Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wordt het geen tijd voor een tweede?

+17
Ella
Fiwen
JD
kwak
mauwmauw
Katjing
Creabea_28
Printje
sanne-84
Sweet33
Annemie
Julia
Alex
Juutjepetuutje
Susan
Sarah1985
Filoria
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 7:02

Willen jullie dat alsjeblieft nooit tegen iemand zeggen?

Wat een debiele opmerking is dat toch. Alsof ik dan zou antwoorden: hé nu je het zegt! Das best een leuk idee ja!


IK WIL WEL EEN TWEEDE MAAR HET LUKT VERDOMME NIET, JA?!

ik heb mijn dag niet geloof ik
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Sarah1985 zo 2 sep 2012 - 7:03

herkenbaar maar dan voor een 1e kindje. Wij zijn 4 jaar getrouwd en krijgen vaak te horen wanneer komt er nou een kind. Tja als wij dat eens wisten
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 7:07

Zeg je dat ook eerlijk dan? Bij een eerste lijkt het me helemaal zo gevoelig en persoonlijk...

Ik geef vrij vaak eerlijk antwoord. Hoop niet dat ik er mensen mee afschrik, maarja dan moeten ze er maar niet over beginnen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Susan zo 2 sep 2012 - 7:08

Ik zou dat sowieso nooit aan iemand vragen, ik vind dat zo privé en zo niet mijn zaak.

In een vertrouwelijk gesprek kun je best vragen of iemand een (eerste/tweede/derde/vul maar in) kind wil, maar op de manier waarop jij het nu stelt vind ik het ongepast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 7:10

Net op facebook post ik iets over dat Tomas bijna naar school gaat en krijg ik van een kennis de reactie: 'tijd voor een tweede!' Dat is ook redelijk ongepast toch?

Als goede vrienden er in een rustig gesprek naar vragen is dat uiteraard heel iets anders Wordt het geen tijd voor een tweede? 561177
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Sarah1985 zo 2 sep 2012 - 7:10

ohw ik zeg dan vaak van geen idee wanneer het komt. Sommige mensen weten wel dat we al lang bezig zijn en miskramen gehad hebben. Bij sommige mensen zeg ik gewoon ook niks
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Juutjepetuutje zo 2 sep 2012 - 7:11

ja echt heel ongepast, wat mensen allemaal durven te vragen of durven te zeggen.
ik heb ook wel eens een k*t opmerking gemaakt als ik even mn dag niet had
jij bent weer ongesteld geworden, aan je ticker te zien? Wordt het geen tijd voor een tweede? 699888
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Susan zo 2 sep 2012 - 7:14

Dat is inderdaad raar, maar op Facebook is de drempel voor sommige mensen volgens mij pas echt laag om een ongepaste suffe one-liner te plaatsen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Alex zo 2 sep 2012 - 7:19

Dat is echt een rotopmerking. Je kan zelf toch ook wel bedenken dat er misschien wel een reden is dat er nog geen (tweede) kindje is? Ik snap heel goed dat het je raakt.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 7:21

Wat fijn om te horen dat ik niet gek ben Wordt het geen tijd voor een tweede? 561177 Dankjulliewel meiden.

Ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd alleen maar loop te klagen en zeuren hier Embarassed
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Julia zo 2 sep 2012 - 7:25

Die opmerking op facebook vind ik eerlijk gezegd nog niet zo erg, al snap ik wel dat het in jouw situatie niet leuk is om te lezen. Het komt wel op me over alsof iemand gewoon een leuk grapje wil maken. En het niet brutaal of gemeen bedoeld.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 7:40

Als iemand een kind van bijna 4 heeft is er meestal wel een goede reden dat er nog geen tweede is. Ik vind het vrij tactloos. Maar gemeen zal ze het niet bedoeld hebben inderdaad. Ik ben zelf vast ook wel eens lomp op facebook.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Annemie zo 2 sep 2012 - 7:40

Julia schreef:Die opmerking op facebook vind ik eerlijk gezegd nog niet zo erg, al snap ik wel dat het in jouw situatie niet leuk is om te lezen. Het komt wel op me over alsof iemand gewoon een leuk grapje wil maken. En het niet brutaal of gemeen bedoeld.

Dat denk ik ook, maar voor iemand die al lang bezig is, is dat niet leuk natuurlijk.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 7:43

Ik heb die vraag ook zoooooo vaak gekregen en kon hem echt niet waarderen. In jouw situatie is het helemaal heel pijnlijk. Wordt het geen tijd voor een tweede? 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Sweet33 zo 2 sep 2012 - 7:44

Knuffel...Wordt het geen tijd voor een tweede? 699888
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  sanne-84 zo 2 sep 2012 - 7:49

Ik vind het wel liggen aan de persoon en manier waarop het gezegd wordt.
Maar zo iemand op facebook denkt dan idd leuk te zijn (of iets te kunnen ontfrutselen) terwijl dat dan juist heel verkeerd over kan komen.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Printje zo 2 sep 2012 - 7:49

Dikke knuffel, kan me voorstellen dat het kei vervelend is.

Hier hoorde we het ook regelmatig en toen ik zwanger werd zei zelfs iemand het werd ook wel tijd.... nou ja zeg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 7:50

Het werd tijd? Hoezo? Pff vreemde mensen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Printje zo 2 sep 2012 - 7:52

Filoria schreef:Het werd tijd? Hoezo? Pff vreemde mensen.

Ik wist ook serieus niet wat ik moest zeggen, ik kon wel heel gemeen zeggen dat zij er juist zo rap mee was (3 in 3 jaar) maar ten eerste is dat haar ding en ten tweede wil ik me dan niet verlagen tot hetzelfde niveau.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Creabea_28 zo 2 sep 2012 - 7:53

Echt een hele irritante opmerking inderdaad! Kan me voorstellen dat het je raakt. Het is me al vaker opgevallen dat mensen er totaal niet over nadenken als ze dit soort opmerkingen maken.
Wij waren al een paar jaar getrouwd voordat het bij ons mocht lukken en kregen ook steeds opmerkingen van 'En wanneer komt er bij jullie een kleintje?' , of als je op visite bent bij iemand met kinderen 'nou jullie nog he?'. Echt zo vervelend als je wens heel groot is en het niet wil lukken. Dus je zeurt echt niet hoor, is heel logisch dat je het irritant vind.

En...natuurlijk even een hele dikke knuffel voor jou! hug
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Julia zo 2 sep 2012 - 7:56

Annemie schreef:
Julia schreef:Die opmerking op facebook vind ik eerlijk gezegd nog niet zo erg, al snap ik wel dat het in jouw situatie niet leuk is om te lezen. Het komt wel op me over alsof iemand gewoon een leuk grapje wil maken. En het niet brutaal of gemeen bedoeld.

Dat denk ik ook, maar voor iemand die al lang bezig is, is dat niet leuk natuurlijk.

Dat zeg ik toch ook? Ik snap heel goed dat het voor haar niet leuk is en het is zelfs wel wat tactloos. Probeer alleen uit te leggen dat ik wel snap hoe iemand dat, zonder nadenken, kan zeggen zonder dat ze het gemeen/lullig bedoelenWordt het geen tijd voor een tweede? 561177

Ik zou het zelf overigens niet zo snel zeggen, ben dan toch wel bang iemand voor het hoofd te stoten.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 7:59

Printje schreef:
Filoria schreef:Het werd tijd? Hoezo? Pff vreemde mensen.

Ik wist ook serieus niet wat ik moest zeggen, ik kon wel heel gemeen zeggen dat zij er juist zo rap mee was (3 in 3 jaar) maar ten eerste is dat haar ding en ten tweede wil ik me dan niet verlagen tot hetzelfde niveau.
Wat ben je ook verstandig jij! Wordt het geen tijd voor een tweede? 1578173417

Creabea: aah bedankt voor je reactie. Jij hebt ook wat te verduren gehad lees ik. Gelukkig heb je nu een antwoord Very Happy Begint het al zichtbaar te worden dat je zwanger bent?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Katjing zo 2 sep 2012 - 8:00

Bij ons zat het ook allemaal niet zo mee, niet dat we onvruchtbaar waren o.i.d., maar er zaten steeds andere dingen in de weg. Daardoor konden we niet zo vlot aan kinderen beginnen als we wilden. Ik vond het ook heel vervelend als mensen daar dan over begonnen. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment van een vriendin een potje foliumzuur (ruim 1,5 jaar geleden al) omdat zij op dat moment geloof ik vond dat het wel eens tijd werd. Ik heb haar gewoon verteld hoe het in elkaar stak hoor, maar toch doet het dan wel even zeer dat het nog niet gaat.
Mijn moeder had er trouwens ook een handje van, eens in de zoveel tijd was het weer eens raak. Ze was ook heel erg jaloers als leeftijdsgenoten van mij van vroeger kinderen kregen, ze heeft wel eens heel lelijk gedaan tegen de moeder van een vriendin.

Ik vind die opmerking op jouw facebook ook behoorlijk lomp! Waarschijnlijk niet heel slecht bedoeld, maar sommige mensen projecteren heel erg. Dan vinden ze dat het gewoon tijd is voor je en dat het zo leuk zou zijn als jij ook een tweede zou krijgen of een kind zou krijgen. Ik heb gemerkt dat het vaak niet eens zozeer over jezelf gaat maar over wat andere mensen denken en vinden...heel irritant als ze jou daar mee opzadelen.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Filoria zo 2 sep 2012 - 8:04

Jeetje Katjing, wat raar van je moeder ook. En van dat potje foliumzuur. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik ben op mijn 21 moeder geworden, dus was met Tomas wel de eerste in de familie- en vriendenkring. Geen idee hoe het voelt als iedereen je vóór is dus. Maar dat lijkt me niet fijn Wordt het geen tijd voor een tweede? 1371890812
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  mauwmauw zo 2 sep 2012 - 8:09

Dat is inderdaad een rot opmerking ja.

pas geleden was ik aan het werk,komt mijn tante de winkel in(heb niet zo contact met haar,heb haar op fb en kom ik haar op straat tegen zeg ik gedag)zegt ze van jah mooie wagen krijgen jullie he,ik van ja ben blij als die staat.zegt ze,dan word het tijd voor een 2e.waarop ik antwoorden nou er komt geen 2e.(geen rede of wat dan ook gezegd)krijg ik een hele rare blik en als antwoord"tja uhm tja dat moet ieder natuurlijk zelf weten"alsof je een 2e kind MOET krijgen.voor het zelfde geld had ik geen kinderen meer kunnen krijgen,dan is het ook een kut opmerking.

Mensen kunnen zulke stomme opmerkingen maken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wordt het geen tijd voor een tweede? Empty Re: Wordt het geen tijd voor een tweede?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum