stukjes leren eten.
+10
holaagirl
Susan
Flip Fluitketel
Flower_L
LMCurious
Annemie
maiadebij
loesje
PapillonRose
mauwmauw
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
stukjes leren eten.
Ik ben op zoek naar de goude tip.
V is bijna 1 jaar,weigert gewoon om potjes van 8 maanden(met stukjes dus)te eten.Hij neemt 2 happen en houd daarna gewoon weg zijn mond dicht.Hij krijgt nu dus nog steeds 6 maanden potjes,maar hier heeft hij niet meer genoeg aan,hij begint te krijsen als het op is.De 12 maanden potjes zijn groter hier zal hij wel genoeg aan hebben,maar ja die zijn met stukjes.
Dus iemand DE tip om V stukjes te leren eten.
V is bijna 1 jaar,weigert gewoon om potjes van 8 maanden(met stukjes dus)te eten.Hij neemt 2 happen en houd daarna gewoon weg zijn mond dicht.Hij krijgt nu dus nog steeds 6 maanden potjes,maar hier heeft hij niet meer genoeg aan,hij begint te krijsen als het op is.De 12 maanden potjes zijn groter hier zal hij wel genoeg aan hebben,maar ja die zijn met stukjes.
Dus iemand DE tip om V stukjes te leren eten.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: stukjes leren eten.
daar zat ik inderdaad ook al aan te denken,nu eten wij 9 van de 10 keer "vreemd"eten wat V dus nog niet mag.Maar we kunnen ons eten ook aan passen aan hem.HeartBeat schreef:Gewoon met de pot mee laten eten? Zo heet J ook stukjes leren eten.
mauwmauw- Kletskop
Dat doen wij ook weleens of dingen die hij niet lust geef ik dan wat anders voor Het is even kijken hoe alles gaat natuurlijk, maar het is wel de beste manier om aan "vast" voedsel te wennen.
Gast- Gast
Hier houdt ze ook niet van potjes met stukjes erin. Maargoed, ik heb hier sowieso een probleem omdat ze meestal helemaal geen avondeten wil. Wat dan nog weleens het beste wil werken (ook niet altijd dus) is gewoon met de pot mee laten eten zoals HeartBeat zegt.
Dan eet ik bijvoorbeeld aardappel met worteltjes en kipfilet. Hier krijgt zij dan een eigen portie van, gewoon in stukken en dat eet ze dan met haar handjes. Dan gaat het prima en eet ze zelfs veel grotere stukken dan die in de potjes zitten.
Dan eet ik bijvoorbeeld aardappel met worteltjes en kipfilet. Hier krijgt zij dan een eigen portie van, gewoon in stukken en dat eet ze dan met haar handjes. Dan gaat het prima en eet ze zelfs veel grotere stukken dan die in de potjes zitten.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
a heeft een hele tijd geen potjes met stukjes willen eten (begon hij met krijsen)maar wel het gewone eten met stukjes wat ik dan zelf gemaakt heb dus heb hem een hele tijd geen potjes meer gegeven alleen af en toe om het te proberen. dat heeft een paar maanden geduurd en nu eet hij wel potjes met stukje en ook het gewone eten.
succes
succes
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Wat je ook zou kunnen doen is de staafmixer gebruiken bij die 12 maanden potjes. dan krijgt hij meer binnen maar wel gepureerd.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Potjes met stukjes is puree met stukjes. Voor een baby is het lastig om die stukjes in z'n mond van de puree te scheiden en die vervolgens te kauwen. Als ze met de pot mee eten is het duidelijk wat ze eten en moeten doen. Een stukje eten dus kauwen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn zoontje eet ook absoluut geen 8 maanden potjes, alleen 6 maanden. Als hij met de pot mee eet, dan eet hij gewoon alles, als wij iets eten wat ik hem nog niet wil geven of wat hij niet lust, dan krijgt hij gewoon een 6 maanden potje, beter iets dan niets.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dubbel
maiadebij- Kletskop
Ik weet niet of het helpt hoor, we hebben het probleem nooit gehad, en ook Milou eet prima stukjes...
Maar wij hebben het eten eigenlijk nooit helemaal fijn gepureerd gegeven. Maar het meeste krijgen ze hier geprakt met een hele fijne vork. En dan steeds iets minder prakken. Daardoor is alles wat grover ipv alles glad met een paar grote stukken erin zoals Maia ook zegt.
Maar goed, mocht dat ook niet lukken en wil je gewoon bij je potjes blijven, er zijn heel veel merken waar geen stukjes inzitten hoor. Zeker bij de 12mnd potjes ofzo zit in bijv. Jumbo/Kruitvat eigen merk nauwelijks stukjes. Wij moesten juist zoeken naar iets waar wel grotere stukken inzaten. (Friso/AH eigen merk)
Maar wij hebben het eten eigenlijk nooit helemaal fijn gepureerd gegeven. Maar het meeste krijgen ze hier geprakt met een hele fijne vork. En dan steeds iets minder prakken. Daardoor is alles wat grover ipv alles glad met een paar grote stukken erin zoals Maia ook zegt.
Maar goed, mocht dat ook niet lukken en wil je gewoon bij je potjes blijven, er zijn heel veel merken waar geen stukjes inzitten hoor. Zeker bij de 12mnd potjes ofzo zit in bijv. Jumbo/Kruitvat eigen merk nauwelijks stukjes. Wij moesten juist zoeken naar iets waar wel grotere stukken inzaten. (Friso/AH eigen merk)
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Misschien eerst proberen te raspen? En langzaam naar stukjes overstappen.
En misschien zelf laten afhappen. Brood bijvoorbeeld.
En misschien zelf laten afhappen. Brood bijvoorbeeld.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
LMCurious schreef:
+1 Zo hebben wij het ook van het begin af gedaan en ze heeft er gelukkig nooit moeite mee gehad.
En hoe eet hij zijn fruit dan? Eet hij dat wel in stukken of geef je hem via potjes?
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ezra heeft die potjes met stukjes ook nooit willen eten, maar hij eet wel gewoon hele stukken fruit of een boterham of aardappeltjes of wat hij dan ook lekker vindt. Bij hem moet het gewoon helemaal vast zijn of helemaal glad en fijn. Gepureerd met stukjes vindt hij smerig. Hij wil bijvoorbeeld ook geen toetje met stukjes fruit.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
N. heeft er in principe geen moeite mee, die eet bijna alles.
Maar met die potjes eet hij in het begin goed, en daarna gaat hij eerst de puree wegsabbelen, en daarna haalt hij de stukjes uit zijn mond!!
Echt zo'n rotzooi maakt hij er elke keer van!! hahaha!
hij spuugt ook dr erwtjes eruit enz!
Maar als hij gewoon grof geprakt of grof gepureerd eten krijgt, en alle stukjes gelijk zijn, doet hij het niet!
Sterkte ermee!
Maar met die potjes eet hij in het begin goed, en daarna gaat hij eerst de puree wegsabbelen, en daarna haalt hij de stukjes uit zijn mond!!
Echt zo'n rotzooi maakt hij er elke keer van!! hahaha!
hij spuugt ook dr erwtjes eruit enz!
Maar als hij gewoon grof geprakt of grof gepureerd eten krijgt, en alle stukjes gelijk zijn, doet hij het niet!
Sterkte ermee!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Hier is het ook herkenbaar hoor. Z. heeft heeeel lang de potjes van 6 maanden gehad totdat ze bijna 1 jaar was. Toen was het opeens omgeslagen en at ze potjes van 8 maand ( dit is zomaar gebeurd ) maar ze wil helaas nog steeds niet met de pot mee eten.
Misschien kun je gewoon een stukje aardappel en een stukje groente voor zijn neus leggen en dat hij zelf kan oppakken en kan eten?
Misschien kun je gewoon een stukje aardappel en een stukje groente voor zijn neus leggen en dat hij zelf kan oppakken en kan eten?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
bedankt voor de tips,ga zeker proberen om geprakt eten te geven.Fruit krijgt hij ook nog in potjes maar daar wil ook vanaf,dus ga binnenkort even op onderzoek naar zacht fruit.
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:bedankt voor de tips,ga zeker proberen om geprakt eten te geven.Fruit krijgt hij ook nog in potjes maar daar wil ook vanaf,dus ga binnenkort even op onderzoek naar zacht fruit.
Dan zou ik beginnen met een banaan of een sappige peer. Dat valt altijd goed in de smaak Succes!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
De pruimen zijn nu ook erg lekker! Daar eten mijn kinderen er samen wel een stuk of 8 van op een dag. En je kan het beste een stukje geven ter grote van zijn vuistje en hem er lekker mee laten spelen/ sabbelen/ eten. Misschien eet hij niet meteen veel van het fruit maar dag komt vanzelf.
Edit: ik zie nu dat je gaat prakken. Maar mocht je hem een stukje willen geven, zie m'n tip hierboven
Edit: ik zie nu dat je gaat prakken. Maar mocht je hem een stukje willen geven, zie m'n tip hierboven
maiadebij- Kletskop
M.iek eet geen potjes meer om dezelfde reden .. ze nam er geen hap van ! En om eerlijk te zijn kan ik het dr niet echt kwalijk nemen.
Hier eet ze ook gewoon dr eten op stukjes dat schep ik op een bordje en ze schuift het zelf naar binnen met dr handen ( voeten , tenen what ever ) Ze zijn daarna niet meer om aan te zien zo smerig maar goed.
Als wij iets eten wat ze nog niet mag kook ik gewoon 1 aardappeltje en een wortel in 1 klein pannetje extra erbij .
Hier eet ze ook gewoon dr eten op stukjes dat schep ik op een bordje en ze schuift het zelf naar binnen met dr handen ( voeten , tenen what ever ) Ze zijn daarna niet meer om aan te zien zo smerig maar goed.
Als wij iets eten wat ze nog niet mag kook ik gewoon 1 aardappeltje en een wortel in 1 klein pannetje extra erbij .
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Yrsa is gek op mango, ik koop het liefste die van de Dekamarkt of de Hoogvliet, die zijn echt heerlijk zacht en rijp. Ezra is behalve appel gek op peer, cantaloupe en galiameloen, ook allemaal lekker zacht.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Misschien helpt het om hem zelf stukjes te laten pakken en op te eten.
J. eet sinds een paar weken ook met de pot mee en een banaan doe ik in stukjes en die eet hij zelf op. Z´n avond eten prak ik fijn met een vork en als hij bijvoorbeeld sperziebonen krijgt dan krijgt hij van mijn bord een paar boontjes.
J. is trouwens wel gestopt met spugen nadat we zijn gestopt met de fruitpotjes. Misschien dat het helpt.
J. eet sinds een paar weken ook met de pot mee en een banaan doe ik in stukjes en die eet hij zelf op. Z´n avond eten prak ik fijn met een vork en als hij bijvoorbeeld sperziebonen krijgt dan krijgt hij van mijn bord een paar boontjes.
J. is trouwens wel gestopt met spugen nadat we zijn gestopt met de fruitpotjes. Misschien dat het helpt.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
maiadebij schreef:Potjes met stukjes is puree met stukjes. Voor een baby is het lastig om die stukjes in z'n mond van de puree te scheiden en die vervolgens te kauwen. Als ze met de pot mee eten is het duidelijk wat ze eten en moeten doen. Een stukje eten dus kauwen.
Inderdaad. Ik hoorde dat laatst ook. Hij denkt dat het gewoon puree is.. Maar dan ineens voelt hij weer een stukje. Je kunt dan beter het eten helemaal in stukjes geven, echt grof gepureerd.
Soms blijft een baby daardoor kokhalsen, terwijl ze dat bij groffe puree met alleen maar stukjes niet doen.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Bedankt allemaal voor de tips.ik ga ze zeker uit proberen,zoiezo om hem grover te laten eten,en ook mijn zijn fruit om stukjes te geven.En doet hij dat dan scheelt dat ook nog eens in de portemonnee.
@ekijram dat is helemaal goed dat hij niet meer spuugt,wij zijn de nutriton aan het afbouwen nu,zijn(half)potje fruit en danootje zijn nu nutriton vrij!
@ekijram dat is helemaal goed dat hij niet meer spuugt,wij zijn de nutriton aan het afbouwen nu,zijn(half)potje fruit en danootje zijn nu nutriton vrij!
mauwmauw- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Eten in stukjes
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Zelf leren eten
» geen stukjes
» Stukjes fruit
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Zelf leren eten