Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

+12
Pien
Ezzer
blondje1313
Monnie
Bruintje Beer
Vancity_girl
Happydobby
mauwmauw
Susan
nisavi
Dora
studiebol
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  studiebol di 5 apr 2011 - 7:19

Daar ben ik wel benieuwd naar!
Heb je de 12 weken grens afgewacht of heb je het eerder vertelt? En waarom heb je er op die manier voor gekozen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:23

Ik heb gebeld toen mijn eerste echo niet zo goed bleek te zijn, en de VK zei dat de kans groot was dat het mis zou gaan. Moest dezelfde dag nog werken, en daar stond mijn hoofd totaal niet naar, dus heb ik het verteld en vakantiedag gevraagd.

Gelukkig zag de gyn een paar dagen later het anders, vond dat het er goed uit zag! En tot nu toe gaat het ook goed gelukkig.

Anders had ik ook iets langer gewacht, wel collega's in vertrouwen genomen, maar nog niet TL enz. Zwanger mag je namelijk niet naar mensen die chemo's of bestralingen krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Dora di 5 apr 2011 - 7:25

Nog voor ik getest had bleek het al van mijn gezicht af te lezen te zijn dat ik zwanger was/ben, dus als ze er naar vroegen begon ik nog harder te stralen....
Dus zij wisten het vanaf dag 1 al....
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  nisavi di 5 apr 2011 - 7:28

Ik heb het aan mijn manager verteld toen ik dacht dat ik ongeveer 8 weken zwanger was (bleek ongeveer 6 weken te zijn achteraf). Ik had geen zin om te liegen dat ik een afspraak bij de huisarts had, terwijl ik dus een echo had. Als het mis was gegaan had hij het ook wel te horen gekregen, dus vandaar.

Aan mijn collega's heb ik het verteld toen ik 10 weken zwanger was. Ik had toen een tweede echo gehad, waarop weer een goed kloppend hartje te zien en horen was.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  studiebol di 5 apr 2011 - 7:29

ProudMama schreef:Ik heb gebeld toen mijn eerste echo niet zo goed bleek te zijn, en de VK zei dat de kans groot was dat het mis zou gaan. Moest dezelfde dag nog werken, en daar stond mijn hoofd totaal niet naar, dus heb ik het verteld en vakantiedag gevraagd.

Gelukkig zag de gyn een paar dagen later het anders, vond dat het er goed uit zag! En tot nu toe gaat het ook goed gelukkig.

Anders had ik ook iets langer gewacht, wel collega's in vertrouwen genomen, maar nog niet TL enz. Zwanger mag je namelijk niet naar mensen die chemo's of bestralingen krijgen.

Dat wat ik blauw heb gemaakt, waarom mag dat niet?? Een goede vriendin van de famillie krijgt chemo's, nou ja heeft ze net gehad..en ik was van plan daar dit weekend heen te gaan maar dat mag dan dus niet?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:30

Beide keren na de eerste echo met 12 weken. Clienten met citostatica gebruik vermeed ik zoveel als mogelijk en dat is me goed gelukt op 1 collega na die had me door Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 7:30

Hé, ik kom er nu pas achter dat je al zwanger bent. Ik dacht dat je je nog informatie aan het inwinnen was ter voorbereiding of zo. Leuk hoor, gefeliciteerd!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  mauwmauw di 5 apr 2011 - 7:31

ik heb het me leidinggevende 3 dagen nadat wij het wisten verteld.dit ook omdat ik best zware dingen moest tillen,dus daar lette ze wel op dat ik dat niet meer deed.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  studiebol di 5 apr 2011 - 7:34

Susan schreef:Hé, ik kom er nu pas achter dat je al zwanger bent. Ik dacht dat je je nog informatie aan het inwinnen was ter voorbereiding of zo. Leuk hoor, gefeliciteerd!

Dankje! Het is allemaal erg snel gegaan, dus nog ontzettend onwerkelijk. Maar ik heb wel ontzettend veel vragen over van alles en nog wat Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 7:36

Nou, vraag gerust alles wat je weten wil. Ik heb hier niet echt iets nuttigs bij te dragen, ik werk freelance en kan mijn eigen werktijden en ook grotendeels mijn eigen werktempo bepalen, dus ik hoefde niet zoveel te regelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:39

studiebol schreef:
ProudMama schreef:Ik heb gebeld toen mijn eerste echo niet zo goed bleek te zijn, en de VK zei dat de kans groot was dat het mis zou gaan. Moest dezelfde dag nog werken, en daar stond mijn hoofd totaal niet naar, dus heb ik het verteld en vakantiedag gevraagd.

Gelukkig zag de gyn een paar dagen later het anders, vond dat het er goed uit zag! En tot nu toe gaat het ook goed gelukkig.

Anders had ik ook iets langer gewacht, wel collega's in vertrouwen genomen, maar nog niet TL enz. Zwanger mag je namelijk niet naar mensen die chemo's of bestralingen krijgen.

Dat wat ik blauw heb gemaakt, waarom mag dat niet?? Een goede vriendin van de famillie krijgt chemo's, nou ja heeft ze net gehad..en ik was van plan daar dit weekend heen te gaan maar dat mag dan dus niet?
Is officieel protocol in de thuiszorg om problemen te voorkomen. Je kan dan namelijk ook in aanraking komen met bijv bloed, braaksel of urine met restanten chemo, en dat heb je niet als je gewoon op visite gaat neem ik aan.
Als ik jou was zou ik even navraag doen bij een verloskundige.
Dus moest echt ruilen van route ivm zwangerschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Happydobby di 5 apr 2011 - 7:54

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb het verteld na de eerste echo, die ik kreeg met 11 weken maar toen op 12 weken ben gezet.
Ik had het wel 1 collega al eerder verteld omdat ik met haar alleen zat in de avonddienst en ik niet lekker was. Ze heeft dit gewoon ook netjes voor zich gehouden.

Ik weet niet hoe je er zelf over denkt, ik zit voornamelijk in de nachtdienst en kon het dus goed verbergen.

Maar als je je er beter bij voeld kan je het altijd melden bij je leidinggevende.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:56

Wat leuk!! Gefeliciteerd!

Ik heb het met een kleine 4 weken verteld (deze zwangerschap).
Ik heb bij de vorige zwangerschap erg veel problemen gehad, lichamelijk als met mijn collega's.
Dus PZ en mijn beide LG's heb ik het maandag verteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:58

Ik heb het met 8 weken verteld. Ik was zo ziek de hele tijd, dat ik het niet meer voor me kon houden. Ik wilde echter niet dat mijn werkgever het eerder wist dan onze ouders, dus nadat we het de ouders verteld hadden heb ik het mn werkgever ook verteld.

Hij was er wel blij mee, want nu wist hij ook de reden van mijn ziek zijn, de reden dat ik niet meer 100% functioneerde, maar nog fijner... hij had genoeg tijd om een vervanger te regelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Vancity_girl di 5 apr 2011 - 8:08

Ik heb het verteld toen ik 12 weken zwanger was. We hebben toen ook pas net een echo gehad. Daarvoor wilde ik het niet vertellen omdat het nog mis kon gaan en ook omdat ik maar moeilijk kon geloven dat ik echt zwanger was. Na de echo bestond daar geen twijfel meer over en mocht iedereen het weten.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 8:12

Sommige cliënten vrij vroeg, omdat ik misselijk werd van koffie. Eentje raadde het. Bij mijn andere werk met een week of 8 aan mijn directe leidinggevende, die heeft ook haar mond gehouden tot we een eerste goed echo hadden. De leidinggevende van het eerste werk (met de cliënten) op het moment dat we een info middag hadden ivm overname, toen heb ik ook meteen verteld dat ik zwanger ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Bruintje Beer di 5 apr 2011 - 8:48

Bij de 1e zwangerschap heb ik het met 11/12 weken verteld na 2 goeie echo's. Helaas miskraam gekregen gekregen met 15 weken. Nadat ze het geen hartje meer hoorde en zagen
Bij mijn volgende zwangerschapen heb ik het pas verteld toen ik over de 12 weken was na 3 goede echo's


Laatst aangepast door Bruintje Beer op di 5 apr 2011 - 20:09; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Monnie di 5 apr 2011 - 8:51

Ik heb het na de eerste echo, met 13 weken, verteld op mijn werk. Ik wilde zeker weten dat het goed zat voordat ik het vertelde.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 19:10

De dag na mijn test. Ik straalde zo enorm dat mijn collega's allemaal door hadden dat er iets was haha. En ik kon het totaal niet voor me houden.
Nou moet ik wel zeggen dat ik werk met een enorm hecht team.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  blondje1313 di 5 apr 2011 - 19:27

De dag na de eerste echo (7 weken) heb ik het verteld aan mijn direct leidinggevende en ook aan wat directe collega's.
Na de tweede echo (8 weken) is het aan iedereen verteld, familie, vrienden, kennissen wisten het toen ook al.
Volgens de verloskundige was het ook niet echt 'nodig' om de 12-weken grens af te wachten omdat er twee goede echo's waren met hartactiviteit.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:04

Ik heb het met een week of 5 verteld, ik was zo misselijk elke ochtend. Denk dat als ik het niet verteld had dat ze het dan wel zelf opgemerkt hadden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Ezzer di 5 apr 2011 - 20:19

Ik heb het m'n collega's na de 2e echo verteld. Was toen bijna 13 weken.
Ik wilde gewoon zeker zijn dat het goed zou zitten dus vandaar dat we gewacht hebben.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:34

De eerste keer heb ik het verteld bij ongeveer 14 weken zwangerschap en de tweede keer rond de 6 weken omdat ik zo misselijk was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:57

Met 6 weken. Ik voelde me helemaal niet lekker en had me al 2 keer ziek moeten melden terwijl dat helemaal niks voor mij is. Dus besloot ik het maar te vertellen. Ik kreeg meteen een positieve en leuke reactie van m'n baas !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Pien di 5 apr 2011 - 21:07

Ik had heel erg geluk dat ik leidinggevende was en zelf kon plannen, roosters maken enz... Op het moment dat ik erachter kwam dat ik zwanger was krabbelde mijn man net overeind uit een hele erge dip, ik kon dus mijn vermoeidheid klachten daarop gooien, aangezien we in die tijd ook wel 3 tot 5 keer per week naar het UMC moesten. uiteindelijk toen ik zo'n 7 weken was, heb ik 1 collega in vertrouwen genomen, ik wilde het zo graag met iemand kunnen delen en aangezien ik met haar een echte goede band had leek me dat heel fijn! ze reageerde zo leuk, stond te dansen en te springen en ging helemaal door het dolle heen! toen ik 9 weken was heb ik ook een andere collega in vertrouwen genomen en toen ik 10 weken en 5 dagen was heb ik het tegen het hele team verteld... mijn misselijkheid begon toe te nemen, kon niet meer tegen bepaalde luchten, moest regelmatig kokhalzen/ overgeven, ik kon het gewoon niet meer verborgen houden!


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum