Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wordt het geen tijd voor een tweede?

+17
Ella
Fiwen
JD
kwak
mauwmauw
Katjing
Creabea_28
Printje
sanne-84
Sweet33
Annemie
Julia
Alex
Juutjepetuutje
Susan
Sarah1985
Filoria
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? - Pagina 2 Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 8:12

Aan mij wordt ook ALTIJD gevraagd of het nog geen tijd is voor een tweede. Mijn zoon loopt al tegen de 3 aan dus ik snap het ergens wel. Ik antwoord dan altijd netjes dat het nog niet uitkomt en daar laat ik het dan bij.
Ik vind het totaal niet vervelend ofzo.

Als het niet wil lukken dan kan ik me voorstellen dat het een stuk gevoeliger ligt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? - Pagina 2 Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  kwak zo 2 sep 2012 - 8:27

ik vind dat echt altijd zulke gemene opmerkingen. Jij heb net een MK gehad en andere mensen zijn misschien wel in de medische molen voor een kindje en dan vind ik dat echt hele gemene opmerkingen en ik vind ook het echt belachelijk en respectloos om zoiets te vragen.

Bij ons werd vaak gevraagd of D. wel gepland was. Wij zijn gereformeerd vrijgemaakt, na een verkering van ruim 6 jaar getrouwd toen we 21 waren en D. kwam toen we beide 22 waren, jong maar volledig gewenst.

zulke vragen vind ik echt prive! Ik zou er gewoon boos om worden.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  JD zo 2 sep 2012 - 8:29

o help....ik had net zo'n momentje, alleen was ik de domme doos die de vraag stelde..
het is kermis bij ons in het dorp, en ik vroeg aan een kennis (hij is 38, zijn 37) met mn dronken hoofd "Willen jullie geen kindjes??"....
Hij "Jawel, maar ik ben onvruchtbaar"

Wat ben ik ook een domme doos! Zonder drank op zou ik zoiets nooit vragen.....gelukkig vatte hij het sportief op Embarassed Rolling Eyes
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Katjing zo 2 sep 2012 - 8:46

Filoria schreef:Jeetje Katjing, wat raar van je moeder ook. En van dat potje foliumzuur. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik ben op mijn 21 moeder geworden, dus was met Tomas wel de eerste in de familie- en vriendenkring. Geen idee hoe het voelt als iedereen je vóór is dus. Maar dat lijkt me niet fijn Wordt het geen tijd voor een tweede? - Pagina 2 1371890812

Ja, ik vond dat ook heel vervelend, vooral van mijn moeder. Ik heb de laatste keer trouwens gezegd dat we niet met kinderen bezig waren, was het zó zat om steeds er een beetje omheen te moeten lullen. Mijn moeder vond het ook zo'n onzin dat ik tijdens mijn studie niet gewoon zwanger raakte...:O
Van die vriendin, tja het was lief bedoeld hoor, ze wist wel dat ik een kinderwens had en dacht blijkbaar toen: "nou nu is het zo ver, tijd voor een potje foliumzuur!"
Ik ben eind twintig, dus zit ook wel op een leeftijd dat het wel eens mag. Maar eerlijk gezegd was ik het liefs 6 jaar geleden al moeder geworden, maar ja zo zat de situatie nu eenmaal niet in elkaar.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Fiwen zo 2 sep 2012 - 8:51

Jeetje wat vervelend dat je dat soort opmerkingen krijgt. Hier ook al regelmatig de vraag gehad wanneer we een tweede kindje willen. Tot nu toe zijn we er nog niet eens over uit of we wel een tweede kindje willen en ik moet sowieso eerst mijn studie af maken, werk vinden en we moeten verhuizen dus het zou nog minimaal een jaar duren en waarschijnlijk gewoon niet.

Mijn schoonvader vroeg eerst bijna elke week wanneer we voor een tweede zouden gaan. En elke keer als ik zei "er komt waarschijnlijk geen tweede" was zijn antwoord "natuurlijk wel". Tot ik na 3 maanden het zo kotsbeu was en heel erg boos geworden ben. Sindsdien vraagt hij het niet meer gelukkig.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella zo 2 sep 2012 - 9:29

Kan me voorstellen dat zulke opmerkeingen heeeeeel vervelend zijn. Dikke knuffel voor jou!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  CCC zo 2 sep 2012 - 9:29

Wordt het geen tijd voor een tweede? - Pagina 2 699888

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Weegschaal zo 2 sep 2012 - 9:36

Hele dikke Wordt het geen tijd voor een tweede? - Pagina 2 699888 voor jou!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Sofie zo 2 sep 2012 - 21:09

Heel erg herkenbaar Filoria.
hug
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  Snoes zo 2 sep 2012 - 23:46

Ah Filoria, kan me heel goed voorstellen dat dit erg pijnlijk is. Wordt het geen tijd voor een tweede? - Pagina 2 699888

Toen wij probeerden zwanger te worden en ik zelf niet vruchtbaar leek te zijn, kwamen zo'n vragen als "willen jullie geen kinderen?" oid ook hard aan. Het is dan inderdaad goed bedoeld, maar het was op dat moment soms erg kwetsend.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 3:38

Nou wanneer voor een 2de gaan herken ik nog niet. Wink Maar deze vraag is net zo irritant als al bijna 3 jaar aan horen (schoonfamilie) wanneer we nu eindelijk aan een kindje gaan beginnen confused

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 6:04

Herkenbaar. Wij hebben komende zondag familiedag en die vraag verwacht ik nu al een keer of 10 Neutral

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: