Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

+23
Laced
Snoes
Roos
loesje
Viva
Juutjepetuutje
Paper Crown
Bolleke
Océane
JustMeDaan
Twellie
Thunder
Susan
Sophiee
PapillonRose
Inge
Monnie
Parisienne
Annemie
moepie
Sanne
Rush
Printje
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  JustMeDaan di 4 sep 2012 - 10:57

Nichtje van me, 99,9% zeker een meisje...
Het ventje kon in roze kleding naar huis.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Océane di 4 sep 2012 - 16:33

Vrienden van ons hebben dit ook gehad. Zou een meisje zijn, maar het bleek toch echt een jongen...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 17:40

Mijn vriendin werkt in de kraamzorg en die heeft het al 3x gehad met gezinnen. Ze dachten dat het een meisje zou worden en het werd een jongetje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Bolleke di 4 sep 2012 - 18:43

Ik had een extra groei echo in het ziekenhuis met 30 weken, en die vrouw ging er blijkbaar van uit dat wij het geslacht wisten en zij steeds "ze". Wij dachten dus dat we een meisje kregen. Bij de vk 3 weken later gevraagd of ze het geslacht goed kon zien, en dat we het dan toch wilde weten, bleek het een jongen. Er worden dus zeker fouten gemaakt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Paper Crown di 4 sep 2012 - 18:56

Nee, nog nooit. Ja 1x van mijn moeder gehoord dat mijn tante een meisje verwachtte maar een zoon kreeg maar toen was echo nog maar net uitgevonden. Dan praten we (in Turkije) over 25 jaar terug. Soms is 't piemeltje klein en is 't lastig te stellen en naar mijn weten wordt er dan niets gezegd.

Bij ons kan ik 't zelf heel goed zien, maar de vlokkentest is 100% zeker!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Juutjepetuutje di 4 sep 2012 - 19:05

Toen ik bevallen was lag er naast mij een vrouw die een meisje zou krijgen, ze had al 2 wat oudere zonen en was dus helemaal los gegaan met roze.. toch was het echt een jongetje. Hier zeiden ze als het een meisje is houden we altijd nog wel even een slag om de arm. Maar als ze het bij jou zo zeker wisten en je laat ook nog een pretecho maken moet t wel gek gaan willen ze er nog naast zitten toch...
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 19:32

Haha ja ik ook. Een oud collega van me had zijn zoontje de eerste dag in roze kleertjes liggen...

En een goede vriendin van me, kreeg een twijfel te horen bij alle echo's. Ze dachten een meisje, maar hebben elke keer gezegd: ga niet voor een roze kamer want ik weet het niet zeker... Nu achteraf hadden ze wel gelijk, maar zij durfde de gok ook niet te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Viva di 4 sep 2012 - 19:54

Ik heb nu 3 echo's gehad, waarop ze alledrie zeiden dat het een meid was, vooral bij de laatste was het erg duidelijk.
Ik zou het nu ook echt niet grappig vinden als er een jongetje uit zou komen :p

Heb het in mijn naaste omgeving ook nog niet gehoord verder...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 19:56

Viva; hier zei ze dus dat ze het meerdere malen gecheckt had en ze liet het ook aan ons zien, ik zou het ook echt niet grappig vinden mocht het verkeerd zijn gezegd maar goed over een paar weekjes een pretecho.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  loesje di 4 sep 2012 - 20:03

Viva schreef:Ik heb nu 3 echo's gehad, waarop ze alledrie zeiden dat het een meid was, vooral bij de laatste was het erg duidelijk.
Ik zou het nu ook echt niet grappig vinden als er een jongetje uit zou komen :p

Heb het in mijn naaste omgeving ook nog niet gehoord verder...

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 20:05

Ja bij mijn neefje was dat toen, ze zeiden dat het een meisje was, toen hij geboren werd was het toch echt een jongen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 21:10

[quote="Printje"]Dat ze het verkeerde geslacht gezegd hebben tijdens de 20-weken echo?

Ik heb me weer lekker laten opbutsen Embarassed Embarassed dat ze vaak het geslacht van een meisje verkeerd zien... de echo vrouw zei nog ik zeg het pas als ik het zeker weet maar toch vraag ik me af hoe vaak zoiets eigenlijk verkeerd gezegd wordt?

Ik weet dat ze jongens eigenlijk altijd wel goed 'voorspellen' maar dat het bij meisjes lastiger is.[/quote

Gekkie! Geniet er nou maar gewoon van dat jullie een meisje krijgen Laughing! Het zal vast bij anderen gebeuren maar bij jullie niet. Het is écht zo, jullie krijgen een meisje.. Niet druk om maken hoor tot de pretecho!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 21:12

[quote="Shoesdontlie"]
Printje schreef:Dat ze het verkeerde geslacht gezegd hebben tijdens de 20-weken echo?

Ik heb me weer lekker laten opbutsen Embarassed Embarassed dat ze vaak het geslacht van een meisje verkeerd zien... de echo vrouw zei nog ik zeg het pas als ik het zeker weet maar toch vraag ik me af hoe vaak zoiets eigenlijk verkeerd gezegd wordt?

Ik weet dat ze jongens eigenlijk altijd wel goed 'voorspellen' maar dat het bij meisjes lastiger is.[/quote

Gekkie! Geniet er nou maar gewoon van dat jullie een meisje krijgen Laughing! Het zal vast bij anderen gebeuren maar bij jullie niet. Het is écht zo, jullie krijgen een meisje.. Niet druk om maken hoor tot de pretecho!

Wat lief dank je! Zullen de hormonen wel zijn haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Roos di 4 sep 2012 - 21:25

Wel een keertje andersom, er was verteld een jongetje maar tijdens een pretecho bleek duidelijk dat het een meid was.


Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Snoes di 4 sep 2012 - 22:59

Ik denk dat dat zulke verhalen het meeste voorkomen bij mensen die alleen maar een 20-weken echo hebben gehad en daar niets meer (of toch niet waar ze naar het geslacht keken). Wij hebben nu 2 echo's gehad waarop het geslacht te zien was en vrijdag weer, elke keer bevestigt mijn gynaecoloog het geslacht nog eens.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Laced di 4 sep 2012 - 23:07

Een collega heeft het meegemaakt. Zijn vrouw stond al onder controle bij het ziekenhuis i.v.m. suikerziekte, dus ze heeft gedurende de zwangerschap vele echo's gehad. Toen ze ongeveer 32 weken zwanger, gingen ze naar het ziekenhuis voor een echo, waarop de arts vroeg "Het geslacht is jullie bekend?", waarop zij aangaven "ja hoor, we verwachten een dochter". Nou, het was toch echt een jongen!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 23:20

Wat lijkt me dat erg zeg. Niet omdat ik het ene geslacht leuker dan het andere vind, maar jee je stelt je er dan toch helemaal op in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  xxDila di 4 sep 2012 - 23:34

Ik heb het meegemaakt bij mensen bij wie ik aan het oppassen was. Ze hadden al een zoontje en daar paste ik regelmatige op. Bij de 20 weken echo te horen gekregen dat het een meisje was. Zij was helemaal door het dolle heen. Alles moest en zou roze, de kamer, kleren, spullen álles. Met 32 weken had ze krampen, bloedverlies etc. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis en kreeg ze o.a. een echo.
Daar vroeg de vrouw " Jullie weten wat het wordt toch?"
Zij "Ja, een meisje"
Toen was die vrouw opeens helemaal stil en zat opnieuw naar de echo te kijken.
Nouja, toen kwam het dus op meisje, het is een jongen?! Huh!? etc. Maar het bleek echt een jongetje te zijn. Ze is uiteindelijk met 39 weken bevallen en in die tussenliggende tijd hebben ze alles veranderd. De winkel waar ze alle kleren e.d. hadden gekocht wilden het allemaal terug nemen, aangezien ze van alles weer de blauwe versie wilde hebben. Daar hebben ze dan weer geluk mee gehad!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Muppetje wo 5 sep 2012 - 1:02

Ik ben er soms wel bang voor. Met zeventien weken wisten ze het niet zeker maar dachten ze een meisje. Met twintig en vierentwintig weken was het duidelijk een jongen. De vrouw van de twintig weken echo zei, als ik zeg n jongen is er nog nooit een meisje uit gekomen. Hoop niet dat ik de eerste ben, alles is blauw en echt jongetjes achtig, haha. Maar goed, een meisje in een blauwe kamer lijkt me minder erg dan een jongen in roze

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Mizz_S wo 5 sep 2012 - 1:46

Wat me opvalt in dit topic, als je een meisje verwacht dan hoeft toch niet alles roze? Omdat ik zo vaak lees in dit topic, dat mensen alleen maar roze kleertjes hadden gekocht enzo. Lijkt me echt oersaai alles maar hetzelfde (hetzelfde geldt voor alles blauw overigens).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Rush wo 5 sep 2012 - 1:47

Mizz_S schreef:Wat me opvalt in dit topic, als je een meisje verwacht dan hoeft toch niet alles roze? Omdat ik zo vaak lees in dit topic, dat mensen alleen maar roze kleertjes hadden gekocht enzo. Lijkt me echt oersaai alles maar hetzelfde (hetzelfde geldt voor alles blauw overigens).
Sommige mensen vinden dat wel leuk Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Muppetje wo 5 sep 2012 - 1:48

Mizz_S schreef:Wat me opvalt in dit topic, als je een meisje verwacht dan hoeft toch niet alles roze? Omdat ik zo vaak lees in dit topic, dat mensen alleen maar roze kleertjes hadden gekocht enzo. Lijkt me echt oersaai alles maar hetzelfde (hetzelfde geldt voor alles blauw overigens).

Naja, niet alles hier, maar twee muren zijn behoorlijk blauw....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Mizz_S wo 5 sep 2012 - 2:35

Rush schreef:
Mizz_S schreef:Wat me opvalt in dit topic, als je een meisje verwacht dan hoeft toch niet alles roze? Omdat ik zo vaak lees in dit topic, dat mensen alleen maar roze kleertjes hadden gekocht enzo. Lijkt me echt oersaai alles maar hetzelfde (hetzelfde geldt voor alles blauw overigens).
Sommige mensen vinden dat wel leuk Wink

Ik kan me er niets bij voorstellen haha, vandaar de vraag... Very Happy
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 2:41

Mizz_S schreef:Wat me opvalt in dit topic, als je een meisje verwacht dan hoeft toch niet alles roze? Omdat ik zo vaak lees in dit topic, dat mensen alleen maar roze kleertjes hadden gekocht enzo. Lijkt me echt oersaai alles maar hetzelfde (hetzelfde geldt voor alles blauw overigens).

niet alles roze, maar voor de oudste hadden we wel echt meisjeskleertjes. Shirtjes met een kanten randje, bloemetjes, vlindertjes, dat soort dingen. Bij de tweede meer neutraal, maar ik kies nu wel het meest de meisjeskleertjes uit om aan te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Mizz_S wo 5 sep 2012 - 3:07

Rejoy. schreef:
Mizz_S schreef:Wat me opvalt in dit topic, als je een meisje verwacht dan hoeft toch niet alles roze? Omdat ik zo vaak lees in dit topic, dat mensen alleen maar roze kleertjes hadden gekocht enzo. Lijkt me echt oersaai alles maar hetzelfde (hetzelfde geldt voor alles blauw overigens).

niet alles roze, maar voor de oudste hadden we wel echt meisjeskleertjes. Shirtjes met een kanten randje, bloemetjes, vlindertjes, dat soort dingen. Bij de tweede meer neutraal, maar ik kies nu wel het meest de meisjeskleertjes uit om aan te doen.

Ja, maar dat vind ik ook wel weer heel wat anders dan echt bijna alles roze (zowel kleertjes als kamer enzo), dan heb je wel meer variatie voor mijn gevoel. Misschien komt het ook wel omdat ik zelf een hekel heb aan roze haha.... Laughing
Maar ik zou het zelf nooit zo standaard roze = meisje, blauw = jongen willen, vind ik zo, tsja, stereotiep ofzo?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij in je omgeving dit weleens gehoord?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum