Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet-mama's op budget!

+23
Shisha
Tiana
Zininzon
Reeza
luenca
Parel
Jerry
minoessepoes
Atelier Madame
Enelya
Zonnetje
litllejoy
Sarah1985
Arwyn
Bliss
Poubelle
Tania
bolus26
Snoes
Rush
sterremaan
Toet
Rose
27 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  litllejoy di 11 sep 2012 - 1:12

Ik kom ook weer eens mee schrijven in dit topic (voorheen was er ook in onder de pijler 'wonen').

Afgelopen tijd heb ik er niet zo op gelet, maar nu moet ik toch maar weer eens gaan opletten want het gaat wel erg snel eruit.
Zeker ook omdat ik de komende periode veel grote uitgaven heb (vaccinatie 2 katten, apk-keuring auto, tennisles+ lidmaatschap etc.) en dan komen begin volgend jaar de gemeentelijke belasting etc. natuurlijk nog.

Wat ik wel altijd doe (zag ik ook al bij meerdere mensen staan) is weeklijstjes maken voor de boodschappen. Ik kijk voor een week lang wat ik ga eten en probeer dat dan in 1x te halen (op de groente en fruit na dan). 1 a 2x in de maand ga ik dan nog even langs bij de Aldi voor de voorraadboodschappen.
Wat bij mij ook wel scheelt is een hele voorraadpan met bijvoorbeeld pastasaus, soep, chilli concarne, rijstgerechtjes etc. maken en dan invriezen.
Sinds kort let ik ook wat meer op aanbieden. Zo had ik laatst 4 flessen niveau shampoo voor de prijs van 2. Dat scheelt toch wel en dan kun je met je voorraad weer even uitzingen tot de volgende aanbiedingen.
Wasmiddel koop ik trouwens gewoon bij de Aldi en ik gebruik geen wasverzachter.

M'n vriend en ik hebben nu samen een scooter en 1 auto in plaats van 2 auto's. Dat scheelt een hoop in de benzine. M'n vriend rijdt nu grotendeels in de auto (naar zijn werk etc.) en ik als het nodig is op de scooter en bij heel erg slecht weer met het OV. Het voordeel is wel dat m'n werk 5 minuten fietsen is en boodschappen doen kan hier ook nog allemaal op het dorp.

litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose di 11 sep 2012 - 1:49

Ook wil ik inderdaad op de benzine kosten gaan letten.
Doe ik nu ook al maar straks wil ik als het weer het toelaat dan ook op de fiets boodschapjes gaan doen, kom ik ook direct aan mijn beweging! Niet-mama's op budget! - Pagina 2 3079029344
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 2:03

Ik wil nog steeds een fiets kopen. Niet-mama's op budget! - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 2:05

Als het niet regent, doen wij ook regelmatig op de fiets boodschappen. De winkel waar wij wekelijks naartoe gaan, ligt hier 5 km vandaan. Zo zonde om dat telkens met de auto te doen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Zonnetje di 11 sep 2012 - 2:32

Ik doe ook meestal te voet of op de fiets boodschappen. Voor grote dingen ga ik vaak na het werk naar de Aldi, dan kom ik daarlangs en kost het mij dus niks extra's.

Ik koop ook veel aanbiedingen, maar zit toch altijd wel aan de 50 euro per week voor twee personen zonder huisdieren, inclusief toiletartikelen. Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat wij altijd noten in huis hebben, zoals walnoten en pijnboompitten, veel verschillende soorten fruit (ook mango's, ananas, mijn vriend eet iedere dag een kiwi), regelmatig vis eten of vleesvervangers.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Toet di 11 sep 2012 - 2:37

Pixie schreef:Ik ben ook op budget!
Ik pin elke week 100 euro, dit is voor boodschappen, verzorgingsproducten, kleding, avondje uit, etc voor 1 persoon.
Tot nu toe lukt het erg goed, sinds augustus werk ik een dag minder en afgelopen maand kreeg ik dus minder salaris, maar op deze manier kan ik toch nog veel sparen!
Gelukkig begint het invalwerk een beetje te lopen en krijg ik dus waarschijnlijk komende maand weer normaal salaris, maar ik ben wel van plan om dit vol te houden.

Misschien moet ik dit ook eens gaan doen. Maar wat doe je dan bijvoorbeeld als je een grotere aankoop wil doen zoals dure make-up of bijvoorbeeld een festival kaartje?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Poubelle di 11 sep 2012 - 2:40

Toet schreef:
Pixie schreef:Ik ben ook op budget!
Ik pin elke week 100 euro, dit is voor boodschappen, verzorgingsproducten, kleding, avondje uit, etc voor 1 persoon.
Tot nu toe lukt het erg goed, sinds augustus werk ik een dag minder en afgelopen maand kreeg ik dus minder salaris, maar op deze manier kan ik toch nog veel sparen!
Gelukkig begint het invalwerk een beetje te lopen en krijg ik dus waarschijnlijk komende maand weer normaal salaris, maar ik ben wel van plan om dit vol te houden.

Misschien moet ik dit ook eens gaan doen. Maar wat doe je dan bijvoorbeeld als je een grotere aankoop wil doen zoals dure make-up of bijvoorbeeld een festival kaartje?

Festivalkaartje pin ik gewoon, dat gaat dan van het te sparen geld af.
Aan het begin van de week doe ik boodschappen, dat is meestal zo'n 20 euro. Dan op woensdag langs de Kruitvat voor cosmetica, dat is ook niet zoveel. De rest heb ik dan over voor het weekend, het geld wat ik uitgeef op het festival gaat dan wel van m'n weekbudget af, make-up ook.
Ik ga vaak wel 1 keer in de week uit eten, als ik dat dan niet doe kan ik weer make-up kopen.
Zo weeg ik alles een beetje tegen elkaar af.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Bliss di 11 sep 2012 - 2:57

Pixie, geef jij maar 20 euro per week uit aan boodschappen? Wat koop je daarvoor? Volgens mij geef ik zeker 50 euro uit per week in mn eentje :O

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Poubelle di 11 sep 2012 - 3:03

Wow, dat is veel Bliss!
Vlees, brood, groenten, vleeswaren, kaas, ontbijt, crackers, melk, ontbijtkoek..
Vlees vries ik in en groenten ook per portie. Soms haal ik nog iets extra's wat ik nodig heb voor een recept, maar zelfs dan kom ik vaak niet boven de €30,00 uit.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Enelya di 11 sep 2012 - 3:11

Ik ga dit topic ook volgen voor tips! Heb al veel goede dingen voorbij zien komen.

Ik doe 1 keer in de week boodschappen en ben dan toch wel vaak 70/80 euro kwijt voor 2 personen. Veel te veel vind ik en dat kan dus wel een stuk minder. Moet maar eens gaan letten op aanbiedingen en inderdaad lijstjes maken. Niet meer kopen dan nodig is.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose di 11 sep 2012 - 3:13

Wat misschien ook wel een goede tip is:
Als je voor een week boodschappen doet, je avond eten zo te plannen dat je de verse producten als eerst eet zodat je uiteindelijk niks/minder weg gooit!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 3:16

Rose schreef:Wat misschien ook wel een goede tip is:
Als je voor een week boodschappen doet, je avond eten zo te plannen dat je de verse producten als eerst eet zodat je uiteindelijk niks/minder weg gooit!
En niet vlees uit je vriezer halen als je niet zeker weet dat je het gaat eten. Niet-mama's op budget! - Pagina 2 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 3:17

Ik maak op voorhand altijd een lijstje met wat we die week gaan eten, dat vind ik ook weer handiger met boodschappen doen. Soms (zoals deze week) maak ik een lijstje naargelang wat ik nog in huis of in de diepvries heb. Ik ben ziek en heb dus geen zin om boodschappen te doen, maar in onze kelder en diepvries hebben we genoeg producten. Zo eten we bijvoorbeeld vanavond lasagne. De mix voor lasagne heb ik een tijdje terug in de reclame gekocht, net zoals de lasagnebladen. Morgen eten we bijvoorbeeld stoofvlees, dat heb ik tijden geleden ook in de reclame gekocht, een hele grote portie klaargemaakt en morgen neem ik gewoon een portie uit de diepvries.

Ik stem ons eetlijstje van de week vaak ook af op aanbiedingen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose di 11 sep 2012 - 3:18

Rush schreef:
Rose schreef:Wat misschien ook wel een goede tip is:
Als je voor een week boodschappen doet, je avond eten zo te plannen dat je de verse producten als eerst eet zodat je uiteindelijk niks/minder weg gooit!
En niet vlees uit je vriezer halen als je niet zeker weet dat je het gaat eten. Niet-mama's op budget! - Pagina 2 1578173417

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 1270000679 ja dat was de bedoeling ook niet.
Maar dat er een keertje voor mij gekookt word vond ik ook niet verkeerd!
En is nog wel goedkoper dat het gehakt wat ik nu weg moet gooien Niet-mama's op budget! - Pagina 2 253468018
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 3:21

Heb je voor vandaag gehakt uitgelegd, Rose?
Kan je die anders al niet bereiden? Bijvoorbeeld in een lasagne ofzo en die dan morgen opeten?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 3:21

Ze had het er zaterdag al uitgehaald (zie een ander topic) dus dat is helaas niet meer goed haha pale
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Atelier Madame di 11 sep 2012 - 3:23

Voordeel van op de fiets boodschappe doen, je kunt toch niet meer meenemen dat in de tassen past Very Happy


Laatst aangepast door Atelier Madame op di 11 sep 2012 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 3:27

Rush schreef:Ze had het er zaterdag al uitgehaald (zie een ander topic) dus dat is helaas niet meer goed haha pale
Oh haha nee, dat kan je best niet meer gebruiken dan pale

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 3:33

Bliss schreef:Pixie, geef jij maar 20 euro per week uit aan boodschappen? Wat koop je daarvoor? Volgens mij geef ik zeker 50 euro uit per week in mn eentje :O
Oef :O
Wij met zijn tweeën 30 à 35 euro..
Bedoel je echt 50 euro voor alleen voedsel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 3:35

Nu ik weer wat mag fietsen haal ik ook vaak de boodschappen op de fiets, heb ik er meteen weer zo'n 7 km opzitten dus het is nog goed voor de lijn ook Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Bliss di 11 sep 2012 - 3:44

_Jackie schreef:
Bliss schreef:Pixie, geef jij maar 20 euro per week uit aan boodschappen? Wat koop je daarvoor? Volgens mij geef ik zeker 50 euro uit per week in mn eentje :O
Oef :O
Wij met zijn tweeën 30 à 35 euro..
Bedoel je echt 50 euro voor alleen voedsel?

Nou ja, alles wat je bij de supermarkt koopt. Zo heb ik net een pak vaatwastabletten gekocht à 5,35 en er kan bijv. ook wel eens deo, wasmiddel of schoonmaakmiddel o.i.d. bij zitten. Die 50 euro is een schatting, maar ik ga de komende tijd eens bijhouden hoeveel het echt is. Ik ga alleen nog pinnen bij AH, dan kan ik het tenminste zien op mn rekening.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 3:45

Ik heb laatst voor €17 enorm veel vaatwastabletten bij het Kruidvat gehaald, van Finish of Sun. Kan minstens een jaar voor uit haha! Niet-mama's op budget! - Pagina 2 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Poubelle di 11 sep 2012 - 4:06

Precies, dat soort dingen koop ik niet bij m'n weekboodschappen maar als het in de aanbieding is sla ik er wat van in. En dat doe ik dus ook met deo, tandpasta, shampoo, conditioner en douchegel.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 4:08

Pixie schreef:Precies, dat soort dingen koop ik niet bij m'n weekboodschappen maar als het in de aanbieding is sla ik er wat van in. En dat doe ik dus ook met deo, tandpasta, shampoo, conditioner en douchegel.
Ja, ik ook!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  minoessepoes di 11 sep 2012 - 4:10

Wij hebben geen auto, dat is pas goedkoop cheers

Nee, wij hebben geen auto omdat we die gewoon echt niet nodig hebben, door de week doen we alles op de fiets en als we naar onze ouders of een dagje weg gaan we met de trein met onze kortingskaart, nog nooit gemist in Amsterdam die auto.

Ik doe dus vanzelfsprekend op de fiets boodschappen, ik heb een krat voorop en daar past precies zo'n grote boodschappentas in en ook nog eens 2 fietstassen, dus de fiets weerhoud mij niet om veel boodschappen te doen.

Wij besparen door maar 1 keer in de week boodschappen te doen met een lijstje, wij eten het vervolgens op volgorde van houdbaarheid op. Ik maak alles zelf, dus ik let alleen op aanbiedingen voor vlees/vis/ groenten en ga geen wereldgerechten, pastasauzen, zakken soep e.d hamsteren. Verder houd ik rekening met seizoensgroenten en fruit en stel ik mijn weeklijstje samen aan de hand van wat er nog in de koelkast ligt of de vriezer en op moet. Ik vind het leuk om regelmatig naar de Albert Cuyp te gaan en haal daar vaak mijn groenten en fruit dan dus ook.

Doordat ik maar 1 keer in de week boodschappen doe is het voor mij veel handiger om gewoon een zak aardappels te halen i.p.v voorgekookte krieltjes en hetzelfde geldt voor zakken sla, ik koop altijd een krop, of voorgesneden groenten. Dat doe ik puur omdat het allemaal veel langer goed blijft, maar het is ook wel goedkoper.

Verder smeren wij ons brood meteen als we het kopen en vriezen het in porties in. Het brood blijft zo lekker vers, we hoeven eigenlijk nooit vleeswaren weg te gooien en het belangrijkste is dat ik niet om 5 uur 's ochtends brood sta te smeren. In het weekend eten wij meestal lekkere afbakbroodjes. Helaas hebben we alleen maar zo'n klein vriesvakje en zit die met dat brood al half vol, dus veel vlees in de aanbieding inslaan is geen optie.

Ik doe meestal voor 50 a 60 euro boodschappen in de week voor twee personen, inclusief verzorgingsproducten, ontbijt en lunch en dingen zoals toiletpapier. Dat zou nog wel goedkoper kunnen maar ik hou van lekker en uitgebreid koken en gebruik vaak veel ingredienten, daar wil ik niet op besparen. Ook gebruik ik eigenlijk altijd verse groenten, heel soms diepvries, maar echt nooit uit een pot, dat soort dingen zou ik op kunnen besparen maar dat wil ik niet. Ik ga trouwens altijd naar de AH, 1 keer in de 2 maanden of zo fiets ik een keer naar de Aldi, maar aanbiedingen af fietsen heb ik echt geen tijd voor en bovenal geen zin in.

Ik zou heel ongelukkig worden van elke avond een gekookte aardappel met de ene keer een gehaktbal, de volgende keer een speklap en de ene dag een pot erwten en wortelen afgewisseld met een pot rode kool of bietjes. Zo zou ik makkelijk best veel geld kunnen besparen, maar ik hou gewoon veel te veel van lekker eten. Wat dat betreft vind ik het echt goed besteed geld!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 2 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum