Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een hele nacht niet slapen. Slecht?

+8
Gympie
Caroow
Twellie
Tazz
Esperanza
Susan
Jerry
Jilke
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Een hele nacht niet slapen. Slecht? - Pagina 2 Empty Re: Een hele nacht niet slapen. Slecht?

Bericht  Bazinga vr 21 sep 2012 - 4:45

Beetje aandacht trekken dit?

Natuurlijk ga je er niet dood van, maar gezond is anders.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hele nacht niet slapen. Slecht? - Pagina 2 Empty Re: Een hele nacht niet slapen. Slecht?

Bericht  Gympie vr 21 sep 2012 - 5:01

Oja, ik denk wel als je de volgende dag niets te doen hebt je veel makkelijker in de verleiding komt om even te gaan liggen en vervolgens de hele dag ligt te slapen wat je ritme in de war schopt. Dat lijkt me niet zo verstandig. Maar goed, of dat slecht is, neuh. Lijkt me alleen vervelend.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Twellie vr 21 sep 2012 - 11:26

Wat jij zegt Tazz, als ik heel moe ben, voel ik me ook bijna dronken. Hetzelfde gevoel alsof je watten in je hoofd hebt en dat het allemaal niet meer helder binnen komt.

Ik moet ook echt niet gaan auto rijden als ik moe ben, ik val sowieso heel snel in slaap in auto's. Als we op vakantie gaan naar Oostenrijk kan ik zo de helft van de rit slapen al is het overdag.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 12:32

Tris schreef:Beetje aandacht trekken dit?

Laughing

Ik sla regelmatig een nacht over en merk daar niets van. Zal verschillen per persoon. Tis bij mij eerder standaard! Misschien dat af en toe een nacht missen inderdaad lichamelijk en geestelijk te merken is, maar als je de dag erna geen plannen hebt en kunt slapen zie ik het hele probleem niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 15:41

Smikkell schreef:
Tris schreef:Beetje aandacht trekken dit?

Laughing

Ik sla regelmatig een nacht over en merk daar niets van. Zal verschillen per persoon. Tis bij mij eerder standaard! Misschien dat af en toe een nacht missen inderdaad lichamelijk en geestelijk te merken is, maar als je de dag erna geen plannen hebt en kunt slapen zie ik het hele probleem niet.
Maar jij werkt ook niet en bent ook niet op zoek naar werk dus dat is anders.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 21 sep 2012 - 18:06

Ik sla eens of twee keer per maand een aantal nachten over, in verband met nachtdiensten. Ik kan niet zeggen dat ik me daar topfit bij voel of dat het goed is voor je lichaam. Integendeel. Vannacht ben ik ook aan het werk geweest en ben blij dat ik zometeen mijn bed in kan duiken!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 19:12

Bij Def heel wat nachtdiensten gedaan en straks mag ik ook weer nachtdiensten gaan draaien. Persoonlijk vind ik het niet erg. Het nadeel wel is dat je ritme weg is en dat is met onregelmatig werken moeilijk terug te vinden, maar ook daar kan ik aan wennen. Vind persoonlijk de nachtdiensten in de zorg minder vervelend dan bij Def omdat je daar ook nog een dagen doorgaat met weinig slaap en misschien veel kou en hitte etc.

Denk dat een nachtje zonder slaap geen kwaad voor je kan, misschien juist beter voor je misschien slaap je de volgende nachten heel goed.

Heb niet het hele topic gelezen, maar kun je inmiddels wel een beetje de slaap vatten?

Gast
Gast

Bericht  Caramba zo 23 sep 2012 - 4:33

Ook ik slaap een aantal nachten niet in de maand door nachtdiensten. Echt gezond is het niet helemaal. Overdag zijn dan mijn slaap uurtjes.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 5:46

Ik slaap ook wel eens een nacht niet wegens piekeren (of val dan net een paar minuten voor de wekker afgaat in slaap).
De dag zelf merk ik er dan weinig van, ik werk dan ook gewoon. Zo lang ik het maar lekker druk heb...

De dagen er na probeer ik dan slaap in te halen, maar dat lukt niet echt meestal. Na een paar dagen ebt het vervelende gevoel wel weer weg.

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 23 sep 2012 - 5:49

Toen ik werkloos was, sliep ik ook wel vaker een nacht niet of ging ik pas rond vieren naar bed. Ik had totaal geen ritme en structuur. Het is voor een keertje niet zo erg, maar pas op dat het niet te vaak gebeurd, want dan heb je zo een verkeerd ritme te pakken. En verkeerd ritme betekent al gauw ook miserabel voelen, en dat wil je natuurlijk niet!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 5:51

Even iets totaal anders: Marin ik was vandaag in je woonplaats en moest nog aan je denken!

Tot zover de meest nuttige bijdrage in dit topic.

Ik heb trouwens wel eens een nacht overgeslagen, meerdere keren, omdat ik ging stappen en ik vroeg ergens moest zijn oid. En dat voelt zo arelax, maar overleven doe je het wel.

Gast
Gast

Bericht  Jerry zo 23 sep 2012 - 21:57

Ik vind een nacht overslaan als je nachtdienst hebt, wel een beetje anders. Dan slaap je daarvoor of erna overdag. En dat is niet wat de TO deed (of ik heb 't verkeerd begrepen). Heb ook wel nachtdiensten moeten draaien, woonde toen bij 'n kinderdagverblijf, dus slapen werd 'm overdag ook niet echt, wat voelde ik me dan verrot zeg No
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: