Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

+19
Pandora
Makamba
Flip Fluitketel
nillis
Annemie
Poisongirl
Susan
Linda
Parisienne
SarahKey
Coco
Darius
maiadebij
Mamsie
Twellie
Curious
Teddyaapje
TukTuk
Pien
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:12

Ik zou eigenlijk toch wel heel graag een tweede kindje willen maar mijn man twijfelt nog Maar we hebben geen plek !
We wonen nu in een ruim appartement en onze zoon heeft gewoon een eigen kamer. Qua spullen en troepjes komen we eigenlijk net plek te kort. En de baby bij S. op de kamer leggen vinden we geen optie omdat S. heel licht slaapt. De baby zou evt 3 maanden bij ons op de slaapkamer kunnen maar niet langer omdat mijn man dat niks vind en zelf niet goed slaapt

De huizenmarkt is slecht en vooral voor duurdere appartementen dus waarschijnlijk zitten we hier volgende jaar nog helaas (ons appartement staat nu 8 maanden te koop) We willen niet al te lang wachten met een tweede omdat mijn man wat jaren ouder is dan mij dus daar zitten we ook mee

Wat nu? Toch de gok nemen maar waar later we de baby straks dan als we hier nog wonen? Of wachten tot het appartement verkocht gaat worden maar misschien gaat dat nog wel 3 jaar duren

Stel dat we wel voor een tweede kindje willen gaan zou ik dat past het liefst rond S. zijn tweede verjaardag willen. Dus we hebben nog wel een paar maanden maargoed ik denk graag vooruit laughcry


Laatst aangepast door Razz_ op wo 4 apr 2012 - 10:18; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Pien wo 4 apr 2012 - 10:14

Is er geen mogelijkheid om van een slaapkamer 2 kleinere kamers te maken met een tussenwandje?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 10:14

Staat jullie huis al te koop? ik zou zelf wachten, straks ben je zwanger en zit je met een huis waar je je kindje niet kwijt kan.. Of met dubbele lasten als je een 2de huis al koopt.. Maarja snap wel dat als je man ouder is, er misschien wat tijdsdruk achter zit.. Lastig!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:16

Pien schreef:Is er geen mogelijkheid om van een slaapkamer 2 kleinere kamers te maken met een tussenwandje?

Nee S. zijn kamertje is geloof ik 3,5 bij 3 meter dus dan blijft er niet veel over. En bij ons op de kamer zal het dan wel te gehorig zijn voor mijn man met een dun wandje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:17

AngelNyn schreef:Staat jullie huis al te koop? ik zou zelf wachten, straks ben je zwanger en zit je met een huis waar je je kindje niet kwijt kan.. Of met dubbele lasten als je een 2de huis al koopt.. Maarja snap wel dat als je man ouder is, er misschien wat tijdsdruk achter zit.. Lastig!

Ja die staat al 8 maanden te koop. En nu al een ander huis kopen willen/kunnen we niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Teddyaapje wo 4 apr 2012 - 10:18

Ik zou het niet uitstellen...of tot een bepaalde datum en er dan voor gaan. Ik zou wel een tijdelijke oplossing bedenken om plek voor de baby te maken mocht het nog niet gelukt zijn groter te wonen. Een tweede is een beslissing voor de rest van je leven, jullie huidige woning is tijdelijk.

Ik zou wel heel hard duimen dat het geen meerling zou worden...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Teddyaapje wo 4 apr 2012 - 10:18

Ohja...misschien zijn oordopjes wel al de oplossing!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:19

Teddyaapje schreef:Ik zou het niet uitstellen...of tot een bepaalde datum en er dan voor gaan. Ik zou wel een tijdelijke oplossing bedenken om plek voor de baby te maken mocht het nog niet gelukt zijn groter te wonen. Een tweede is een beslissing voor de rest van je leven, jullie huidige woning is tijdelijk.

Ik zou wel heel hard duimen dat het geen meerling zou worden...

Ja dat ook nog eens laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Curious wo 4 apr 2012 - 10:23

Misschien ben ik te kort door de bocht...
Maar ik zou je hart volgen, en als dat is dat je dan voor een kindje gaat?
Al moet je wel ook luisteren of je hart er dan niet voor gaat zorgen dat je heel veel stress krijgt om het huis, dan moet je denk ik wel accepteren dat het misschien een tijd behelpen wordt.

Maar ik hoor jou hier zo vaak over, dat ik echt denk dat je je gevoel moet volgenWat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) 699888 !
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:27

Curious schreef:Misschien ben ik te kort door de bocht...
Maar ik zou je hart volgen, en als dat is dat je dan voor een kindje gaat?
Al moet je wel ook luisteren of je hart er dan niet voor gaat zorgen dat je heel veel stress krijgt om het huis, dan moet je denk ik wel accepteren dat het misschien een tijd behelpen wordt.

Maar ik hoor jou hier zo vaak over, dat ik echt denk dat je je gevoel moet volgenWat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) 699888 !

Ja ik wil het ook heel graag Sad Maar ik heb nu al zoveel stress van dit appartement pff. En mijn man wil echt eerst het verkopen en dan pas over een tweede nadenken. Maargoed wat ik al zei, misschien duurt dat nog wel 3 jaar en tja dan hoeft het niet meer.
Bah had ik maar een toverstafje..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 10:28

Maar waarom kan het dan écht niet meer over 3 jaar?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:32

Omdat ik niet al te veel leeftijdsverschil wil hebben en mijn man is wat ouder als mij en hij wil ook zelf niet langer wachten


Laatst aangepast door Razz_ op wo 4 apr 2012 - 10:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:41

Een ex-collega van me wilde het ook perse en had eigenlijk ook geen plek. Ach, de eerste periode zou het kindje dan bij hun op de kamer kunnen hadden ze bedacht en dan zouden ze wel gaan zoeken voor andere woonruimte (ze zitten nog met een koopwoning waar ze niet vanaf komen, dubbele lasten dus). Guess what... Ze werd zwanger van een tweeling. Dus. Die is niet blij. Ja ongetwijfeld met haar kinderen hoor, maar de situatie is verre van ideaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:43

Zusje schreef:Een ex-collega van me wilde het ook perse en had eigenlijk ook geen plek. Ach, de eerste periode zou het kindje dan bij hun op de kamer kunnen hadden ze bedacht en dan zouden ze wel gaan zoeken voor andere woonruimte (ze zitten nog met een koopwoning waar ze niet vanaf komen, dubbele lasten dus). Guess what... Ze werd zwanger van een tweeling. Dus. Die is niet blij. Ja ongetwijfeld met haar kinderen hoor, maar de situatie is verre van ideaal.

Zusje, oh my.. :shock: nee daar bedank ik ook voor ! Helaas heb je er niks over te zeggen natuurlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:46

Nee maar het is wel iets dat je wellicht in gedachte kunt houden. Je woont al te klein voor een kindje. Wat als het kindje toch ruimte nodig heeft? Of als het meerdere kindjes zijn? Kun je dan nog uitwijken of niet? En hoe lang gaat dat duren... Ik zou er toch echt goed over nadenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:47

Hoe oud is je man dan nu Razz?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:47

Eigenlijk is het ook gewoon te triest voor woorden dat "een huis" de enige reden is dat ons tegenhoudt
Zucht.. meiden jullie weten echt niet half hoe erg ik baal van deze klote situatie Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:48

Amazzonia schreef:Hoe oud is je man dan nu Razz?
-


Laatst aangepast door Razz_ op wo 4 apr 2012 - 10:51; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:49

Razz_ schreef:Eigenlijk is het ook gewoon te triest voor woorden dat "een huis" de enige reden is dat ons tegenhoudt
Zucht.. meiden jullie weten echt niet half hoe erg ik baal van deze klote situatie Sad

En je man die twijfelt, telt niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:50

Oh ja jeetje, dan is hij idd al wel wat ouder. Ik zou anders een termijn in gedachten houden, bv nog 6 maanden wachten of het verkocht wordt. En daarna dan evt. proberen zwanger te raken. Of een paar maanden heel hard sparen en dan de vraagprijs naar beneden doen? Maar weet niet of dat nog mogelijk is natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:51

Zusje schreef:
Razz_ schreef:Eigenlijk is het ook gewoon te triest voor woorden dat "een huis" de enige reden is dat ons tegenhoudt
Zucht.. meiden jullie weten echt niet half hoe erg ik baal van deze klote situatie Sad

En je man die twijfelt, telt niet?

Jawel maar hij zit meer met het appartement in z'n maag. Dat zegt hij ook altijd. Eerst dit verkopen en dan zien we wel. En zien we wel daar kan ik van uit gaan dat het dus een ja is bij hem Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Twellie wo 4 apr 2012 - 10:53

Ik ben zelf niet zo van de praktische bezwaren en was er gewoon voor gegaan. Tuurlijk zou het vervelend zijn als het appartement dan nog niet verkocht is, maar niet onoverkomelijk. Dat soort dingen redt zich altijd wel weer, vind ik dan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Mamsie wo 4 apr 2012 - 10:57

Tuinstoel schreef:Ik ben zelf niet zo van de praktische bezwaren en was er gewoon voor gegaan. Tuurlijk zou het vervelend zijn als het appartement dan nog niet verkocht is, maar niet onoverkomelijk. Dat soort dingen redt zich altijd wel weer, vind ik dan.

+1 Een vriendin van mij had 2 kinderen op 1 kamer en de baby 6 maanden in de wieg. Daarna sliepen alle 3 de kinderen op 1 kamer. Kinderen zijn snel aan elkaars geluiden gewend. Daarnaast slapen ze ook vaster naar mate ze ouder worden. Ik zou zeggen ga ervoor als je zoontje 2 jaar is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:57

Tuinstoel schreef:Ik ben zelf niet zo van de praktische bezwaren en was er gewoon voor gegaan. Tuurlijk zou het vervelend zijn als het appartement dan nog niet verkocht is, maar niet onoverkomelijk. Dat soort dingen redt zich altijd wel weer, vind ik dan.

+1 smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:58

Hebben die van jou alle drie een eigen kamer Mamsie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum