Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slecht slapen

+2
Xanna
Cheesegirl
6 plaatsers

Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:09

Ik slaap de afgelopen weken zo ongelofelijk slecht, nu ik vandaag wakker ben geworden na de zoveelste gebroken nacht kan ik gewoon niet meer. Ik slaap vaak redelijk snel in maar ik word 's nachts soms wel 20 keer wakker en minstens een van die keren lig ik ook lang wakker. Ik heb echt alles al geprobeerd van meditatie tot melatonine maar niets helpt. Iemand ervaringen en nog tips die ik nog kan uitproberen? Ben inmiddels bereid om alles ervoor te doen :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:10

Zit je soms ergens mee?
Ik ben niet echt een prater, en op momenten dat er iets is heb ik dit ook.
Mijn huisarts heeft me toen aangeraden om een dagboek bij te gaan houden, om zo toch je gedachten een beetje te ordenen.
Ook heeft hij me toen slaappillen voorgeschreven, maar toen ik het had uitgemaakt met mijn vriend sliep ik weer gewoon..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:16

Kan het door de warmte komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:17

Princess schreef:Zit je soms ergens mee?
Ik ben niet echt een prater, en op momenten dat er iets is heb ik dit ook.
Mijn huisarts heeft me toen aangeraden om een dagboek bij te gaan houden, om zo toch je gedachten een beetje te ordenen.
Ook heeft hij me toen slaappillen voorgeschreven, maar toen ik het had uitgemaakt met mijn vriend sliep ik weer gewoon..

Ik heb nog veel verdriet vanwege het overlijden van mijn oma maar ik ben daar voor mijn gevoel 's nachts niet echt mee bezig. Ik heb al een piekerdagboek omdat ik een echte piekeraar ben maar heb het idee dat ik echt te moe ben om 's nachts nog na te denken..Slaappilen durgf ik niet zo goed aan omdat ik dan bang ben dat je dan overdag ook zo suf bent, niet dat ik dat nu niet ben :P

Edit: mijn slaapkamer is heerlijk koel dus dat kan het ook niet zijn..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Cheesegirl zo 5 jun 2011 - 0:32

Doe je misschien dingen voor het slapen gaan die je wakker houden? Ik weet bijv. dat sommige mensen geen televisie kunnen kijken voor het slapen gaan. Misschien heb jij iets ontspannends wat je juist voor het slapen gaan kunt doen?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:34

Carola589 schreef:Doe je misschien dingen voor het slapen gaan die je wakker houden? Ik weet bijv. dat sommige mensen geen televisie kunnen kijken voor het slapen gaan. Misschien heb jij iets ontspannends wat je juist voor het slapen gaan kunt doen?

Ik douche voor ik ga slapen zodat ik al lekker loom ben, verder kijk ik geen tv meer vlak voor ik naar bed ga, drink geen thee/koffie etc. Daarom slaap ik ook waarschijnlijk goed in maar waarom ik niet doorslaap Question

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Cheesegirl zo 5 jun 2011 - 0:36

Misschien heeft je lichaam gewoon genoeg slaap gehad? Ik heb eigenlijk ook geen idee, ik heb het soms ook wel is maar nog nooit echt bij nagedacht.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:58

Carola589 schreef:Misschien heeft je lichaam gewoon genoeg slaap gehad? Ik heb eigenlijk ook geen idee, ik heb het soms ook wel is maar nog nooit echt bij nagedacht.

Dat kan bijna niet aangezien ik vaak na 2 uur slaap alweer wakker word. Ik weet het ook echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Cheesegirl zo 5 jun 2011 - 0:59

Hmm dan weet ik het ook niet echt eigenlijk. Wel vervelend, want op die manier voel je je 's morgens ook niet echt uitgeslapen denk ik.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Xanna zo 5 jun 2011 - 1:34

Klinkt misschien heel stom, maar ik doe een opleiding in de gedragswetenschappen en laast bij een college over slaapproblemen kwam de ultieme tip als je niet kunt inslapen; rekensommetjes maken in je hoofd. Het kost je hersenen energie en je kun er niet bij nadenken. Of het bij jou ook werkt, geen idee, maar het is natuurlijk het proberen waard smile

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Possom zo 5 jun 2011 - 4:58

Je zei dat je al melatonine had geprobeerd, maar er is ook een soort 'doorslaap' soort, die mijn vriend ook gebruikt. Die laat langzaamaan melatonine los zodat je beter blijft slapen. Hij heeft ze van Sleepz (vond ik ook een leuke naam Wink) en een potje van 500 pilletjes (hele kleintjes, leg je onder je tong) kost een tientje.

Hoop dat je weer lekker kunt slapen dan!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:42

Possom schreef:Je zei dat je al melatonine had geprobeerd, maar er is ook een soort 'doorslaap' soort, die mijn vriend ook gebruikt. Die laat langzaamaan melatonine los zodat je beter blijft slapen. Hij heeft ze van Sleepz (vond ik ook een leuke naam Wink) en een potje van 500 pilletjes (hele kleintjes, leg je onder je tong) kost een tientje.

Hoop dat je weer lekker kunt slapen dan!

Naar mijn idee werkt alle melatonine hetzelfde. Wanneer je het een half uur voor je gaat slapen in neemt slaap je lekker in, neem je het 2 tot 3 uur van te voren in, slaap je lekker door. Ik heb ook zo'n potje met 500 van die dingen maar het helpt dus niet. Mijn vader neemt nu uit Amerika een zwaardere variant mee die ze in NL bij de drogist niet mogen verkopen.
De rekensommetjes ga ik proberen als ik langer wakker lig, ben benieuwd of ik uberhaupt nog sommetjes kan maken dan Wink

Heel lief dat jullie allemaal met me meedenken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:59

Je bed verplaatsen? Klinkt misschien stom maar ik had ook een periode dat ik slecht sliep, ik verplaatste mn bed(in zelfde kamer) en probleem was opgelost :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  girli zo 5 jun 2011 - 7:13

Ik bleef zelf soms continue wakker worden, omdat ik dacht aan alles wat ik nog had willen doen, nog moest doen, alles wat ik de komende dag ging doen en hoe ik het toch allemaal voor elkaar ging krijgen. Dus elke avond voor ik ging slapen maakte ik een lijstje met alles wat in mijn hoofd zat. Het was niet dat ik daarna perfect de hele nacht door kon slapen, maar het heeft me wel heel erg geholpen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Moonlight ma 6 jun 2011 - 8:49

Vervelend dat je zo slecht slaapt! Ik heb het ook al 3 weken gehad hoor, maar dat was voordat we lang weekend hadden. Bij mij komt het door stress op mijn werk, we zitten midden in een re-organisatie en dat geeft ontzettend veel stress met zich mee omdat ik als, 1 van de 4, coordinator alles in goede banen moet leiden. Het is zoveel werk wat er ineens op je afkomt, dus sindsdien slaap ik ontzettend slecht. Ik kon ook niet uitslapen meer, was steeds in de weekenden wakker al rond half 10! :shock: dat vond ik echt niet grappig.

Ik merkte wel dat toen t weer lekker warm werd afgelopen weekend ik 4 dagen heerlijk heb geslapen. Dat kwam puur omdat ik tot rust kwam. Heb je warme melk geprobeerd? Gewoon huis tuin en keuken middeltjes. Of lavendel massage olie?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Monte ma 6 jun 2011 - 8:53

Heb laatst op tv gezien dat je hop naast je bed moet leggen. Ze gingen een experiment doen met mensen die echt maar een paar uur sliepen. Deze deden hop in hun kussen of legden het naast hun bed. Toen ze gingen slapen sliepen ze wel 7-8 uur achter elkaar door zonder wakker te worden. Dus zeker iets om te proberen(je hun het denk ik wel kopen in kruidenwinkeltjes/reform/natuurwinkels)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:00

Monte schreef:Heb laatst op tv gezien dat je hop naast je bed moet leggen. Ze gingen een experiment doen met mensen die echt maar een paar uur sliepen. Deze deden hop in hun kussen of legden het naast hun bed. Toen ze gingen slapen sliepen ze wel 7-8 uur achter elkaar door zonder wakker te worden. Dus zeker iets om te proberen(je hun het denk ik wel kopen in kruidenwinkeltjes/reform/natuurwinkels)

Dat klinkt echt heel goed, ga morgen even kijken of ik dat ergens kan vinden. Dankjewel voor je tip!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Monte ma 6 jun 2011 - 9:16

appeltje schreef:
Monte schreef:Heb laatst op tv gezien dat je hop naast je bed moet leggen. Ze gingen een experiment doen met mensen die echt maar een paar uur sliepen. Deze deden hop in hun kussen of legden het naast hun bed. Toen ze gingen slapen sliepen ze wel 7-8 uur achter elkaar door zonder wakker te worden. Dus zeker iets om te proberen(je hun het denk ik wel kopen in kruidenwinkeltjes/reform/natuurwinkels)

Dat klinkt echt heel goed, ga morgen even kijken of ik dat ergens kan vinden. Dankjewel voor je tip!
Ik heb het stukje dat op tv was daarover gevonden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:35

Ach, dat is het proberen wel waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen Empty Re: Slecht slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum