Dochter en make up
+9
Janelie
smooch
TNMN
Sterre
pindaatje
Susan
PapillonRose
Diese
Rouge
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Dochter en make up
Wat vinden jullie een geschikte leeftijd voor je dochter om make-up te gaan dragen?
Gast- Gast
Re: Dochter en make up
Middelbare school. Met feestjes of bijzondere gelegenheden misschien eerder.
Laatst aangepast door Arden op vr 28 jan 2011 - 23:01; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Binnenshuis, kindermake up vanaf de kleuterleeftijd ofzo, buitenshuis, échte make up vanaf de middelbare, een jaar of 13-14 ofzo. Maar dan wel subtiel, geen gothic-iets.
Gast- Gast
Dit dus.Maple schreef:Binnenshuis, kindermake up vanaf de kleuterleeftijd ofzo, buitenshuis, échte make up vanaf de middelbare, een jaar of 13-14 ofzo. Maar dan wel subtiel, geen gothic-iets.
Gast- Gast
Ik zou zeggen vanaf de middelbare school ofzo, maar toen begon ik zelf wat mascara te gebruiken. Volgens mij gebeurt dat tegenwoordig ook in groep 8 al. Zolang het heel weinig is,zou ik er geen probleem mee hebben als mijn dochter van 11/12? (soms) make-up zou dragen.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Storm schreef:Dit dus.Maple schreef:Binnenshuis, kindermake up vanaf de kleuterleeftijd ofzo, buitenshuis, échte make up vanaf de middelbare, een jaar of 13-14 ofzo. Maar dan wel subtiel, geen gothic-iets.
Mee eens. Bij hoge uitzondering misschien ook op een feestje als ze 11-12 jaar zijn.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ken dus een meisje, die op haar 9e al echt make up droeg Lippenstift mascara etc.
Dat vind ik toch best wel heel erg jong.
Dat vind ik toch best wel heel erg jong.
Gast- Gast
Diese schreef:Storm schreef:Dit dus.Maple schreef:Binnenshuis, kindermake up vanaf de kleuterleeftijd ofzo, buitenshuis, échte make up vanaf de middelbare, een jaar of 13-14 ofzo. Maar dan wel subtiel, geen gothic-iets.
Mee eens. Bij hoge uitzondering misschien ook op een feestje als ze 11-12 jaar zijn.
+1, zelf droeg ik trouwens ook vanaf de middelbare make-up. Begon met wat mascara en ging daarna een beetje experimenteren met oogschaduw, lipgloss en later ging ik ook nog eyeliner proberen. Heb vanalles gedaan, tot gothic aantoe Maar dat was weer een tijdje later (en was ik gauw mee klaar). Had eerder dan de middelbare ook niet echt behoefte aan make-up (ja, misschien met spelen/verkleden weleens kindermake-up binnenshuis) en vind het ook wel een goede leeftijd om ermee te beginnen, in elk geval niet eerder.
Zo vind ik het ook onzin dat je tegenwoordig kinderstrings blijkt te hebben, bij ons op de camping vertelde een meisje van 7 een keer serieus heel trots dat ze nu ook een string had, net als haar oudere zus.. Dat vind ik persoonlijk echt te ver gaan, kinderen moeten wel kinderen blijven!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ow misschien ben ik nu heel slecht, maar mijn zus droeg vanaf groep 7-8 al make-up. En ook goed, eyeliner, mascara, oogpotlood en ook lippenstift geloof ik. Ik vind dat ook niet te jong, maar ik begon wel pas echt vanaf de middelbare school ook geloof ik. Mijn beste vriendin zat ook in groep 7-8 geloof ik toen ze zich al veel opmaakte.
Dus antwoord op de vraag: Als mijn kind vanaf groep 8 al make-up wil dragen zal ik dat niet tegenhouden. Wel leren hoe ze zich goed op moet maken!
Dus antwoord op de vraag: Als mijn kind vanaf groep 8 al make-up wil dragen zal ik dat niet tegenhouden. Wel leren hoe ze zich goed op moet maken!
Gast- Gast
Ik begon zelf pas met make-up toen ik 15 was ofzo. Dat verschilt toch ook erg per kind denk ik, wanneer ze dat willen.
Gast- Gast
Ik denk vanaf de middelbare school. In groep 8 zou ze het misschien al wel mogen voor een feestje. Ze hoeft ook niet meteen alles al te gebruiken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Ik denk vanaf de middelbare school. In groep 8 zou ze het misschien al wel mogen voor een feestje. Ze hoeft ook niet meteen alles al te gebruiken.
Eens!
Zelf gebruikte ik pas make-up vanaf een jaar of 14..
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Darcy schreef:Ik begon zelf pas met make-up toen ik 15 was ofzo. Dat verschilt toch ook erg per kind denk ik, wanneer ze dat willen.
Ik ook vanaf dat ik 14 was geloof ik. Maar mijn moeder en vriendinnen gebruikten ook (nog) geen make-up, dus ik had ook niet echt een voorbeeld hoe het moest en wat mooi was. Dat heb ik vanaf mijn 15e a 16e mezelf aangeleerd Daarvoor alleen op feestjes wat glitters, haarmascara en dat soort dingen, haha.
Vanaf de middelbare school vind ik redelijk normaal, daarvoor toch wel erg vroeg! Vooral het zo bewust bezig zijn met uiterlijk op de basisschool lijkt me niet altijd gezond. Maar ik geloof ook dat dat aan het veranderen is nu.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Sterre schreef:Darcy schreef:Ik begon zelf pas met make-up toen ik 15 was ofzo. Dat verschilt toch ook erg per kind denk ik, wanneer ze dat willen.
Ik ook vanaf dat ik 14 was geloof ik. Maar mijn moeder en vriendinnen gebruikten ook (nog) geen make-up, dus ik had ook niet echt een voorbeeld hoe het moest en wat mooi was. Dat heb ik vanaf mijn 15e a 16e mezelf aangeleerd Daarvoor alleen op feestjes wat glitters, haarmascara en dat soort dingen, haha.
Vanaf de middelbare school vind ik redelijk normaal, daarvoor toch wel erg vroeg! Vooral het zo bewust bezig zijn met uiterlijk op de basisschool lijkt me niet altijd gezond. Maar ik geloof ook dat dat aan het veranderen is nu.
Oh ja, haarmascara! Ik had het in blauw en oranje Ik kan me zelfs die geur nog herinneren.
Ik zeg ook vanaf de middelbare school, nagellak wel jonger. Kindermake-up enzo mag best, maar dan wel binnenhuis. En misschien met feestjes in groep 8 mascara ofzo.
Ik weet nog goed toen ik in groep 8 zat en mijn schoolfoto had, mijn moeder blusher op had gedaan omdat ze vond dat ik zo bleek zag. Verschrikkelijk vond ik 't, heb het er op school gelijk afgehaald.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
pindaatje schreef:Susan schreef:Ik denk vanaf de middelbare school. In groep 8 zou ze het misschien al wel mogen voor een feestje. Ze hoeft ook niet meteen alles al te gebruiken.
Eens!
Zelf gebruikte ik pas make-up vanaf een jaar of 14..
Ja, ik ook. Ik had op de basisschool wel zo'n make-updoos uit de speelgoedwinkel en in de brugklas had ik een mascara, maar die gebruikte ik nooit. Met 14 begon ik af en toe make-up te gebruiken en pas toen ik een jaar of 17 was droeg ik het iedere dag.
Susan- Lady Post-a-lot
Het nichtje van mijn vriend zit in groep 7 en die zat laatst helemaal opgemaakt bij een etentje.
Inclusief foundation en de hele mikmak. Ik had echt zoiets van Dat heb ik allemaal nog niet eens op!
Kan me nog goed herinneren dat een vriendin van mij toen ze 13 was altijd foundation ging kopen.
Ik wist echt niet wat het was en heb t nu nog nooit gebruikt.
Zelf begon ik echt make-up te dragen toen ik 15-16 jaar was.
Ooit voor een feestje wel eens een oogpotlood of met carnaval.
Mijn dochter zou ook vanaf de middelbare school make-up mogen dragen, maar wel in normale mate.
Inclusief foundation en de hele mikmak. Ik had echt zoiets van Dat heb ik allemaal nog niet eens op!
Kan me nog goed herinneren dat een vriendin van mij toen ze 13 was altijd foundation ging kopen.
Ik wist echt niet wat het was en heb t nu nog nooit gebruikt.
Zelf begon ik echt make-up te dragen toen ik 15-16 jaar was.
Ooit voor een feestje wel eens een oogpotlood of met carnaval.
Mijn dochter zou ook vanaf de middelbare school make-up mogen dragen, maar wel in normale mate.
Gast- Gast
Middelbare school.
In groep acht deed ik van mijn zus wel eens oogpotlood op maar pas vanaf de middelbare school deed ik dit dagelijks. Mascara en oogpotlood.
In groep acht deed ik van mijn zus wel eens oogpotlood op maar pas vanaf de middelbare school deed ik dit dagelijks. Mascara en oogpotlood.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
12 jaar ongeveer. Daarvoor mag ze het best een klein beetje op doen op school (groep 8 o.i.d) maar geen foundation/knalrode lippenstift.
Ik probeer hopelijk haha mijn dochter ook een beetje te leren wat wel mooi staat Dus knal oranje lippenstift uit oma's tijd, met knalblauwe oogschaduw en groene mascara gaat een beetje ver
Ik probeer hopelijk haha mijn dochter ook een beetje te leren wat wel mooi staat Dus knal oranje lippenstift uit oma's tijd, met knalblauwe oogschaduw en groene mascara gaat een beetje ver
Gast- Gast
Groep 8/brugklas.
Zelf ben ik toen ik 12 was make-up gaan dragen. Wel heel subtiel.
Zelf ben ik toen ik 12 was make-up gaan dragen. Wel heel subtiel.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Foundation vind ik echt iets voor volwassen vrouwen, niet iets voor jonge tienermeisjes. Als je net begint is mascara, oogschaduw en lipgloss wel genoeg, later misschien nog een oogpotloodje en af en toe echte lippenstift.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Foundation vind ik echt iets voor volwassen vrouwen, niet iets voor jonge tienermeisjes. Als je net begint is mascara, oogschaduw en lipgloss wel genoeg, later misschien nog een oogpotloodje en af en toe echte lippenstift.
Dat vind ik dus ook. Ik kan het me niet voorstellen foundation op zo'n jonge leeftijd. Ik ging volgens mij pas foundation dragen toen ik 15/16 was en ineens een periode met pukkeltjes kreeg en dacht dat dat magische spul het wel even allemaal kon wegwerken .. werd ik toch even teleurgesteld!
Gast- Gast
Punk'd schreef:Susan schreef:Foundation vind ik echt iets voor volwassen vrouwen, niet iets voor jonge tienermeisjes. Als je net begint is mascara, oogschaduw en lipgloss wel genoeg, later misschien nog een oogpotloodje en af en toe echte lippenstift.
Dat vind ik dus ook. Ik kan het me niet voorstellen foundation op zo'n jonge leeftijd. Ik ging volgens mij pas foundation dragen toen ik 15/16 was en ineens een periode met pukkeltjes kreeg en dacht dat dat magische spul het wel even allemaal kon wegwerken .. werd ik toch even teleurgesteld!
Dat vind ik nou dus ook.
Gast- Gast
Punk'd schreef:
Ja, dat had ik ook, ik heb juist een schrale gevoelige huid en dacht ook dat ik dat kon wegwerken met de vloeibare make-up van mijn moeder. Ik bracht het ook compleet verkeerd op, zag er echt niet uit. Uiteraard mocht ik zo echt niet naar school.
Susan- Lady Post-a-lot
Waarom geen Gothic make-up?
Van mij zou het binnenshuis vanaf kleuterleeftijd mogen en buitenshuis ook vanaf de mibbelbare school.
Als mijn zoon of dochter erbij zou willen lopen als een gothic, zou ik daar denk ik geen moeite mee hebben.
Van mij zou het binnenshuis vanaf kleuterleeftijd mogen en buitenshuis ook vanaf de mibbelbare school.
Als mijn zoon of dochter erbij zou willen lopen als een gothic, zou ik daar denk ik geen moeite mee hebben.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Cadeau namens dochter
» Oh wat een slechte dochter ben ik
» Die gekke dochter van mij....:)
» Vraagjes (dochter 3 maanden)
» Dochter gevallen in supermarkt
» Oh wat een slechte dochter ben ik
» Die gekke dochter van mij....:)
» Vraagjes (dochter 3 maanden)
» Dochter gevallen in supermarkt