Ik zoek een goede kleine camera voor weinig!
+4
Sarah1985
Pien
Zwerver
PiP
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik zoek een goede kleine camera voor weinig!
Wie heeft voor mij de tip!?
Je hebt nu die reclame op tv van de Nikon S3100 en die leek mij wel leuk.
Deze kost 99,- , maar nu zijn er nog maar weinig referenties en de 2 die ik gelezen heb zijn matig.
Wie kan mij helpen in het doolhof van camera's?
Ik ga hem gebruiken naast onze Nikon D60. Dus meer voor standaard in de tas en om mee te nemen als de D60 te groot is. Ook wil ik er filmpjes mee maken. Nu heb ik dat steeds met mijn telefoon gedaan, maar dat is natuurlijk niet heel geweldig...
Nu kan die s3100 HD filmen, maar is dat echt scherp? Ik kan me het eigenlijk niet voorstellen voor dat geld!
Hij mag ook wel 120 kosten, maar niet veel meer. Ga hem voor mijn verjaardag vragen en wil ook nog andere dingen
Je hebt nu die reclame op tv van de Nikon S3100 en die leek mij wel leuk.
Deze kost 99,- , maar nu zijn er nog maar weinig referenties en de 2 die ik gelezen heb zijn matig.
Wie kan mij helpen in het doolhof van camera's?
Ik ga hem gebruiken naast onze Nikon D60. Dus meer voor standaard in de tas en om mee te nemen als de D60 te groot is. Ook wil ik er filmpjes mee maken. Nu heb ik dat steeds met mijn telefoon gedaan, maar dat is natuurlijk niet heel geweldig...
Nu kan die s3100 HD filmen, maar is dat echt scherp? Ik kan me het eigenlijk niet voorstellen voor dat geld!
Hij mag ook wel 120 kosten, maar niet veel meer. Ga hem voor mijn verjaardag vragen en wil ook nog andere dingen
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Ik zoek een goede kleine camera voor weinig!
Standaard antwoord van mijn kant, maar ik ben fan van de Canon Ixus serie. Die hebben vast ook wel een model wat zo goedkoop is, goed op de aanbiedingen letten ook.
Nikon Coolpix lijkt me ook goed, want Nikon is ook een goed merk.
Zou sowieso een van deze twee merken nemen, en geen ander merk. Dit zijn echte fotocamera merken, en vind ik dus zelf wat beter dan de rest.
Nikon Coolpix lijkt me ook goed, want Nikon is ook een goed merk.
Zou sowieso een van deze twee merken nemen, en geen ander merk. Dit zijn echte fotocamera merken, en vind ik dus zelf wat beter dan de rest.
Gast- Gast
Ik zeg ook Canon ixus!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Hmm ik ben eens gaan kijken naar een ixus, maar die prijzen liggen toch wel wat hoger...
Canon Digital Ixus 115 HS €150,-
Kenmerken
- HS System (12,1 Megapixel)
- 28 mm, 4x zoom. Optical Image Stabilizer
- Compacte metalen behuizing
- 7,6 cm (3,0 inch) PureColor II G LCD-scherm
- Full HD. Dynamische Image Stabilizer HDMI
- Smart Auto (32 scènes)
- High-speed Burst en Super Slow Motion Movie
- Movie Digest
- Creatieve opnamemodi
- Optionele waterdichte behuizingen
Canon Digital Ixus 210 €170,-
Kenmerken
- 14,1 Megapixel
- 24mm groothoek, 5x zoom. Optische IS
- 8,8 cm (3,5 inch) PureColor II LCD-Touchscreen
- Geavanceerd Touchscreen
- Smart Auto, Gezichtsdetectie. Hints & Tips
- HD-films. HDMI
- Smart Shutter
- Smart Flash Exposure, i-Contrast
- DIGIC 4 en Servo AF/AE
- Creatieve opnamemodi
- Nederlands menu
Nikon Coolpix S3100 €99,-
Hier zijn geen beknopte kenmerken van:
Kenmerken
Slanke stijl: de body van zakformaat is verkrijgbaar in diverse levendige kleuren en is slechts 18,4 mm dik, zodat u de camera gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.
NIKKOR-groothoekobjectief met 5x zoom biedt een uitstekende precisie en een scherpe resolutie (kleinbeeldequivalent: 26-130 mm).
CCD-beeldsensor van 14 megapixels, zodat u niet alleen prachtig gedetailleerde foto's kunt maken, maar ook creatieve uitsneden en verbluffend scherpe uitvergrotingen op posterformaat.
Lcd-monitor van 6,7 cm (2,7 inch) met anti-reflectiecoating en instelbare helderheid voor een goede zichtbaarheid tijdens opname en weergave, zelfs in fel zonlicht.
HD-filmopnamen (720p): met een speciale filmopnameknop kunt u filmopnamen eenvoudig starten.
Vier functies tegen onscherpte waarmee onscherpe foto's automatisch worden tegengegaan. Elektronische VR (vibratiereductie) vermindert het effect van cameratrilling. Hoge ISO-gevoeligheid (tot 3200) vermindert de kans op onscherpte bij opnamen van snelbewegende onderwerpen of bij weinig licht. Bewegingsdetectie corrigeert bewegingen van de camera en het onderwerp. BSS (Best Shot Selector) selecteert automatisch het scherpste beeld uit tien opeenvolgende opnamen.
Slim portretsysteem: geavanceerde automatische functies voor perfecte portretten. Glimlachtimer maakt een foto wanneer de geselecteerde persoon glimlacht. De knipperdetectie waarschuwt wanneer iemand in de foto de ogen heeft gesloten. De functie Huid verzachten past onregelmatige huidtinten in het gezicht van personen aan, zodat de huid er gladder uitziet. Rode-ogenreductie van de camera corrigeert rode ogen als gevolg van flitslicht op het moment dat u de foto maakt.
EXPEED C2-beeldverwerkingssysteem biedt verbeterde filmopnamen, uitstekende prestaties bij een hoge gevoeligheid en een maximale beeldkwaliteit.
Automatische onderwerpselectie selecteert de optimale onderwerpstand voor veelvoorkomende fotografische situaties.
Achttien onderwerpstanden bieden automatisch de optimale instellingen voor veelvoorkomende fotografische stijlen, effecten en locaties.
AF met onderwerp volgen zorgt dat de camera blijft scherpstellen op het geselecteerde onderwerp, zelfs als dit onderwerp beweegt.
Met het retoucheermenu kunt u beelden in de camera bewerken en verbeteren. De camera biedt een reeks filtereffecten, waaronder Selectieve kleur, dat een beeld omzet in monochroom en vervolgens een vleugje kleur toevoegt aan het gebied van uw keuze, en Ster, dat een stereffect toevoegt aan heldere voorwerpen
Wat ik dikgedrukt heb, dat is toch waar ik een beetje naar moet kijken?
Tuurlijk is het leuk als er meer mee kan, maar het maken van foto`s en filmpjes is het belangrijkste.
Zie nu dat die Nikon geen Full HD is, maar HD. De Canons Ixus 115HS heeft dat wel, maar die heeft weer minder zoom en megapixels. Wel is het de goedkoopste van de 2 Canons.
Anders moeten we eerdaags maar eens naar een winkel hier in de buurt gaan, die heeft ook op zaterdag demo-dagen van Canon zag ik net, het is er alleen altijd zo machtig druk. Je moet daar gewoon een middag voor uittrekken. (CameraNu.nl)
Maar ze nemen wel alle tijd voor je en laten ook zien wat de camera kan, dan kan ik ook zien wat nou HD en FullHD filmen is.
Canon Digital Ixus 115 HS €150,-
Kenmerken
- HS System (12,1 Megapixel)
- 28 mm, 4x zoom. Optical Image Stabilizer
- Compacte metalen behuizing
- 7,6 cm (3,0 inch) PureColor II G LCD-scherm
- Full HD. Dynamische Image Stabilizer HDMI
- Smart Auto (32 scènes)
- High-speed Burst en Super Slow Motion Movie
- Movie Digest
- Creatieve opnamemodi
- Optionele waterdichte behuizingen
Canon Digital Ixus 210 €170,-
Kenmerken
- 14,1 Megapixel
- 24mm groothoek, 5x zoom. Optische IS
- 8,8 cm (3,5 inch) PureColor II LCD-Touchscreen
- Geavanceerd Touchscreen
- Smart Auto, Gezichtsdetectie. Hints & Tips
- HD-films. HDMI
- Smart Shutter
- Smart Flash Exposure, i-Contrast
- DIGIC 4 en Servo AF/AE
- Creatieve opnamemodi
- Nederlands menu
Nikon Coolpix S3100 €99,-
Hier zijn geen beknopte kenmerken van:
Kenmerken
Slanke stijl: de body van zakformaat is verkrijgbaar in diverse levendige kleuren en is slechts 18,4 mm dik, zodat u de camera gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.
NIKKOR-groothoekobjectief met 5x zoom biedt een uitstekende precisie en een scherpe resolutie (kleinbeeldequivalent: 26-130 mm).
CCD-beeldsensor van 14 megapixels, zodat u niet alleen prachtig gedetailleerde foto's kunt maken, maar ook creatieve uitsneden en verbluffend scherpe uitvergrotingen op posterformaat.
Lcd-monitor van 6,7 cm (2,7 inch) met anti-reflectiecoating en instelbare helderheid voor een goede zichtbaarheid tijdens opname en weergave, zelfs in fel zonlicht.
HD-filmopnamen (720p): met een speciale filmopnameknop kunt u filmopnamen eenvoudig starten.
Vier functies tegen onscherpte waarmee onscherpe foto's automatisch worden tegengegaan. Elektronische VR (vibratiereductie) vermindert het effect van cameratrilling. Hoge ISO-gevoeligheid (tot 3200) vermindert de kans op onscherpte bij opnamen van snelbewegende onderwerpen of bij weinig licht. Bewegingsdetectie corrigeert bewegingen van de camera en het onderwerp. BSS (Best Shot Selector) selecteert automatisch het scherpste beeld uit tien opeenvolgende opnamen.
Slim portretsysteem: geavanceerde automatische functies voor perfecte portretten. Glimlachtimer maakt een foto wanneer de geselecteerde persoon glimlacht. De knipperdetectie waarschuwt wanneer iemand in de foto de ogen heeft gesloten. De functie Huid verzachten past onregelmatige huidtinten in het gezicht van personen aan, zodat de huid er gladder uitziet. Rode-ogenreductie van de camera corrigeert rode ogen als gevolg van flitslicht op het moment dat u de foto maakt.
EXPEED C2-beeldverwerkingssysteem biedt verbeterde filmopnamen, uitstekende prestaties bij een hoge gevoeligheid en een maximale beeldkwaliteit.
Automatische onderwerpselectie selecteert de optimale onderwerpstand voor veelvoorkomende fotografische situaties.
Achttien onderwerpstanden bieden automatisch de optimale instellingen voor veelvoorkomende fotografische stijlen, effecten en locaties.
AF met onderwerp volgen zorgt dat de camera blijft scherpstellen op het geselecteerde onderwerp, zelfs als dit onderwerp beweegt.
Met het retoucheermenu kunt u beelden in de camera bewerken en verbeteren. De camera biedt een reeks filtereffecten, waaronder Selectieve kleur, dat een beeld omzet in monochroom en vervolgens een vleugje kleur toevoegt aan het gebied van uw keuze, en Ster, dat een stereffect toevoegt aan heldere voorwerpen
Wat ik dikgedrukt heb, dat is toch waar ik een beetje naar moet kijken?
Tuurlijk is het leuk als er meer mee kan, maar het maken van foto`s en filmpjes is het belangrijkste.
Zie nu dat die Nikon geen Full HD is, maar HD. De Canons Ixus 115HS heeft dat wel, maar die heeft weer minder zoom en megapixels. Wel is het de goedkoopste van de 2 Canons.
Anders moeten we eerdaags maar eens naar een winkel hier in de buurt gaan, die heeft ook op zaterdag demo-dagen van Canon zag ik net, het is er alleen altijd zo machtig druk. Je moet daar gewoon een middag voor uittrekken. (CameraNu.nl)
Maar ze nemen wel alle tijd voor je en laten ook zien wat de camera kan, dan kan ik ook zien wat nou HD en FullHD filmen is.
PiP- Ratel
ik heb jaren een nikon gehad en zou er zo weer 1 kopen, ik had een coolpix. dat is wel een wat duurdere maar een geweldig ding!! nu hebben we er 1 gekregen van samsung geloof ik, prima ding maar toch vond ik nikon fijner en beter om mee te werken!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
je hebt nu van nikon van die gekleurde coolpix 3 nog wat, die zijn niet zo duur en wel goed.
Ik ben zelf fan van nikon heb zelf de nikon coolpix s8000 en een spiegel reflex d50
Ik ben zelf fan van nikon heb zelf de nikon coolpix s8000 en een spiegel reflex d50
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
De Nikon Coolpix S3100 uit mijn openingspost dusSarah1985 schreef:je hebt nu van nikon van die gekleurde coolpix 3 nog wat, die zijn niet zo duur en wel goed.
PiP- Ratel
Ik ben zwaar Nikon fan, dus zou echt voor die Nikon Coolpix gaan!! Ik heb een oudere variant ervan, naast de D90.
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
ik bedoelde de nikon coolpix s3100. Als ik nu een nieuwe camera zou moeten zou ik die ook nemen. Ik heb trouwens met mijn s8000 eens een filmpje gemaakt bij een concert en was echt goede kwaliteit je kon het concert heel goeg horen en ook met beeld was heel goed
Sarah1985- Ratel
Aahhh en ik ben pas 27 juli jarig...
Ik wil er nu al 1 hebben, haha.
Heb eigenlijk ook niet echt een speciaal iets waarvoor ik hem eerder MOET hebben:(
O, en welke kleur zouden jullie kiezen? (Als ik voor de Nikon kies)
Ik vind zelf de paarse wel leuk, maar hoelang blijft een kleurtje leuk?!
Heb eigenlijk ook niet echt een speciaal iets waarvoor ik hem eerder MOET hebben:(
PiP- Ratel
ik vind die donker paars wel erg gaaf, maar denk toch dat ik voor veilig zwart zou kiezen of zilver
Sarah1985- Ratel
ik ben erg fan van sony camera's
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb 2 jaar geleden een sony camera gekocht, man wat een slechte kwaliteit foto's was dat zeg!
Was overigens eentje uit de cybershot serie. Zogezegd zou het een knappe camera zijn met goede lens volgens de verkoper, nou na een half jaar heb ik hem weggedaan.
Als je waar voor je geld wil koop je Canon of Panasonic.
-Canon powershot of Ixus
-Panasonic lumix serie
Was overigens eentje uit de cybershot serie. Zogezegd zou het een knappe camera zijn met goede lens volgens de verkoper, nou na een half jaar heb ik hem weggedaan.
Als je waar voor je geld wil koop je Canon of Panasonic.
-Canon powershot of Ixus
-Panasonic lumix serie
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
PiP schreef:Aahhh en ik ben pas 27 juli jarig...
Ohh die zijn leuk!
Ik zou voor paars, roze of die blauwe gaan
Gast- Gast
ik zou voor de hele lichte gaan, kan niet zo goed zien of het wit of zilver is!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Ik heb zelf een blauwe olympus en ik vind het nog steeds mooi, ik bedoel waarom moet alles grijs of zwart zijn.
Hij heeft ook een accu zie ik, ik zou geen batterijen toestel nemen.
HD filmen 720 P is erg goed hoor! Als je maar een HD ready TV hebt of Full HD anders heb je er niks aan.
Ik vind alleen de gele niet zo mooi haha.
Je zegt zelf zelf dat je een goedkoop toestelletje wil voor erbij dan is deze vlgs prima.
Ik had hier pas ook een topic geopend voor een camera, wij hebben uiteindelijk besloten iets meer geld uit te geven en is het de panasonic lumix tz18 geworden. Maar die kost 250 euro.
Hij heeft ook een accu zie ik, ik zou geen batterijen toestel nemen.
HD filmen 720 P is erg goed hoor! Als je maar een HD ready TV hebt of Full HD anders heb je er niks aan.
Ik vind alleen de gele niet zo mooi haha.
Je zegt zelf zelf dat je een goedkoop toestelletje wil voor erbij dan is deze vlgs prima.
Ik had hier pas ook een topic geopend voor een camera, wij hebben uiteindelijk besloten iets meer geld uit te geven en is het de panasonic lumix tz18 geworden. Maar die kost 250 euro.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Inmiddels ben ik in het bezit van een Sony Cybershot H70!
Hebben er wel iets meer voor betaald, niet alle recencies waren geweldig over de NikonC3100.
Zo begreep ik dat je er slecht foto`s van dichtbij mee kan maken en ik wil er ook foto`s mee maken van mijn taarten.
Dit kan soms niet goed met de Nikon D60 omdat we geen macrolens hebben.
Op de Sony H70 zit ook 10x zoom, dit is toch wel handig als je hem veel gaat gebruiken voor foto`s van je kind.
En Sony had nu een soort Cashback actie van 25,- Hij koste 169,-, uiteindelijk dus 144,-
Tot nu toe bevalt hij goed!
Hebben er wel iets meer voor betaald, niet alle recencies waren geweldig over de NikonC3100.
Zo begreep ik dat je er slecht foto`s van dichtbij mee kan maken en ik wil er ook foto`s mee maken van mijn taarten.
Dit kan soms niet goed met de Nikon D60 omdat we geen macrolens hebben.
Op de Sony H70 zit ook 10x zoom, dit is toch wel handig als je hem veel gaat gebruiken voor foto`s van je kind.
En Sony had nu een soort Cashback actie van 25,- Hij koste 169,-, uiteindelijk dus 144,-
Tot nu toe bevalt hij goed!
PiP- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Goede camera
» Goede camera
» Goede digitale camera.
» Op zoek naar een nieuwe camera...
» Ben jij zo voor de kerstperiode ook guller voor goede doelen
» Goede camera