Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet-mama's op budget!

+23
Shisha
Tiana
Zininzon
Reeza
luenca
Parel
Jerry
minoessepoes
Atelier Madame
Enelya
Zonnetje
litllejoy
Sarah1985
Arwyn
Bliss
Poubelle
Tania
bolus26
Snoes
Rush
sterremaan
Toet
Rose
27 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Bliss di 11 sep 2012 - 4:27

Pixie schreef:Precies, dat soort dingen koop ik niet bij m'n weekboodschappen maar als het in de aanbieding is sla ik er wat van in. En dat doe ik dus ook met deo, tandpasta, shampoo, conditioner en douchegel.

Tuurlijk, ik sla het ook in als het in de aanbieding is, maar ik koop het vaak wel bij AH, dus tegelijk met mn boodschappen. Van de vaatwastabletten heb ik nu een voordeelpak gekocht.

Heb laatst twee enorme flessen wasmiddel gekocht met 50% korting, mooi 5,50 bespaard smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry di 11 sep 2012 - 6:23

Wat fijn om te lezen dat er meer meiden bezig zijn met 'op de centen letten'. Mijn vriend heeft afgelopen zomer telkens de boodschappen gedaan en hij ging soms wel 4x per week naar de supermarkt. Hoe je het ook wendt of keert, dan ben je áltijd meer kwijt dan wanneer je 1x per week boodschappen doet.
Nu werkt hij weer volledig en ik niet, dus is het logisch dat ik de boodschappen doe :cheering: Ik ga meestal wel op de fiets en maak in 't weekend ook altijd een lijstje met wat we gaan eten en wat daarvoor nodig is. Vind ik echt een heel fijn systeem!
Nu zitten we met z'n tweetjes op zo'n 40 euro per week. Ik hou bij wat we aan boodschappen uitgeven en wat we dan per maand uitgeven (vorige maand meer dan 300 euro :shock: ).

Het geeft mij wel een kick als ik voor weinig de hele week eten in huis heb kunnen halen nerd
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Parel di 11 sep 2012 - 6:37

Ik hou van folders doorkijken op de bank! En anders voordeelmuis.nl om de aanbiedingen te checken!

Wij hebben een budget van 125 euro pw, maar wij doen er alles van behalve de benzine.
Ook werk ik met een ouderwets kasboek en daar niet ik ook alle bonnen in.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 6:50

Ik blader ook graag door de folders Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 6:53

Ik doe boodschappen bij de AH als ik bij mijn vriend ben en bij de Hoogvliet als we bij mij zijn. Het is gewoon schrikbarend hoeveel meer je kwijt bent bij de AH. Ik snap heel goed dat het een fijne winkel is hoor, maar ik vind het het verschil niet waard. Zeker als je op je geld moet letten kun je best eens een andere supermarkt proberen.

Ik moet ook wat op mijn geld gaan letten. Heb de laatste keren de restjes uit de vriezer gehaald dus die zijn nu ook op en ik ga inderdaad ook kijken of ik voor langere tijd wat kan inslaan. Zo hoeven we ons ook niet meer te bedenken wat we gaan eten, dan is het al in huis.

Fruit plan ik zo in dat ik met mijn werk vlak bij de markt ben op marktdagen, dan koop ik dat daar. Verschil: Bij de AH zijn we zo'n 25 euro kwijt aan het fruit waar ik totaal 10 euro voor kwijt ben op de Haagse Markt. Mijn vriend maakt elke dag van die smooties, vandaar dat we veel inslaan.

Wasmiddel, wasverzachter en vaatwastabletten koop ik eigenlijk nooit. Met de bonnen van de Hoogvliet kun je sparen voor gratis artikelen en eens in de zo veel tijd zijn dat precies die dingen. Aangezien ik boven de winkel woon en elke dag wel iets haal, heb ik een goede voorraad van die dingen haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  luenca di 11 sep 2012 - 6:55

heeft iemand een heel goed advies waar ik goedkoop maar wel lekker wasmiddel kan krijgen? het liefst een groot formaat. en wasverzachter?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 7:00

shygirl87 schreef:heeft iemand een heel goed advies waar ik goedkoop maar wel lekker wasmiddel kan krijgen? het liefst een groot formaat. en wasverzachter?
Eens in de zoveel tijd is er bij de Real in Duitsland een actie: 5,2 kg Dash voor maar 10 euro. Wij hebben het geluk dat mijn schoonouders eens in de zoveel tijd naar de Real rijden en dan nemen zij dat voor ons mee. Wasverzachter heb ik pas bij de Kruidvat gekocht: 3 euro voor 3 liter Robijn wasverzachter.

Even goed aanbiedingen in de gaten houden, wasverzachter en wasmiddel zijn heel vaak in promotie.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry di 11 sep 2012 - 7:08

Ik blijft mijn m'n Robijn Klein en Krachtig. Daarvan weet ik zeker dat ik er niet allergisch voor ben (Neutral waarschijnlijk ook niet, maar das weer een stuk duurder). Gelukkig is Robijn regelmatig in de aanbieding (zoals 3e gratis vorige week bij c1000), dus sla ik dan weer even in smile
Zag de flessen laatst trouwens ook bij Action staan
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Arwyn di 11 sep 2012 - 7:10

Ik wacht vooral voor wasmiddel echt op de 1+1 gratis aanbiedingen. Dan gelijk meerdere grote flessen en ik kan weer even vooruit!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Reeza di 11 sep 2012 - 7:50

Ik ging ook heel vaak naar de AH, maar sinds ik naar de Lidl ga ben ik veeeel minder kwijt! En dan kook ik ook nog vaak voor 2 personen. AH ga ik alleen nog maar heen voor de aanbiedingen, nu heel veel 2e gratis bijvoorbeeld.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Reeza di 11 sep 2012 - 7:51

shygirl87 schreef:heeft iemand een heel goed advies waar ik goedkoop maar wel lekker wasmiddel kan krijgen? het liefst een groot formaat. en wasverzachter?

Hema! 2 euro voor een fles wasmiddel en het wast prima.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 7:54

10 euro voor 5+ kilo Robijn waspoeder bij de Op=Op. En daar koop ik ook enorme flessen Robijn wasverzachter voor 3 euro ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Sarah1985 di 11 sep 2012 - 8:20

wasmiddel koop ik nooit

Heb 2 jaar geleden een doos met 8 robijn erin gewonnen was voor een jaar lang gratis wassen maar was er nog mee. Of je hebt bij de kruidvat of trekpleister wel van die actie bij axe of deo of haarspul en dan bij 2 producten krijg je gratis robijn.Die ander dingen heb ik toch ook nodig dus dan koop ik het zo

En vaatwastabletten ook koop ik ook in een voordeelverpakking. Had vorige week een bon 2 pakken voor de prijs van 1 bij lidl.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 8:48

Klopt inderdaad dat de Hema, goodkopere wasmiddel heeft. Maar, aangezien ik ja toch anders mijn kleding gebuik, en mezelf niet zomaar weer omkleed, wil ik graag dat het lekker ruikt. En ik heb natuurlijk alleen mijn eigen was. Dus ik denk dat ik aan de was het meeste uitgeef. Verder, is het zo dat gelukkig vele mensen met mij meedenken. Extra koken, invriezen. En dan weer meegeven. Ik heb ongeveer 50 euro per maand voor boodschappen. Dat is niet veel. En soms wil je wel eens wat extra's. En, als ik dan een keer een meevaller heb. Dan, koop ik een keer verse sla, of witlof voor een salade.

Maar ik noemde de winkel, omdat sommige niet van het bestaan af weten. En bij de Big bazaar is de Robijn wasverzachter onwijs goedkoop.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 10:03

minoessepoes schreef:

Verder smeren wij ons brood meteen als we het kopen en vriezen het in porties in. Het brood blijft zo lekker vers, we hoeven eigenlijk nooit vleeswaren weg te gooien en het belangrijkste is dat ik niet om 5 uur 's ochtends brood sta te smeren. In het weekend eten wij meestal lekkere afbakbroodjes. Helaas hebben we alleen maar zo'n klein vriesvakje en zit die met dat brood al half vol, dus veel vlees in de aanbieding inslaan is geen optie.


Oh dat vind ik echt een goede tip!

Ik probeer ook op een budget te leven zodat ik wat spaargeld op kan bouwen. Ik probeer het te doen met 40 euro per week voor mijzelf maar dat lukt niet altijd (meer niet dan wel).

Wat ik me wel afvraag. Stel je hebt dus een weekbudget van 40 euro. En dan is er ergens wasmiddel in de aanbieding waardoor je 10 euro kwijt bent in totaal. Dan heb je dus nog 30 euro over van je weekbudget voor boodschappen.
Op die manier kom ik dus weer niet uit (misschien als ik eens echt goed zou plannen wel).
Maar ik vraag me dus af. Gaan die grote aanbiedingen van jullie weekbudget af of hebben jullie daar een extra potje voor ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Zininzon di 11 sep 2012 - 10:07

Rush schreef:Snoes eten jullie geen vlees dat je zo goedkoop boodschappen kan doen?

Vis en vleesvervangers zijn anders ook best prijzig smile

Ik heb geen idee wat ik uitgeef aan boodschappen, let er niet echt op.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 10:26

Zusje schreef:Ik doe boodschappen bij de AH als ik bij mijn vriend ben en bij de Hoogvliet als we bij mij zijn. Het is gewoon schrikbarend hoeveel meer je kwijt bent bij de AH. Ik snap heel goed dat het een fijne winkel is hoor, maar ik vind het het verschil niet waard. Zeker als je op je geld moet letten kun je best eens een andere supermarkt proberen.

Ik heb juist het tegenovergestelde. Bij de AH met Euroshopper ben je echt het allervoordeligst uit. Bij andere supermarkten is het gemiddeld gewoon veel duurder, en ben je meer kwijt. Bij bv. Aldi/Lidl waren we laatst en dan zijn sommige dingen goedkoper, maar bv. Spaghettisauzen of Kattengrit schelen daar zoveel, dat het echt uit verhouding wordt uiteindelijk. Nee, ik blijf bij mijn fijne AH en elke keer bij een andere winkel heb ik spijt dat ik daarheen gegaan ben, haha! Ik geef 50 - 75 per week uit, inclusief verzorgingsproducten en kattenvoer etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 10:34

Ook ik ben minder kwijt aan mijn boodschappen sinds ik die bij de AH haal!
Ik heb nog maar twee producten van de euroshopper ontdekt die we echt niet lekker vinden, de kookworst (erg zout) en de eiersalade.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 10:36

minoessepoes schreef:

Verder smeren wij ons brood meteen als we het kopen en vriezen het in porties in. Het brood blijft zo lekker vers, we hoeven eigenlijk nooit vleeswaren weg te gooien en het belangrijkste is dat ik niet om 5 uur 's ochtends brood sta te smeren. In het weekend eten wij meestal lekkere afbakbroodjes. Helaas hebben we alleen maar zo'n klein vriesvakje en zit die met dat brood al half vol, dus veel vlees in de aanbieding inslaan is geen optie.

Ik wist eigenlijk niet eens dat dat kon. En smeer je dan ook gewoon echt alles erop, van choco tot confituur, tot beleg tot alles? Ik had nog nooit gehoord dat mensen het zo doen, maar het klinkt eigenlijk wel heel aanlokkelijk. Ik sta nu ook vaak op een belachelijk vroeg uur brood te smeren.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 10:39

Als ik brood in de vriezer gooi, komt het er soms zo uitgedroogd uit. Ik ben er geen fan van.

En Euroshopper is leuk maar wij gaan boodschappen doen voor het avondeten. Dan halen we dus bv een stukje vlees, verse groenten en dan evt aardappels/ rijst ofzo. Dan hou je het dus niet bij Euroshopper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 10:46

Ja, wat eet ik voor avondeten dan? Dat snap ik ook wel dat je met boodschappen doen ook andere dingen nodig hebt, maar het grootste gedeelte kan je al qua budget besparen door dat goedkoop te halen. Vlees heb je ook gewoon in Euroshopper hoor, gebakken aardappeltjes bv. ook en qua groenten heb je zoveel aanbiedingen dat dat ook bijna niks kost. Ook heb je bij AH zoveel grote voordeelverpakkingen dat dat ook aan geld scheelt, als je dat goed combineert qua eten smile

Koffie/Wasmiddel/Afwasmiddel/Tabletten haal ik allemaal bij de HEMA, die vind ik het fijnst/voordeligst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 10:49

We zouden kunnen budgetteren op frisdrank, want mijn vriend drinkt alleen maar coca cola en dat vind ik echt duur eigenlijk :nopompom: En we laten ons vaak verleiden door aanbiedingen aan kleding/woondingen etc bij de AH XL Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 14:31

Zusje als het brood wat drogreden is, even in de magnetron, daarna wel meteen eten. Anders is het weer zo droog.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 18:11

sterremaan schreef:Zusje als het brood wat drogreden is, even in de magnetron, daarna wel meteen eten. Anders is het weer zo droog.

Bedankt voor de tip maar dan moet je het dus gelijk opeten. Iemand geeft hier de tip om brood al te smeren en dan zo in te vriezen. Dat doe ik dus om deze reden niet. Ik vries daarom eigenlijk nooit brood in. Koop gewoon een half brood en doe daar meestal 2 dagen mee. Zo hoef ik ook niets weg te gooien.

Vlees van de Euroshopper? Sorry, klinkt mij te ranzig. Daarbij halen we dus altijd verse groente, blik ga ik er echt niet inkrijgen bij mijn vriend. Ik hou er wel rekening mee dat ik ook dingen binnenkrijg waar mijn lijf wat aan heeft. Ik schil dan ook gewoon liever zelf mijn aardappels in plaats van dat ik voorverpakkingen koop en dan maar een iets duurder stukje vlees dan Euroshopper. Ik krijg daar gewoon niet echt een voedzaam idee bij. Als het nou bv nog om rijst gaat of pasta ofzo maar vlees? Nee, op de een of andere manier gaat dat hem niet worden voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose di 11 sep 2012 - 20:20

Ik ben al goed bezig met besparen.
Ik moest 2 nieuwe schoolboeken hebben, de nieuw waarde is €66,15 excl. verzenden Rolling Eyes
En ik heb ze nu 2e hands voor €28,50 incl. verzenden Niet-mama's op budget! - Pagina 3 281626781
Dus een besparing van €37,65 (en dan heb ik geen verzendkosten voor de nieuwe boeken gerekend)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 3 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum