Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tevreden met je inkomen?

+38
Fjell
Jeanette
Marsy28
Toet
ellibre
Winegum
Monte
Beachgirl
Roos'
Arwyn
Rouxxxe
Lady4
JD
Star007
Snoes
Linda
Sam
Katrien
Saga
Caroow
Punk'd
Poubelle
silly-one
Fortissimo
Suus
Lejow
Marin
Japie
Rovine
Shisha
Rush
Caresses
Char1
Zonnetje
Twellie
Kaat
Taeda
Marcellah89
42 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Tevreden met je inkomen? Empty Tevreden met je inkomen?

Bericht  Marcellah89 zo 24 maa 2013 - 10:04

Zoals de topic titel. Ben je op dit moment tevreden met je inkomen? Kun je daarmee je leven invullen zoals je graag wilt.
Ja tuurlijk ik snap het kan altijd meer maar kom je goed rond of is het iedere maand weer een verassing als het lukt?

Ik ben tevreden over mijn salaris. Voor nu is het meer dan voldoende, ik kan regelmatig shoppen zonder mij schuldig te voelen.
We hebben nu wel een huis gekocht en daarvoor vraag ik mij wel eens af of het voldoende is. De hypotheek wordt bijna 500 euro meer netto dan dat we nu aan huur betalen.
Ik ben nu wel meer aan het letten wat ik uitgeef. Ik gooi nu mijn patroon om zodat er meer overblijft om te sparen. Maar heb dan nu ook een doel dus dat is sowieso beter.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tevreden met je inkomen? Empty Re: Tevreden met je inkomen?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 10:12

Ik zou wel 200 euro netto meer willen verdienen, dat zou het allemaal nét wat makkelijker maken. Maar verder mag ik heus niet klagen, er zijn mensen die het slechter hebben.

Verder kijk ik uit naar het moment dat m'n vriend weer een baan heeft. Wat een luxe en weelde zullen we dan ineens hebben, vergeleken met nu :P Zelfs al zou hij maar minimumloon verdienen.

Gast
Gast

Bericht  Taeda zo 24 maa 2013 - 10:20

Wij kunnen prima rondkomen en goed sparen. Toch zou ik wel meer willen verdienen, ik weet dat ik ver onder een HBO gemiddelde verdien. Mijn functie schommelt een beetje tussen MBO en HBO, doordat ik meer taken ben gaan doen. Maarja, dit is een bewuste keuze geweest. Relatief verdien ik nu wat mondet dan het onderwijs, maar door het vaste aantal uren ipv invalwerk komt het nettonop meer uit.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 10:39

Ik ben tevreden met mijn inkomen. Ik verdien best lekker.

Ik baal alleen van de torenhoge vaste lasten (kinderopvang, terugbetalen studieschuld) waardoor er vrij weinig overblijft.

Gast
Gast

Bericht  Kaat zo 24 maa 2013 - 10:44

Hoe meer, hoe beter laughcry

Ik ben wel tevreden. Ik werk 28 uur, ben starter en zou tevreden zijn geweest als ik dit salaris voor een fulltime baan had gekregen.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Twellie zo 24 maa 2013 - 10:53

Ik sluit me aan bij Kaat: meer is altijd welkom Tevreden met je inkomen? 1578173417. Maar objectief gezien verdien ik prima.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Zonnetje zo 24 maa 2013 - 10:55

Ik ben wel tevreden, in de zin dat we prima rond kunnen komen van dit inkomen (en dat van mijn vriend) en nog veel leuke dingen kunnen doen em kunnen sparen. Maar eigenlijk hoort er bij de functie die ik doe een hoger salaris, alleen kan het bedrijf waar ik werk me dat nu niet bieden. Dat wringt soms wel eens, zeker omdat ze dat wel beloofd hadden toen ik daar kwam werken.

Ik heb WO gedaan en doe regelmatig dezelfde werkzaamheden als medior en soms zelfs als senior collega's en ik krijg een lager salaris.
Maar aan de andere kant ben ik heel blij dat ik een vaste baan heb met een normaal salaris, waarin ik veel ervaring op kan doen en waar ik plezier aan beleef.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Char1 zo 24 maa 2013 - 20:24

Ik mag echt niet klagen en ben dan ook tevreden. Ik zou meer kunnen gaan werken, maar verdien nu genoeg en hou graag tijd over voor al mijn andere bezigheden. Kan ook lekker sparen en hoef niet echt na te denken met uitgaven. Scheelt wel dat ik maar relatief weinig lasten heb, bijv geen auto.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464

Bericht  Caresses zo 24 maa 2013 - 20:43

Ik ben tevreden met mijn uurloon. Helaas kan ik niet zoveel uren maken als dat ik zou willen. Hierdoor ben ik uiteindelijk niet heel tevreden met wat ik uiteindelijk verdien. Ik kan wel redelijk doen wat ik wil, maar dat komt vooral ook doordat mijn partner de meeste vaste lasten op zich neemt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush zo 24 maa 2013 - 20:44

Een paar honderd euro meer zou heel leuk zijn, maar ik red mezelf prima en kan veel sparen dus ik ben wel tevreden. Tevreden met je inkomen? 561177
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Shisha zo 24 maa 2013 - 20:49

Ja ik ben wel tevreden als ik kijk hoeveel ik verdien en hoeveel uur ik daarvoor werk.. Het is nu even wat minder doordat ik nu niet meer extra werk en geen avond en nachtdiensten draai dus we letten wel wat meer op nu en moeten wat zuiniger aan doen maar in principe kunnen we goed rond komen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Rovine zo 24 maa 2013 - 21:01

Ik kan ervan rondkomen, al is he nog steeds slikken hoeveel alleen wonen extra kost. Maar als ik oplet hoef ik weinig te laten en blijft er over voor wat leuks. Ik zit qua salaris voor mijn beroep aan de lage kant, maar sfeer en reistijd vind ik belangrijker.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 21:19

Jawel eigenlijk, ik heb niet te klagen geloof ik. Meer mag altijd, maar voor 24/28 uur werk verdien ik echt niet slecht.

Gast
Gast

Bericht  Japie zo 24 maa 2013 - 21:21

Ik ben wel tevreden met mijn loon. Tuurlijk zou ik er ook 200 of 300 euro bij willen hebben in de maand, maar met het loon wat ik nu heb kan ik goed rondkomen en ook nog sparen. Ik hoef ook niet alles af te wegen en als ik iets leuks wil doen, doe ik dat.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 21:23

Nee, ik heb geen vast salaris en daar begin ik steeds meer van te balen. Ene maand verdien ik 0 euro, de andere ineens 3000 ofzo. Maar gemiddeld meestal 1000 en dat vind ik niet zoveel voor de lading werk die ik doe.
Maar t is bijna zomer, dus weer iets meer inkomsten dan!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lejow zo 24 maa 2013 - 21:25

In vergelijking met andere jobs waar je een HBO papiertje voor nodig hebt, verdien je in het onderwijs niet zo best.
Je startsalaris is wel ruim, maar daarna ga je maar heel gestaag omhoog.
Ik verdien prima hoor, maar iets meer zou altijd welkom zijn natuurlijk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Suus zo 24 maa 2013 - 21:40

Iets meer zou wel makkelijk zijn... Ik zou graag wat meer uren werken om meer geld binnen te krijgen, maar dat lukt nu helaas niet. Ik kan rondkomen van mijn salaris, maar hou niks over. Ik spaar af en toe een klein beetje en shoppen doe ik nauwelijks.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fortissimo zo 24 maa 2013 - 21:47

Nee Tevreden met je inkomen? 394967 maar ik heb ook nauwelijks werk en loop stage. Ik ben daarentegen ook bijzonder ontevreden met het loon van mijn vriend. Verdiend iets meer dan de bijstandsnorm.. en dat voor 40 uur per week werken, afgebekt te worden etc.. Je zou soms beter steun kunnen gaan trekken.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 21:48

Opzich wel maar nu ik weet dat er tussen mijn leidinggevende en mij 7 (!) Euro verschil is beslist niet.

Gast
Gast

Bericht  silly-one zo 24 maa 2013 - 22:08

Als ik kan werken ben ik wel tevreden met wat ik heb. Ik kan leuke dingen doen, maar het is geen vet pot. Helaas, zoals Lejow het ook al zegt. Onderwijs is geen vetpot.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 22:16

Pippa schreef:Opzich wel maar nu ik weet dat er tussen mijn leidinggevende en mij 7 (!) Euro verschil is beslist niet.

Huh? Dan is dat toch juist goed? Ik neem aan dat jij minder dan je leidinggevende verdient, en als dat maar 7 euro verschilt is dat toch niks? Dan zit je toch juist hoog vergeleken je leidinggevende?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 24 maa 2013 - 22:26

Marin schreef:
Pippa schreef:Opzich wel maar nu ik weet dat er tussen mijn leidinggevende en mij 7 (!) Euro verschil is beslist niet.

Huh? Dan is dat toch juist goed? Ik neem aan dat jij minder dan je leidinggevende verdient, en als dat maar 7 euro verschilt is dat toch niks? Dan zit je toch juist hoog vergeleken je leidinggevende?
7 euro per uur is misschien best wel een verschil, maar daardoor zit zij misschien ook weer in een hogere belastingschaal.

Mijn vriend verdiend bruto echt veel meer, maar netto heeft hij niet veel meer omdat hij meer belasting betaald.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Poubelle zo 24 maa 2013 - 22:27

Ik vind wat ik krijg voor de uren die ik werk in het onderwijs nog best veel. Maar alleen van dit salaris kan ik niet rondkomen, of nou ja, maar net, dus daarom werk ik er nog bij in de kroeg. Nu kan ik goed rondkomen, zelfs nog wat sparen, en ik spaar m'n fooien op, dat is ook wel lekker.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Punk'd zo 24 maa 2013 - 22:35

Ik ben tevreden met mijn inkomen.

Als ik minder zou verdienen zou ik het ook goed vinden. Ik wil minder voor een werkgever gaan werken en 1 of 2 dagen voor mijzelf beginnen. Dat is een kwestie van investeren en loon inleveren (in eerste instantie. Ik hoop natuurlijk wel dat mijn bedrijfje winstgevender gaat worden). Dan ga ik zeker 500 euro minder verdienen, maar kan ik nog steeds rondkomen. Alleen niet veel extra's meer doen (veel lunchen, borrelen, dineetjes, kleding etc.)

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 22:40

Rush schreef:
Marin schreef:

7 euro per uur is misschien best wel een verschil, maar daardoor zit zij misschien ook weer in een hogere belastingschaal.

Ooh 7 euro per uur, dat stond er niet bij. Ik dacht echt 7 euro op het totaal netto bedrag ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: