Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en staand werk

+11
Steep
Jelin
Alex
Liadan
Slakje
Shy
Printje
Smaragdje
Floor
Mida4you
Caroow
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zwanger en staand werk - Pagina 2 Empty Re: Zwanger en staand werk

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 10:13

Parel schreef:'mijn mama werkt bij de mcdonalds!'
Jouw kindje gaat zooooo populair worden!
:cheering:

Ik werk trouwens in de kinderopvang en heb zonder problemen (en 2 dagen overtijd!) doorgewerkt.

Papa werkt ook bij McDonald's en is bevoegd om Happy Meals, speeltjes, vlaggetjes en weetikhetwat gratis mee naar huis te nemen.

Hebben degene zonder klachten tot 4 weken voor de uitgerekende datum doorgewerkt?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Parel wo 12 sep 2012 - 10:17

Ik kon wel tot 4 weken vooraf doorwerken maar ik was er klaar mee, wilde genieten dus ben met 34 weken gestopt. Kon ik lekker wassen, shoppen, bankhangen, helemaal in m'n cocon!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  sanne-84 wo 12 sep 2012 - 10:17

Zo zouden onregelmatige diensten ook niet meer nodig, of worden in ieder geval niet meer aangeraden maar heb bij ons nog niet meegemaakt dat een zwangere andere diensten ging draaine
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje wo 12 sep 2012 - 10:41

@ Caroow, ik heb tot 4 wekrn van te voren gewerkt. Had nog wel langer gewild, want verveelde mij ontzettend thuis. Zo erg dat ik niet uit nesteldrang, maar uit verveling mijn huis elke dag bleef poetsen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jelin wo 12 sep 2012 - 12:03

Ik werk in de avonden, omdat dit makkelijker is met de opvang. Maar ik ben allround dus kan alles. wat erg makkelijk is. Maar ook ik sta vaak raam 2. Gelukkig kan ik het nu afwisselen met raam 1. Gelukkig kan ik aangeven als het even niet gaat en wordt ook rekening mee gehouden.

Wij zijn sinds kort over op dezelfde shirts en vind het niet lekker zitten eigenlijk. Shirts zijn te kort in mijn maat en mijn buik zie je erg goed. Ook hier eigen positiebroek aan die vergoedt wordt gelukkig.| De sloof bied wel uitkomst zo blijft mijn shirt beneden als ik mijn handen omhoog doe ipv op mijn navel.

Ga zo mijn bed opzoeken. Net thuis van een sluitdienst.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania wo 12 sep 2012 - 19:29

Zusje schreef:In mijn werk is het gewoon geen optie om te zitten, het is de hele dag lopen, bukken en weer opstaan. Daarnaast zware dingen tillen af en toe en je bent alleen dus iemand anders dat laten doen is ook geen optie.

Ik had het er laatst met een vrouwelijke collega over. Zij en haar vriend denken ook aan kinderen maar hoe je dit veilig kunt doen (zwanger raken) in dit beroep is nergens duidelijk te vinden. En er om vragen staat waarschijnlijk gelijk aan in de problemen komen... Zonder contract voor onbepaalde tijd ben je dan wel erg kwetsbaar natuurlijk.

Je zou de arbo hier is over kunnen bellen die weten vaak ook welke risico's er aan bepaalde banen zitten voor zwangere vrouwen. Maar goed als er dan dingen aangepast moeten worden zul je het alsnog met je werkgever moeten bespreken natuurlijk.

De hele dag lopen bukken en tillen kan heel zwaar zijn als je zwanger bent maar er zijn genoeg mensen die het ook probleemloos volhouden dat ligt echt aan je zwangerschap. Als het niet gaat dan zal je werkgever gewoon dingen moeten veranderen, moet je vervangend werk doen of je wordt ziekgemeld. Heel vervelend voor ze maar dat is dan niet anders. Ik snap dat als je geen vast contract hebt dat wel heel vervelend is want dan is de kans natuurlijk aanwezig dat het niet verlengd wordt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 21:26

Zusje schreef:Ik vraag me dat ook af eerlijk gezegd. Ik heb een beroep waarin ik veel loop, buk en af en toe ook best zware dingen til. Mocht het ons ooit gegund zijn dat ik zwanger raak dan is dat wel iets waar ik me zorgen om zal maken... En ik werk ook nog met giftige stoffen... drunken

Je kan een afspraak maken bij een VK ( die hebben meestal ook spreekuren voor als je zwanger wilt worden) tegen die tijd, die kan je vast wel meer vertellen.

Gast
Gast

Bericht  Annemoontje do 13 sep 2012 - 1:47

Helemaal niet zo raar dat je je zorgen maakt Caroow! Ik maak me daar namelijk ook een beetje zorgen over.

Vanaf oktober gaan wij ook voor een kindje en ik doe ook staand/ lopend werk waarbij ik moet sjouwen en tillen (vaak zwaar).
Ik ben ook al aan het bedenken hoe ik sommige dingen zal moeten gaan doen als ik zwanger mocht raken. Zo moet ik bv. op een van de locaties waar ik sta, afsluiten omdat ik dan de laatste ben en moet dan een heel zwaar hek dichtschuiven wat erg veel kracht vergt. Ook moet ik dagelijk zware containerzakken in containers gooien. Dit ga ik dus straks echt niet meer doen. Zodra ik zwanger ben, trek ik denk ik meteen aan de bel dat er een oplossing moet komen.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud