Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inkomen en kindje

+25
Theeleut
SleepingBeauty
studiebol
RYW
Mamsie
Supertalentje
Annie24
Mute_
Parel
Aimee
LDJ
blondje1313
Laced
PapillonRose
SarahKey
Susan
Rush
Paper Crown
Sanne
PiP
Floor
Clapperdie
Twellie
Annemie
roosje87
29 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty inkomen en kindje

Bericht  roosje87 do 20 sep 2012 - 0:00

Hee meiden,

Steeds vaker heb ik het er over met mijn vriend .. zwanger worden.
We wonen samen, en mijn vriend heeft een baan.

Ik vroeg me af wat jullie kwijt zijn per maand aan alles.
Ik heb namelijk geen baan, en vraag me af of het de moeite is om een baan te zoeken ivm kinderopvang ed.

Wij hoeven niet perse alle spullen het duurste van het duurste te hebben. dat scheelt ook alweer natuulijk.
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Annemie do 20 sep 2012 - 0:04

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  roosje87 do 20 sep 2012 - 0:08

Annemie schreef:Als jullie graag een kindje willen er gewoon voor gaan! Toen wij voor een kindje gingen hadden we allebei een vaste baan, toen ik zwanger bleek te zijn, zaten we allebei zonder baan. Later hadden we allebei weer een baan en nu gaan we voor een tweede en zijn we allebei werkloos, ik vind het allemaal reuze meevallen qua kosten, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, dus dat is heel verschillend. Gewoon je gevoel volgen.



Inderdaad, ik heb een schoonzusje die roept; een kind is ontzettend duur! Maar ik denk dat dit totaal aan je zelf ligt, in het begin zul je veel kleertje krijgen, gratis boxen aan vragen. Het duurste is natuurlijk luiers en andere verzorgings spullen..

Als ik zo op internet kijk, ben je rond de €200 kwijt per maand extra?
Daarnaast krijg je ook kinderbijslag, dit is niet veel maar toch wat.

Ik vind het gewoon ontzettend spannend allemaal!
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Twellie do 20 sep 2012 - 0:11

Luiers en eventueel poedermelk zijn de grootste kostenposten het eerste jaar als je geen kinderopvang nodig hebt. Plus dat ze snel door maten heen gaan en er steeds een nieuwe garderobe aangeschaft moet worden.

Die babyboxen zou ik niet meerekenen in spullen die je dan al hebt, zoveel bijzonder zit er niet: heel soms een klein pak luiers, verder wel eens een fles (moet maar net de goede zijn), speen, sokjes enzovoorts.

Er zijn over dit onderwerp al veel topics geweest, als je de zoekfunctie gebruikt vind je vast ook veel tips.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 0:20

Als je echt geen cent te makken hebt zou ik er nog even over nadenken. Natuurlijk kun je het zo goedkoop/duur maken als je zelf wilt.

Maar als je van andere 'moet' afhangen zou dat voor mij een no-go zijn. Dan ga ik liever werken/geld sparen etc. om het allemaal zelf te kunnen regelen.

Maar ik kan natuurlijk niet naar jullie financiele situatie kijken. Het is maar net waar je zelf de grens legt (qua krijgen en kopen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  roosje87 do 20 sep 2012 - 0:35

Punk'd schreef:Als je echt geen cent te makken hebt zou ik er nog even over nadenken. Natuurlijk kun je het zo goedkoop/duur maken als je zelf wilt.

Maar als je van andere 'moet' afhangen zou dat voor mij een no-go zijn. Dan ga ik liever werken/geld sparen etc. om het allemaal zelf te kunnen regelen.

Maar ik kan natuurlijk niet naar jullie financiele situatie kijken. Het is maar net waar je zelf de grens legt (qua krijgen en kopen).



Het is niet zo, dat je niks te besteden hebben:) ik ben even alles aan het uitrekenen of we het redden van 1 loon.
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Clapperdie do 20 sep 2012 - 0:53

Nou ik vind dat het toch wel veel kost hoor een baby. Vooral nu we overgaan in een nieuw seizoen. Broekjes die we hebben zijn nog goed qua maat alleen te dun voor de winter. Dus nu winterbroekjes kopen die hij niet heel lang zal dragen. Even een paar slaapzakken voor de winter (één is nooit genoeg dus meteen 2 of 3). Even dit even dat. Nieuwe spenen voor alle flessen, nieuw badspul etc etc Wink (even mijn frustratie op het moment haha)

Zoiezo zijn wij 600 euro kwijt aan kinderopvang (eigenlijk 1000 maar we krijgen 400 terug). Maar we houden meer over als ik 32 uur blijf werken dan dat ik thuis ga zitten.

Dan nog de luiers,doekjes, voeding en kleding per maand. Toch wel ruim 150 euro per maand standaard. En soms meer.

En natuurlijk kan je het zo duur maken als je zelf wilt. En wil jij standaard thuis zitten? Of vind je het ook fijn om wel werk te hebben?

Mij moet je niet 24/7 thuis laten zitten want ik zou gillend gek worden.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  roosje87 do 20 sep 2012 - 1:21

Clapperdie schreef:Nou ik vind dat het toch wel veel kost hoor een baby. Vooral nu we overgaan in een nieuw seizoen. Broekjes die we hebben zijn nog goed qua maat alleen te dun voor de winter. Dus nu winterbroekjes kopen die hij niet heel lang zal dragen. Even een paar slaapzakken voor de winter (één is nooit genoeg dus meteen 2 of 3). Even dit even dat. Nieuwe spenen voor alle flessen, nieuw badspul etc etc Wink (even mijn frustratie op het moment haha)

Zoiezo zijn wij 600 euro kwijt aan kinderopvang (eigenlijk 1000 maar we krijgen 400 terug). Maar we houden meer over als ik 32 uur blijf werken dan dat ik thuis ga zitten.

Dan nog de luiers,doekjes, voeding en kleding per maand. Toch wel ruim 150 euro per maand standaard. En soms meer.

En natuurlijk kan je het zo duur maken als je zelf wilt. En wil jij standaard thuis zitten? Of vind je het ook fijn om wel werk te hebben?

Mij moet je niet 24/7 thuis laten zitten want ik zou gillend gek worden.



Ik heb net even gekeken, ik wil wel werken maar zeker niet fulltime! max. 2 a 2,5 dag. Dan betalen we €200 aan opvang per maand voor 2 dgn ( 4 dagdelen). Daarnaast hebben we ook recht op kindgebondenbudget.
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Clapperdie do 20 sep 2012 - 1:23

Wat is dat kindgebondenbudget dan precies?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  roosje87 do 20 sep 2012 - 1:29

Clapperdie schreef:Wat is dat kindgebondenbudget dan precies?

Het kindgebonden budget is een tegemoetkoming van de overheid in de kosten voor kinderen tot 18 jaar. De hoogte van het kindgebonden budget wordt bepaald door het gezinsinkomen, het aantal kinderen en hun leeftijd.

wij zouden recht hebben op €55,- per maand. Er zijn ook veel gezinnen die hier geen recht op hebben ivm inkomen.
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Annemie do 20 sep 2012 - 1:29

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:54; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Floor do 20 sep 2012 - 1:31

Ik vind een kind wel duur maar ik probeer wel op de kosten te letten. Wij geven niet te veel geld uit aan kleding, hij heeft voornamelijk kleding van goedkopere winkels en het merendeel komt van marktplaats. Zo ook met veel overige spullen, ik heb laatst een loopfietsje gekocht via marktplaats en ook diverse ander speelgoed komt er vandaan. Aanbiedingen van luiers let ik altijd op en ook voeding (potjes/flesvoeding)
Wij hebben geen kosten aan kinderopvang omdat ik de hele dag thuis ben. Wel willen we elke maand sparen voor hem dus dat gebeurt automatisch zodat hij als hij volwassen is een mooi bedrag mee krijgt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 1:39

Ik vind kinderen niet duur, wij gebruiken wasbare luiers voor dochter ( alleen als we weggaan niet) dus dat is 1 pak van 8 euro in de 3 a 4 maanden. Ze krijgt bv dat is gratis.
Zoon is al zindelijk dus daar hoeven we ook geen luiers voor te halen.
Alleen kleding en schoenen, maar dat redden we makkelijk van de kinderbijslag.
Aanschaf van spullen kan je zo duur maken als je zelf wilt. Je kan veel van MP afhalen en eventueel opknappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  PiP do 20 sep 2012 - 1:48

Ik heb het een poos terug uitgerekend hoe en wat als ik zou stoppen met werken.
Hou er nu toch nog 350 aan over. Stoppen zou dus toch nog teveel kosten en dat gaan we niet redden.

Kindgebondenbudget krijgen we niet ivm inkomen(net als zorgtoeslag).

Ik ben per maand aan voeding en luiers zo`n 60,- kwijt.
Tuurlijk krijg je wel wat kleding, maar niet een hele garderobe en soms zijn ze met 1 maand alweer uit de eerste maat. Daarnaast zijn het niet alleen kleertjes, maar ook rompers, sokjes, op den duur pyama`s, slaapzakken, schoentjes speelgoed, grotere autostoel, kinderstoel, buggy etc etc
Je kan het inderdaad zo duur maken als jezelf wilt, wij hebben alles nieuw gekocht en kopen ook wel dingen die niet perse nodig zijn, maar je kan het ook van marktplaats afhalen.

Ben je nu nog een opleiding aan het doen? Zo niet, dan zou ik gewoon een baan gaan zoeken, je weet niet wanneer je zwanger zal zijn en al die maanden dat je wel zwanger bent kan je ook gewoon geld verdienen. Een spaarcentje is nooit mis!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Sanne do 20 sep 2012 - 2:15

Clapperdie schreef:Nou ik vind dat het toch wel veel kost hoor een baby. Vooral nu we overgaan in een nieuw seizoen. Broekjes die we hebben zijn nog goed qua maat alleen te dun voor de winter. Dus nu winterbroekjes kopen die hij niet heel lang zal dragen. Even een paar slaapzakken voor de winter (één is nooit genoeg dus meteen 2 of 3). Even dit even dat. Nieuwe spenen voor alle flessen, nieuw badspul etc etc Wink (even mijn frustratie op het moment haha)

Zoiezo zijn wij 600 euro kwijt aan kinderopvang (eigenlijk 1000 maar we krijgen 400 terug). Maar we houden meer over als ik 32 uur blijf werken dan dat ik thuis ga zitten.

Dan nog de luiers,doekjes, voeding en kleding per maand. Toch wel ruim 150 euro per maand standaard. En soms meer.

En natuurlijk kan je het zo duur maken als je zelf wilt. En wil jij standaard thuis zitten? Of vind je het ook fijn om wel werk te hebben?

Mij moet je niet 24/7 thuis laten zitten want ik zou gillend gek worden.

Eens met Clapperdie. Het is echt wel zo dat je bepaalde dingen zo duur kan maken als je zelf wil, maar soms krijg je wel te maken met een hele hoop kosten tegelijk.

Verder zou ik er ook niet op rekenen dat je in het begin veel kleertjes krijgt. Ik heb bijna niets gekregen. Bovendien vind ik dat je een kindje moet kunnen onderhouden zonder de hulp van anderen, wat als die hulp wegvalt? Als ik jou was, zou ik dus gewoon even rekenen wat je per maand overhoudt (inclusief toeslagen en kindregelingen) en dan bekijken of dat haalbaar is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Paper Crown do 20 sep 2012 - 2:20

Ik word soms wel een beetje flauw van al die adviezen als: 'Als jullie echt willen, gewoon voor gaan..' like wtf.. een kind graast niet in de wei hoor en zelfs al doe je het zo goedkoop mogelijk alsnog kost het geld. Een baby is niet even een uitzet op MP op de kop tikken en klaar, het is een mensje die groter zal worden. Liefde is het belangrijkst maar moet je horen, mijn buik knort keihard ookal weet ik dat mijn man/familie veel van me houdt. Denk er goed overna want je bent een tijd lang (zeg maar gerust de komende 16 jaar, minimaal) geld kwijt. Je hebt geen baan en je vraagt je af of het de moeite is ivm kinderopvang? Nou leuk voor je relatie als jij 24/7 thuiszit en je man/vriend werkt volledig en jij de hele dag voor de baby zorgt en nog misschien geldzorgen daarnaast hebt.

Mijn advies - zoek een baan, spaar geld en verdiep je wat opvang kost en daarna pas je kinderwens vervullen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Rush do 20 sep 2012 - 2:21

Paper Crown schreef:Ik word soms wel een beetje flauw van al die adviezen als: 'Als jullie echt willen, gewoon voor gaan..' like wtf.. een kind graast niet in de wei hoor en zelfs al doe je het zo goedkoop mogelijk alsnog kost het geld. Een baby is niet even een uitzet op MP op de kop tikken en klaar, het is een mensje die groter zal worden. Liefde is het belangrijkst maar moet je horen, mijn buik knort keihard ookal weet ik dat mijn man/familie veel van me houdt. Denk er goed overna want je bent een tijd lang (zeg maar gerust de komende 16 jaar, minimaal) geld kwijt. Je hebt geen baan en je vraagt je af of het de moeite is ivm kinderopvang? Nou leuk voor je relatie als jij 24/7 thuiszit en je man/vriend werkt volledig en jij de hele dag voor de baby zorgt en nog misschien geldzorgen daarnaast hebt.

Mijn advies - zoek een baan, spaar geld en verdiep je wat opvang kost en daarna pas je kinderwens vervullen.
Hahahahaha, daar ging m`n thee! lol!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Susan do 20 sep 2012 - 2:22

Dat klopt, kinderen zijn best duur, al moet ik zeggen dat ik de auto wel de ergste geldvreter vind binnen ons gezin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  SarahKey do 20 sep 2012 - 2:31

Ik zou eerst heel snel een baan zoeken, flink gaan sparen een jaar of wat en dan minder werken als er een baby'tje komt. Persoonlijk hou ik ervan om een buffer te hebben voor er kinderen komen, je weet maar nooit. En je hoeft maandelijks geen bergen geld over te houden, maar als je kind wat nodig heeft en je kunt het gewoon die maand halen, ja dat vind ik wel fijn en belangrijk. En dan bedoel ik dingen die een baby nodig hebben, zoals luiers, voeding, verzorgingsproducten etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Rush do 20 sep 2012 - 2:33

Waarom werk je eigenlijk niet?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  PapillonRose do 20 sep 2012 - 2:36

Als jullie het van een inkomen kunnen redden, zou ik er persoonlijk wel voor gaan. Zeker als je zelf de ambitie hebt om er ook deeltijd bij te gaan werken. Als jullie het namelijk nu al zouden redden, dan lukt het dan al helemaal. Ik zou in elk geval eerst eens kijken of jullie het nu, op dit moment, van 1 inkomen zouden redden. Zo niet, zou ik persoonlijk even wachten tot het financieel beter gaat.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je het zo duur of goedkoop kunt maken als je zelf wilt. Uiteraard heb je bepaalde dingen gewoon nodig (zoals luiers) en zul je altijd kosten maken. Maar net als de kleertjes, je kunt kiezen voor dure merken, maar ook voor goedkope kleertjes van Zeeman of Wibra. Het is maar net wat je zelf wilt, en wat je te besteden hebt.

Persoonlijk heb ik het liever iets ruimer, want ik vind het veel te leuk om mooie kleertjes en leuk speelgoed te kopen Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Laced do 20 sep 2012 - 2:37

Annemie schreef:Als jullie graag een kindje willen er gewoon voor gaan! Toen wij voor een kindje gingen hadden we allebei een vaste baan, toen ik zwanger bleek te zijn, zaten we allebei zonder baan. Later hadden we allebei weer een baan en nu gaan we voor een tweede en zijn we allebei werkloos, ik vind het allemaal reuze meevallen qua kosten, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, dus dat is heel verschillend. Gewoon je gevoel volgen.

Maar, wat ik mij afvraag.. Waar gaan jullie rond van komen op het moment dat straks kindje nr. 2 er is? Van de toeslagen / uitkeringen vanuit de overheid?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Clapperdie do 20 sep 2012 - 2:40

Laced schreef:
Annemie schreef:Als jullie graag een kindje willen er gewoon voor gaan! Toen wij voor een kindje gingen hadden we allebei een vaste baan, toen ik zwanger bleek te zijn, zaten we allebei zonder baan. Later hadden we allebei weer een baan en nu gaan we voor een tweede en zijn we allebei werkloos, ik vind het allemaal reuze meevallen qua kosten, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, dus dat is heel verschillend. Gewoon je gevoel volgen.

Maar, wat ik mij afvraag.. Waar gaan jullie rond van komen op het moment dat straks kindje nr. 2 er is? Van de toeslagen / uitkeringen vanuit de overheid?

Ja dat vroeg ik mij ook af. De situatie waar jullie nu in zitten kunnen jullie niets aan doen. Maar je kan toch eerst werk zoeken en dan voor een 2e kindje gaan zodat jullie die zelf fincancieel kunnen onderhouden?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 2:48

Financiën zijn natuurlijk wel belangrijk en ik snap ook niet dat je thuis op je gat blijft zitten totdat je een kleine hebt.
Maar goed, ook al begrijp ik die keuze niet, de vriend van TO heeft wel werk. Als je beide geen baan hebt lijkt het me écht de verkeerde periode om ervoor te gaan.

Wij willen er ook over niet al te lange tijd voor gaan, en ik heb geen vast contract. Maar mijn vriend wel en ook ik ben gewoon lekker aan het werk. Ook dat vind ik niet ideaal en ben net begonnen bij een nieuwe werkgever maar ik hoop dat ze over een zwangerschap niet moeilijk doen en anders vind ik vast wel iets anders. Een vast contract kan in deze tijd gewoon best even duren en daar wil ik niet op wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 2:56

Hou er ook rekening mee dat het een tweeling kan zijn laughcry .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomen en kindje Empty Re: inkomen en kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum