Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slecht slapen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Slecht slapen

Bericht  SparklingEyes ma 7 mei 2012 - 17:51

Al sinds de zomertijd naar de wintertijd is gegaan vorig jaar, is het slapen van onze oudste (nu 2 jr) drastisch verergerd. We dachten eerst dat het aan zijn kamer lag, dus naar andere kamer gedaan. Daar sliep hij in eerste instantie beter leek het. Maar ook hier begon hij steeds vroeger wakker te worden 's ochtends, duurde het 's middags soms 1,5 uur voor hij sliep en ook 's avonds was het rustig 1.5 uur voor hij sliep.

Sinds een aantal maanden slaapt hij in een peuterbed en is het weer verergerd... 's avonds duurt het soms ruim twee uur voor hij slaapt en dat gaat gepaard met veel gehuil en geschreeuw dat hij niet wil, terwijl het kind doodmoe is. Praten over zijn kamer heeft tot nu toe geen gekke dingen opgeleverd. Het is zelfs zo dat hij met plezier naar boven gaat, douchen en hij weet ook dat we gaan slapen, hebben een ritueeltje samen (met papa ook), maar zodra wij ons omdraaien om weg te gaan, is het feest. En, jippie, hij is de laatste maand weer iedere keer voor zes uur wakker.

Heb een wereldbol in zijn kamer staan en die gaat aan als hij 'uit bed mag' en als die uit is, moet hij nog blijven liggen. Dit weet hij dondersgoed, hij verteld er over op het KDV, bij opa en oma, aan mensen in de supermarkt... Middagslaapje eraf? Dan heb ik echt vreselijke uren, want hij is dan gewoon te moe en eet hij bijv. nog slechter dan hij al doet...

Iedereen roept maar 'joh hou vol, het komt goed'.. maar na ruim een jaar zo klooien met zijn eten (hij eet brood maar weigert de warme maaltijd op zijn vlees en opgebakken aardappelen na) en ook met zijn slapen, begin ik er toch wel moe van te worden (letterlijk en figuurlijk) en weet ik het ook niet meer. Alle pedagogische trucjes uit mijn trucendoos getrokken, maar ik WEET het niet meer.

Dat eten kan ik nog wel mee leven, dat hou ik nog wel even vol... maar dat slapen ... No

Iemand nog tips....? of is het herkenbaar?

Zou ik bij de huisarts bijv. (homeopatische) medicatie kunnen krijgen voor hem?

SE

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 19:23

alles zo herkenbaar.... We worden er gewoon gek van... Niets helpt. Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  SparklingEyes ma 7 mei 2012 - 19:37

Hoe stom ook, fijn om te lezen dat we niet de enige zijn....

Ik las net op de site van VSM over kindival .. Misschien ga ik dat even proberen.. maar hoewel het bij slaapproblemen stond, ging het bij de beschrijving wel alleen om onrustige kinderen .. Maar goed.. ik zoek ondertussen gewoon nog even verder...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Printje ma 7 mei 2012 - 19:40

Hier hielpen 2 dingen heel goed, maar je moet er maar net in geloven..
Een foto van ons op zijn kamer die hij kon zien
en we hebben het idee dat hij iemand ziet op zijn kamer, dat maakt hem angstig. Iedere avond opnieuw sturen we iedereen van zijn kamer af zodat hij lekker kan slapen. Dit werkt vaak erg goed.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  SparklingEyes ma 7 mei 2012 - 19:47

Ik geloof er zeker in dat kinderen heel open zijn en dus soms dingen kunnen waarnemen. We hebben ook al een aantal keer met hem gepraat en als hij weer huilend wakker wordt, probeer ik ook altijd te achterhalen waar het door komt. Helaas kan hij het vaak niet uitleggen, terwijl hij verder veel kan uitleggen. Alleen rondom zijn slapen snappen we hem vaak niet.

Een foto zou nog kunnen... zal het eens met mijn man overleggen..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Coco ma 7 mei 2012 - 19:53

Is hij niet bang om alleen te gaan slapen? Of zijn jullie dan wel bij hem? Hier gaan ze niet slapen als we er niet bij zijn. Dus wij zijn dan altijd bij ze, dan kost het meestal max een half uur. Op af en toe een dwarse bui van mijn dochter na. Vaak vallen ze tijdens het voorlezen al tegen ons aan in slaap en dan leggen we ze in bed. In de avonddiensten van mijn man (nu al 3 wk achter elkaar, heel fijn laughcry ) ga ik met beiden op ons bed met een boek.
Wij heen alle homeopathische middeltjes uit de drogist al geprobeerd zonder resultaat. Als ze twee zijn probeer ik melatonine van de drogist voor het doorslapen. Wellicht helpt het jouw zoontje bij het inslape en wellicht doorslapen als hij dat nog niet doet?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  sheila123 di 8 mei 2012 - 0:31

SparklingEyes schreef:Hoe stom ook, fijn om te lezen dat we niet de enige zijn....

Ik las net op de site van VSM over kindival .. Misschien ga ik dat even proberen.. maar hoewel het bij slaapproblemen stond, ging het bij de beschrijving wel alleen om onrustige kinderen .. Maar goed.. ik zoek ondertussen gewoon nog even verder...

Wij geven ook Kindival en hebben er wel wat baad bij want zodra we stoppen met die pilletjes word het erger!! Succes! Hier ook een moeder met een dochter die slecht eet en slaapt al vanaf haar geboorte Sad Sad Ik hoop ook dat het ooit snel over zal gaan!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  SparklingEyes di 8 mei 2012 - 0:47

Nois schreef:Is hij niet bang om alleen te gaan slapen? Of zijn jullie dan wel bij hem? Hier gaan ze niet slapen als we er niet bij zijn. Dus wij zijn dan altijd bij ze, dan kost het meestal max een half uur. Op af en toe een dwarse bui van mijn dochter na. Vaak vallen ze tijdens het voorlezen al tegen ons aan in slaap en dan leggen we ze in bed. In de avonddiensten van mijn man (nu al 3 wk achter elkaar, heel fijn laughcry ) ga ik met beiden op ons bed met een boek.
Wij heen alle homeopathische middeltjes uit de drogist al geprobeerd zonder resultaat. Als ze twee zijn probeer ik melatonine van de drogist voor het doorslapen. Wellicht helpt het jouw zoontje bij het inslape en wellicht doorslapen als hij dat nog niet doet?

Als er iets is wat ik weiger, is het bij ze blijven tot ze slapen. Hij kan prima zelf in slaap vallen, dat weet ik. Het is geen kwestie van niet durven of bang zijn. Het is overduidelijk vaak niet willen of kunnen slapen.. We hebben ons ritueeltje samen en dat blijf ik ook stug volhouden. En hij weet het allemaal dondersgoed... Ik zal de kindival eens proberen. Op zich slaapt hij wel door hoor, al vanaf 3 weken Wink alleen slaapt hij laat (vaak na drama) en is hij vroeg op (waarna drama of verder gaat of juist begint).

Overigens, ik ga echt tussendoor wel naar hem toe. We laten hem eerst een kwartier gaan, daarna gaan we om de 5 a 10 minuten heen. De eerste twee keer leggen we nog uit dat het bedtijd is en dat hij echt moet gaan slapen, daarna maak ik geen oogcontact meer en leg ik hem gewoon terug, deken over hem heen en zijn muziekje weer aan. Daar ben ik dan ong nog een half uur tot uur (soms langer) mee bezig...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Printje di 8 mei 2012 - 0:48

Ik zou er idd ook niet bijblijven totdat hij slaapt. Slaapt hij nu ook nog tussen de middag?

Hier helpt trouwens ook om geen tv meer aan te zetten na het avondeten, ik merkte dat hij best reageerde op die prikkels.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  SparklingEyes di 8 mei 2012 - 0:58

Printje schreef:Ik zou er idd ook niet bijblijven totdat hij slaapt. Slaapt hij nu ook nog tussen de middag?

Hier helpt trouwens ook om geen tv meer aan te zetten na het avondeten, ik merkte dat hij best reageerde op die prikkels.

Toevallig is hij nu wakker (bewust). Hij is twee en ik merk dat hij het eigenlijk nog wel nodig heeft, die slaapjes. Hij wordt echt stront vervelend als hij niet slaapt. Maar we gaan het nu toch een tijdje proberen. Wellicht gaat het beter als hij de nachten dan beter slaapt...??

Wij merken dat hij onrustig is als hij gelijk naar bed moet. We laten hem vaak, met een beetje warme melk, nog een aflevering van sesamstraat kijken en daarna naar bed. Onderdeel van het ritueel en dan is hij een stuk rustiger dan wanneer we dat om wat voor reden dan ook niet doen.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Ayla di 8 mei 2012 - 1:06

Ik denk dat als je hem bewust 's middags wakker gaat houden het probleem alleen maar erger wordt. Dan is hij vanavond oververmoeid en kan die helemaal niet meer slapen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  SparklingEyes di 8 mei 2012 - 1:27

Ayla schreef:Ik denk dat als je hem bewust 's middags wakker gaat houden het probleem alleen maar erger wordt. Dan is hij vanavond oververmoeid en kan die helemaal niet meer slapen.

Gistermiddag heeft hij dus niet geslapen en toen mijn man hem vervolgens in bed had gelegd, bleek hij binnen een kwartier vertrokken.. Lucky move waarschijnlijk, maar proberen kunnen we het.

Heb al gemerkt dat mijn ventje alles behalve volgens 't boekje de dingen doen.. En we twijfelen al langer of we hem 's middags wel moeten laten slapen, omdat het dan zo vreselijk lang duurt...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Ayla di 8 mei 2012 - 7:57

Hoe is het nu gegaan dan? Kan je hem niet laten rusten 's middags, met een dvdtje/kinderfilmpje op de bank, dekentje erbij, gewoon even rusten, niet bezig zijn. Geen idee of het werkt hoor, maar misschien dat hij het dan 's middags wel volhoud én 's avonds vlot slaapt.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 8:00

kinderen vallen altijd zelf in slaap, daar kun je niet eens bij helpen. Het enige wat je kunt doen om te helpen is fijne omstandigheden creëren waarbij hij in slaap valt. Ik snap niet waarom je er niet even bij zult blijven. Hij valt prettig en vertrouwd in slaap, jij hebt de rest van de avond nog. Probleem opgelost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Coco di 8 mei 2012 - 8:19

Rejoy. schreef:kinderen vallen altijd zelf in slaap, daar kun je niet eens bij helpen. Het enige wat je kunt doen om te helpen is fijne omstandigheden creëren waarbij hij in slaap valt. Ik snap niet waarom je er niet even bij zult blijven. Hij valt prettig en vertrouwd in slaap, jij hebt de rest van de avond nog. Probleem opgelost.

+1.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Printje di 8 mei 2012 - 8:27

Nois schreef:
Rejoy. schreef:kinderen vallen altijd zelf in slaap, daar kun je niet eens bij helpen. Het enige wat je kunt doen om te helpen is fijne omstandigheden creëren waarbij hij in slaap valt. Ik snap niet waarom je er niet even bij zult blijven. Hij valt prettig en vertrouwd in slaap, jij hebt de rest van de avond nog. Probleem opgelost.

+1.

aan de ene kant zeg ik ja je hebt gelijk maar aan de andere kant vind ik het persoonlijk geen gezonde situatie om erbij te blijven tot het kindje slaapt. Ik vind dat ze ook moeten leren dat ze moeten slapen in hun bedje en dat mama/papa dan weg gaat.
Maar goed ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind het zelf geen manier die ik zou gebruiken. Ik blijf er soms wel even bij zitten maar echt niet totdat meneer slaapt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  SparklingEyes wo 9 mei 2012 - 2:05

Iksluit me aan bij printje. Het is een verschil in visie, laten we het daarmaar op houden.

Gistermiddag inderdaad laten rusten, geprobeerd haha.. Hij heeft het vol gehouden, maar het kosste ons beiden ( zowel n als mij) veel energie.

Gisteravond sliep hij weer binnen een kwartier. Denk dat mijn man vanmorgen vergeten is te zeggen op het dagverblijf dat hij niet hoeft te slapen, dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat..

We zullen zien..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum