Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

+20
SoGood
Arwyn
Discordia
Burn
Jasmine
Alex
Blond
Mari
Bliss
Bazinga
Snoes
Gympie
loura
Rose
sterremaan
Poubelle
SuperGrover
Paper Crown
Rush
Toet
24 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:44

Bliss schreef:Bijvoeglijk naamwoord zegt iets over een zelfstandig naamwoord (het grote huis, de blauwe broek, de zilveren ring (= stoffelijk bijvoeglijk naamwoord en eindigt daarom op een n).

Bij het lijdend voorwerp vraag je je af: wie/wat + gezegde + onderwerp?

Voorbeeld:

Hij bestelde een kop koffie in het restaurant.

Wat bestelde hij? Een kop koffie. > = lijdend voorwerp

Ja dat was hem inderdaad!

Maar wat is het gezegde dan ook al weer Neutral .. Heel vervelend want mijn ouders hebben dat vroeger anders geleerd. Dus dan wilde mijn vader dingen uitleggen en dan begon hij over het gezegde.. maar blijkbaar was dat heel vroeger in de jaren 60 ofzo wat anders.. (Of hij snapte het zelf niet haha) angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Bliss di 11 sep 2012 - 0:45

Gezegde = alle werkwoorden in een zin. In dit geval is er maar één werkwoord (en dat is dus tevens de persoonsvorm), namelijk 'bestelde'.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gympie di 11 sep 2012 - 0:47

Pixie schreef:
Gympie schreef:Googelen is zonder hoofdletter. Tenzij het natuurlijk aan het begin van de zin staat, anders gewoon googelen. Niet betweterig bedoeld uiteraard. Maar volgens mij leer je dat ook graag, Carrie. Tenminste, dat lees ik hier wel eens van je.

Googelen is een werkwoord. Google is de naam van een website, toch?

Klopt!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Blond di 11 sep 2012 - 0:47

Ik heb ook echt moeite met de werkwoordspelling. Ik vind het gewoon echt lastig en maak ook best wel eens een foutje. Vooral met het voltooid deelwoord zit ik altijd te heksen. Toen ik toelatingsexamen moest doen bij de UU werd er ook gelet op je spelling. Soms wist ik het dan echt niet (met een d/t), en dan verbouwde ik de zin zo dat ik het werkwoord gewoon voluit kon schrijven.

Mijn grootste taalergernis is toch wel mensen die geen hoofdletters gebruiken. Kom op, dat leer je in groep 4, en verslagen/sollicitatiebrieven/andere brieven typ je toch ook met hoofdletters waar deze horen? Rolling Eyes. Er is hier een forummer die vrijwel elke zin met een kleine letter begint en ik vind het zo irritant lezen..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:49

Okee, werkte dat zo. Very Happy

Leuk om daar weer eens over na te denken. Ik vond spelling/grammatica altijd wel erg leuk.

Bij Duits (op de middelbare school natuurlijk) vond ik grammatica ook veel leuker dan woordjes leren. Die naamvallen waren echt easy om te onthouden.. Makkelijk die rijtjes in je kop stampen en klaar. Ik vind de Duitse grammatica makkelijker dan de Nederlandse.

Al moet je nu niets meer in het Duits aan mij vragen want ik ben dat totaal vergeten.. Ik merk wel bij talen dat als ik het niet bij blijf houden het heel snel weer wegzakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Poubelle di 11 sep 2012 - 0:49

Gympie schreef:
Pixie schreef:
Gympie schreef:Googelen is zonder hoofdletter. Tenzij het natuurlijk aan het begin van de zin staat, anders gewoon googelen. Niet betweterig bedoeld uiteraard. Maar volgens mij leer je dat ook graag, Carrie. Tenminste, dat lees ik hier wel eens van je.

Googelen is een werkwoord. Google is de naam van een website, toch?

Klopt!

Dus dan zou googelen zonder hoofdletter moeten, en Google wel. En Carrie had het over 'opgezocht op Google' en dan zou dat toch wel goed zijn?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:51

Chance schreef:Ik heb ook echt moeite met de werkwoordspelling. Ik vind het gewoon echt lastig en maak ook best wel eens een foutje. Vooral met het voltooid deelwoord zit ik altijd te heksen. Toen ik toelatingsexamen moest doen bij de UU werd er ook gelet op je spelling. Soms wist ik het dan echt niet (met een d/t), en dan verbouwde ik de zin zo dat ik het werkwoord gewoon voluit kon schrijven.

Mijn grootste taalergernis is toch wel mensen die geen hoofdletters gebruiken. Kom op, dat leer je in groep 4, en verslagen/sollicitatiebrieven/andere brieven typ je toch ook met hoofdletters waar deze horen? Rolling Eyes. Er is hier een forummer die vrijwel elke zin met een kleine letter begint en ik vind het zo irritant lezen..

Dat vind ik ook echt heel vervelend. Volgens mij doe ik dat echt altijd.

Of mensen die weinig interpunctie gebruiken of bijna geen enters.. Dat je zo'n verhaal krijgt:


ja ik was toen naar de dierentuin en toen daarna gingen we eten en vervolgens waren we heel gezellig aan het zwemmen in de zee in noord holland. ja dat was echt heel gezellig. moeten we nog eens doen joh. dat weten jullie toch ook wel of niet. maar in iedergeval zo typen is voor jezelf ook zwaar vervelend. ik weet niet meer wat ik heb geschreven waar in de zin ik ben of hoe de intonatie moet zijn. ooh ik wilde bij een komma typen maar dat mag natuurlijk niet. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:52

Pixie schreef:
Gympie schreef:
Pixie schreef:
Gympie schreef:Googelen is zonder hoofdletter. Tenzij het natuurlijk aan het begin van de zin staat, anders gewoon googelen. Niet betweterig bedoeld uiteraard. Maar volgens mij leer je dat ook graag, Carrie. Tenminste, dat lees ik hier wel eens van je.

Googelen is een werkwoord. Google is de naam van een website, toch?

Klopt!

Dus dan zou googelen zonder hoofdletter moeten, en Google wel. En Carrie had het over 'opgezocht op Google' en dan zou dat toch wel goed zijn?

Een paar reacties eerder heeft ze het over Googelen en toen met een hoofdletter geschreven smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Blond di 11 sep 2012 - 0:52

Punk'd schreef:
Chance schreef:Ik heb ook echt moeite met de werkwoordspelling. Ik vind het gewoon echt lastig en maak ook best wel eens een foutje. Vooral met het voltooid deelwoord zit ik altijd te heksen. Toen ik toelatingsexamen moest doen bij de UU werd er ook gelet op je spelling. Soms wist ik het dan echt niet (met een d/t), en dan verbouwde ik de zin zo dat ik het werkwoord gewoon voluit kon schrijven.

Mijn grootste taalergernis is toch wel mensen die geen hoofdletters gebruiken. Kom op, dat leer je in groep 4, en verslagen/sollicitatiebrieven/andere brieven typ je toch ook met hoofdletters waar deze horen? Rolling Eyes. Er is hier een forummer die vrijwel elke zin met een kleine letter begint en ik vind het zo irritant lezen..

Dat vind ik ook echt heel vervelend. Volgens mij doe ik dat echt altijd.

Of mensen die weinig interpunctie gebruiken of bijna geen enters.. Dat je zo'n verhaal krijgt:


ja ik was toen naar de dierentuin en toen daarna gingen we eten en vervolgens waren we heel gezellig aan het zwemmen in de zee in noord holland. ja dat was echt heel gezellig. moeten we nog eens doen joh. dat weten jullie toch ook wel of niet. maar in iedergeval zo typen is voor jezelf ook zwaar vervelend. ik weet niet meer wat ik heb geschreven waar in de zin ik ben of hoe de intonatie moet zijn. ooh ik wilde bij een komma typen maar dat mag natuurlijk niet. Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 394967

Hehe en is dus echt een forummer hier die zo typt. Die zou ik het liefste een enkeltje groep 4 geven.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Poubelle di 11 sep 2012 - 0:53

Pippa schreef:
Pixie schreef:
Gympie schreef:
Pixie schreef:
Gympie schreef:Googelen is zonder hoofdletter. Tenzij het natuurlijk aan het begin van de zin staat, anders gewoon googelen. Niet betweterig bedoeld uiteraard. Maar volgens mij leer je dat ook graag, Carrie. Tenminste, dat lees ik hier wel eens van je.

Googelen is een werkwoord. Google is de naam van een website, toch?

Klopt!

Dus dan zou googelen zonder hoofdletter moeten, en Google wel. En Carrie had het over 'opgezocht op Google' en dan zou dat toch wel goed zijn?

Een paar reacties eerder heeft ze het over Googelen en toen met een hoofdletter geschreven smile

Ohh, dan keek ik bij de verkeerde reactie nerd
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gympie di 11 sep 2012 - 0:53

Pixie schreef:
Gympie schreef:
Pixie schreef:
Gympie schreef:Googelen is zonder hoofdletter. Tenzij het natuurlijk aan het begin van de zin staat, anders gewoon googelen. Niet betweterig bedoeld uiteraard. Maar volgens mij leer je dat ook graag, Carrie. Tenminste, dat lees ik hier wel eens van je.

Googelen is een werkwoord. Google is de naam van een website, toch?

Klopt!

Dus dan zou googelen zonder hoofdletter moeten, en Google wel. En Carrie had het over 'opgezocht op Google' en dan zou dat toch wel goed zijn?

Nee, Carrie zei; ik ga dat even Googelen.

Vandaar mijn opmerking dat je het zonder hoofdletter schrijft.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Bazinga di 11 sep 2012 - 1:02

Google is met een hoofdletter, maak je er een werkwoord van, dan is 't met een kleine letter, omdat de betekenis verandert.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 1:07

En toch hè, ik ben elke dag met taal bezig, maar alle regels over persoonsvormen, gezegdes etc. zijn bij mij wel een beetje verdwenen. Natuurlijk, als ik het moet produceren, lukt het wel. Maar ik moet wel even nadenken en heb 't taalsysteem niet meteen paraat. En toch schrijf ik zo goed als foutloos Nederlands. Ik heb de taal ook nooit geleerd als een schema van regels, maar veel meer via praktische voorbeelden en ezelsbruggetjes.

Soms is het trouwens best irritant om allemaal redacteurs om je te heen te hebben en teksten te schrijven. Ik zie nu namelijk óveral fouten. Spellingfouten is (zijn?) één ding, stijlfouten is a whole different game kan ik je vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gympie di 11 sep 2012 - 1:22

Tris schreef:Google is met een hoofdletter, maak je er een werkwoord van, dan is 't met een kleine letter, omdat de betekenis verandert.

Dat is ook wat ik zei, haha. Was ik te onduidelijk?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Bliss di 11 sep 2012 - 1:31

Gympie schreef:
Tris schreef:Google is met een hoofdletter, maak je er een werkwoord van, dan is 't met een kleine letter, omdat de betekenis verandert.

Dat is ook wat ik zei, haha. Was ik te onduidelijk?

Nee hoor, je was helemaal duidelijk smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 2:03

Geen hoofdletters gebruiken of weinig/geen interpunctie, dat leest echt heel ongemakkelijk. Ik zie het bij meerdere forummers wel voorbij komen inderdaad.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 2:26

Dat ontleden van zinnen weet ik ook echt niet meer. Daar was ik vroeger ook erg slecht in.

Ik denk wel dat een deel van de spellingsfouten ook komen door nieuwe spellingsregels die je niet meer mee krijgt als je niet meer op school zit. Oudere mensen op mijn werk schrijven heel vaak nog dingen met een k als het eigenlijk met een c is tegenwoordig. Ook de 'tussen n' hebben ze niet meer mee gekregen.

Ik denk dat het veranderen van de regels voor verwarring zorgt. En ook dat je bepaalde woorden op verschillende manieren mag schrijven. Iets is toch gewoon goed of fout? En waarom om de zoveel jaar van spelling veranderen? Wat is het nu daarvan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Toet di 11 sep 2012 - 2:38

Rood, om één of andere vage reden kan ik jouw tekst niet quoten. Kun je mij uitleggen wat je met stijlfouten bedoelt?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Toet di 11 sep 2012 - 2:47

SuperGrover schreef:Oei Toet, dat vind ik wel licht schokkend, dat niemand die woorden foutloos kon spellen. Het is niet het niveau przewalskipaard, maar vooral eigenlijk werkwoordspelling. Al gaat het juist daar vaak mis inderdaad. Ik geloof niet dat dat ligt aan slecht onderwijs, want als het goed is krijg je dit van groep 6 tot en met je laatste jaar middelbare school. Dat is echt desinteresse.

Het is ook vrij schokkend inderdaad maar het viel echt tegen, ik had er zelf ook vier fout van de tien. Maar er waren ook veel studenten die er maar één of twee goed hadden.

Waarom denk jij dat het niet ligt aan slecht onderwijs? Waar komt die desinteresse op jonge leeftijd al vandaan? Moet een basisschoolleerling niet meer geprikkeld worden of kunnen onderwijsmethode niet aangepast worden zodat de interesse er wel komt?

Ik begreep trouwens ook van meiden uit mijn klas, die net van de HAVO of het VWO af komen (ik kan het me zelf niet meer herinneren, heb in 2006 eindexamen gedaan Embarassed ) dat je bij Nederlandse les spelling en taal alleen op de onderbouw krijgt, tot je 15e dus ongeveer. Ik heb een meisje in mijn SLB-groepje die net van het VWO afkomt, haar Nederlands is nog belabberder dan dat van mij terwijl wij er toch beide wel in geïnteresseerd zijn. Hoe zou jij dit verklaren?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 2:48

Ik ben ook geen held in Nederlands. Ik ben blij dat ze Mbo-scholen verplichten om examen Nederlands en Wiskunde af te leggen. Ik vind Nederlands een leuke taal maar omdat ik er jaren weinig mee heb gedaan ben ik heel veel dingen vergeten, zonde! Gelukkig heb ik de komende 3 a 4 jaar genoeg te doen qua Nederlands smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Toet di 11 sep 2012 - 2:54

Dropdraakje schreef:Ik ben ook geen held in Nederlands. Ik ben blij dat ze Mbo-scholen verplichten om examen Nederlands en Wiskunde af te leggen. Ik vind Nederlands een leuke taal maar omdat ik er jaren weinig mee heb gedaan ben ik heel veel dingen vergeten, zonde! Gelukkig heb ik de komende 3 a 4 jaar genoeg te doen qua Nederlands smile

Sinds wanneer is dat zo? Ik heb beide examens nooit gehad. Ik heb één periode Nederlands gehad in mijn MBO en die afgesloten met een simpele toets.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 3:02

Toet schreef:
Dropdraakje schreef:Ik ben ook geen held in Nederlands. Ik ben blij dat ze Mbo-scholen verplichten om examen Nederlands en Wiskunde af te leggen. Ik vind Nederlands een leuke taal maar omdat ik er jaren weinig mee heb gedaan ben ik heel veel dingen vergeten, zonde! Gelukkig heb ik de komende 3 a 4 jaar genoeg te doen qua Nederlands smile

Sinds wanneer is dat zo? Ik heb beide examens nooit gehad. Ik heb één periode Nederlands gehad in mijn MBO en die afgesloten met een simpele toets.

Sinds dit schooljaar. Ik mag opnieuw examen af leggen in deze 2 vakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 3:32

Bij mijn vriend op de opleiding (L.ogistiek en E.conomie, een HBO opleiding) hebben ze het eerste jaar Nederlands gehad, afgelopen jaar niets.. en nu in het 3e jaar weer maar volgens mij vriend slaat het nergens op zo makkelijk. Nu ben ik wel benieuwd wat hij krijgt. Raar ook dat ze het 2e jaar dan overslaan? Waarom? Hij heeft wel gewoon alle 3 de jaren Engels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Alex di 11 sep 2012 - 3:44

Ik vind het irritant als spaties niet goed gebruikt worden. Om gelijk maar als voorbeeld te nemen: Taalergernissen is toch één woord?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Blond di 11 sep 2012 - 3:49

In zinsontleding ben ik trouwens ook heel slecht. Ik moest dat in het eerste jaar van de Pabo bijspijkeren, maar dat was echt een hel voor me. De eerste keer haalde ik ook echt een 4 geloof ik. En je moest een 8 halen om het tentamen 'gehaald' te hebben. (Kijk, die 6 lukte me na het leren wel. Maar een 8 halen voor zinsontleding, pff).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn.. - Pagina 3 Empty Re: Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum