Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inkomen en kindje

+25
Theeleut
SleepingBeauty
studiebol
RYW
Mamsie
Supertalentje
Annie24
Mute_
Parel
Aimee
LDJ
blondje1313
Laced
PapillonRose
SarahKey
Susan
Rush
Paper Crown
Sanne
PiP
Floor
Clapperdie
Twellie
Annemie
roosje87
29 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Susan do 20 sep 2012 - 3:01

Charlie schreef:Hou er ook rekening mee dat het een tweeling kan zijn laughcry .

Een drieling kan ook nog.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  roosje87 do 20 sep 2012 - 3:07

het is niet zo dat ik nu niet wil werken,

Mijn contract loopt binnenkort af en ben opzoek naar een nieuwe baan. Ik probeerde me alleen een voorstelling te maken van hoe het eruit kan komen te zien wanneer ik geen/ of weinig uren werk heb. Ik wil zeker niet op het geld van de overheid teren.

Mijn vriend vind het geen probleem overigens om de enige kostwinnaar te zijn. Daar hebben we gelukkig dezelfde ideeen over. Op dit moment heb ik nog gewoon inkomen. Spaargeld hebben we ook zeker. Het is ook echt niet zo dat we van het minimum rond moeten komen!
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  blondje1313 do 20 sep 2012 - 3:11

Het ligt ook een beetje wat voor persoon je bent denk ik. Ik was heel blij dat ik na een maand of 3 weer mocht gaan werken, thuis kwamen de muren op me af. Scheelt ook dat ik een heel eenkennige dochter heb waarmee ik niet gemakkelijk op pad kon.

Qua maandelijkse kosten kun je aan 200 euro zeker wel genoeg hebben, dus als je dat zou kunnen missen. Het is wel handig als je wel wat achter de hand hebt om de grote aankopen te kunnen doen, maar zoals al eerder gezegd je kunt alles zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wilt.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Annemie do 20 sep 2012 - 3:13

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:54; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  LDJ do 20 sep 2012 - 3:19

Tuurlijk, een kindje kost geld, maar ik ben wel van mening dat je sommige dingen ook zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Er kan misschien altijd wel een reden te vinden zijn waarom je er nog niet voor zou kunnen gaan.
Dingen zijn soms onvoorspelbaar in het leven.


Laatst aangepast door LDJ op do 20 sep 2012 - 3:20; in totaal 1 keer bewerkt
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Aimee do 20 sep 2012 - 3:19

Ik vind het best veel kosten een kind, en dan is het nu pas een baby. Maar dat komt ook wel door hoe wij leven. Opzich kost een baby niet zoveel. Luiers kan je vrij goedkoop kopen in de aanbieding, als je borstvoeding geeft kost je dat niks(op wat zoogcompressen en eventueel een voedingsbh na), verzorgingsproducten kan je zeep en shampoo gebruiken de rest zijn vaak wel luxe dingetjes, kledingpaketten via MP, etc... Maar dan worden ze groter,moet je schoolgeld gaan betalen, schoenen, fietsen, etc. En ik denk dat dat toch echt wel behoorlijk wat kan kosten!
Ik zou me er zelf echt niet prettig bij voelen om elke cent om te moeten draaien.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 5:55

Eens met PC.

En daarnaast, de kosten voor een baby zijn niet hoog. Maar een baby blijft niet voor eeuwig baby Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 6:01

De kinderopvang is bij ons de grootste kostenpost, daarna komen de schoenen en de spijkerbroeken, die vers;ijten nu zo snel door al dat spelen.
Ik ben het wel eens met de rest, ik zou niet bewust voor een kindje gaan als je het eigenlijk niet kan betalen. Als je ongepland zwanger wordt, oké, maar ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat financiële zekerheid toch wel heel erg prettig is als je een kind hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Parel do 20 sep 2012 - 6:19

Zelfs al koop je alles via mp, in de aanbieding en alles bij Wibra & Zeeman, dan nog is het schreeuwend duur. Natuurlijk kan je ook bv willen geven, maar wat als het niet lukt? En als het wel lukt, dan tikken zoogcompressen, een kolf, voedingsbh´s ook echt wel aan.

Als je het nu samen redt, zou ik de stap nemen, zeker omdat je (zo kom je over iig) niet te lui om te werken. Kinderopvang tikt wel aan, maar vaak is het niet zo dat je werkt voor de kinderopvang, je (wij iig) krijgt best wat terug.

Succes met de keuze!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Mute_ do 20 sep 2012 - 6:25

De extra'tjes kun je zo duur maken als je zelf wil, maar de basis kost meer dan genoeg. Een vestje via marktplaats en een broekje als kraamcadeau is allemaal leuk en aardig, maar daar voed en vervoer je je kind niet mee.

Ik heb ook borstvoeding gegeven, maar dat kostte ook nog genoeg hoor. Heb een vrij dure kolf gekocht, elke fles verkrijgbaar om mijn kind aan de fles te krijgen (tevergeefs), goede voedingsbh's etc. etc.

Natuurlijk kun je de dagelijkse dingetjes op een gegeven moment redden van wat minder, maar ik zou (als je de keuze hebt) echt zorgen voor een buffer. Want na de schattige pakjes en lieve rompers komen nog veeeel meer kosten.

Edit: Maar als jullie het nu goed hebben en je makkelijk rondkomt, je het niet erg vindt als je thuis komt te zitten met baby terwijl je man fulltime werkt dan zou ik er wel gewoon voor gaan ja smile.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Annie24 do 20 sep 2012 - 6:36

Is er dan (bijna) niemand hier die nadenkt over de kosten verder in de toekomst? Hoe ouder je kindje, hoe hoger de kosten! Paar voorbeeldjes: kleding in grotere maten is altijd duurder, ook al koop je het 2e hands. Eer dat onze kindjes 18 zijn, zal studeren bijna niet te betalen zijn zoals het er nu naar uitziet en de zorgkosten zullen dan ook behoorlijk hoog zijn. Een beugel kan er ook nog bijkomen als je pech hebt.

Tuurlijk, de kosten voor een baby kan je zo laag houden als je zelf wil, maar sommige dingen heb je zelf geen invloed op. Nu ben ik een mama die ervoor wil zorgen dat Y. kan studeren zonder een schuld op te bouwen, dus houden wij er nu al rekening mee en sparen we zodat hij later kan studeren als hij dat zou willen. Geloof me: alles wordt er echt niet goedkoper op in de toekomst, dus ook de kosten om je kindje te onderhouden niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Supertalentje do 20 sep 2012 - 6:47

Nee, daar heb ik me niet mee bezig gehouden toen ik zwanger bleek te zijn. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Gelukkig kunnen we maandelijks opzij zetten, en die 26 broeken die zoon nu heeft liggen zal hij als hij 16 is niet meer hebben, maar ik heb ook mijn eigen studie betaald, huis ingericht, rijbewijs gehaald, auto gekocht etc.
Ik denk dat het belangrijk is om nu dingen op orde te hebben (baan/buffer/huis/goede relatie) en dat je daar later ook op terug kunt vallen als dingen tegen zitten. Daarnaast; je weet niet of je kind gaat studeren, of je relatie goed blijft, of je deze baan houdt, of je een nieuwe baan kunt vinden voor hetzelfde salaris etc. Dan kun je nooit aan kinderen beginnen!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 6:51

Inderdaad. Mijn zoon wilt op voetballen, dansen en dan staat ie ook nog op de wachtlijst voor zwemles....;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Supertalentje do 20 sep 2012 - 6:57

Dan koop ik tegen die tijd appels en bananen voor hem ipv mango's en aardbeien en eten we nog maar 5 keer per week vlees ipv 7 keer, dan kan zoon voetballen, dansen en zwemmen. Nee echt, wie dan leeft, wie dan zorgt.

Edit; ik snap echt wel dat de kosten hoger worden naarmate ze ouder worden en ik zie in mijn portemonnee echt wel dat ik er geen 5 kan laten studeren, maar ik denk dat je daar in groeit. Er worden nooit topics geopend met ' help, kind is 4 geworden en nu kan ik 'm niet meer onderhouden' of 'ik heb maar 48.000 euro gespaard, kan ik daar een kind van onderhouden tot zn 23ste'. Nee, mensen maken dan andere keuzes in uitgaven, gaan meer werken als de kinderen naar school gaan of anders op vakantie bijv.


Laatst aangepast door Supertalentje op do 20 sep 2012 - 7:03; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Susan do 20 sep 2012 - 6:59

Supertalentje schreef:Dan koop ik tegen die tijd appels en bananen voor hem ipv mango's en aardbeien en eten we nog maar 5 keer per week vlees ipv 7 keer, dan kan zoon voetballen, dansen en zwemmen. Nee echt, wie dan leeft, wie dan zorgt.

Dat vind ik ook wel. Wij hebben nu ook kosten die we toen niet hadden ingecalculeerd en dat zal in de toekomst misschien ook wel gebeuren, maar ik denk niet dat het zin heeft om zo lang vooruit te gaan denken. Je kunt tegen die tijd wel failliet zijn of misschien wel steenrijk. Het duurt nog zo lang.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Mamsie do 20 sep 2012 - 7:04

Nou PC als of het zo erg is voor je relatie als er 1 thuis is.

Verder vind ik een baby niet duur. Grotere kinderen weer wel. Idd hoe ouder hoe duurder.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  PapillonRose do 20 sep 2012 - 7:05

Wat betreft de kosten in de toekomst ben ik het helemaal eens met Supertalentje.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Susan do 20 sep 2012 - 7:05

Mamsie schreef:Nou PC als of het zo erg is voor je relatie als er 1 thuis is.


Ze is nu ook thuis terwijl hij werkt, dus hij zal er wel geen probleem mee hebben. Anders zou hij er waarschijnlijk ook niet mee instemmen om in die situatie een kind te krijgen. Dat vind ik ook echt iets tussen twee partners waar anderen niks mee te maken hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Paper Crown do 20 sep 2012 - 7:19

Mamsie schreef:Nou PC als of het zo erg is voor je relatie als er 1 thuis is.

Verder vind ik een baby niet duur. Grotere kinderen weer wel. Idd hoe ouder hoe duurder.

Zover ik weet verdiend jouw man/vriend genoeg om jou en 3 erbij te onderhouden.
Als je ook goed leest zie je ook dat ik zeg: 24/7 thuiszit en daarnaast geldzorgen hebt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Susan do 20 sep 2012 - 7:21

Paper Crown schreef:
Mamsie schreef:Nou PC als of het zo erg is voor je relatie als er 1 thuis is.

Verder vind ik een baby niet duur. Grotere kinderen weer wel. Idd hoe ouder hoe duurder.

Zover ik weet verdiend jouw man/vriend genoeg om jou en 3 erbij te onderhouden.
Als je ook goed leest zie je ook dat ik zeg: 24/7 thuiszit en daarnaast geldzorgen hebt.

Maar is er in jouw ogen dan een verschil met allebei werken en dan geldzorgen hebben?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Mute_ do 20 sep 2012 - 7:22

Supertalentje schreef:Nee, daar heb ik me niet mee bezig gehouden toen ik zwanger bleek te zijn. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Gelukkig kunnen we maandelijks opzij zetten, en die 26 broeken die zoon nu heeft liggen zal hij als hij 16 is niet meer hebben, maar ik heb ook mijn eigen studie betaald, huis ingericht, rijbewijs gehaald, auto gekocht etc.
Ik denk dat het belangrijk is om nu dingen op orde te hebben (baan/buffer/huis/goede relatie) en dat je daar later ook op terug kunt vallen als dingen tegen zitten. Daarnaast; je weet niet of je kind gaat studeren, of je relatie goed blijft, of je deze baan houdt, of je een nieuwe baan kunt vinden voor hetzelfde salaris etc. Dan kun je nooit aan kinderen beginnen!

Eens. Ik denk niet na over hoe het over 18 jaar is eigenlijk. Ten eerste weet ik niet of mijn kind wel kan of wil studeren. En daarnaast is de zekerheid die je nu hebt geen zekerheid voor 20 jaar.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 7:26

Wil je je financieel echt goed voorbereiden kun je beter eerst zorgen dat je de loterij wint voordat je zwanger mag raken. Er is nog geen pijl op te trekken hoe alles, kostenplaatjetechnisch, over 15-18 jaar in elkaar steekt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 7:28

mijn oom en tante zijn vrij laat aan kinderen begonnen. Allebei gestudeerd, allebei een goede baan. Mooi huis buitenaf, twee kindjes op de basisschool, eentje in het voorgezet onderwijs, blijkt dat zij de ziekte van crohn heeft. Lang in de ziektewet gezeten en na jaren uren ingeleverd omdat ze het lichamelijk niet trok. Depressie erover heen gekregen, weer lang in de ziektewet gezeten, nog meer uren ingeleverd. Alles net weer op de rit, blijkt hij een burn out/depressie/psychische stoornissen te hebben. Hij kan niet meer doen waarvoor hij opgeleidt is, moet switchen van baan en gaan er de helft op achteruit. Huis nog lang niet afbetaalt, dus nog een flinke hypotheek, inmiddels 2 kinderen op het VO, de oudste is nu aan het studeren.

Dan kan je basis nog zo perfect zijn, je weet toch niet hoe het loopt.

Wat ik ermee wil zeggen is dat als het financieel mogelijk is, je geen grote geldzorgen hebt, je er wat dat betreft voor kunt gaan. Niets is zo onzeker als het leven.


Laatst aangepast door Rejoy. op do 20 sep 2012 - 7:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Paper Crown do 20 sep 2012 - 7:29

Susan schreef:
Paper Crown schreef:
Mamsie schreef:Nou PC als of het zo erg is voor je relatie als er 1 thuis is.

Verder vind ik een baby niet duur. Grotere kinderen weer wel. Idd hoe ouder hoe duurder.

Zover ik weet verdiend jouw man/vriend genoeg om jou en 3 erbij te onderhouden.
Als je ook goed leest zie je ook dat ik zeg: 24/7 thuiszit en daarnaast geldzorgen hebt.

Maar is er in jouw ogen dan een verschil met allebei werken en dan geldzorgen hebben?

In ieder geval hark je beide geld binnen en valt de ander niets te verwijten.
Ik kan me namelijk voorstellen dat geldzorgen mensen dingen laten zeggen waar ruzie van kán komen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Mute_ do 20 sep 2012 - 7:31

Paper Crown schreef:
Susan schreef:
Paper Crown schreef:
Mamsie schreef:Nou PC als of het zo erg is voor je relatie als er 1 thuis is.

Verder vind ik een baby niet duur. Grotere kinderen weer wel. Idd hoe ouder hoe duurder.

Zover ik weet verdiend jouw man/vriend genoeg om jou en 3 erbij te onderhouden.
Als je ook goed leest zie je ook dat ik zeg: 24/7 thuiszit en daarnaast geldzorgen hebt.

Maar is er in jouw ogen dan een verschil met allebei werken en dan geldzorgen hebben?

In ieder geval hark je beide geld binnen en valt de ander niets te verwijten.
Ik kan me namelijk voorstellen dat geldzorgen mensen dingen laten zeggen waar ruzie van kán komen.

In geval van financiele problemen kan ik mij dat ook wel goed voorstellen hoor. Als het niet anders kan, is het anders natuurlijk. Maar het lijkt mij erg lastig om dan de ander niets te verwijten. Mijn overgrootoma zei altijd 'als de geldzorgen via de voordeur binnen komen, gaat de liefde via de achterdeur naar buiten'. Dat gaat echt niet in alle gevallen op, maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje - Pagina 2 Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum