool dan?
ze mogen toch voor het eerste jaar geen kool soorten hebben toch ??of heb ik het mis
D heeft gewoon bloemkool en boerenkool gehad voordat hij 1 jaar was. Waarom mag het niet dan?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ook een lepeltje/vorkje erbij en zelf proberen..soms lag het bord idd snel op de grond.
Nummer 2 mag trouwens pas veel later zelf eten, in de hoop dat zij dan beter gaat eten dan broerlief, hij mocht ook al vrij vroeg zelf proberen te eten en volgens mijn moeder is dat de 'oorzaak' van het slechte eten nu..dus helaas voor nummer 2..zij mag zelf pas veel later zelf eten, dan ga ik eens kijken of de theorie van moederlief klopt.
Nummer 2 mag trouwens pas veel later zelf eten, in de hoop dat zij dan beter gaat eten dan broerlief, hij mocht ook al vrij vroeg zelf proberen te eten en volgens mijn moeder is dat de 'oorzaak' van het slechte eten nu..dus helaas voor nummer 2..zij mag zelf pas veel later zelf eten, dan ga ik eens kijken of de theorie van moederlief klopt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Heb even gegoogelt .omdat de darmpjes daar nog niet klaar voor zijnFearie schreef:iloverose schreef:Star007 schreef:iloverose schreef:deze week beginnen wij er ook mee .zal wel een dikke bende worden hiih met brood redt ze zich aardig mee vandaag dus ook spagetti (wel uit een potje )wij eten boerenkool .
ze mogen toch voor het eerste jaar geen kool soorten hebben toch ??of heb ik het mis
D heeft gewoon bloemkool en boerenkool gehad voordat hij 1 jaar was. Waarom mag het niet dan?
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
D . krijgt al bloemkool sinds dat ze 4/5 maanden is. Er zijn zelfs Olvarit potjes met bloemkool vanaf 4 maanden. Nooit ergens last van gehad.iloverose schreef:Heb even gegoogelt .omdat de darmpjes daar nog niet klaar voor zijnFearie schreef:iloverose schreef:Star007 schreef:iloverose schreef:deze week beginnen wij er ook mee .zal wel een dikke bende worden hiih met brood redt ze zich aardig mee vandaag dus ook spagetti (wel uit een potje )wij eten boerenkool .
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Hier krijgen ze ook al bloemkool sinds ik ze vast voedsel ben gaan geven.. ook echt niet geweten dat dat niet kon.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:Hier krijgen ze ook al bloemkool sinds ik ze vast voedsel ben gaan geven.. ook echt niet geweten dat dat niet kon.
Bloemkool kan ook wel gewoon vanaf 6 maanden.
Boerenkool wordt geadviseerd vanaf 1,5 jaar.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Printje schreef:Hier ook een lepeltje/vorkje erbij en zelf proberen..soms lag het bord idd snel op de grond.
Wat een interessante theorie... Kan je je daar zelf ook in vinden?
Het lijkt mij namelijk precies omgekeerd. Een kind wat altijd zelf heeft mogen eten en zelf de hoeveelheid mag bepalen, zal veel minder snel problemen met eten krijgen.
Ik had het er laatst met de huisarts over en die zei precies hetzelfde. Jonge kinderen kunnen strijden met 2 dingen, eten en slapen. Twee essentiële dingen die belangrijk zijn (daarom is het zo makkelijk om daarmee de strijd aan te gaan). Een kind waar de strijd niet mee aangegaan wordt met eten, zal beter eten.
Linda- Ratel
Ik merk hier thuis eigenlijk niks van. Mijn zoon eet nog steeds niet goed, ondanks dat ik er geen strijd van maak. Hij wil gewoon pertinent GEEN groente eten, wat ik ook aanbied. Hij wil alles gescheiden hebben (rijst,groente apart, saus lust hij niet eens).Linda schreef:
Ik had het er laatst met de huisarts over en die zei precies hetzelfde. Jonge kinderen kunnen strijden met 2 dingen, eten en slapen. Twee essentiële dingen die belangrijk zijn (daarom is het zo makkelijk om daarmee de strijd aan te gaan). Een kind waar de strijd niet mee aangegaan wordt met eten, zal beter eten.
Dus ik begin te twijfelen of die theorie eigenlijk wel klopt. Ik was vroeger ook een héle slechte eter en mijn ouders zijn nooit de strijd met mij aangegaan. Ik hoefde simpelweg niet te eten als ik niet wilde (avondeten). Mijn eetpatroon veranderde pas toen ik op mezelf ging wonen, toen lustte ik ineens veel meer. Voorheen at ik bijna niks.
Gast- Gast
Ja, dat soort dingen zijn natuurlijk moeilijk te onderzoeken. Je weet immers niet hoe hij gereageerd had als je hem wel van baby af aan gevoerd had. Misschien was het dan nog erger geweest, dat weet je niet.
Hoe reageer je op het weigeren?
Dat gescheiden willen hebben, dat herken ik wel. Ik heb altijd wel gedacht dat dat een rapley "kwaaltje" is. Is nergens op gebaseerd hoor, maar ik lees dat vaker.
Hoe reageer je op het weigeren?
Dat gescheiden willen hebben, dat herken ik wel. Ik heb altijd wel gedacht dat dat een rapley "kwaaltje" is. Is nergens op gebaseerd hoor, maar ik lees dat vaker.
Linda- Ratel
Linda schreef:studiebol schreef:Hier krijgen ze ook al bloemkool sinds ik ze vast voedsel ben gaan geven.. ook echt niet geweten dat dat niet kon.
Hier stond bloemkool op het lijstje van het ziekenhuis vanaf 4 mnd! Ze heeft t dan ook vanaf t begin al gekregen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik vind het ook wel interessant om het nu eens anders aan te pakken dus niet zelf maar gewoon zelf de lepel vasthouden. Ik weet dat je er geen strijd van moet maken maar misschien is teveel vrijheid met eten dus ook weer niet goed. Ik denk wel dat dat Rapley ook weer een soort 'hype' is, en dat over een jaar of wat er weer een andere theorie is. Zo gaat het namelijk altijd.
Printje- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Linda schreef:studiebol schreef:Hier krijgen ze ook al bloemkool sinds ik ze vast voedsel ben gaan geven.. ook echt niet geweten dat dat niet kon.
Hier stond bloemkool op het lijstje van het ziekenhuis vanaf 4 mnd! Ze heeft t dan ook vanaf t begin al gekregen.
Oké, dat kan. Ik heb geen verstand van eerder bijvoeden. Hier zijn we met 6 maanden begonnen, dus vandaar dat ik het zo beschreef.
Linda- Ratel
Printje schreef:Ik vind het ook wel interessant om het nu eens anders aan te pakken dus niet zelf maar gewoon zelf de lepel vasthouden. Ik weet dat je er geen strijd van moet maken maar misschien is teveel vrijheid met eten dus ook weer niet goed. Ik denk wel dat dat Rapley ook weer een soort 'hype' is, en dat over een jaar of wat er weer een andere theorie is. Zo gaat het namelijk altijd.
Ik denk niet dat rapley een hype is. De term misschien wel, maar het gewoon zelf eten met de handen niet. Dat is gewoon een manier van bijvoeden, net als het voeren met een lepel, dat is ook geen hype, maar gewoon een keus.
Linda- Ratel
Linda ik bedoel idd het gebruik vd term Rapley, om me heen lees / zie ik mensen die zeggen doe jij ook Rapley. De term is idd een hype denk ik.
Printje- Lady Post-a-lot
rapley is natuurlijk geen garantie dat een kind goed gaat eten, net als dat niet roken geen garantie is dat je geen longkanker krijgt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:rapley is natuurlijk geen garantie dat een kind goed gaat eten, net als dat niet roken geen garantie is dat je geen longkanker krijgt.
Maar daarom ga ik, als soort proef dat nu eens helemaal niet doen maar alles zelf geven als ouder.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Rejoy. schreef:rapley is natuurlijk geen garantie dat een kind goed gaat eten, net als dat niet roken geen garantie is dat je geen longkanker krijgt.
Maar daarom ga ik, als soort proef dat nu eens helemaal niet doen maar alles zelf geven als ouder.
en dan blijkt jullie dochter sowieso een goede eter te zijn, ook al had ze wel alles via rapley gehad Een onderzoeksgroep van 2 kindjes is niet echt evidence based hè, haha
Maar ik hoop uiteraard dat deze dame iets beter gaat eten dan haar grote broer!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:rapley is natuurlijk geen garantie dat een kind goed gaat eten, net als dat niet roken geen garantie is dat je geen longkanker krijgt.
en dan blijkt jullie dochter sowieso een goede eter te zijn, ook al had ze wel alles via rapley gehad Een onderzoeksgroep van 2 kindjes is niet echt evidence based hè, haha
Maar ik hoop uiteraard dat deze dame iets beter gaat eten dan haar grote broer!
Haha ach ja, heb ik weer iets te doen het gaat overigens weer iets beter met eten. Aardappelen en erwten eet hij erg goed. ( klopt even af....)
Printje- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:rapley is natuurlijk geen garantie dat een kind goed gaat eten, net als dat niet roken geen garantie is dat je geen longkanker krijgt.
Garanties heb je uiteraard nooit. Maar als het ook maar een beetje is als roken en longkanker krijgen. Dan zou ik die proef op de som wel nemen.
Linda- Ratel
Printje, had je een idee tot wanneer je dan wil voeren? Dat vraag ik gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Linda- Ratel
Linda schreef:Printje, had je een idee tot wanneer je dan wil voeren? Dat vraag ik gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Nee nog geen idee, r at al snel zelf maar hoelang ik baby 2 wil voeren...nog geen idéé.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Zelf leren vermaken
» Zelf in slaap leren vallen
» Leren om zelf in slaap te vallen; feit of fabel?
» stukjes leren eten.
» Zelf leren vermaken
» Zelf in slaap leren vallen
» Leren om zelf in slaap te vallen; feit of fabel?
» stukjes leren eten.
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: