Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet-mama's op budget!

+23
Shisha
Tiana
Zininzon
Reeza
luenca
Parel
Jerry
minoessepoes
Atelier Madame
Enelya
Zonnetje
litllejoy
Sarah1985
Arwyn
Bliss
Poubelle
Tania
bolus26
Snoes
Rush
sterremaan
Toet
Rose
27 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 20:21

Als ik brood heb haal ik idd ook een halve. Ben tenslotte alleen. Maar crackers zijn voordeliger voor mij.
vlees eet ik eigenlijk amper. Omdat, dat soms best duur is.
Eigenlijk alleen vlees als ik samen met een vriendin kook. Voor de rest zit hetvtoch al in diepvriesbakjes.

En ja helaas ben ik vaak als ik alleen wil koken wel op duurdere dingen aangewezen, zoals die geschilde aardappelen. Maar meestal kies ik rijst, en dan vries ik zelf ook weer in.


sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Tiana di 11 sep 2012 - 20:26

Vanaf volgende week ga ik ook op budget! Dit weekend komen de meubels en dan woon ik officieel op mezelf! Very Happy Mijn moeder heeft de eerste boodschappen betaald, dus dat scheelt enorm in de kosten, want de hele basis is er al! Vanaf volgende week kan ik ook niet veel meer uitgeven, ben blut door het kopen van de uitzet haha. Ik mag volgende week nog wel accessoires kopen, maar verder niks meer.

Wij vriezen brood altijd in als het gekocht is en halen dan het aantal sneetjes eruit dat nodig is. Ook smeren we 's avonds al brood en leggen we dat in de koelkast. (Scheelt 's ochtends tijd)
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Atelier Madame di 11 sep 2012 - 20:27

@sterremaan ik weet niet of je ze al kent, maar in de diepvries heb je ook aardappelpartjes voor in de oven, bijv van de Lidl. Die kosten per zak een euro. Eet je makkelijk drie keer van of vier keer als je geen grote eter bent, dan maar 25 cent per keer. Lidl heeft ook zakjes voorgesneden voor 52 cent per stuk (2 pers)

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 20:31

Zininzon schreef:
Rush schreef:Snoes eten jullie geen vlees dat je zo goedkoop boodschappen kan doen?

Vis en vleesvervangers zijn anders ook best prijzig Niet-mama's op budget! - Pagina 4 561177

Ik heb geen idee wat ik uitgeef aan boodschappen, let er niet echt op.
Ja dat is waar, daar had ik niet aan gedacht. Maar je hebt ook mensen die maar 1x of 2x per week vlees eten en voor de rest geen vervangers. Ik kan me voorstellen dat je dan een stuk goedkoper uit bent.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 20:35

Atelier Madame schreef:@sterremaan ik weet niet of je ze al kent, maar in de diepvries heb je ook aardappelpartjes voor in de oven, bijv van de Lidl. Die kosten per zak een euro. Eet je makkelijk drie keer van of vier keer als je geen grote eter bent, dan maar 25 cent per keer. Lidl heeft ook zakjes voorgesneden voor 52 cent per stuk (2 pers)


Thanks voor de tip, nee ben geen groot eter. Maar hier kan ik wat mee. Stuur vandaag nog iemand die kant op.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Atelier Madame di 11 sep 2012 - 20:40

sterremaan schreef:
Atelier Madame schreef:@sterremaan ik weet niet of je ze al kent, maar in de diepvries heb je ook aardappelpartjes voor in de oven, bijv van de Lidl. Die kosten per zak een euro. Eet je makkelijk drie keer van of vier keer als je geen grote eter bent, dan maar 25 cent per keer. Lidl heeft ook zakjes voorgesneden voor 52 cent per stuk (2 pers)


Thanks voor de tip, nee ben geen groot eter. Maar hier kan ik wat mee. Stuur vandaag nog iemand die kant op.

Mooi! Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 20:41

Sterremaan, is er helemaal niemand die jouw financieel een beetje tegemoet komt? Ik vind het echt heel sneu dat jij zo weinig te besteden hebt voor boodschappen.

Dan worden hier inzamelingsacties gehouden voor barbiehuizen terwijl het veel erger kan, blijkt maar weer. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 20:50

Rush helaas, dat is de maatschappij van nu. En als vanavond alles verkeerd uitvalt met de keuzes, dan weet ik niet zo goed meer waar ik het vandaan moet toveren.
Het zit wat complex in elkaar, wil het wel een keer privé uitleggen. Maar een WIA die niet aangevuld word. En, helaas wat foutjes zit ik nu even in de magere maandjes. Maar dan komen er weer sterkere maanden aan. En gelukkig word ik bijgestaan door mijn moeder die extra kookt. En buurvrouwen die extra koken. Weet je, je word wel heel erg bewust van geld op deze manier.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 21:01

Nee joh, dat hoef je allemaal niet uit te leggen Wink. Duurt het nog lang voordat je het weer wat ruimer hebt?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Tania di 11 sep 2012 - 21:02

Rush schreef:Sterremaan, is er helemaal niemand die jouw financieel een beetje tegemoet komt? Ik vind het echt heel sneu dat jij zo weinig te besteden hebt voor boodschappen.

Dan worden hier inzamelingsacties gehouden voor barbiehuizen terwijl het veel erger kan, blijkt maar weer. Rolling Eyes

Dat is precies wat ik ook dacht toen ik het las.

Sterremaan ik vind het echt knap van je dat je het kan redden met zo weinig per maand. Ik zou het daar heel moeilijk mee hebben denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 21:03

Tijd om wat extra geld op Sterremaan haar rekening te toveren. Niet-mama's op budget! - Pagina 4 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Shisha di 11 sep 2012 - 21:13

Wij geven gemiddeld zo'n 50 euro per week uit voor boodschappen voor 2 pers en 2 katten.
Meestal doe ik de boodschappen (of samen) want als mijn man alleen gaat zijn we denk ik wel 100 euro in de week kwijt. Hij kijkt dus echt niet naar aanbiedingen en prijzen en pakt dus van alles het a-merk.
Ik kijk altijd wat er in de aanbieding is en stel aan de hand daarvan het weekmenu samen. Ook als er iets in de aanbieding is wat we veel gebruiken slaan we dat groot in.
We doen wel om de dag booschappen, dat werkt bij ons beter dan 1 keer per week. Dat hebben we een tijdje gedaan maar toen werdt er erg veel weggegooit. Mijn man heeft een nul-urencontract dus het kan maar zo zijn dat hij ineens 4 avonden moet werken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  luenca di 11 sep 2012 - 21:43

straks even naar de hema dan!
ik moet het trouwens doen van 30 euro per week, sowieso nog dit jaar. omdat ik veel kosten heb in de zorg en ondanks av verzekerd niks vergoed krijg. ik red het net. maar sparen en af en toe winkelen, al was t maar bij de action of bazaar/wibra, is er niet meer bij. gelukkig heb ik lieve vrienden bij wie ik af en toe mag mee eten. maar depressief word je er wel van Cry
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 22:04

Stylegirl schreef:
Wij vriezen brood altijd in als het gekocht is en halen dan het aantal sneetjes eruit dat nodig is. Ook smeren we 's avonds al brood en leggen we dat in de koelkast. (Scheelt 's ochtends tijd)

Zo doe ik het ook altijd! Het scheelt trouwens wel heel erg qua merk of het brood droog uit de vriezer komt of niet. Met de AH vind ik dit heel erg, maar het brood van de c1000 blijft lekker na het invriezen.

Ik denk niet dat ik nog op veel dingen kan bezuinigen qua eten, maar ik moet echt weeklijstjes maken. Dan hoef ik ook maar 1-2x per week naar de supermarkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 22:13

Ik vind het brood van de Lidl ook erg lekker. Scheelt denk ik 20/30 cent op een brood van de C1000. Vleeswaren en zo haal ik daar ook, en we smeren het brood vaak ook een avond van te voren en doen het in de vriezer. Ik ga de tip van Minoessepoes eens proberen, om het allemaal al voor te smeren en eens kijken hoelang het lekker blijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gizmo di 11 sep 2012 - 23:18

@Sterremaan, wat naar dat je zo krap zit zeg! Hopelijk komt dat snel weer goed, of in ieder geval iets ruimer. Kan je misschien bij de Voedselbank terecht voor wat aanvulling, of kom je daarvoor niet in aanmerking?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  minoessepoes di 11 sep 2012 - 23:27

Snoes schreef:
minoessepoes schreef:

Verder smeren wij ons brood meteen als we het kopen en vriezen het in porties in. Het brood blijft zo lekker vers, we hoeven eigenlijk nooit vleeswaren weg te gooien en het belangrijkste is dat ik niet om 5 uur 's ochtends brood sta te smeren. In het weekend eten wij meestal lekkere afbakbroodjes. Helaas hebben we alleen maar zo'n klein vriesvakje en zit die met dat brood al half vol, dus veel vlees in de aanbieding inslaan is geen optie.

Ik wist eigenlijk niet eens dat dat kon. En smeer je dan ook gewoon echt alles erop, van choco tot confituur, tot beleg tot alles? Ik had nog nooit gehoord dat mensen het zo doen, maar het klinkt eigenlijk wel heel aanlokkelijk. Ik sta nu ook vaak op een belachelijk vroeg uur brood te smeren.

Wij eten helemaal geen zoet broodbeleg, dus of dat ook lekker is heb ik nog nooit geprobeerd.
Wij eten voornamelijk filet americain (gaat met een beetje peper en zout de vriezer in), kipfilet waar ik dan wat Provencaalse kruiden op doe, cervelaat (gooi ik ook gerust met een beetje mosterd eronder in de vriezer), salami, gebraden gehakt e.d. Bij mijn vriend op het werk hebben ze een tosti ijzer staan dus hij vriest graag kant en klare tosti's in. Dingen zoals sandwichspead en smeerkaas vind ik ook prima in te vriezen.

Mijn ervaring is dat brood niet droog uit de vriezer komt als je lekker vers brood koopt en het direct invriest. Ik haal het 's ochtends uit de vriezer en tegen de tijd dat ik ga lunchen is het ontdooit en dus nog hartstikke vers.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose di 11 sep 2012 - 23:46

Joan schreef:Ik vind het brood van de Lidl ook erg lekker. Scheelt denk ik 20/30 cent op een brood van de C1000. Vleeswaren en zo haal ik daar ook, en we smeren het brood vaak ook een avond van te voren en doen het in de vriezer. Ik ga de tip van Minoessepoes eens proberen, om het allemaal al voor te smeren en eens kijken hoelang het lekker blijft.

Welk brood haal je bij de Lidl?
Ik haalde voorheen daar wel de 'standaard' (goedkoopste) brood maar die is de ene keer heerlijk om de volgende keer weer niet lekker/droog te zijn Niet-mama's op budget! - Pagina 4 878948377
Ik haal nu af en toe tijgerbrood daar weg en dat gaat tot nu toe goed!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Minx di 11 sep 2012 - 23:51

@zusje ligt aan je vriezer hoe het brood er uit komt. Bij mijn ouders komt het er goed uit bij mijn vriend matig. Zoals jij beschrijft alleen als de vriezer vol ijs zit.

Ik kan ook bij de ah goedkoper boodschappen doen dan bij de c1000 wel let ik erg op aanbiedingen voor de luxe producten.

En wasmiddel gebruik ik maar erg weinig en toch ruiken kleren lekkerder. Je hebt echt niet zoveel nodig als op de verpakking staat smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  TukTuk di 11 sep 2012 - 23:53

Rose schreef:
Joan schreef:Ik vind het brood van de Lidl ook erg lekker. Scheelt denk ik 20/30 cent op een brood van de C1000. Vleeswaren en zo haal ik daar ook, en we smeren het brood vaak ook een avond van te voren en doen het in de vriezer. Ik ga de tip van Minoessepoes eens proberen, om het allemaal al voor te smeren en eens kijken hoelang het lekker blijft.

Welk brood haal je bij de Lidl?
Ik haalde voorheen daar wel de 'standaard' (goedkoopste) brood maar die is de ene keer heerlijk om de volgende keer weer niet lekker/droog te zijn Niet-mama's op budget! - Pagina 4 878948377
Ik haal nu af en toe tijgerbrood daar weg en dat gaat tot nu toe goed!

Die "luxere" broden van de Lidl zijn erg lekker. Zitten in zwartige zak als ik me goed herinner.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes wo 12 sep 2012 - 0:49

Ons brood komt altijd vers van de bakker en gaat gelijk de vriezer in, smaakt ook altijd prima als ik het eruit haal.

Wasmiddel gebruik ik ook zeker niet de aangegeven hoeveelheid die op de verpakking staat. Toen vorig jaar ons wasmachine stuk was gegaan en we een nieuwe hadden gekocht, zei de installateur nog dat veel mensen echt veel te veel wasmiddel gebruiken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Poubelle wo 12 sep 2012 - 3:59

Ik heb eigenlijk nog nooit gekeken hoeveel wasmiddelerin moet, ik stop gewoon zo'n 'dopje' bij de was er in.

Bluhh ik dacht dat ik veel kon sparen deze maand, kreeg nog 2 verassingsrekeningen. Gelukkig niet zo hoog als afgelopen juli, toen ik vrij onverwachts m'n eigen risico en nog wat dingen moet betalen, maar toch.
Het bezuinigen gaat goed dus ik ga het volhouden zodat ik de komende maanden veel kan sparen!

Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Bliss wo 12 sep 2012 - 7:54

Wij hadden vandaag schoolfeest en er was veel saté over. Ik heb twee bakjes meegenomen en dit in de vriezer gegooid in porties van twee stokjes: 7 porties! Niet-mama's op budget! - Pagina 4 281626781 Scheelt toch weer mooi.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Poubelle wo 12 sep 2012 - 8:06

Haha slim Bliss!
Ik heb vanavond bij m'n ouders gegeten en m'n moeder had veel te veel wraps gemaakt, heb dus ook 2 porties meegekregen!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry wo 12 sep 2012 - 8:59

Vandaag 5 kipfilets weg kunnen gooien: mn vriend heeft er dit weekend een filetje gegeten en de rest niet ingevroren Mad
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 4 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum