Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet-mama's op budget!

+23
Shisha
Tiana
Zininzon
Reeza
luenca
Parel
Jerry
minoessepoes
Atelier Madame
Enelya
Zonnetje
litllejoy
Sarah1985
Arwyn
Bliss
Poubelle
Tania
bolus26
Snoes
Rush
sterremaan
Toet
Rose
27 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose wo 12 sep 2012 - 19:31

Oei Jerry dat is niet zo handig! (zegt diegene die van de week gehakt moest weg gooien silent )

Gister met het avondeten ook weer eventjes bespaard, m'n vriend was bij zijn ouders bezig en mochten wij mee eten. Vanavond ook weer goedkoop, m'n vriend eet bij mijn ouders en ik haal even een broodje op school.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose wo 12 sep 2012 - 20:14

Een tip voor de dames die veel paprika's gebruiken: Bij de lidl (vandaag t/m zaterdag) een kilo rode paprika's voor €1,49!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Atelier Madame wo 12 sep 2012 - 20:48

Wat volgens mij ook de truc is met goedkoper boodschappen doen is beheerst je spul halen. Als je iets niet koopt kost het niets. Dat is nog altijd voordeliger dan iets te halen wat je niet gebruikt maar dan mss net met wat korting haalt. 
Ik gebruik de hamsterweken altijd om veel in te slaan, vooral veel lang houdbare dingen als pastasaus, wereldgerechten maar ook vlees voor in de diepvries. Hoewel we een beperkte plek in de diepvries hebben dus met dat vlees doen we hooguit 2 maanden mee, maar ja dat geeft wel weer ruimte in ons budget. 
Wat ik trouwens een goede tip vind is je bonnetjes van verschillende supermarkten vergelijken. Dan heb je echt een overzicht wat waar het voordeligste is. Mijn ervaring is dat de jumbo met à merken echt het voordeligste is, de Ah met Euroshopper met de c merken en de Lidl met groente, fruit, zuivel en verse producten. 
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 22:39

Rose schreef:
Joan schreef:Ik vind het brood van de Lidl ook erg lekker. Scheelt denk ik 20/30 cent op een brood van de C1000. Vleeswaren en zo haal ik daar ook, en we smeren het brood vaak ook een avond van te voren en doen het in de vriezer. Ik ga de tip van Minoessepoes eens proberen, om het allemaal al voor te smeren en eens kijken hoelang het lekker blijft.

Welk brood haal je bij de Lidl?
Ik haalde voorheen daar wel de 'standaard' (goedkoopste) brood maar die is de ene keer heerlijk om de volgende keer weer niet lekker/droog te zijn Niet-mama's op budget! - Pagina 5 878948377
Ik haal nu af en toe tijgerbrood daar weg en dat gaat tot nu toe goed!

Wij hebben ook het tarwebrood, of die met die lijnzaadjes op het korstje. Wij eten best wel veel brood, dus echt tijd om droog te worden heeft het niet.

Er zijn trouwens nu erg leuke aanbiedingen bij de Kruidvat! Heel veel 1+1 acties van o.a. Aquafresh, Libresse en Nivea. Bij C1000 is een wc-papier aanbieding. Page, 40 rollen voor 8,99.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush wo 12 sep 2012 - 22:46

Bij C1000 is m`n halve boodschappenlijst in de aanbieding zie ik!

Cordon Blue's kan je wel gewoon invriezen toch? Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Arwyn wo 12 sep 2012 - 23:01

Rush schreef:Bij C1000 is m`n halve boodschappenlijst in de aanbieding zie ik!

Cordon Blue's kan je wel gewoon invriezen toch? Rolling Eyes

Ja hoor smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose wo 12 sep 2012 - 23:11

Rush schreef:
Cordon Blue's kan je wel gewoon invriezen toch? Rolling Eyes

Ja alleen er om denken dat je ze volledig laat ontdooien voordat je ze van elkaar haalt!
Heb een keer gehad dat bij de ene geen paneermeel erop zat en de andere dubbel No
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rush wo 12 sep 2012 - 23:12

Rose schreef:
Rush schreef:
Cordon Blue's kan je wel gewoon invriezen toch? Rolling Eyes

Ja alleen er om denken dat je ze volledig laat ontdooien voordat je ze van elkaar haalt!
Heb een keer gehad dat bij de ene geen paneermeel erop zat en de andere dubbel No
Oh, dat zal mij niet overkomen haha. Ik vries ze sowieso per stuk in, aangezien ik ze niet eet. Niet-mama's op budget! - Pagina 5 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  sonly wo 12 sep 2012 - 23:13

Joan schreef:
Rose schreef:
Joan schreef:Ik vind het brood van de Lidl ook erg lekker. Scheelt denk ik 20/30 cent op een brood van de C1000. Vleeswaren en zo haal ik daar ook, en we smeren het brood vaak ook een avond van te voren en doen het in de vriezer. Ik ga de tip van Minoessepoes eens proberen, om het allemaal al voor te smeren en eens kijken hoelang het lekker blijft.

Welk brood haal je bij de Lidl?
Ik haalde voorheen daar wel de 'standaard' (goedkoopste) brood maar die is de ene keer heerlijk om de volgende keer weer niet lekker/droog te zijn Niet-mama's op budget! - Pagina 5 878948377
Ik haal nu af en toe tijgerbrood daar weg en dat gaat tot nu toe goed!

Wij hebben ook het tarwebrood, of die met die lijnzaadjes op het korstje. Wij eten best wel veel brood, dus echt tijd om droog te worden heeft het niet.

Er zijn trouwens nu erg leuke aanbiedingen bij de Kruidvat! Heel veel 1+1 acties van o.a. Aquafresh, Libresse en Nivea. Bij C1000 is een wc-papier aanbieding. Page, 40 rollen voor 8,99.

Dan kan je volgens mij alsnog beter wc papier van bijvoorbeeld euro shopper halen (weet de precieze prijs daar niet van, maar ik geloof dat ze in de aanbieding wel eens rond de 1,30 voor 8 rollen zijn, en standaard 1,60 ofzoiets)
8 page rollen zou zijn 8,99:40x8=1,80
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose wo 12 sep 2012 - 23:23

Ik ga vanmiddag eventjes wat pakjes inslaan Laughing

Er zit hier een winkel vlakbij (r.estpost) die heeft nu honig pakjes (soep,wraps etc.) afgeprijsd, nog houdbaar tot het eind van het jaar! Maar die winkel gaat verbouwen dus krijg je ook nog eens 50% korting! Ik had maandag 4 pakjes tandoori wraps voor €1,20 Niet-mama's op budget! - Pagina 5 281626781
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Rose wo 26 sep 2012 - 22:34

Hoe gaat het met het budgetteren?!

Hier gaat het goed, heb tot nu toe voor deze week ± €30 aan boodschappen gehaald, komt alleen nog brood en fruit bij voor het weekend.
En heb voor €18 aan verzorgingsproducten gehaald en ook gelijk voor op voorraad (3x tandpasta, 3x haarspul (taft) en 3x lippenbalsem)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry wo 26 sep 2012 - 22:39

sonly schreef:
Joan schreef:
Rose schreef:
Joan schreef:Ik vind het brood van de Lidl ook erg lekker. Scheelt denk ik 20/30 cent op een brood van de C1000. Vleeswaren en zo haal ik daar ook, en we smeren het brood vaak ook een avond van te voren en doen het in de vriezer. Ik ga de tip van Minoessepoes eens proberen, om het allemaal al voor te smeren en eens kijken hoelang het lekker blijft.

Welk brood haal je bij de Lidl?
Ik haalde voorheen daar wel de 'standaard' (goedkoopste) brood maar die is de ene keer heerlijk om de volgende keer weer niet lekker/droog te zijn Niet-mama's op budget! - Pagina 5 878948377
Ik haal nu af en toe tijgerbrood daar weg en dat gaat tot nu toe goed!

Wij hebben ook het tarwebrood, of die met die lijnzaadjes op het korstje. Wij eten best wel veel brood, dus echt tijd om droog te worden heeft het niet.

Er zijn trouwens nu erg leuke aanbiedingen bij de Kruidvat! Heel veel 1+1 acties van o.a. Aquafresh, Libresse en Nivea. Bij C1000 is een wc-papier aanbieding. Page, 40 rollen voor 8,99.

Dan kan je volgens mij alsnog beter wc papier van bijvoorbeeld euro shopper halen (weet de precieze prijs daar niet van, maar ik geloof dat ze in de aanbieding wel eens rond de 1,30 voor 8 rollen zijn, en standaard 1,60 ofzoiets)
8 page rollen zou zijn 8,99:40x8=1,80

Ik probeer heel erg te letten op welke producten ik koop en of er ook goedkopere alternatieven zijn, maar ik haal toch geen euroshopper-toiletpapier, volgens mij hou je dan helemaal geen anus meer over :P
(overigens koop ik altijd die van de Aldi, lekker zacht en niet duur angel )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:50

Hier gaat het niet zo goed. Ik kan blijkbaar niet zo goed inschatten hoeveel ik voor iets nodig heb dus mijn bedragen voor budgetten kloppen niet. Dus dan haal ik weer geld van mijn spaarrekening etc. Van het weekend ga ik er maar weer eens even goed voor zitten en alles weer op een rij zetten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:52

Jerry schreef:
Ik probeer heel erg te letten op welke producten ik koop en of er ook goedkopere alternatieven zijn, maar ik haal toch geen euroshopper-toiletpapier, volgens mij hou je dan helemaal geen anus meer over :P
(overigens koop ik altijd die van de Aldi, lekker zacht en niet duur angel )

Nou ik kan je vertellen, die is echt super fijn! Er zijn varianten van de Euroshopper, zijn beide heel erg zacht juist smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry wo 26 sep 2012 - 22:54

Waar baseer jij je budget op dan?
Wij zijn nu al een paar maand bezig met bijhouden wat we waaraan uitgeven (en opletten dat dat niet buitensporig veel is) en gaan daar ons budget voor bijvoorbeeld boodschappen op baseren...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry wo 26 sep 2012 - 22:55

Pippa schreef:
Jerry schreef:
Ik probeer heel erg te letten op welke producten ik koop en of er ook goedkopere alternatieven zijn, maar ik haal toch geen euroshopper-toiletpapier, volgens mij hou je dan helemaal geen anus meer over :P
(overigens koop ik altijd die van de Aldi, lekker zacht en niet duur angel )

Nou ik kan je vertellen, die is echt super fijn! Er zijn varianten van de Euroshopper, zijn beide heel erg zacht juist smile


hahaha, de variant die ik ken is namelijk van dat donkergrijze spul No
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:55

Ik kan het heel goed inschatten, houd zelfs over de laatste tijd, dus dat is fijn smile En ben met shampoo overgestapt wat me 8 euro per fles scheelt, en let op andere dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:56

Jerry schreef:
Pippa schreef:
Jerry schreef:
Ik probeer heel erg te letten op welke producten ik koop en of er ook goedkopere alternatieven zijn, maar ik haal toch geen euroshopper-toiletpapier, volgens mij hou je dan helemaal geen anus meer over :P
(overigens koop ik altijd die van de Aldi, lekker zacht en niet duur angel )

Nou ik kan je vertellen, die is echt super fijn! Er zijn varianten van de Euroshopper, zijn beide heel erg zacht juist smile


hahaha, de variant die ik ken is namelijk van dat donkergrijze spul No

Je hebt ook nog een witte met print, die is iets duurder, maar wel prettiger. Ik heb nu toevallig van de Aldi, maar die is ook erg fijn, zo'n hele grote verpakking was dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:58

Het gaat vooral mis met dingen tussendoor. Dus bv een etentje. Menu zou 17,50 kosten (pastte precies nog in mijn weekbudget voor boodschappen ed) maar bleek achteraf 30 euro te zijn.

Dan komt er weer een lunch met vriendin tussendoor etc. Ik moet eigenlijk een pot maken voor dat soort dingen, maar dan moet ik eerst weer sparen. En in mijn spaarbudget ruimte houden voor dat soort dingen zodat de pot aangevuld wordt. En deze dingen blijven tussendoor komen dus het schiet nog niet echt op...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry wo 26 sep 2012 - 22:58

Jup, die heb ik ook altijd Yes
Was laatst op, dus toen van de c1000 gehaald, maar die blijft vaak drijven na 't doorspoelen, waardoor ik 2x moet spoelen, ook niet echt budget scratch
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 22:59

Kun je dan geen vast bedrag rekenen voor die dingen Confusion, dat je dat pint en in losse portemonnee doet? En dan op = op en gewoon lekker thuis bij iemand lunchen en zelf broodjes halen? En als je een keer extra over houdt als je geen etentjes hebt gehad, dat erbij doen, zodat je een keer daarop wat uitgebreider kunt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Jerry wo 26 sep 2012 - 23:01

Confusion schreef:Het gaat vooral mis met dingen tussendoor. Dus bv een etentje. Menu zou 17,50 kosten (pastte precies nog in mijn weekbudget voor boodschappen ed) maar bleek achteraf 30 euro te zijn.

Dan komt er weer een lunch met vriendin tussendoor etc. Ik moet eigenlijk een pot maken voor dat soort dingen, maar dan moet ik eerst weer sparen. En in mijn spaarbudget ruimte houden voor dat soort dingen zodat de pot aangevuld wordt. En deze dingen blijven tussendoor komen dus het schiet nog niet echt op...

Prioriteiten stellen, ook af en toe een keertje nee zeggen of gewoon lekker thuis lunchen met vriendinnen smile
En wat je zegt, een apart potje maken voor 'etentjes'.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 23:02

Ja zoiets zou ik wel even moeten doen idd, maar dan moet ik wel weer even alles opnieuw uitrekening om daarvoor ruimte te maken in mijn budget. Maar idd pinnen en apart houden is wel een goed idee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 23:03

Ja prioriteiten stellen is niet zo mijn ding haha! Maar ik zal het toch echt moeten gaan leren. Dit weekend ga ik er weer voor zitten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Arwyn do 27 sep 2012 - 0:28

Ik moet vanaf nu 5 jaar op budget volgens mij... Niet-mama's op budget! - Pagina 5 394967
Hebben dit jaar al een nieuwe auto gekocht en afgelopen week een nieuwe wasmachine en een nieuwe bank...

Oh ja en ik ga zaterdag winkelen met een vriendin, haha. Niet handig!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet-mama's op budget! - Pagina 5 Empty Re: Niet-mama's op budget!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum