Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en staand werk

+11
Steep
Jelin
Alex
Liadan
Slakje
Shy
Printje
Smaragdje
Floor
Mida4you
Caroow
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger en staand werk Empty Zwanger en staand werk

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 7:49

Ik blijf maar topics openen Embarassed

Ik las op internet het volgende:

Zwangere vrouwen hebben bij staand werk een verhoogd risico op een vroeggeboorte. Hierom zijn er richtlijnen opgesteld voor zwangere vrouwen in een staand beroep. Vanaf de 20e week mag een zwangere vrouw niet meer dan twee uur per dag staan en vanaf de 30e week is dat maximaal één uur.

Dit kan toch niet? Of is staand werk iets anders dan lopend werk? Want ik kan mijn werk niet zittend doen Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en staand werk Empty Re: Zwanger en staand werk

Bericht  Mida4you wo 12 sep 2012 - 7:51

Ik deed toen ik zwanger was van Z. ook alleen maar staand werk en heb nergens last van gehad. Toen ik verder in de zwangerschap was kon ik af en toe wel héél even gaan zitten omdat ik last van mijn rug kreeg. ( had een stoel bij mijn afdeling neergezet )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Floor wo 12 sep 2012 - 7:52

Ik weet niet hoe dat zit.
Ik heb staand werk (kleine stukjes lopen op een meter of 4 en verder sta ik dus stil), kon mijn werk ook niet zittend uitvoeren. Ik heb wel meer rust genomen tussendoor, dat moest echt wel ivm mijn bekken en rug maar verder heb ik gewerkt tot het laatst.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smaragdje wo 12 sep 2012 - 7:59

Ik deed bij mijn vorige zwangerschap staand, 24 uur per week en 1 dag per week een dag van 10 uur staan (tot 36 weken). Nooit iets over gehoord en kreeg aan het eind soms last van mijn rug. Verder hier nergens last van gehad en ik ben 9 dagen over tijd gegaan. Denk dat ze staand en lopend wel onder hetzelfde laten vallen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 8:01

Oooh dat stelt me gerust, ik was al bang dat ik het me echt verboden ging worden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:09

Ik vraag me dat ook af eerlijk gezegd. Ik heb een beroep waarin ik veel loop, buk en af en toe ook best zware dingen til. Mocht het ons ooit gegund zijn dat ik zwanger raak dan is dat wel iets waar ik me zorgen om zal maken... En ik werk ook nog met giftige stoffen... drunken

Gast
Gast

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 8:15

Ik til ook nog gewoon alles (tot ongeveer 20 kilo), en ben ook niet van plan dit voorlopig niet te doen.. Dat kan alleen als ik mijn werktijden aanpas, en dat wil ik eigenlijk niet.

Giftige stoffen werk ik niet mee, wel met de geur van Big Mac's, dat is ook niet goed voor je lichaam, vooral niet voor je omvang Laughing
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 12 sep 2012 - 8:24

Ik las het ook, heb ook een beroep waarbij ik veel sta ( heb een kleuterklas), ik ga nu veel vaker zitten maar ja wel een kleutertafeltjes natuurlijk en je bent toch veel bezig met bukken/tillen etc. Bij R heb ik er totaal geen last van gehad, heb toen tot 36 weken door kunnen werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:25

Caroow schreef:
Giftige stoffen werk ik niet mee, wel met de geur van Big Mac's, dat is ook niet goed voor je lichaam, vooral niet voor je omvang Laughing
Van geur word je niet dik Zwanger en staand werk 253468018

Gast
Gast

Bericht  Shy wo 12 sep 2012 - 8:25

Ik doe ook staand werk, heb tot 34 weken gewerkt maar ben bevallen met 41+1 Laughing

Nee maar even serieus ik heb gewoon gewerkt en dus ook staand, heb wel als ik moest werken tot 20.00 krukje gepakt waar ik dan het laatste uurtje achter de kassa op ging zitten.

Ik zou wel rustig aan doen met tillen enzovoort hoor, heb zelf rustig aan gedaan op mijn werk en anders waren er altijd collega's die even konden helpen.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466

Bericht  Slakje wo 12 sep 2012 - 8:29

Ik deed ook staand werk, maar heb heel snel last gekregen van mijn bekken en heb toen op het werk een hoge stoel geëist en gekregen. Dan kon ik op de rustige moment toch zittend mijn werk doen en ging het beter.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:34

In mijn werk is het gewoon geen optie om te zitten, het is de hele dag lopen, bukken en weer opstaan. Daarnaast zware dingen tillen af en toe en je bent alleen dus iemand anders dat laten doen is ook geen optie.

Ik had het er laatst met een vrouwelijke collega over. Zij en haar vriend denken ook aan kinderen maar hoe je dit veilig kunt doen (zwanger raken) in dit beroep is nergens duidelijk te vinden. En er om vragen staat waarschijnlijk gelijk aan in de problemen komen... Zonder contract voor onbepaalde tijd ben je dan wel erg kwetsbaar natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 12 sep 2012 - 8:38

Het zijn vooral richtlijnen, ik zou zelf goed opletten wat je lichamelijk nog wel en niet kan en zeker wel op tijd aangeven als het niet meer gaat.

Ik werk in de kinderopvang en deed dagelijks van alles wat eigenlijk afgeraden wordt om veel te doen (ik stond veel meer dan 2 uur op een dag, tilde en bukte). Ik heb steeds goed opgelet dat ik op de juiste manier tilde en bukte en liet het tillen wel zoveel mogelijk aan mijn collega's over. Uiteindelijk ben ik bij beide zwangerschappen rond de 27 weken grotendeels de ziektewet ingegaan omdat het werken met de kinderen teveel van mijn lichaam vroeg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:55

Zusje schreef:In mijn werk is het gewoon geen optie om te zitten, het is de hele dag lopen, bukken en weer opstaan. Daarnaast zware dingen tillen af en toe en je bent alleen dus iemand anders dat laten doen is ook geen optie.

Ik had het er laatst met een vrouwelijke collega over. Zij en haar vriend denken ook aan kinderen maar hoe je dit veilig kunt doen (zwanger raken) in dit beroep is nergens duidelijk te vinden. En er om vragen staat waarschijnlijk gelijk aan in de problemen komen... Zonder contract voor onbepaalde tijd ben je dan wel erg kwetsbaar natuurlijk.

Mag ik vragen wat voor werk je doet Zusje?

Caroow ik denk dat het meer iets is als je wel ergens last van krijgt waar jij je op kan beroepen. Denk niet dat werkgever je dit gaat verplichten als je nergens last van hebt (is voor hem namelijk alleen maar ongunstig)

Gast
Gast

Bericht  Alex wo 12 sep 2012 - 8:59

Caroow schreef:Ik til ook nog gewoon alles (tot ongeveer 20 kilo), en ben ook niet van plan dit voorlopig niet te doen.. Dat kan alleen als ik mijn werktijden aanpas, en dat wil ik eigenlijk niet.

Werk je ook bij de Mac? :cheering:
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 9:03

Alex schreef:
Caroow schreef:Ik til ook nog gewoon alles (tot ongeveer 20 kilo), en ben ook niet van plan dit voorlopig niet te doen.. Dat kan alleen als ik mijn werktijden aanpas, en dat wil ik eigenlijk niet.

Werk je ook bij de Mac? :cheering:

Ja, jij ook?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 9:08

Ik ben onge.diertebestrijder.

Gast
Gast

Bericht  Alex wo 12 sep 2012 - 9:09

Ja, sinds een paar weken. Ik wist niet dat er regels zijn voor het doen van staand werk en zwanger zijn, hoewel het ergens ook wel logisch is. Wat voor functie heb jij trouwens?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 9:11

Alex schreef:Ja, sinds een paar weken. Ik wist niet dat er regels zijn voor het doen van staand werk en zwanger zijn, hoewel het ergens ook wel logisch is. Wat voor functie heb jij trouwens?

Er zijn sowieso veel regels! Je hebt bijvoorbeeld recht op extra pauze, max 1/8 van je werkdag, er moet een rustruimte zijn.. En nog veel meer.

Ik werk er 4 jaar en ben crewtrainer. Vind je het wel leuk werk?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelin wo 12 sep 2012 - 9:18

Caroow schreef:
Alex schreef:Ja, sinds een paar weken. Ik wist niet dat er regels zijn voor het doen van staand werk en zwanger zijn, hoewel het ergens ook wel logisch is. Wat voor functie heb jij trouwens?

Er zijn sowieso veel regels! Je hebt bijvoorbeeld recht op extra pauze, max 1/8 van je werkdag, er moet een rustruimte zijn.. En nog veel meer.

Hier nog eentje die er werkt haha. Heb nu pauze hier haha. Maar doe hetzelfde als jij Caroow en dezelfde dienstjaren. Haha echt grappig. Maar ik kan hier wel gelukkig zitten.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Steep wo 12 sep 2012 - 9:20

In mijn werk is dat sowieso ook onmogelijk. Ik werk in de woonbegeleiding en ben de hele dag bezig met de mensen (wassen, aankleden e.d.). Waar ik mee zit is dat de bewoners goed aanvoelen hoe ik in mijn vel zit, normaal gesproken zou dat geen probleem zijn, maar de bewoners kunnen extreem agressief worden. Iemand ervaring hierin? We willen vanaf Januari eens gaan kijken hoe we er voor staan, maar dan heb ik nog geen vast contract (heb nu een jaarcontract).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 9:21

Jelin schreef:
Caroow schreef:

Hier nog eentje die er werkt haha. Heb nu pauze hier haha. Maar doe hetzelfde als jij Caroow en dezelfde dienstjaren. Haha echt grappig. Maar ik kan hier wel gelukkig zitten.

Ik sta (ren:)) bijna altijd raam 2 en dat wil ik niet missen.. Als ik ga drinken zit ik wel, en tussendoor wel met Introductie's (contract tekenen ed.) en soc bespreken. Maar anders eigenlijk niet..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Alex wo 12 sep 2012 - 9:27

Ik ben nu nog gewoon crew, maar ga leren voor hostess. Ik heb zo'n vier jaar werkervaring, negen jaar geleden werkte ik er ook. Heb je ook positie-werkkleding? Of krijg je een oversized overhemd aan? Wink
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 9:31

Alex schreef:Ik ben nu nog gewoon crew, maar ga leren voor hostess. Ik heb zo'n vier jaar werkervaring, negen jaar geleden werkte ik er ook. Heb je ook positie-werkkleding? Of krijg je een oversized overhemd aan? Wink

Die werkbroek zat met 8 weken al verschrikkelijk, dus nu draag ik een zwarte positiebroek, gewoon van mezelf. Mijn borsten waren te groot voor mijn blouse dus heb ik een grotere gekregen, waar mijn buik nu steeds uitploft Laughing Nog een maat groter wil ik niet, dan ben ik helemaal een aardappelzak.. Ik hoop eigenlijk dat ik straks in alleen mijn longsleeve mag werken.. Die rekt wel mee smile

Edit: wij hebben deze kleding

Zwanger en staand werk RuuddeWildVN
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parel wo 12 sep 2012 - 10:09

'mijn mama werkt bij de mcdonalds!'
Jouw kindje gaat zooooo populair worden!
:cheering:

Ik werk trouwens in de kinderopvang en heb zonder problemen (en 2 dagen overtijd!) doorgewerkt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud