Vraagjes (dochter 3 maanden)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagjes (dochter 3 maanden)
Mijn dochter is morgen 3 maanden.
Het ging eigenlijk hartstikke goed met eten, slapen, huilen enzovoorts. Sinds vorige week donderdag gaat het ineens niet meer zo goed.
Althans...L slaapt meestal na haar laatste fles van 23:00 door tot een uurtje of 7,8. Maar nu ineens niet meer...ik mag dan zeker niet klagen, maar ik vind 5 uur wel heel vroeg ineens...
L krijgt 5 voedingen van 180cc+6 om 11:00- 15:00- 19:00- 23:00. Om de dag gaat ze ron 20:00 in bad of onder de douche. Ik maak haar wakker voor de voeding van 23:00. Ik heb nu ook al een paar dagen een grotere fles geprobeerd 210cc, maar ze slaapt niet langer uit. Moet ik de voedingen gaan aanpassen? Niet meer wakker maken? Ik weet het niet zo goed....
L slaapt sowieso veel overdag...is dat goed? Ik leg haar bij elk slaapsignaal in bed en meestal valt mevrouw ook vrij snel in slaap.
Ik vind het overigens erg lastig om met mijn dochter te spelen...ik ga meestal naast haar op de grond zitten en met popjes spelen, liedjes zingen en "kletsen" met haar als zij in de babygym ligt. De babygym vindt ze wel leuk, maar ook niet geweldig.
Ze vindt vooral tvkijken leuk....nu al...maar dat probeer ik echt te voorkomen.
Daarnaast nog een vraagje..wat kon jullie kindje allemaal met 3 maanden. Ik heb het idee dat mijn dochter niet zo veel vooruitgang boekt...dit komt eigenlijk omdat ze 2 weken terug haar hoofdje niet goed genoeg optilde toen ze op haar buik lag. Het cb vond dat ze daar wat achter inliep..uuuhmmzzz ok...ze moet nu dus al presteren . Ik had het overigens ook nooit met haar geoefend...wist ik veel.
Het gaat overigens nu, naar een paar keer oefenen hartstikke goed dat buikliggen, maar goed..
Vorige week donderdag en vrijdag kon ze eigenlijk alleen maar huilen..niks was goed..ik werd er een beetje wanhopig van, zeker omdat ik het niet echt gewend ben
Ben benieuwd
Het ging eigenlijk hartstikke goed met eten, slapen, huilen enzovoorts. Sinds vorige week donderdag gaat het ineens niet meer zo goed.
Althans...L slaapt meestal na haar laatste fles van 23:00 door tot een uurtje of 7,8. Maar nu ineens niet meer...ik mag dan zeker niet klagen, maar ik vind 5 uur wel heel vroeg ineens...
L krijgt 5 voedingen van 180cc+6 om 11:00- 15:00- 19:00- 23:00. Om de dag gaat ze ron 20:00 in bad of onder de douche. Ik maak haar wakker voor de voeding van 23:00. Ik heb nu ook al een paar dagen een grotere fles geprobeerd 210cc, maar ze slaapt niet langer uit. Moet ik de voedingen gaan aanpassen? Niet meer wakker maken? Ik weet het niet zo goed....
L slaapt sowieso veel overdag...is dat goed? Ik leg haar bij elk slaapsignaal in bed en meestal valt mevrouw ook vrij snel in slaap.
Ik vind het overigens erg lastig om met mijn dochter te spelen...ik ga meestal naast haar op de grond zitten en met popjes spelen, liedjes zingen en "kletsen" met haar als zij in de babygym ligt. De babygym vindt ze wel leuk, maar ook niet geweldig.
Ze vindt vooral tvkijken leuk....nu al...maar dat probeer ik echt te voorkomen.
Daarnaast nog een vraagje..wat kon jullie kindje allemaal met 3 maanden. Ik heb het idee dat mijn dochter niet zo veel vooruitgang boekt...dit komt eigenlijk omdat ze 2 weken terug haar hoofdje niet goed genoeg optilde toen ze op haar buik lag. Het cb vond dat ze daar wat achter inliep..uuuhmmzzz ok...ze moet nu dus al presteren . Ik had het overigens ook nooit met haar geoefend...wist ik veel.
Het gaat overigens nu, naar een paar keer oefenen hartstikke goed dat buikliggen, maar goed..
Vorige week donderdag en vrijdag kon ze eigenlijk alleen maar huilen..niks was goed..ik werd er een beetje wanhopig van, zeker omdat ik het niet echt gewend ben
Ben benieuwd
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Re: Vraagjes (dochter 3 maanden)
als de laatste fles ophogen niet helpt om haar langer te laten slapen, dan kan je er weinig aan doen. Als ze overdag tekenen van moe zijn geeft, dan slaapt ze niet te veel.
Mijn zoontje was erg snel met hoofd optillen, omrollen. Dus heb geen idee of ze dat moet kunnen.
Spelen deed ik inderdaad op dezelfde manier als jij, prima toch!
edit, wij hebben trouwens ook periodes dat hij veel vroeger wakker is, meestal houdt dat paar dagen aan.
Mijn zoontje was erg snel met hoofd optillen, omrollen. Dus heb geen idee of ze dat moet kunnen.
Spelen deed ik inderdaad op dezelfde manier als jij, prima toch!
edit, wij hebben trouwens ook periodes dat hij veel vroeger wakker is, meestal houdt dat paar dagen aan.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
N zat toen al op 4 flessen van 210 cc, de laatste rond een uur of 20. Ze zat trouwens wel enorm snel op 4 voedingen hoor, maar ik kreeg haar bijna niet meer wakker om 23 uur dus we hebben hem eigenlijk 'gewoon' niet meer gegeven, de rest naar 210 cc gedaan en gekeken wat ze deed. Ze sliep er, min of meer, gewoon op door tot een uur of 8 dus sindsdien was die fles weg.
Ik leg N bijna dagelijks op haar buik en ze kon met die leeftijd haar nekje al goed omhoog houden, sowieso is ze erg sterk in haar nek. Ze 'zit' ook al goed ze houdt haar nek, hoofd en rug goed in balans. Ik laat N ook veel alleen in de box of op haar kleed spelen, 9 vd 10 keer zit broer er dan meteen bij .
Zij vindt/ vond grijpen naar dingen met die leeftijd al reuze interessant verder en kletsen/gillen.
Ik leg N bijna dagelijks op haar buik en ze kon met die leeftijd haar nekje al goed omhoog houden, sowieso is ze erg sterk in haar nek. Ze 'zit' ook al goed ze houdt haar nek, hoofd en rug goed in balans. Ik laat N ook veel alleen in de box of op haar kleed spelen, 9 vd 10 keer zit broer er dan meteen bij .
Zij vindt/ vond grijpen naar dingen met die leeftijd al reuze interessant verder en kletsen/gillen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Rond de twaalf weken was mijn dochter ook behoorlijk uit d'r hum. Ze heeft vanaf 10-12 weken doorgeslapen en daarna niet meer. Ik zie dat ze pas om 11:00 uur de eerste voeding krijgt. Dit vind ik erg laat... waarom niet eerder? Desnoods dus om 5:00 uur en dan slaapt ze misschien wel tot een uur of 8. Ze is pas 3 maand, dus ik zou haar nog wel een laatste voeding geven, maar alle kinderen zijn hier anders in, dus het is soms best even uitproberen en puzzelen. Vaak krijg je ook gewoon geen antwoord en kan het van de één op de andere dag ook weer beter gaan.
Veel slapen overdag is volgens mij geen probleem. Mijn dochter kon met drie maand speeltjes vastpakken, kijken naar haar eigen handen, kijken naar muziekmobile, op haar buik liggen. Ze speelde vooral met een knisperdoekje, Nijntje knuffel met doekje, bijtring, rammelaar of ze lag even onder de muziekmobile of de babygym. Wat we samen met haar deden was: liedjes zingen, boekjes lezen, rondlopen en alles benoemen. Op dit leeftijd kunnen ze gewoon nog niet zoveel, maar dat verandert vanzelf.
Veel slapen overdag is volgens mij geen probleem. Mijn dochter kon met drie maand speeltjes vastpakken, kijken naar haar eigen handen, kijken naar muziekmobile, op haar buik liggen. Ze speelde vooral met een knisperdoekje, Nijntje knuffel met doekje, bijtring, rammelaar of ze lag even onder de muziekmobile of de babygym. Wat we samen met haar deden was: liedjes zingen, boekjes lezen, rondlopen en alles benoemen. Op dit leeftijd kunnen ze gewoon nog niet zoveel, maar dat verandert vanzelf.
Gast- Gast
Bedankt voor de reacties.
Robin: 11:00 staat nu inderdaad als de eerste fles, maar ze heeft dan al een fles gehad...meestal tussen 7 en 8 uur. Vanochtend om 5:15.
Ze ligt nu ook op de babygym...soms kan ze zo gefrustreerd zijn...dan lijkt het alsof ze baalt dat de speeltjes niets terug zeggen..
Haar handen eet ze trouwens het liefst op...zo ver soms dat ze er van gaat kokhalzen.
Robin: 11:00 staat nu inderdaad als de eerste fles, maar ze heeft dan al een fles gehad...meestal tussen 7 en 8 uur. Vanochtend om 5:15.
Ze ligt nu ook op de babygym...soms kan ze zo gefrustreerd zijn...dan lijkt het alsof ze baalt dat de speeltjes niets terug zeggen..
Haar handen eet ze trouwens het liefst op...zo ver soms dat ze er van gaat kokhalzen.
Dikkie Dik- Prater
Julian kon zijn hoofdje met 2 maanden al heel goed zelf omhoog houden, met 3 maanden tilde hij zijn hoofd van ligstand op om even goed om zich heen te kijken.
Kinderen gaan steeds iets minder slapen dus als ze na elke voeding slaapt vind ik 05:00 niet eens zo heel vroeg. Ze kan niet haast de hele dag slapen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het kan ook een sprong zijn, en hier zijn er ook.meerdere periodes geweest dat ze vroeg wakker is. Volgens mij krijgt ze om 7:00 de eerste fles robin, ze typt dat ze er 5 krijgt maar noemt er maar 4 ;-). Slaapt ze na de fles om 5:00 u niet verder?
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wat ik trouwens wel deed als ze slecht sliep was een vast ritme inbouwen qua slapen, net als de flessen. Volgens mij toen meteen na de eerste fles weer naar bed (wat geldt als eerste slaapje) dan na fles om 11:00 u, daarna na de fles van 15:00 u en dan gewoon avonds na de fles van 19:00 u.
Ayla- Kletskop
Ayla schreef:Het kan ook een sprong zijn, en hier zijn er ook.meerdere periodes geweest dat ze vroeg wakker is. Volgens mij krijgt ze om 7:00 de eerste fles robin, ze typt dat ze er 5 krijgt maar noemt er maar 4 ;-). Slaapt ze na de fles om 5:00 u niet verder?
Ja die sprongen...de vorige twee herkende ik heel duidelijk...en duurde ook niet zo lang. Deze sprong neemt ze nu al sinds donderdag
Ja na de fles van 5 uur is ze gaan slapen tot een uurtje of 7 toen ging ze liggen "kletsen"..toen heb ik haar in bed genomen. Daar kreeg ze een enorme poepluier. Heb haar verschoond en weer in haar bedje gelegd. Toen heeft ze tot kwart voor 10 geslapen.
Ze slaapt eigenlijk helemaal niet slecht..maar ze is ineens zo vroeg wakker. Er is namelijk niets veranderd in haar schema.
Vaste "voedertijden" meestal een uur na de fles slapen ongeveer 1,5, spelen, jengelen, eten, spelen/kroelen, slapen enzovoorts.
Trouwens...voor diegene die Infacol gebruikten...hoe zijn jullie gestopt? Abrupt? Of hebben jullie het afgebouwd.
PC: baby's van 3 maanden moeten ongeveer 15 uur per dag slapen, 3 korte slaapjes overdag en een lange over de nacht. Toen ik op vakantie was, hebben we haar overal mee naar toe gezeuld..gevolg een baby die bijna niet sliep overdag en daardoor zwaar overprikkeld en chaggo was. Vandaar dat ik haar bij het eerste gaapje in haar bedje leg, al slaapt ze een uur. Ze heeft het nodig denk ik maar zo. Ze is erg bewegelijk slaapt ook al sinds week 2 in een Puckababy, ze kan gewoon niet uit haar zelf zonder die zak in slaap vallen. Het gebeurt dus wel eens sporadisch, maar dat zijn echt hazenslaapjes.
Het is dus niet zo dat ik haar voedingen moet gaan verhogen? En dan de fles van 23:00 moet gaan overslaan?
Dikkie Dik- Prater
Dikkie Dik schreef:Ayla schreef:Het kan ook een sprong zijn, en hier zijn er ook.meerdere periodes geweest dat ze vroeg wakker is. Volgens mij krijgt ze om 7:00 de eerste fles robin, ze typt dat ze er 5 krijgt maar noemt er maar 4 ;-). Slaapt ze na de fles om 5:00 u niet verder?
Het is dus niet zo dat ik haar voedingen moet gaan verhogen? En dan de fles van 23:00 moet gaan overslaan?
Dat heb ik dus wel zo gedaan en dat ging hier meteen erg goed. We zitten nu op 8-12-16-20 dus de laatste fles heb ik wel iets later gezet, maar ga hem nu langzaamaan weer richting 19 uur zetten zodra er groente bij komt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Haha lastig hè als ze ergens ineens in veranderen ik.kan er nog steeds niet goed tegen mja druk.maken erover heeft geen zin, ze slaapt er niet langer door. Flessen ophogen zou ik zelf niet aan beginnen maar dat moet je echt zelf weten... En sprongen gaan alleen maar langer duren ;-) ze gaat wss vanzelf weer langer slapen. Ik ben wel met 3,5 mnd al begonnen met rijstebloem maar dat was meer omdat ze zo onrustig was snachts ze was niet echt vroeger wakker.
Ayla- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe kom ik in een ritme met mijn dochter van 6 maanden?
» pap vraagjes.....
» van 6 maanden potje naar 8 maanden potje
» probleempje hond en dochter
» Die gekke dochter van mij....:)
» pap vraagjes.....
» van 6 maanden potje naar 8 maanden potje
» probleempje hond en dochter
» Die gekke dochter van mij....:)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: