Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! (slecht slapen)

+2
Twellie
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Help! (slecht slapen)

Bericht  Aimee ma 14 mei 2012 - 21:28

Opende ik vorige week nog een topic dat het zo goed ging met slapen, sinds 3 nachten is het helemaal RUK.
Overdag slapen in zijn eigen bedje gaat ineens sinds anderhalve week goed. 's Nachts kreeg hij nog steeds één of twee voedingen, maar sliep verder prima. Drie dagen geleden werd hij ineens krijzend wakker om 1.00u. Hij wilde geen voeding, niet slapen, helemaal niets... Steeds viel hij wel weer bij mij in slaap, kon ik hem slapend terug leggen, om na een uur dit hele ritueel weer te herhalen. Na 3 van zulke gebroken nachten (om het uur wakker, zeker een kwartier bezig om hem te troosten) ben ik echt op Sad Ik vind het ook zo lastig dat ik niet weet wat er is! Het is duidelijk geen honger, maar wat wel?!
Herkend iemand dit? Gaat het over? Iemand die me wat moed in kan praten?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 21:48

Een sprongetje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Twellie ma 14 mei 2012 - 22:05

Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar meestal gaan deze ellendige nachten binnen niet al te lange tijd vanzelf weer over.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  loesje ma 14 mei 2012 - 22:13

Tuinstoel schreef:Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar meestal gaan deze ellendige nachten binnen niet al te lange tijd vanzelf weer over.

+1
bij mij is het net andersom ik slaap de laatste paar nachten heel slecht (zonder reden)en mijn zoon slaapt als een roos zo goed!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Supertalentje ma 14 mei 2012 - 23:55

Aimee schreef:Opende ik vorige week nog een topic dat het zo goed ging met slapen, sinds 3 nachten is het helemaal RUK.
Overdag slapen in zijn eigen bedje gaat ineens sinds anderhalve week goed. 's Nachts kreeg hij nog steeds één of twee voedingen, maar sliep verder prima. Drie dagen geleden werd hij ineens krijzend wakker om 1.00u. Hij wilde geen voeding, niet slapen, helemaal niets... Steeds viel hij wel weer bij mij in slaap, kon ik hem slapend terug leggen, om na een uur dit hele ritueel weer te herhalen. Na 3 van zulke gebroken nachten (om het uur wakker, zeker een kwartier bezig om hem te troosten) ben ik echt op Help! (slecht slapen) 1371890812 Ik vind het ook zo lastig dat ik niet weet wat er is! Het is duidelijk geen honger, maar wat wel?!
Herkend iemand dit? Gaat het over? Iemand die me wat moed in kan praten?

Nou, dit is toevallig, dit heb ik ook! Althans, ik had het van zondag op maandag, hij is nu weer uit logeren. Na zijn vierde voeding en een badje slaapt hij als een roosje normaal gesproken en nu was het een paar keer (met een half uur of een uur ertussen) ineens heel hard huilen. Ik kreeg 'm ook niet stil dus heb ik hem uit bed gehaald, gewiegd en een minuut later was hij weer in slaap. Hij heeft 1 keer scheetjes gelaten en 2 keer een boertje gelaten, dus dacht dat hem dat dwars zat. Na zijn laatste voeding ben ik gaan slapen en zat ik om de zoveel tijd rechtop in bed (hij slaapt naast me) omdat hij ineens begon te gillen. Ik heb hem 2 keer uit bed gehaald en de rest van de keren liet hij zich in bed troosten (aai over zn bol, speen in, schildpad met lichtjes aan, zachtjes praten), maar ik zat steeds aan het plafond vastgenageld Laughing En als hij eenmaal stil is slaapt hij ook gewoon verder!

Hier is het ook geen honger. Volgens een vriendin verwerken ze indrukken in hun slaap en ik heb maar bedacht dat het weekend te druk voor hem geweest is. En hij is zich als een gek aan het ontwikkelen, misschien is dat het ook wel. Verder weet ik het niet, maar het zal wel weer overgaan Help! (slecht slapen) 253468018 Als het me echt gaat opbreken qua slaap ga ik gewoon om 20.00 uur met hem mee naar bed en zet ik de wekker voor zijn laatste voeding, heb ik zelf ook wat meer rust.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 22:26

Gaat het al wat beter Aimee? Kun jij mij nu moed inpraten? :p
Slapen ging hier super, madame sliep als een roosje en werd één keer een beetje wakker voor een nachtvoeding om vervolgens weer verder te slapen.
De laatste twee nachten is het wat jij beschrijft: elk uur huilend wakker worden. Als ik haar troost wel weer verder slapen maar na een uur begint het feest weer opnieuw. Overdag slaapt ze wel goed.
confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  SarahKey za 19 mei 2012 - 22:39

Gaat hij naar een kdv of gastouders? Net wat supertalentje zegt, ze gaan nu ook de prikkels van overdag verwerken als ze slapen. En dat kan meer zijn als ze weg zijn geweest.

Lijkt me heel slopend zeg, vooral als je al eenmaal goede nachten hebt gehad. Ik zou dat wel zijn, hier slaapt meneer klokje rond dus wij hebben ook goede nachten (dan tel ik een of twee keer eruit voor de speen niet mee trouwens) En als er dan weer een slechte nacht bij zit Sleep
Hopenlijk slaapt hij snel weer wat beter.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Aimee za 19 mei 2012 - 22:51

Tiramisu schreef:Gaat het al wat beter Aimee? Kun jij mij nu moed inpraten? :p
Slapen ging hier super, madame sliep als een roosje en werd één keer een beetje wakker voor een nachtvoeding om vervolgens weer verder te slapen.
De laatste twee nachten is het wat jij beschrijft: elk uur huilend wakker worden. Als ik haar troost wel weer verder slapen maar na een uur begint het feest weer opnieuw. Overdag slaapt ze wel goed.
confused

Het gaat gelukkig wel iets beter, maar echt goede nachten zijn het helaas nog niet Sad Het in slaap vallen duurt weer erg lang(terwijl hij wel gewoon moe is, in badje geweest, eten gehad, ritueeltje gevolgd), als hij dan een uur geslapen heeft wordt hij helemaal overstuur wakker en gaat ook echt niet meer slapen... We nemen hem nu maar weer mee naar beneden en nemen hem nog even op schoot. Hij zit dan ongeveer een half uurtje om zich heen te kijken, en daarna gaat hij weer slapen. Dan komt hij om ongeveer 12u weer voor een voeding, 3u en 6u. Tussendoor nog een aantal keer huilen, maar is wel te troosten met z'n speentje. Overdag slaapt Luuk idd ook gewoon goed.
Hopelijk gaat het bij jullie meisje sneller voorbij! Ik weet hoe slopend het is... hug

@Sarahkey: Nee, hij gaat niet naar KDV of gastouder... Wel maakt hij ineens enorme sprongen in zijn ontwikkeling, dus zal idd wel iets van prikkelverwerking zijn. Meneer is nooit een echt goede slaper geweest, maar om het uur is idd wel heel erg slopend!
Wat een luxe dat jullie mannetje al klokje rond slaapt :cheering:
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Linda za 19 mei 2012 - 22:57

Jij gaf borstvoeding toch? Je kan hem dan ook op zijn verzoek gaan voeden. Misschien als hij zijn eigen ritme bepaald, hij ook beter kan slapen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Aimee za 19 mei 2012 - 23:04

Linda schreef:Jij gaf borstvoeding toch? Je kan hem dan ook op zijn verzoek gaan voeden. Misschien als hij zijn eigen ritme bepaald, hij ook beter kan slapen.

Ja dat klopt, en ik voed ook op verzoek smile Ik dacht eerst ook dat het regeldagen waren ofzo, maar hij wil dan echt niet eten. Zodra ik hem aan wil leggen gaat hij helemaal overstrekken en nog harder huilen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  SarahKey za 19 mei 2012 - 23:23

dan zal het vast de sprongetjes zijn. Ze gaan nu ook meer 'spelen' en dat moeten ze ook verwerken.
Kan het aan Siem ook merken. Als hij druk is geweest overdag dan is hij 's avonds bekaf en krijst eerst dan een kwartier ofzo en valt dan hevig snikkend tegen ons in slaap. Vind het maar zielig, dan is hij zo moe.
En wij boffen zeker met een doorslaper, klokje rond slapen doet hij nu krap een week. Wel word hij 1 of 2 keer vroeg in de ochtend wakker voor de speen.

Jou kleine man komt ook nog best vaak in de nacht voor een voeding. Al is dat misschien heel normaal hoor maar heb daar geen ervaring mee Embarassed
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Linda zo 20 mei 2012 - 1:27

Aimee schreef:
Linda schreef:Jij gaf borstvoeding toch? Je kan hem dan ook op zijn verzoek gaan voeden. Misschien als hij zijn eigen ritme bepaald, hij ook beter kan slapen.

Ja dat klopt, en ik voed ook op verzoek smile Ik dacht eerst ook dat het regeldagen waren ofzo, maar hij wil dan echt niet eten. Zodra ik hem aan wil leggen gaat hij helemaal overstrekken en nog harder huilen.

Niet helemaal als je hem tussendoor speentjes geeft. Wink
Maar als hij niet gevoed wil worden, dan zal het inderdaad wel een fase in zijn ontwikkeling zijn.
Ik vind overigens het aantal nachtvoedingen niet vreemd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Aimee zo 20 mei 2012 - 2:03

Linda schreef:
Aimee schreef:
Linda schreef:Jij gaf borstvoeding toch? Je kan hem dan ook op zijn verzoek gaan voeden. Misschien als hij zijn eigen ritme bepaald, hij ook beter kan slapen.

Ja dat klopt, en ik voed ook op verzoek smile Ik dacht eerst ook dat het regeldagen waren ofzo, maar hij wil dan echt niet eten. Zodra ik hem aan wil leggen gaat hij helemaal overstrekken en nog harder huilen.

Niet helemaal als je hem tussendoor speentjes geeft. Wink
Maar als hij niet gevoed wil worden, dan zal het inderdaad wel een fase in zijn ontwikkeling zijn.
Ik vind overigens het aantal nachtvoedingen niet vreemd.

Maar ik probeer hem altijd eerst aan te leggen. Als hij dat weigert krijgt hij zijn speen... of is het dan nog niet op verzoek? smile Die speen zit er nu eenmaal in door de kraamverzorgster, ik was toen nog niet helemaal op de hoogte van alles rondom spenen en bv. En nu kan hij echt niet meer zonder, helaas.
Ik vind het aantal nachtvoedingen ook niet vreemd, maar soms wel een beetje jammer, haha Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Linda zo 20 mei 2012 - 2:16

Ik ken het van de speen... Mijn dochter kreeg met 3 maanden voor het eerst een speen, ik zat met giga hyperlactatie en toen gezwicht voor een speen. Inmiddels heeft ze hem 's nachts nog steeds, ik waag me er nog niet aan om hem af te pakken.

En dat van die nachtvoedingen... Wederom herkenbaar...
Mijn dochter heeft tot bijna 1 jaar 3x per nacht een voeding nodig gehad.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 23:52

Aimee schreef:Het gaat gelukkig wel iets beter, maar echt goede nachten zijn het helaas nog niet Help! (slecht slapen) 1371890812 Het in slaap vallen duurt weer erg lang(terwijl hij wel gewoon moe is, in badje geweest, eten gehad, ritueeltje gevolgd), als hij dan een uur geslapen heeft wordt hij helemaal overstuur wakker en gaat ook echt niet meer slapen... We nemen hem nu maar weer mee naar beneden en nemen hem nog even op schoot. Hij zit dan ongeveer een half uurtje om zich heen te kijken, en daarna gaat hij weer slapen. Dan komt hij om ongeveer 12u weer voor een voeding, 3u en 6u. Tussendoor nog een aantal keer huilen, maar is wel te troosten met z'n speentje. Overdag slaapt Luuk idd ook gewoon goed.
Hopelijk gaat het bij jullie meisje sneller voorbij! Ik weet hoe slopend het is... Help! (slecht slapen) 699888

@Sarahkey: Nee, hij gaat niet naar KDV of gastouder... Wel maakt hij ineens enorme sprongen in zijn ontwikkeling, dus zal idd wel iets van prikkelverwerking zijn. Meneer is nooit een echt goede slaper geweest, maar om het uur is idd wel heel erg slopend!
Wat een luxe dat jullie mannetje al klokje rond slaapt Help! (slecht slapen) 281626781

Fijn dat het weer wat beter gaat daar. Die afleiding werkt hier in de avond ook goed ja. Eventjes echt uit bed pakken, iets heel anders gaan doen, en dan na een half uurtje slaapt ze rustig verder. 'S nachts is even knuffelen vaak al wel genoeg. Zeker als ik er snel bij ben, voordat ze écht wakker is. T. maakt trouwens ook enorme sprongen in haar ontwikkeling op het moment, dus ik denk dat het inderdaad wat van prikkelverwerking zal zijn. Afgelopen nacht ging het wel weer iets beter trouwens. Ze is iets 3/4 keer wakker geweest ipv. elk uur. Hopen dat dit zich een beetje doorzet smile

Ik vind overigens niet dat de hoeveelheid nachtvoedingen veel is hoor! T. komt normaliter maar één keer 's nachts, maar volgens mij is dat eerder weinig dan de norm. Het wordt vanzelf minder smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! (slecht slapen) Empty Re: Help! (slecht slapen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum