Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

+15
Guus
_Cyn_
sanne-84
loura
Fayebella
Urban Naked
Annemoontje
Mermaid
Rush
Paper Crown
Antibes
Lonely Goatherd
Ooh La La!
Parel
Lady4
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 20:57

Nu ken ik de verhalen van mensen die weinig contact hebben met hun ouders omdat het niet klikt, er nare dingen zijn gebeurd in het verleden of omdat de ouders zo anders zijn dan het kind.

Maar zijn er ook forummers die een goede band hebben met hun ouders, maar toch geen behoefte hebben aan veel of regulier contact?

Vraag me af of dit aan mij ligt. Ik heb vroeger wel issues gehad met mijn moeder, maar deze zijn een paar jaar geleden besproken, en afgesloten. Nu zou mijn moeder graag willen dat ik elke week langskom en 2 keer in de week bel. Als zij naar haar vriendinnen om haar heen kijkt, hebben zij ook zulk regulier contact met hun kinderen. Alleen ik heb daar totaal geen behoefte aan, ik krijg het daar benauwd van en heb heel erg behoefte aan mijn eigen vrijheid. Weet er even geen ander woord voor.

Nu heb ik mijn moeder en haar man heel erg vaak gezien tijdens het klussen. Haar man heeft een eigen klusbedrijf en heeft heel veel dingen (gratis) in ons huis gedaan, superlief en dat wordt ook erg gewaardeerd door mij. Nu zijn mijn moeder en haar man zowat altijd samen. Doen alles samen. Dus als haar man kwam klussen kwam mijn moeder 9 van de 10 keer mee, omdat hij dat zo gezellig vindt als zij erbij is wanneer hij klust. Ik werd daar helemaal gek van. Zat ik weer de hele dag met mijn moeder terwijl ik gewoon lekker een boek wilde lezen op de bank. Ik voel me toch niet zo ontspannen dat te doen als er ineens visite is. Hierdoor heb ik een ‘overdosis mama’ gekregen smile

Hierdoor merkte ik dat ik het liefst wel 2 maanden geen behoefte had aan contact, het werd me teveel, te benauwd. Maar dat is niet gelukt (ook niet geprobeerd, krijg ik de kans niet eens voor en daar kwets ik haar mee)

Nu zijn we 2 weken geleden uit eten geweest, heb haar daartussen weer elke week gesproken en vroeg ze maandag of we vanavond zin hadden om te komen eten. Dus vanavond gaan we er heen. Maar ik zie er tegenop, nogmaals het is me teveel, heb er geen behoefte aan om mijn moeder zo vaak (voor mijn doen) te zien. Dit heb ik in het verleden al eens aangegeven en ze begreep het wel, maar vond het niet leuk. Haar man is Surinaams en Surinamers zijn vaak heel hecht met familie, komen elke dag bij elkaar over de vloer, samen eten, enz. Hij vindt ook dat ik best vaker in de week even de fiets kan stappen om langs te komen. Dit wakkert het gevoel bij mijn moeder misschien ook wat meer aan. Dat ze zich er wel bij heeft neergelegd maar wanneer hij dat zegt zij er toch weer over na gaat denken.

Lang verhaal, maar mijn vraag is eigenlijk: zijn er meer zoals ik die hun ouders lief vinden, maar geen behoefte hebben aan te veel contact? En hoe ga je daar mee om? Ik woon op 15 minuten fietsafstand van mijn moeder, als we nou in een andere stad hadden gewoon was het misschien makkelijker geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Lady4 wo 29 aug 2012 - 21:12

Ja, ik vind het heel herkenbaar!

Ik ben dol op mijn ouders, al kan het met mijn vader soms wel botsen, maar hoef ze niet heel regelmatig te zien. Net zoals jij ervaar ik dat ook als benauwend en heb ik ook erg veel behoefte aan mijn vrijheid.

Ik denk dat het op zich ook niet vreemd is. We zitten in een leeftijdsfase waarin we ons eigen leven aan het opbouwen en vormen zijn, daar heb je je ouders niet continu bij nodig.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 21:23

Ik herken het van een paar jaar geleden. Toen had ik niet erg veel behoefte aan mijn moeder, zo af en toe samen iets doen was meer dan genoeg. De band was in die tijd ook niet helemaal super, ik denk dat het daar ook een beetje aan lag. Hoe meer ze mij pushte, hoe verder ik van haar afdreef.

Helaas is mijn moeder een hele tijd ziek geweest en ik was daar zo van geschrokken, dat ik nu besef dat ik het wel heel erg zou vinden als ze er niet meer zou zijn. Dus al die kostbare tijd die ik heb verspilt, probeer ik nu weer een beetje in te halen. Ik zeg niet dat we hierdoor uren aan de telefoon hangen, maar ik probeer wel iedere week een keer langs te gaan en om de zoveel tijd een uitje te doen (winkelen,boodschappen doen, uit eten etc).


Voor de rest laten we elkaar met rust en dat maakt het ook prettig. Ik denk omdat je moeder zo aandringt, het benauwd voelt en je afstand neemt. Dit mag je ook best aan haar laten weten. En dan zou ik er niet patsboem mee stoppen, maar dan eens een belletje minder, van 1x per week langskomen naar 3x per maand etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Parel wo 29 aug 2012 - 21:51

Zowel mijn vriend als ik hebben beiden een goede band met onze ouders, maar weinig behoefte aan contact.

Zijn moeder woont 5 minuten fietsen verderop, en doet alles voor haar kinderen, en mijn vriend (klein kind dat ie af en toe is Laughing) gaat ook voor een knoop die van zijn broek af is bijv langs. Hij ziet haar wel, maar zoekt haar niet bewust op dus, alleen als hij haar nodig heeft. Hij kan zo weken zonder haar gezien te hebben (en ik gelukkig ook Laughing).

Mijn ouders zijn ontzettend lief, maar zowel van mijn moeders kant als mijn kant is het contact niet zo heel klef. Geen nieuws is goed nieuws, en 1x in de week bellen we even hoe het gaat (voornamelijk met die kleine). Het is fijn dat mijn moeder en ik hier hetzelfde over denken!

Kan me voorstellen dat je je moeder niet wilt kwetsen, maar ook geen dingen tegen je zin wilt doen. Ik zou vanavond gaan, en daarna even bewust afstand nemen. Misschien kan je tussendoor via Greetz even een kaartje sturen met een leuke boodschap erin ofzo? Dat doet het hier meestal goed!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Ooh La La! wo 29 aug 2012 - 22:00

Heel herkenbaar inderdaad.

Ik ben daarom een paar jaar geleden 150 km verder op gaan wonen.
Natuurlijk niet alleen daarom, ik wilde vooral graag naar Amsterdam. Toen ik nog in dezelfde stad als mijn ouders woonde kwamen ze ook bijna ieder weekend langs. En at ik (omdat het ff niet anders kon) ook nog es 3x per week bij hun. Dat werd me ook teveel.
Nu zie ik ze veel minder, maar als we elkaar zien ga ik daar naar toe. Anders om komen ze bijna nooit. Dat is dan wel weer een beetje gek Wink
Ik vind het prima zo, geeft wel rust. Na een weekendje daar ben ik ook echt weer toe aan tijd voor mezelf.

Wat betreft jouw moeder zou ik toch nog es met haar gaan praten. Eerlijk zeggen wat voor gevoel je hebt en dat het niet aan je moeder ligt maar dat jij er gewoon anders tegenaan kijkt. Wat als jullie later kindjes krijgen? Zit ze dan elke dag bij je thuis?! Denk dat je beter nu kunt "ingrijpen" dan dat je dat op een later (en minder makkelijk) tijdstip moet doen...
Succes!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 22:12

Herkenbaar! Alleen vinden mijn ouders het verder geen probleem. Ik zie ze gemiddeld 1 keer in de maand en ik bel eigenlijk alleen maar als ik iets te vragen heb.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 23:03

Peachy schreef:Ik herken het van een paar jaar geleden. Toen had ik niet erg veel behoefte aan mijn moeder, zo af en toe samen iets doen was meer dan genoeg. De band was in die tijd ook niet helemaal super, ik denk dat het daar ook een beetje aan lag. Hoe meer ze mij pushte, hoe verder ik van haar afdreef.

Helaas is mijn moeder een hele tijd ziek geweest en ik was daar zo van geschrokken, dat ik nu besef dat ik het wel heel erg zou vinden als ze er niet meer zou zijn. Dus al die kostbare tijd die ik heb verspilt, probeer ik nu weer een beetje in te halen. Ik zeg niet dat we hierdoor uren aan de telefoon hangen, maar ik probeer wel iedere week een keer langs te gaan en om de zoveel tijd een uitje te doen (winkelen,boodschappen doen, uit eten etc).


Voor de rest laten we elkaar met rust en dat maakt het ook prettig. Ik denk omdat je moeder zo aandringt, het benauwd voelt en je afstand neemt. Dit mag je ook best aan haar laten weten. En dan zou ik er niet patsboem mee stoppen, maar dan eens een belletje minder, van 1x per week langskomen naar 3x per maand etc.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik kom al niet elke week langs, dat zou ze wel willen. Ik denk dat ik haar 1 keer in de maand zie, de laatste tijd door de verhuizing vaker. En nu trekt ze een beetje aan me. Moet denk ik maar weer aan gaan geven dat die behoefte er bij mij niet zo is.

Kan me voorstellen dat je door de ziekte van je moeder erg geschrokken bent en haar nu vaker wilt zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 23:03

Confusion schreef:Herkenbaar! Alleen vinden mijn ouders het verder geen probleem. Ik zie ze gemiddeld 1 keer in de maand en ik bel eigenlijk alleen maar als ik iets te vragen heb.


Oh heerlijk lijkt me dat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 23:05

Ooh La La! schreef:Heel herkenbaar inderdaad.

Ik ben daarom een paar jaar geleden 150 km verder op gaan wonen.
Natuurlijk niet alleen daarom, ik wilde vooral graag naar Amsterdam. Toen ik nog in dezelfde stad als mijn ouders woonde kwamen ze ook bijna ieder weekend langs. En at ik (omdat het ff niet anders kon) ook nog es 3x per week bij hun. Dat werd me ook teveel.
Nu zie ik ze veel minder, maar als we elkaar zien ga ik daar naar toe. Anders om komen ze bijna nooit. Dat is dan wel weer een beetje gek Wink
Ik vind het prima zo, geeft wel rust. Na een weekendje daar ben ik ook echt weer toe aan tijd voor mezelf.

Wat betreft jouw moeder zou ik toch nog es met haar gaan praten. Eerlijk zeggen wat voor gevoel je hebt en dat het niet aan je moeder ligt maar dat jij er gewoon anders tegenaan kijkt. Wat als jullie later kindjes krijgen? Zit ze dan elke dag bij je thuis?! Denk dat je beter nu kunt "ingrijpen" dan dat je dat op een later (en minder makkelijk) tijdstip moet doen...
Succes!

Oh La la wij zijn ook bijna in Amsterdam gaan wonen, uiteindelijk niet omdat de huizen daar een stuk duurder zijn. Maar alleen daarom al leek het me heerlijk, niet meer je moeder tegenkomen als je boodschappen doet, enz Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact 561177

Nou als we later kindjes krijgen, daar zat ik gister ook over na te denken. Mijn moeder heeft gezegD dat wanneer we kinderen krijgen zij wel 1 keer in de week op wil passen. Maar kreeg er gister ineens de kriebels van dat ik haar dan zo vaak zie, en dat je dan ook nog eens gezellig samen moet eten ipv alleen je kind te halen en te brengen Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact 1371890812


Laatst aangepast door Carrie op wo 29 aug 2012 - 23:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Lonely Goatherd wo 29 aug 2012 - 23:30

Ik herken het van een paar jaar geleden. Nou woont mijn moeder sowieso al 150km verderop, maar als student was ik zowat de enige van mijn omgeving die niet elk weekend naar huis ging. Toen ik later samenwoonde belden we eens per week/twee weken en dat was goed, ook al weet ik dat zij wel vaker had gewild. Toen ik zwanger werd is het veranderd, nu spreken we elkaar wel twee keer per week meestal. En als zehierin de buurt zou wonen zou ik haar best eens per week willen zien. Maar dat is ook wel echt mijn bovengrens en dat dus in een 'kleffe' periode mèt (klein)kind.

Ik zou het toch nog eens met haar bespreken als ik jouw was. Dat zal wel best zeer doen voor je moeder, maar dan ben je iig eerlijk en het is nog altijd beter dan dat zij constant met voorstellen komt en jij daar tegen je zin zit of steeds de boot moet afhouden.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 23:34

Ik heb een goede band met mijn vader. Het scheelt alleen dat hij mij net zo weinig hoeft te zien als ik hem. Als hij me na twee weken begint te missen, dan belt hij opeens om te vragen hoe het gaat en dat ze me al wel hadden verwacht. En dan ga ik meestal dezelfde avond nog even langs.

Mijn moeder was daar anders in. Eén dag geen contact of ze vroeg zich af of er iets mis was. Hoe zo'n goede band ik ook met haar had, ik dacht dat als ik op mezelf zou wonen, dat ik dan sowieso minder contact zou hebben en dagelijks hoefde van mij gewoon niet. Al voelde ik me zo verplicht dat ik elke dag even belde en minstens drie keer per week langsging. Als ik dat niet deed, dan kreeg ik het verwijt dat ik niet langskwam en haar niet leuk vond o.i.d.

Ik snap wel dat je daar minder behoefte aan hebt. Je hebt toch jouw eigen leven opgebouwd. En niet altijd zin in een ander. Ik neem aan dat dit niet alleen voor jouw moeder geldt, maar ook voor jouw vrienden? Gewoon even een avondje met een boek op de bank en een glas wijn in de hand?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 23:37

Het gaat goed tussen mijn moeder en mij zolang we elkaar niet al te vaak zien. Ik ben 1 x met mijn moeder op vakantie geweest, dat was kortgezegd geen succes. Zelfs als we een dag op stap zijn werken we elkaar al op de zenuwen.
Nu we hier allebei onze weg in hebben gevonden, is het contact veel beter geworden. Ik denk dat ik ongeveer 1 x per 2 a 3 weken even spontaan langskom. Ik bel bijna nooit. Mailen doen we wel, dat werkt voor ons allebei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Antibes wo 29 aug 2012 - 23:44

Misschien kun je een middenweg vinden? Ik zie mijn ouders ook niet zo vaak terwijl ik wel een erg goede band heb. Ik bel gratis met mijn ouders/zus en wij bellen dus wat vaker. En dan dus ook van die luchtige nog-geen-5-minutentelefoontjes, die niet zo beladen zijn als "bel je me maandag" en dat je dan een half uur aan de lijn hangt. En ik zie mijn ouders dan denk ik eens in de 6-8 weken. Hoewel ik ze dan vaak wel wat langer zie, dat ik echt een weekendje naar huis ga en dat stadium ben jij natuurlijk een beetje ontgroeid al..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Paper Crown wo 29 aug 2012 - 23:48

Nee, niet herkenbaar. Ik heb heel leuk contact met mijn moeder en het contact niet als 'last'. Ik kom en ga wanneer ik dat wil, ze belt wel eens of we komen eten als ze iets speciaals maakt maar vaak zat zeg ik: nee mam vanavond niet hoor!
En dan is 't ook goed. Ze zijn niet dwingend en helpen ons waar ze kunnen.

Ik denk dat de enige oplossing die je hebt is: of zeggen mam ik wil niet zoveel contact of accepteren en gewoon haar vaker zien dan je wil. Ik hoop dat ze 't begrijpt. Succes!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 0:12

Antibes schreef:Misschien kun je een middenweg vinden? Ik zie mijn ouders ook niet zo vaak terwijl ik wel een erg goede band heb. Ik bel gratis met mijn ouders/zus en wij bellen dus wat vaker. En dan dus ook van die luchtige nog-geen-5-minutentelefoontjes, die niet zo beladen zijn als "bel je me maandag" en dat je dan een half uur aan de lijn hangt. En ik zie mijn ouders dan denk ik eens in de 6-8 weken. Hoewel ik ze dan vaak wel wat langer zie, dat ik echt een weekendje naar huis ga en dat stadium ben jij natuurlijk een beetje ontgroeid al..

Oh, hier als ik mijn moeder bel is dat inderdaad minimaal een half uur. Dus kan vaak nooit zomaar even bellen, want krijg meteen een heel verhaal. Dat maakt de drempel om te bellen weer hoger, bel ik minder vaak, heeft zij daardoor weer meer te vertellen áls ik bel en zo is het cirkeltje rond smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 0:12

Paper Crown schreef:Nee, niet herkenbaar. Ik heb heel leuk contact met mijn moeder en het contact niet als 'last'. Ik kom en ga wanneer ik dat wil, ze belt wel eens of we komen eten als ze iets speciaals maakt maar vaak zat zeg ik: nee mam vanavond niet hoor!
En dan is 't ook goed. Ze zijn niet dwingend en helpen ons waar ze kunnen.

Ik denk dat de enige oplossing die je hebt is: of zeggen mam ik wil niet zoveel contact of accepteren en gewoon haar vaker zien dan je wil. Ik hoop dat ze 't begrijpt. Succes!

Haar vaker zien dat ik wil lijkt me geen fijne oplossing, voor mezelf niet, en voor haar ook niet als ik dat tegen mijn zin doe. Moet het maar weer eens rustig aankaarten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Antibes do 30 aug 2012 - 0:13

Carrie schreef:
Antibes schreef:Misschien kun je een middenweg vinden? Ik zie mijn ouders ook niet zo vaak terwijl ik wel een erg goede band heb. Ik bel gratis met mijn ouders/zus en wij bellen dus wat vaker. En dan dus ook van die luchtige nog-geen-5-minutentelefoontjes, die niet zo beladen zijn als "bel je me maandag" en dat je dan een half uur aan de lijn hangt. En ik zie mijn ouders dan denk ik eens in de 6-8 weken. Hoewel ik ze dan vaak wel wat langer zie, dat ik echt een weekendje naar huis ga en dat stadium ben jij natuurlijk een beetje ontgroeid al..

Oh, hier als ik mijn moeder bel is dat inderdaad minimaal een half uur. Dus kan vaak nooit zomaar even bellen, want krijg meteen een heel verhaal. Dat maakt de drempel om te bellen weer hoger, bel ik minder vaak, heeft zij daardoor weer meer te vertellen áls ik bel en zo is het cirkeltje rond smile

Yup, dat dacht ik al inderdaad. Wellicht kun je zelf eens proberen iets vaker te bellen en dan op suffe momenten, als je bij de bus staat te wachten ofzo.. En dan gewoon afsluiten na een paar minuten en zeggen ik bel morgen of overmorgen nog wel even! Juist doordat ik mijn ouders heel regelmatig spreek, hebben we elkaar nooit zoveel extra te zeggen. Dus dan is het al snel een paar dingetjes en dan "ja ik heb verder eigenlijk niet zoveel, nee ik ook niet, naja ik spreek je van de week nog wel, daaaag".


Of je moet het gewoon echt bespreekbaar maken, maar ik denk dat dat wel heel lastig wordt. Want het is toch een soort van afwijzing voor haar natuurlijk.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:11

Ik kan niet uitgebreid reageren, maar ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat jij de enige dochter van je moeder bent. Mijn moeder heeft vier kids over wie ze de aandacht moet verdelen en inmiddels ook wat aanhang erbij. Alle contact richting haar hoeft dus niet alleen van mij te komen. Jij bent zowat haar enige familie, en dus hangt ze meer aan je, schat ik zo in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:12

Rood schreef:Ik kan niet uitgebreid reageren, maar ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat jij de enige dochter van je moeder bent. Mijn moeder heeft vier kids over wie ze de aandacht moet verdelen en inmiddels ook wat aanhang erbij. Alle contact richting haar hoeft dus niet alleen van mij te komen. Jij bent zowat haar enige familie, en dus hangt ze meer aan je, schat ik zo in.

Oja dat is ook wel een goede! Je moeder die de aandacht moet verdelen over 4 kinderen, heeeeerlijk lijkt me dat Very Happy Zo had ik het nog niet eens bekeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Rush do 30 aug 2012 - 1:15

Mijn moeder heeft ook 4 kinderen, maar ik ben haar enige dochter en de enige wie ze zomaar belt voor een praatje of dat ze op de thee komt haha. Maargoed, ik kan ook rustig zeggen dat ik geen tijd heb om te bellen of voor thee, dat vind ze ook niet erg.

Ik spreek m`n moeder 2 of 3x per week en juist daardoor kunnen we het 'contact' kort houden. Je hebt niet altijd van weken 'bij te praten'.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:19

Ik snap trouwens helemaal het gevoel van dat bellen. Dat verplichte is gewoon irritant. Daardoor wil je op den duur niet meer.

Ja, ik dacht, is misschien wel handig om mee te nemen in het gesprek. Schept weer begrip voor haar, zonder dat je je eigen wensen dan opzij zet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:27

Vervelend dat je moeder dit niet aanvoelt. Waarschijnlijk vind je moeder het gewoon heerlijk om je zo gelukkig te zien.

Mijn ervaring is dat het met kids niet erger wordt, als ze een dag per week komt oppassen, komt ze voornamelijk voor de kids en gaan ze gewoon weer lekker naar huis als jij thuiskomt van je werk. Even samen de dag doornemen met een kopje thee en dan wil zij waarschijnlijk ook weer naar haar man toe.

Ik denk dat het iets tijdelijks is van je moeder. Toen ik net weer in U. woonde, liepen de ouders de deur plat hier maar nu is dat, gelukkig, al minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:27

Rush schreef:Mijn moeder heeft ook 4 kinderen, maar ik ben haar enige dochter en de enige wie ze zomaar belt voor een praatje of dat ze op de thee komt haha. Maargoed, ik kan ook rustig zeggen dat ik geen tijd heb om te bellen of voor thee, dat vind ze ook niet erg.

Ik spreek m`n moeder 2 of 3x per week en juist daardoor kunnen we het 'contact' kort houden. Je hebt niet altijd van weken 'bij te praten'.

Ja maar ik wil dat gewoon niet! *stampt op vloer* haar 3 keer per week spreken, pfff. Lastig hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:28

Rood schreef:Ik snap trouwens helemaal het gevoel van dat bellen. Dat verplichte is gewoon irritant. Daardoor wil je op den duur niet meer.

Ja, ik dacht, is misschien wel handig om mee te nemen in het gesprek. Schept weer begrip voor haar, zonder dat je je eigen wensen dan opzij zet.

Ja dat zal ik zeker meenemen. Kans is groot dat ze zegt "ja maar zo vaak zie ik je helemaal niet, soms 1 keer in de 3 weken, soms minder" waar ze dan gelijk in heeft. Maar die verplichting, daar hou ik gewoon niet zo van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:30

Shoesdontlie schreef:Vervelend dat je moeder dit niet aanvoelt. Waarschijnlijk vind je moeder het gewoon heerlijk om je zo gelukkig te zien.

Mijn ervaring is dat het met kids niet erger wordt, als ze een dag per week komt oppassen, komt ze voornamelijk voor de kids en gaan ze gewoon weer lekker naar huis als jij thuiskomt van je werk. Even samen de dag doornemen met een kopje thee en dan wil zij waarschijnlijk ook weer naar haar man toe.

Ik denk dat het iets tijdelijks is van je moeder. Toen ik net weer in U. woonde, liepen de ouders de deur plat hier maar nu is dat, gelukkig, al minder.

Ik denk helaas niet dat dit tijdelijk is, dit is al zo sinds ik uit huis ben smile Dat zij vaker 'wil' dan ik zeg maar. Heel naar, ook voor haar. De laatste tijd is het wel weer meer geworden, ivm de verhuizing. Moet het gewoon even opnieuw aankaarten denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact Empty Re: Goede band met je ouders, weinig behoefte aan contact

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum