Dochter en make up
+9
Janelie
smooch
TNMN
Sterre
pindaatje
Susan
PapillonRose
Diese
Rouge
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Dochter en make up
Echt pas vanaf de middelbare school en dan met mate. Binnenshuis absoluut geen make-up voor een leeftijd jonger dan 12 jaar. Nichtje van mijn vriend heeft dat en die wil nu al de hele dag make-uppen (het kind is 7!). Ik mocht van mijn moeder pas make-up dragen toen ik 14 jaar was, en dan met mate.
Ik zal mijn dochter uitleggen dat make-up iets is voor tienermeisjes en vrouwen en niet voor kinderen en daarmee is het klaar.
Ik zal mijn dochter uitleggen dat make-up iets is voor tienermeisjes en vrouwen en niet voor kinderen en daarmee is het klaar.
Gast- Gast
S.enna draagt hier soms make-up als ze zo opgaat in haar verkleedspel met vriendinnen, ze zijn dat prinsessen en willen net als doornroosje roze ogen, of ze zijn indianen en willen gele met rode make-up etc. zolang het in een kinderspel blijft vind ik het allemaal prima. Tijdens de basisschool periode mogen mijn kinderen geen echte make-up dragen, rond de 14/15 jaar vind ik een mooi leeftijd.
Laatst aangepast door Mama_van2 op zo 30 jan 2011 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:S.enna draagt hier soms make-up als ze zo opgaat in haar verkleedspel met vriendinnen, ze zijn dat prinsessen en willen net als doornroosje roze ogen, of ze zijn indianen en willen gele met rode make-up etc. zolang het in een kiderspel blijft vind ik het allemaal prima. Tijdens de basisschool periode mogen mijn kinderen geen echte make-up dragen, rond de 14/15 jaar vind ik een mooi leeftijd.
Ik vind dat er een verschil zit tussen schmink en make-up. Ik vind make-up echt niet geschikt voor kinderen en schmink wel. Make-up dient ook een ander doel dan schmink.
Gast- Gast
Ik heb het toch ook niet over sminck ? Ik bedoel echt kinder make-up van die make-up die ze cadeau krijgen in een prinsessen set zoiets, daar maken ze zich weleens mee op. Er zit was oogschaduw in, liploss en dat was het, meer mag ze ook niet op. We hebben ook sminck en daarmee sminken we ongeveer 1 keer in de 2 weken een thema met meerdere kinderen uit de straat.
Gast- Gast
Ik vind oogschaduw op de basisschool gewoon echt not done...dat ziet er meteen zo lolita achtig uit. Ik vind dat je je dochter toch moet beschermen in dit opzicht, zelf kunnen ze nog helemaal niet inschatten dat ze er daardoor ouder kunnen uitzien en naar de buitenwereld toe misschien wel een vroegrijpe indruk kunnen geven. Lipgloss of highlights in het haar vind ik wat anders...een beetje mascara misschien ook nog wel maar lippenstift of oogschaduw ziet er meteen zo geschminkt uit.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Ik heb het toch ook niet over sminck ? Ik bedoel echt kinder make-up van die make-up die ze cadeau krijgen in een prinsessen set zoiets, daar maken ze zich weleens mee op. Er zit was oogschaduw in, liploss en dat was het, meer mag ze ook niet op. We hebben ook sminck en daarmee sminken we ongeveer 1 keer in de 2 weken een thema met meerdere kinderen uit de straat.
Ik zou mijn kinderen nooit kindermake-up geven om zich 'mooi' te maken, maar als jij het onschuldig spelen vindt dan begrijp ik dat jij het wel toelaat.
Gast- Gast
Maar wat is jou reden dan dat je dat nooit zou toelaten ? Wat voor kwaad zou je erin zien ? Ik vind het inderdaad kinderspel wat misschien 2 keer in de maand gebeurd, ze verkleden zich en zijn prinsessen, willen roze ogen als ze doornroosje zijn, als ze prinses jasmin zijn willen ze een diamant sticker tussen hun ogen, als ze indiaan zijn willen de rode en gele strepen op hun wangen, als ze een lieveheers beestje zijn willen ze een paar zwarte stippen etc. dat is in mijn ogen inderdaad kinderspel.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Maar wat is jou reden dan dat je dat nooit zou toelaten ? Wat voor kwaad zou je erin zien ? Ik vind het inderdaad kinderspel wat misschien 2 keer in de maand gebeurd, ze verkleden zich en zijn prinsessen, willen roze ogen als ze doornroosje zijn, als ze prinses jasmin zijn willen ze een diamant sticker tussen hun ogen, als ze indiaan zijn willen de rode en gele strepen op hun wangen, als ze een lieveheers beestje zijn willen ze een paar zwarte stippen etc. dat is in mijn ogen inderdaad kinderspel.
Jij bent moeder en jij weet vast zelf goed wat wel en wat niet kan, ik kan daar waarschijnlijk minder goed over oordelen. Het is mijn gevoel, ik vind dat make-up niet voor kinderen geschikt is. Make-up dragen vrouwen om zich mooier te maken, om hun positieve trekken te benadrukken en hun mindere kanten te verdoezelen. Mascara is er om je ogen groter te doen lijken, blush voor gezonde rode wangen, foundation voor een egale huid en lippenstift en gloss voor volle lippen. Daarnaast geven jonge meisjes zich met make-up een ouder uiterlijk.
Een prinses is mooi, maar hoeft geen make-up te dragen. Een kind heeft geen make-up nodig om een mooi prinsesje te zijn of te spelen. Indianenstrepen en zwarte lieveheersbeestje stippen vind ik geen make-up, dat vind ik schmink en schmink vind ik wel kunnen.
Gast- Gast
Dat is gewoon onderdeel van het fantasiespel. Maar hoe denk je dan over bijvoorbeeld schminken? Ik zie kindermake-up namelijk niet als iets heel veel anders dan schmink, met als enige verschil dat de schmink door anderen op het gezicht aangebracht wordt en meisjes kindermake-up zélf kunnen aanbrengen.Jolie schreef:Mama_van2 schreef:Ik heb het toch ook niet over sminck ? Ik bedoel echt kinder make-up van die make-up die ze cadeau krijgen in een prinsessen set zoiets, daar maken ze zich weleens mee op. Er zit was oogschaduw in, liploss en dat was het, meer mag ze ook niet op. We hebben ook sminck en daarmee sminken we ongeveer 1 keer in de 2 weken een thema met meerdere kinderen uit de straat.
Ik zou mijn kinderen nooit kindermake-up geven om zich 'mooi' te maken, maar als jij het onschuldig spelen vindt dan begrijp ik dat jij het wel toelaat.
Gast- Gast
Maple, ik heb dat net uitgelegd. Ik vind dat er een verschil zit tussen make-up en schmink. Make-up maakt je 'mooier' en een kind hoeft niet mooier gemaakt te worden om een prinsesje te zijn. Schmink geeft je een rol, laat je anders zijn; een vlinder, piraat, indiaan etc. Schmink is geen mascara, oogschaduw of lippengloss.
Gast- Gast
Daar kan ik nu echt nog niet over oordelen. Dat ligt ook helemaal aan haar persoonlijkheid tegen de tijd dat ze make-up wil dragen.
Ik wil in ieder geval niet dat ze, zoals veel meisjes met een islamitische achtergrond, make-uploos de deur uit gaat, maar op straat en school wel stiekem make-up draagt. En weer make-uploos thuis komt.
Ik wil in ieder geval niet dat ze, zoals veel meisjes met een islamitische achtergrond, make-uploos de deur uit gaat, maar op straat en school wel stiekem make-up draagt. En weer make-uploos thuis komt.
Gast- Gast
Ik las het later inderdaad dat je het al uitgelegd had.
Ik zie het anders. Kindermake-up staat bij mij gelijk aan schmink, maar dan minder heftig. Schmink is meteen zo'n plakkaat en kindermake-up is daarbij vergeleken een stuk subtieler. Maar in beginsel vind ik het allebei hetzelfde, kindermake-up is absoluut nog niet bedoeld om ene kind mooier te maken, het is bedoelt om mee te spelen. Speelgoed, net zoals een kap-pop ook speelgoed is, net zoals een Baby Born ook speelgoed is.
Een essentieel onderdeel van de kinderontwikkeling is imitatiegedrag, het imiteren van volwassenen. Daarom zijn er inderdaad veel meisjes die het heerlijk vinden om zichzelf met speelgoedmake-up op te maken, of om met een oude lippenstift/labello van mama te spelen. Ik vind dit echt volledig onschuldig, als het maar binnenshuis gebeurd. Ik vind het niet nodig dat een meisje van 5 jaar met make up over straat gaat, dat niet.
Maar echt, ik zie het als iets onschuldigs, gewoon het imiteren van je mama. Net zoals jongetjes waarschijnlijk druk in de weer zijn met speelgoedhamers en -zagen, want dat zien ze papa misschien ook wel geregeld doen.
Ik zie het anders. Kindermake-up staat bij mij gelijk aan schmink, maar dan minder heftig. Schmink is meteen zo'n plakkaat en kindermake-up is daarbij vergeleken een stuk subtieler. Maar in beginsel vind ik het allebei hetzelfde, kindermake-up is absoluut nog niet bedoeld om ene kind mooier te maken, het is bedoelt om mee te spelen. Speelgoed, net zoals een kap-pop ook speelgoed is, net zoals een Baby Born ook speelgoed is.
Een essentieel onderdeel van de kinderontwikkeling is imitatiegedrag, het imiteren van volwassenen. Daarom zijn er inderdaad veel meisjes die het heerlijk vinden om zichzelf met speelgoedmake-up op te maken, of om met een oude lippenstift/labello van mama te spelen. Ik vind dit echt volledig onschuldig, als het maar binnenshuis gebeurd. Ik vind het niet nodig dat een meisje van 5 jaar met make up over straat gaat, dat niet.
Maar echt, ik zie het als iets onschuldigs, gewoon het imiteren van je mama. Net zoals jongetjes waarschijnlijk druk in de weer zijn met speelgoedhamers en -zagen, want dat zien ze papa misschien ook wel geregeld doen.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik las het later inderdaad dat je het al uitgelegd had.
Ik snap wat je bedoelt en ik denk ook echt niet dat het dragen van kindermake-up schadelijk is voor het zelfbeeld van het kind. Ik denk dat je als ouder zelf grenzen trekt met betrekking tot imitatiegedrag. Mama scheert haar benen ook, drinkt wijn, verft haar, epileert wenkbrauwen, draagt grote oorbellen, hoge hakken. Een kind is geen vrouw en hoeft ook nog geen vrouw te zijn. Mijn grens ligt ergens anders dan jouw grens of die van mama2, dat mijn grens ergens anders ligt, wil niet zeggen dat ik jullie keuze verkeerd vind. Het past alleen niet bij mijn denkbeelden. Maar misschien denk ik er als ik straks moeder ben anders over.
Gast- Gast
Whaha ik krijg meteen weer het beeld voor me van mijn nichtje met haar kindermake-up.
Ze wilde ook graag een prinsesje zijn. Ik haar mooi schminken/opmaken. Mijn nichtje vond het verschrikkelijk en deed het op haar manier beter, zag er alleen niet uit, maar dat was haar wereldje.
Ik vind kindermake-up wel bijna hetzelfde als schmink. En zie het ook als onschuldig spelen. Ik had vroeger ook dit soort dingen.
Als ik ooit een dochter krijg/heb mag ze vanaf de middelbareschool make-up gebruiken.
Ikzelf was 14 toen ik voor het eerst oogpotlood en mascara gebruikte.
Ze wilde ook graag een prinsesje zijn. Ik haar mooi schminken/opmaken. Mijn nichtje vond het verschrikkelijk en deed het op haar manier beter, zag er alleen niet uit, maar dat was haar wereldje.
Ik vind kindermake-up wel bijna hetzelfde als schmink. En zie het ook als onschuldig spelen. Ik had vroeger ook dit soort dingen.
Als ik ooit een dochter krijg/heb mag ze vanaf de middelbareschool make-up gebruiken.
Ikzelf was 14 toen ik voor het eerst oogpotlood en mascara gebruikte.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik las het later inderdaad dat je het al uitgelegd had.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind het gewoon net zoiets als de verkleedkist op zolder.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Maple schreef:Ik las het later inderdaad dat je het al uitgelegd had.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind het gewoon net zoiets als de verkleedkist op zolder.
+1, ik zie daar echt geen kwaad in.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter is 4 en heeft een make up koffer. Wel zo'n kleuterding en ze mag het niet naar buiten op, maar ze hebben beiden regelmatig makeup en nagellak op. Als het daar als misgaat in de ontwikkeling moeten ze jeugdzorg maar op me afsturen hoor.
Gast- Gast
Het ligt er een beetje aan hoe het kind is op dat gebied,de een vind het eerder leuk dan de andere. Maar om op je topic te antwoorden zeg ik vanaf de middelbare school.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Foundation vind ik persoonlijk ook meer voor de volwassener meiden. Dus 16 +.
Mascara vind ik wel oke voor 13/14 jaar zoiets..
Het ligt er ook heel sterk aan, hoe ze zelf is en wat voor meiden ze mee om gaat. Zoals mijn schoonzusje, die is 15 maar onzettend braaf. Als zij bij mij komt om bijwijze van te vragen of ze een keer make up mag dragen voor een gala feestje zou ik zeker geen nee zeggen.
Mascara vind ik wel oke voor 13/14 jaar zoiets..
Het ligt er ook heel sterk aan, hoe ze zelf is en wat voor meiden ze mee om gaat. Zoals mijn schoonzusje, die is 15 maar onzettend braaf. Als zij bij mij komt om bijwijze van te vragen of ze een keer make up mag dragen voor een gala feestje zou ik zeker geen nee zeggen.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Echt make-up zou van mij mogen in groep 8 voor een feestje. Daarna op de middelabere school mag t gewoon maar nog geen foundation. Of ze moet een erge huid hebben maar dan zou ik haar wel leren om het op te brengen en het ook àltijd eraf te halen.
Kinder make-up mag gewoon.
Maar goed ik heb geen dochters.
Kinder make-up mag gewoon.
Maar goed ik heb geen dochters.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Cadeau namens dochter
» Oh wat een slechte dochter ben ik