Zelf leren eten
+6
blondje1313
Fearie
iloverose
Parel
Linda
Star007
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zelf leren eten
Mijn dochter eet zelf haar brood; ik doe beleg op een boterham, vouw de boterham dubbel en snij hem in twee stukken. Deze eet ze dan lekker zelf op. Nu vraag ik me af hoe ik dat met het avondeten ga doen. Ze krijgt wel eens stukjes groente en pasta in haar handen, maar hoe doe ik dat met bijvoorbeeld rijst of aardappel? Moet ik haar meteen een lepel in haar handen geven of zal ze eerst met haar handen moeten eten? Ik maak nu meestal een prakje en geef haar dit. Maar ik merk echt dat ze zelf wil eten ( wat ook logisch is, ze is bijna 1 !)
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Re: Zelf leren eten
Gewoon lekker zelf laten eten, lepeltje er bij leggen maar ze zal t meeste nog wel met haar handen doen.
Gast- Gast
Maar rijst bijvoorbeeld, dat gaat ze dan korreltje voor korreltje oppakken ben ik bang Moet ik maar wat geduld leren hebben denk ik Doen jullie trouwens saus en rijst apart van elkaar? of wel door elkaar heen?
Star007- Kletskop
Hier ook een kind wat graag met haar handen eet. Ze heeft ook altijd een lepeltje en vork liggen die ze af en toe pakt.
Als rijst lastig te eten is dan kan je er balletjes van draaien. Dat eet wel lekker weg. Tegenwoordig propt dochter gewoon een hele hand rijst in haar mond. En tegenwoordig pakt ze dus steeds vaker het lepeltje.
Mijn dochter eet dochter graag alles apart. Gehusselde dingen vindt ze niet zo lekker. Dus dat zou ik dan gewoon even uittesten.
Als rijst lastig te eten is dan kan je er balletjes van draaien. Dat eet wel lekker weg. Tegenwoordig propt dochter gewoon een hele hand rijst in haar mond. En tegenwoordig pakt ze dus steeds vaker het lepeltje.
Mijn dochter eet dochter graag alles apart. Gehusselde dingen vindt ze niet zo lekker. Dus dat zou ik dan gewoon even uittesten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Gewoon is uitproberen, mijn zoontje stopte een hele hand vol in zijn mond
Gast- Gast
Toevallig pas in een boekje (volgens mij de WIJ een jaar) gelezen dat de meeste kindjes die pas zelf leren eten het doen met hun handen, en dat is weer goed voor de motoriek geloof ik. Als ze maar eten, gewoon een lepel erbij, desnoods zeiltje onder haar stoel en gaan maar!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ga het vanavond meteen uitproberen, want we eten rijst met kip tandoori saus . Ik denk wel dat ik het dweilen maar even tot vanavond bewaar
Star007- Kletskop
Star007 schreef:Ga het vanavond meteen uitproberen, want we eten rijst met kip tandoori saus . Ik denk wel dat ik het dweilen maar even tot vanavond bewaar
Haha wel zo slim! Wij eten spaghetti en ga het vanavond ook proberen haha
Parel- Ratel
Parel schreef:Star007 schreef:Ga het vanavond meteen uitproberen, want we eten rijst met kip tandoori saus . Ik denk wel dat ik het dweilen maar even tot vanavond bewaar
Haha wel zo slim! Wij eten spaghetti en ga het vanavond ook proberen haha
Dat hebben wij gisteren op, oooh zo grappig hoe ze eruit zag; er hingen overal slierten aan , terwijl ik haar nog wel geholpen heb met eten.
Laatst aangepast door Star007 op zo 23 sep 2012 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt
Star007- Kletskop
Haha hier was het ook een tijdlang puinruimen na het eten en dochter gelijk in bad. Dat wordt gelukkig vanzelf minder!
Linda- Ratel
Loïs gooit overigens altijd haar bord op de grond... Herkennen jullie dit?
Parel- Ratel
Parel schreef:Loïs gooit overigens altijd haar bord op de grond... Herkennen jullie dit?
Nee, als dochter wilde gaan gooien dan haalde ik haar bord weg. Meestal waren we op tijd.
Linda- Ratel
Ja, maar dan eet ze hier dus niks vrees ik!
Want het eerste wat ze doet, is ´hop!´ bord weg haha
We shall see vanavond, zullen de filmcamera klaarleggen!
Parel- Ratel
deze week beginnen wij er ook mee .zal wel een dikke bende worden hiih met brood redt ze zich aardig mee vandaag dus ook spagetti (wel uit een potje )wij eten boerenkool .
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Dat doet D. dus ook! Ik hoorde van iemand dat ze bij de Wibra of Zeeman van die bordjes met zuignap hebben. Daar ga ik van de week even voor kijken dus. Misschien vanmiddag nog wel als ik zin heb
Star007- Kletskop
Parel schreef:Ja, maar dan eet ze hier dus niks vrees ik!
En als je het eten op het blad van de kinderstoel legt? Dat wilde hier nog wel eens werken. Of gaat ze dan met het eten gooien?
Linda- Ratel
iloverose schreef:deze week beginnen wij er ook mee .zal wel een dikke bende worden hiih met brood redt ze zich aardig mee vandaag dus ook spagetti (wel uit een potje )wij eten boerenkool .
Maar lust ze geen boerenkool dan?
Star007- Kletskop
Onder het jaar mogen kindjes volgens mij geen kool.
Ja, we leggen het nu inderdaad op het blad, gooien doet ze sowieso wel. We zien het vanzelf, anders dweil ik extra!
Ja, we leggen het nu inderdaad op het blad, gooien doet ze sowieso wel. We zien het vanzelf, anders dweil ik extra!
Parel- Ratel
Ik geef D nu ook al een tijd stukjes, groente gewoon op zijn bordje en een aardappel snij ik stukken. Dat werkt hij goed naar binnen als een bezetene. Spaghetti en rijst hebben we nog niet geprobeerd, misschien ook maar eens doen. Zelfde met couscous
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik herinner me dat we ook vaak 1 voor 1 dingen voor haar neerlegden. Dat was de verleiding minder groot om ermee te spelen en gooien.
Dweilen wordt het sowieso wel, met de kraan open ook.
Dweilen wordt het sowieso wel, met de kraan open ook.
Linda- Ratel
We beginnen ook gelijk goed, met spaghetti haha ik moet die saus wel een beetje erdoorheen mengen natuurlijk .. ik ben zo benieuwd haha
Brood knip ik (tip, met smeerworst of smeerkaas of iets is knippen makkelijker dan snijden) in kleine stukjes en leg ik gewoon op haar blad van de kinderstoel, dat stouwt ze zo naar binnen en als ze klaar is smijt ze het weg haha
Brood knip ik (tip, met smeerworst of smeerkaas of iets is knippen makkelijker dan snijden) in kleine stukjes en leg ik gewoon op haar blad van de kinderstoel, dat stouwt ze zo naar binnen en als ze klaar is smijt ze het weg haha
Parel- Ratel
Parel, ik kies er voor om macaroni te geven ipv spaghetti omdat ze met de macaroni minder moeite heeft.
Hier mag ze thuis zelf eten, anders eet ze niet en huilt ze alleen, bij mijn moeder of op het kdv krijgt ze gewoon van een lepeltje.
Van de week hadden we spruitjes, die heeft ze toch maar mooi een paar gegeten!
Hier mag ze thuis zelf eten, anders eet ze niet en huilt ze alleen, bij mijn moeder of op het kdv krijgt ze gewoon van een lepeltje.
Van de week hadden we spruitjes, die heeft ze toch maar mooi een paar gegeten!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Probeer ook eens erwten, M pakt er 1 tegelijk met de pincetgreep, leuk gezicht
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik leg het eten hier ook op het tafeltje van de kinderstoel dan pakken ze het zelf met hun handjes en stoppen ze het in hun mond.
Hier werkt het ook als ik iets aan de vork prik en die op het tafeltje van de kinderstoel neer leg ze pakken dan de vork en doen het in hun mond.
En zoals vanavond vonden ze het wel erg makkelijk dat ik ze ging voeren
Ik zet geen bord voor hun neer want dan ligt dat bord op de grond, dat heeft echt geen zin.
Hier werkt het ook als ik iets aan de vork prik en die op het tafeltje van de kinderstoel neer leg ze pakken dan de vork en doen het in hun mond.
En zoals vanavond vonden ze het wel erg makkelijk dat ik ze ging voeren
Ik zet geen bord voor hun neer want dan ligt dat bord op de grond, dat heeft echt geen zin.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Star007 schreef:iloverose schreef:deze week beginnen wij er ook mee .zal wel een dikke bende worden hiih met brood redt ze zich aardig mee vandaag dus ook spagetti (wel uit een potje )wij eten boerenkool .
Maar lust ze geen boerenkool dan?
ze mogen toch voor het eerste jaar geen kool soorten hebben toch ??of heb ik het mis
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Zelf leren vermaken
» Zelf in slaap leren vallen
» Leren om zelf in slaap te vallen; feit of fabel?
» stukjes leren eten.
» Zelf leren vermaken
» Zelf in slaap leren vallen
» Leren om zelf in slaap te vallen; feit of fabel?
» stukjes leren eten.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: